Hop til indhold

Hjælp til valg af halsbånd

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Ja, så vil jeg igen bruge penge på udstyr Bamse.

Han har to halsbånd, men begge de traditionelle i læder, der sidder stramt til halsen.

De filtre hans "manke", og slider pelsen, så vi bruger dem aldrig, når vi nu alligevel altid har sele på ham, på tur.

Men vil gerne have et halsbånd på ham, så han altid har sit navneskilt på.

Jeg har tre krav:

- Det skal sidde meget løst, så han kan komme fri hvis det hænger fast, når han har hovedet i hækken.

- Det må ikke filtre, nive eller ødelægge hans pels.

- Det må ikke "rasle" og larme alt for meget når vi går.

Har tænkt på noget ligende dette: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=6254&varenr=03-1206-030&varegrp=1206&page=1&name=vareliste

Men spændet irritere mig lidt...

Måske et rundsyet med halvkvæl? Kan bare over hovedet ikke bestemme mig, og jeg har ingen erfaring med hverken kvæl eller halvkvæl.

Og så aner jeg ikke hvordan sådan et sidder når hundene har det på - Og jeg har ikke lyst til at prøve hos min lokale dyre-pusher, da hun viser én ting, og så har man bare at synes om det :shock:

Gode råd eller erfaringer, til en hundeejer der absolut ikke kan tage en beslutning om noget, så simpelt som et halsbånd???

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil lige starte med at sige, at jeg er paranoid - så Karla går ikke med noget som helst på herhjemme. og jeg ville aldrig turde at lade hende rende rundt med et halvkvæl iuden opsyn (og heller ikke et almindeligt halsbånd, men det er jo bare mig og min paranoi) :oops:

Men derudover kan jeg sige, at jeg er meget glad for det halvkvæl jeg har købt her www.hundenshus.dk

men det ser ud til, at du søger et i læder? og så er det jo ikke sagen....

Karlas er så et såkaldt "agility-halsbånd" hvor snor og halvkvæl halsbånd er i et - der står Karla Malone på det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Er også lidt små paraniod - Især fordi vi har hække rundt om terasserne, og dem har Bamse jævnligt hovedet inde i.

Så skal have noget han kan komme ud af, hvis han sidder fast, for vi har ikke konstant opsyn med ham - Så måske halvkvæl ikke lige er sagen.

Det er dælme ellers et lækkert og frækt halsbånd til Karla! Var Bamse korthåret, så var det helt sikkert noget ligende det han skulle have.

Det er da genialt at man selv kan vælge broderiet!

Tror bare det bliver for bredt og kommer til at "ugle" pelsen.

Og så vil Bamses far ikke se noget med plys, lyseblåt, glimmer og ligende indenfor døren - Han er ved at gå i spåner over et sort læderhalsbånd med simili sten, man knap kan se, pga. pelsen ;)

Bamse har nærmest uld hele vejen rundt om halsen, så når der er noget der gnider mod pelsen, så filtre den helt vildt, og er ikke til at rede ud igen.

Men om det nødvendigvis er læder der er bedst, det aner jeg ikke.

Men hvor er Karla da godt nok bare kær. Hun har simpelthen det dejligste udtryk i øjnene!!

Hende skulle du altså ikke lade gå forbi mig - Så fik du hende ikke med hjem igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har tynde rundsyede læderhalsbånd til skiltene. De slider ikke pelsen, og sidder temmelig l¢st, uden at falde af, da de ikke vejer noget næsten. De ville godt kunne komme ud af dem hvis de hang fast, og de beh¢ver ikke værre stramme, da snoren aldrig sidder i dem.

Jeg bruger enten seler eller brede halsbånd (5 cm).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Nome halsbånd med halvkvæl og bred bånd... der er sagen herhjemme. Man kan selv vælge hvad foret skal være at, hun kan komme løs, og hvis man vælger det ritige materiale, så ugler det ikke pelsen.(tror jeg da ikke, jeg har en korthårs-hund.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tusind tak for hjælpen - Har nu forevist de forskellige muligheder for husets anden økonomibestyrer -jaja, er bankdame, men manden skal vel også have lov at tro han har lidt medbestemmelse :lol:

Tror det ender med at blive en rundsyet, i en størrelse større end han (altså hunde) normalt ville bruge, så den sidder helt løs.

Kan ikke lide risikoen ved kvæl, selvom de er lidt lækre at se på - Og så har husets herre nedlagt veto mod noget med farver, og alt andet materiale end læder, så det indskrænker jo mulighederne en del :neutral:

Var eller lidt hooked på det sikkerhedshalsbånd, men nej nej, manden holdt på sit...

Link til indlæg
Del på andre sites