Hop til indhold

Kosttilskud - en jungle!


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Ja, som overskriften hentyder, så synes jeg at kosttilskud til hunde er en jungle.

 

Jeg bruger Livets olie i Freyas mad, en gang dagligt, hvilket jeg jo egentlig synes er fint at gøre. Så sidder jeg og søger lidt rundt omkring og finder tonsvis af flere kosttilsskud. Nogle til at styrke pigment, andre til at styrke knogler, nogle til den ældre hund mm.

 

Jeg har valgt livets olie, på grund af indholdet af omega 3-6-9 fedtsyrer. Og så farver det ikke hendes pels som lakseolie gør.

 

Jeg har hørt om Hokamiks, men er det ikke mest anvendeligt til hvalpe i voksestadiet, og hunde der har ledproblemer?... Er det et kosttilskud som man burde give sin hund på livstid ligesom jeg gør med livets olie?

 

Hvilke kosttilskud bruger i, og hvorfor?

 

 

Malene

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger lakseolie hver dag (og oplever ikke misfarvning af pelsen ), derudover bruger jeg hvidløg hveranden dag i sommehalvåret og 2-3 gange om ugen om vinteren.

 

Flica og Cody får desuden Oliver's Body Boost, Flica fordi hun har gigt og Cody bare fordi han er gammel ;-)

 

Fra i dag begynder de alle sammen at få Hybenpulver, jeg blev anbefalet det til Chivas' små allergi symptomer -jeg har dog ikke fundet noget om at det skulle hjælpe specielt ved allergi, men til gengæld skulle det være rigtig godt for gigt, så nu får det det alle sammen; Flica for gigt, Chivas for evt. allergi og Cody igen bare fordi han er gammel :mrgreen:

 

Jeg har brugt HOKAMIX-GELENK+, til hvalpe/unghunde, men syntes helt ærligt at det er for dyrt at bruge permenet når dyret ellers er sundt og rask, men jeg syntes at det er fint det første års tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg bruger lakseolie hver dag (og oplever ikke misfarvning af pelsen ), derudover bruger jeg hvidløg hveranden dag i sommehalvåret og 2-3 gange om ugen om vinteren.

 

Flica og Cody får desuden Oliver's Body Boost, Flica fordi hun har gigt og Cody bare fordi han er gammel ;-)

 

Fra i dag begynder de alle sammen at få Hybenpulver, jeg blev anbefalet det til Chivas' små allergi symptomer -jeg har dog ikke fundet noget om at det skulle hjælpe specielt ved allergi, men til gengæld skulle det være rigtig godt for gigt, så nu får det det alle sammen; Flica for gigt, Chivas for evt. allergi og Cody igen bare fordi han er gammel :mrgreen:

 

Jeg har brugt HOKAMIX-GELENK+, til hvalpe/unghunde, men syntes helt ærligt at det er for dyrt at bruge permenet når dyret ellers er sundt og rask, men jeg syntes at det er fint det første års tid.

 

Jeg synes nemlig også at Hokamix'en er noget dyrt, så tror at jeg liiiige vil tænke mig om en ekstra gang inden at jeg købet det.

 

Jo hvidløg det får Freya da også..:mrgreen:

 

 

Jeg har også hørt noget med kokosolie... Nogle siger at det er godt, mens andre er dyb modstander af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Løveinden
Jeg synes nemlig også at Hokamix'en er noget dyrt, så tror at jeg liiiige vil tænke mig om en ekstra gang inden at jeg købet det.

 

Jo hvidløg det får Freya da også..:mrgreen:

 

 

Jeg har også hørt noget med kokosolie... Nogle siger at det er godt, mens andre er dyb modstander af det.

Jeg har brugt Hokamix til mine hunde men jeg må indrømme at jeg har svært ved at se virkningen.. den ene kom ud med HD og den anden med A hofter.. ??? jeg synes de har en fin pels men er nu stoppet og kan ikke se nogen forskel så jeg har meget svært ved at vudere.. jeg tror måske vi skal passe på med at blande alt mulig kosttilskud sammen og jeg må indrømme at jeg også er meget i tvivl hvad det bedste er for mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har brugt Hokamix til mine hunde men jeg må indrømme at jeg har svært ved at se virkningen.. den ene kom ud med HD og den anden med A hofter.. ??? jeg synes de har en fin pels men er nu stoppet og kan ikke se nogen forskel så jeg har meget svært ved at vudere.. jeg tror måske vi skal passe på med at blande alt mulig kosttilskud sammen og jeg må indrømme at jeg også er meget i tvivl hvad det bedste er for mine hunde.

 

Jeg tror at du har ret i at man skal passe på med ikke at blande mange forskellige kosttilskud sammen, da man kan recikere at der kommer gengangere.. altså et tilskud som kommer til at opstå flere gange og hunden får en overdosering.

 

Jeg brugte ikke Hokamix på Freya i hvalpetiden, da jeg simpelthen ikke havde hørt om det på det tidspunkt.. men alligevel kom hun ud med A/B hofter så det er jo fint. Men overvejede bare om det ville være en god ting.. som en slags udrensningskur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Ja, som overskriften hentyder, så synes jeg at kosttilskud til hunde er en jungle.

 

Jeg bruger Livets olie i Freyas mad, en gang dagligt, hvilket jeg jo egentlig synes er fint at gøre. Så sidder jeg og søger lidt rundt omkring og finder tonsvis af flere kosttilsskud. Nogle til at styrke pigment, andre til at styrke knogler, nogle til den ældre hund mm.

 

Jeg har valgt livets olie, på grund af indholdet af omega 3-6-9 fedtsyrer. Og så farver det ikke hendes pels som lakseolie gør.

 

Jeg har hørt om Hokamiks, men er det ikke mest anvendeligt til hvalpe i voksestadiet, og hunde der har ledproblemer?... Er det et kosttilskud som man burde give sin hund på livstid ligesom jeg gør med livets olie?

 

Hvilke kosttilskud bruger i, og hvorfor?

 

 

Malene

 

Livets olie indeholder Kæmpe natlysolie og det er ikke godt for hunde over en længere periode, det har samme effekt som binyrebark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Livets olie indeholder Kæmpe natlysolie og det er ikke godt for hunde over en længere periode, det har samme effekt som binyrebark.

 

 

Det vil jeg da lige have i mende.... tusind tak for oplysningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Jeg mener man skal være påpasselig med tilskud - og man skal absolut ikke tro på alt hvad forhandler skriver/siger om produktet.

 

En del vitaminer og mineraler har jo gennem flere årtier bevist at de virker/hjælper på bestemte problemområder. Og disse tilskud kan man supplere med såfremt kosten er fattig på disse områder.

 

Selv er jeg mest begejstet for rene urter og få ledprodukter.

 

Jeg giver olier som tilskud til både hund og heste (sidstnævnte får dog også elektrolytter og cortaflex)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har da hørt at hunde ikke kan tåle nogen former for løg. Kan de så tåle hvidløg alligevel? :-)

Rå?

 

Hunde kan godt tåle hvidløg i små mængder. De kan forbygge at hunden ikke får lus, lopper og i nogle tilfælde også flåter.

 

Jeg bruger hvidløg fra olivers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Det undrer mig lidt for jeg mener også der er kæmpenatlys olie i vitucan( tror jeg den hedder) olie til hunde.

 

Min alternative dyrlæge har også sagt god for jeg bruger den til hundene. ;-)

 

Hvis du vil bruge olier med kænpenatlysolie skal du maks. bruge det i 30 dage og holde en lannng pause på min 60 dage, så kroppen falder til ro igen. Kæmpenatlys olie gør det samme som cortizonbehandling....binyrebarkhormon og der er ikke tilrådeligt over længere periode og bør engentlig undgås.

 

Jeg ville personligt ikke benytte disse olier, heller ikke til mig selv. Selvom jeg ved de er meget populærer pt. i alle helse butikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil bruge olier med kænpenatlysolie skal du maks. bruge det i 30 dage og holde en lannng pause på min 60 dage, så kroppen falder til ro igen. Kæmpenatlys olie gør det samme som cortizonbehandling....binyrebarkhormon og der er ikke tilrådeligt over længere periode og bør engentlig undgås.

 

Jeg ville personligt ikke benytte disse olier, heller ikke til mig selv. Selvom jeg ved de er meget populærer pt. i alle helse butikker.

 

Det har jeg aldrig hørt om, og jeg har brugt den i mange år, og er en del inde i tingene ang. kost tilskud.

Har du link eller andet til undersøgelsen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst freya3010

Jeg synes lige at jeg ville finde denne tråd frem igen da jeg vil fortælle at jeg har skiftet Livets Olie ud... Ikke fordi at jeg ikke var tilfreds med det, men fordi at jeg har fundet noget som skulle være bedre... Isle of dogs no.91 - Royal Jelly coat supplement. Royal Jelly er fodersubstansen som arbejdsbierne fodrer Bidronningen med.

 

 

Taget fra topdogz.dk

Dette pelssupplement indeholder Royal Jelly indkapslet i en vegatabilsk løsning. Proteinerne i Royal Jelly hjælper på hårvæksten og reducerer fældning. Som en del af Isle of Dogs program, kan dette med fordel puttes i din hunds daglige foderration.

Følg guiden på flasken og tilfør efter vægt. Det er lige så vigtigt hvad der sker inde i hunden, som udenpå og hvis der inde i hunden ikke er optimal balance, ja så kan det ses på pelsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får kun glucosamisulfat ud over almindelig sund kost.

 

Hvidløg er ikke skadeligt hvis det er i små mængder NATURLIGT hvidløg. Tørret hvidløg og olier og safter fra hvidløg får ikke lov til at komme i nærheden af MIN hund.

 

Det KAN være godt med kosttilskud. Men selv om det ikke er egentlig medicin, så kan det godt være farligt eller der kan være bivirkninger.

 

Jeg ville selv aldrig fodre min hund med noget som jeg ikke havde drøftet med min dyrlæge.

Ligesom jeg heller ikke selv ville tage kosttilskud uden at have snakket med min læge om det.

 

Hvad producenterne skriver om deres kosttilskud gælder måske for nogle hunde/mennesker i visse situationer. Men vi er alle forskellige. Og det, der er godt for én, er gift for andre.

 

For producenterne er det først og fremmest godt at sælge. Og når der kommer bivirkninger, så kan det være umuligt at bevise hvilket kosttilskud der er "synderen" hvis hunden får flere af slagsen, --og bivirkningerne måske først viser sig efter måneder eller år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...