Gæst Anni A Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Er der nogen som kender til nogle sunde, fedfattige og bløde godbidder? Evt. et sted på nettet jeg kan købe sådan nogle, eller i en dyrehandel? Sys ikke rigtig jeg kan finde nogle, bruger pt. frolic mini, da de kan deles i 4, men de er jo ikke særlig sunde, og da det godt kan blive til en del frolic om dagen, vil jeg gerne have nogle sunde og fedtfattige i stedet:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Køb en lever, del den i små stykker og kog dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Mager ost, vil med garanti også være et hit :5up: Fedtfattig kødpølse i tern, kyllingtern og lign. er næsten altid et hit og så styre du selv hvor fedt det skal være. Godbidder behøves bestemt ikke at købes færdige i fin og farvestrålende form :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anni A Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Mange tak skal i have, jeg vil prøve mig lidt frem:-) Det lyder meget spændende med de hjemmelavede godbidder, og det er da helt sikkert også et hit:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Mange tak skal i have, jeg vil prøve mig lidt frem:-) Det lyder meget spændende med de hjemmelavede godbidder, og det er da helt sikkert også et hit:-) Det er jeg sikker på at det er :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lena Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Vores hunde er meget taknemmelige mht godbider..... Gulerødder, agurker, rugbrød, æble alt i tern......... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Jeg har med stor succes brugt torskerognsguf på tube til Lykke... og så er det dejligt hygiejnisk at have med at gøre. Bare af med låget og så et lille tryk på tuben, og så er der godbid. Låget på igen, når der er pause og i lommen med den :blink: Det har hun været vild med, og det er god afveksling fra pølser og kylling og skinke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lena Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Jeg har med stor succes brugt torskerognsguf på tube til Lykke... og så er det dejligt hygiejnisk at have med at gøre. Bare af med låget og så et lille tryk på tuben, og så er der godbid. Låget på igen, når der er pause og i lommen med den :blink: Det har hun været vild med, og det er god afveksling fra pølser og kylling og skinke. Se det nærmer sig jo det geniale............. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Ja, det er i hvert fald smart... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2009 Jeg har med stor succes brugt torskerognsguf på tube til Lykke... og så er det dejligt hygiejnisk at have med at gøre. Bare af med låget og så et lille tryk på tuben, og så er der godbid. Låget på igen, når der er pause og i lommen med den :blink: Det har hun været vild med, og det er god afveksling fra pølser og kylling og skinke. Den her model bruger vi også - jeg vil dog bare lige nævne, at især ved Makrelguf varianten kan man risikere, at det klumper, efter hunden har slikket på tuben x-antal gange... I sådan tilfælde skal man IKKE bare blive ved med at mose og mase, for så kommer det altså ligepludselig væltende ud - lige i hovedet på vuf har jeg hørt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Juli 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2009 Så kan den da få en ordentlig belønning ... hehe... Her er torskerognen klart favorit. Da jeg købte makrellen, så virkede Lykke altså skuffet... hun syntes vist ikke det var god belønning, for hun næsten rynkede på næsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2009 Så kan den da få en ordentlig belønning ... hehe... Her er torskerognen klart favorit. Da jeg købte makrellen, så virkede Lykke altså skuffet... hun syntes vist ikke det var god belønning, for hun næsten rynkede på næsen Karlas favorit er tunguf. Torskerognsvarianten gider hun slet ikke. Makrelguf kan gå an - men hun er lidt en sippe når det kommer til at være ren, så hun blev rimelig mopset over makrel-guf i hele hovedet uheldet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2009 Der findes også sundere alternativer som kan købes;-) henne petfood har feks nogle laksegodbidder som normalt er populære. olivers petfood har også fiske godbidder, plus nogle trainingsbites, der minder meget om frolic men nok er en smule sundere. Og så er der muligheden for at købe en lille pose af noget super tørfoder som de ikke får som mad og bruge det som godbidder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Juli 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2009 Jeg giver helst 'våd' belønning i træningssituationer, så tørre godbider er blevet lidt yt... ikke så nemt at halse ad næste figurant med en stak tørfoder i munden Men indendøre, hvis det er, fordi de opfører sig pænt, når der f.eks. kommer gæster, så elsker de de tørre leverguffer eller frolic Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stampe Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Jeg har haft brugt Kalkun - min hund havde allergi så jeg var meget påpasselig med hvad hun fik. Jeg tør-stegte kalkunen og lagde den til afkøling hvorefter jeg skar den i terninger - DET var sagen - hun var altid med til at lave dem fra dørtrinne til køkkenet ;O) Ellers var gulerødder også et stort hit - det fik hun i stedet for griseører og hun kendte helt sikkert ordet gulerod :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Fiskeboller på dåse, kan jo skæres over og laves i mindre poser og fryses, fiskeboller er et stort hit her:5up: så vil Bella næsten gøre hvad som helst, så vi bruger dem indimellem til træning, da de er bløde og hurtig forsvinder, der skal ikke tygges ret meget:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bellapigen Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Min Bella kan jeg få til alt hvis jeg har lever. Enten råt, eller tørret. Det er virkelig guf :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stampe Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Min Bella kan jeg få til alt hvis jeg har lever. Enten råt, eller tørret. Det er virkelig guf :5up: hihi...ja lever er et hit - synes bare det luuugter frygteligt når man tørre det :blink: så jeg holder mig til min kalkun :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Jeg har lige i dag købt dette: http://www.houseofanimals.dk/Ziwipeak-m-21.html?bgsid=ku715njt7lmn4ir6k5r0ae8pi4&gclid=CPSkkdjK_ZsCFRCF3godtSOT-A Tørret kød, nemt og bekvemt og hundene synes det smager lækkert:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bellapigen Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 hihi...ja lever er et hit - synes bare det luuugter frygteligt når man tørre det :blink: så jeg holder mig til min kalkun :blink: Ja, det stinker! Jeg har også kun tørret det selv en gang. Nu køber jeg det færdigtørret. Er ret sikker på at alle naboer hadet mig da jeg selv skulle prøve at tørre dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Mine ville hoppe på tungen ud over rundetårn for mine hjerteguffere. Jeg tager blot kyllinge hjerter, halvere dem, drysser lidt salt på og smider dem så på en virkelig brandvarm pande til overfladen har lukket sig. Derefter tørres de i oven i ca. 1 time ved 50-75 grader varmluft. De må meget geren være bløde inden i. Holdbarhed 3-4 dage i køleskab. Nu undres nogle nok over salt, meeen ligesom hos os så fremhæver salt smag og en smule salt skader ikke (mine får absolut ingen tilsat salt gennem kosten); jeg bruger også kun en smule og så er det af den virkelig gode og sunde slags: himmalayasalt (staveplade?). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Jeg koger et par svinehjerter, skærer dem i stykker og tørrer dem i varmluftovnen. Det lugter ret meget bedre end tørret lever, --som jeg osse laver en gang imellem. Hvis man vil have dem bløde, så kan man bare lade være med at tørre dem ret meget... Og opbevare dem raslefrosne i fryseren. Suppen fra hjerterne bruger vi så til at gøre aften-tørfoderet lidt mere spændende. Som færdigguffer bruger vi de billige "Rufus" fra Aldi. De er ligesom Frolich, men de er uden farve. 1½kg holder i årevis. Dem har jeg altid i lommen --til "uforudsete hændelser"... -Som regel er det når vi tager afsked med en flok hunde, vi har gået tur med. Så sitter alle så fiiiint. --Til træning er det bold eller hjemmelavet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts