Hop til indhold

Yndlings-mennesker?!


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna

Hvorfor er det, at nogle mennesker bare har en eller anden super-magnet-effekt på hunde, mens andre har den stik modsatte effekt?!

 

Går de efter lugte/handlinger/stemmer/?!?!

 

Jeg er blevet ekstra nysgerrig på dette spørgsmål, efter en episode igår.

 

Min onkel, tante og kusine kom på besøg hos Mios Bedstefar og Mormor, og vi havde alle 7(8) en hyggelig dag/aften.

 

Mio har aldrig mødt min Onkel og hans familie før, men han forelskede sig straks i min onkel, mens han i løbet af dagen fx kun var forbi min tante et par gange..

Jeg har aldrig set Mio så klistrende før, han skulle op og sidde på skødet af min Onkel, han skulle møzze ham hele tiden, han skulle følge med i hvad han lavede osv.. det var så morsomt at se på!

 

Men hvorfor? Mios Yndlings-Liste blev i hvert fald lige til 4:mor 3:far 2:bedstefar 1:onkel!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er pudsigt, som hundene kan udse sig nogle "yndlingsofre" :lol:

 

Her er det min svigerfar, der bliver overkysset og -hoppet, når de kommer på besøg. Men min søster er altså bare ikke spændende... Jeg synes, at det her kommer an på den respons, som menneskene giver. Hvor svigerfar giver lov til det hele, så ignorerer min søster hundene (mere eller mindre). De finder hurtigt ud af, hvor det kan svare sig at være (bliver kælet med, få opmærksomhed).

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det også bare handler om kemi ofte ? Sådan er det jo også med os mennesker :-D Det er jo næsten umuligt at forudsige, hvad det er, der gør ens hund eeelsker en bestemt person.

 

Nogle hundes kærlighed kan købes med godbidder, et godt hundesprog, opmærksomhed osv osv. Mens samme hunde kan blive forfærdeligt (og endnu mere) glade for en bestemt person uden personen har gjort det store for det..

 

Jeg vælger at tro på kemi er et nøgleord i visse situationer :-D Og så er det altid en ære, når en hund udvælger een som en speciel person :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

På Simbas korte ok-menneske-liste ligger mormor klart nr. 1. Det er skammeligt som han vimser rundt om hende. Jeg har virkelig en fornemmelse af, at vi andre godt kan pakke os, når mormor er i nærheden. Så tak for at det er os, der fodre, træner, går tur og leger med ham :roll::mrgreen:

 

Hvorfor det lige er sådan aner jeg ikke, men det er det. Ingen tvivl om den ting !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har vi det vel egentlig også:) Der er bare nogen vi bedre kan lide end andre:mrgreen:

 

Sheila er jo lidt skeptisk til fremmede, så der går som regel lidt tid før hun sådan er helt dus med nogen. Med mænd kan det tage mange besøg..

 

Men når først nogle har fået en stjerne, så har de nærmest heltestatus:5up:

 

Jeg er selvfølgelig nummer 1, tæt forfulgt af min lillesøster og træner pia. Så min mor, veninder hun ser tit og så min lillebror.

Hun har ogs et godt øje til en venindes kæreste, ham charmer hun for hver gang. Nåh ja og så er min mormor bare sej, hun giver nemlig ved bordet:mums:

 

Myslas favorit er enten mig eller min lillesøster og så har hun ellers lidt et blødt punkt for alle mænd der bare vil sige hun er skøn og lækker:lol: Så smelter hun og gør sig helt vildt til:roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe

Min havde helt sikkert også nogle yndlingsmennesker - den ene af dem var en af mine gode venner så snart han trådte ind af døren - så var alle andre luft :blink:

 

Jeg er så også ofte "ofret" en af mine gode veninder hendes gamle lab kunne godt være ret reserveret altså undtagen når jeg kom på besøg, så lå han nærmeste ovenpå mig i sofaen.

 

Jeg tror helt sikkert det kommer an på en umiddelbar kemi som hundene måske i virkeligheden er mere følsom overfor en vi mennesker, eller de giver ihvertfald mere udtryk for det sådan spontant :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Tror det har noget at gøre med stemmeleje, kropssprog og så et eller andet udefinerbart som hunde kan mærke.

 

Det falder ofte sammen med at det er mennesker, der selv er enormt glade for hunde (man kan vel sige at de "svinger" eller kan forstå hinandens udtryk).

 

Kald mig åndssvag - men jeg tror hunde er meget bedre menneskekendere end vi gør dem til. At de i langt højere grad kan fornemme stress og ubehag hos andre mennesker end vi kan. Derved er de bedre tilpasse hos folk der hviler i sig selv og i situationen.

 

Derfor er det ikke helt løgn, når jeg siger at de mennesker Nura kan lide fra starten som oftest har gode hjerter - mens de mennesker hvor Nura har været lidt tilbageholdende også er de mennesker som har haft en skjult dagsorden. Jeg er stensikker på min hund er bedre til at vælge mænd til mig end jeg selv er for eksempel ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe

 

Derfor er det ikke helt løgn, når jeg siger at de mennesker Nura kan lide fra starten som oftest har gode hjerter - mens de mennesker hvor Nura har været lidt tilbageholdende også er de mennesker som har haft en skjult dagsorden. Jeg er stensikker på min hund er bedre til at vælge mænd til mig end jeg selv er for eksempel ;)

 

Det kan jeg kun give dig ret i - mine hunde har altid været nogle rigtig gode pejlinger på om de mennesker/mænd som der er trådt ind i mit liv har været seriøse eller ej :blink: Det er så ikke altid jeg har valgt at "lytte" men det er en helt anden historie :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det har noget at gøre med stemmeleje, kropssprog og så et eller andet udefinerbart som hunde kan mærke.

 

Det falder ofte sammen med at det er mennesker, der selv er enormt glade for hunde (man kan vel sige at de "svinger" eller kan forstå hinandens udtryk).

 

Kald mig åndssvag - men jeg tror hunde er meget bedre menneskekendere end vi gør dem til. At de i langt højere grad kan fornemme stress og ubehag hos andre mennesker end vi kan. Derved er de bedre tilpasse hos folk der hviler i sig selv og i situationen.

 

Derfor er det ikke helt løgn, når jeg siger at de mennesker Nura kan lide fra starten som oftest har gode hjerter - mens de mennesker hvor Nura har været lidt tilbageholdende også er de mennesker som har haft en skjult dagsorden. Jeg er stensikker på min hund er bedre til at vælge mænd til mig end jeg selv er for eksempel ;)

 

 

hehe, Karla har sorteret ud i vores underbo's pige-bekendtskaber. Flere af dem, har hun simpelthen pure nægtet at snakke med :lol: til den unge mands store fortrydelse, når han troede han skulle bruge den "kære lille hund" som score-rekvisit :cool: så kan han lære det ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Det kan jeg kun give dig ret i - mine hunde har altid været nogle rigtig gode pejlinger på om de mennesker/mænd som der er trådt ind i mit liv har været seriøse eller ej :blink: Det er så ikke altid jeg har valgt at "lytte" men det er en helt anden historie :oops:

 

Jeg har heller ikke altid været god til at lytte... :roll: Eller også har jeg valgt bevidst at overse det - man var jo forelsket... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Præcis :blink:

 

Jeg havde en - ja, kæreste var det vel ikke engang.. - crush som Nura selvfølgelig hilste på med tunge og logrende hale. Men så derefter lå ovre i hjørnet med kæben placeret solidt på gulvet og kiggede på mig med store, våde hængeøjne - eller lagde sig til at sove.

 

Han viste sig så at have en kæreste sideløbende - han var en kollega OG DET VAR HUN OGSÅ!!!:shock: =RØVHUL af rang.

 

Min allerbedste ven og nok et af de bedste mennesker jeg kender og jeg er nu begyndt at overveje om vi ikke har mere sammen end venskab. Han er en helt anden historie når han kommer på besøg. Min ellers nogenlunde voksne hund forvandler sig til en hvalp: tisser lidt på gulvet af glæde, slikker ham i hele ansigtet, tygger ham lidt i fingrene, hopper op af ham... Når så vi sidder i sofaen vil hun op til ham - og ænser mig slet ikke. Hun nyder i øvrigt at bære rundt på mandens sko og i vinters på hans vanter. Hvis han går på toilettet sidder hun foran døren og venter på ham - mens jeg sidder alene inde i stuen? :???:

 

Så kan man argumentere at det er noget i mit kropssprog der har vist noget som hunden reagerer på - men jeg har nu været forelsket i dem begge, og de er begge hundemennesker (to stk. tidligere hundeførere faktisk).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Jeg har selv den effekt på hunde.. Min kærestes venner har en hund, som åbenbart følte sig så godt tilpas med mig at han krøb op på skødet af mig og bare ville nusses.. Det havde de aldrig oplevet før og deres hund er 9 år gammel..

Lidt sjovt, da jeg kun har mødt ham den ene gang..

Link til indlæg
Del på andre sites

herr flicks favorit er helt klart min mor, han går helt op i limningen af glæde når hun kommer :mrgreen::blink:

når hun er på vej op af trappen til vores lejlighed kommer han igennem hele repetoiret af sjove lyde, lige fra ulvehyl til sådan en lille mærkelig rulle-knurrelyd alt imens han spurter rundt og gør sig til :mrgreen:

og når hun går igen spæner han op til vinduet for at ''vinke'' farvel til hende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Friggs ynglings person er uden tvivl - min kæreste! Æv æv æv...;-)

 

Men jeg får nu også varme modtagelser, så tror det er tæt løb. Men hvis Rune går nogensteder, så SKAL hun bare med ligegyldig, om jeg så sidder tilbage. Og det gælder ikke nødvendigvis modsat.

 

Der næst er hun også utrolig glad for at se mine forældre, de kommer nok på tæt hold med mig. Men nu har de jo også opfostreret hende, da de ejer Friggs mor. Hun har ingen problemer med at huske dem, og er helt vild, hvis hun ser huset. Så ved hun præcis, hvor hun er henne.

 

Jeg har dog oplevet en hund, som ikke brød sig om mig:neutral: Jeg synes nu ikke, jeg kom med skjulte motiver hjem til min veninde. Men generelt vil de fleste hunde meget gerne snakke med mig :mrgreen: Hvilket jo er dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tinys yngligs person er uden tvivl mig. Så kan alle andre godt rende og hoppe hvis jeg er der.

Ellers vælger hun meget personer med sin mave (dem som laver mad og gir lidt ;). Der er dog specielt én, der uanset hvad han gør eller lokker med, ikke kan få hende til at komme hen til sig. Han er også en ret let opfarende og hidsig person, det tror jeg hunde kan mærke. Jeg har oplevet anden hund der også undgik ham, og den var ikke engang en forsigtig type som min..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. hvor er det sjovt, at høre om alle Jeres hundes præferencer! :mrgreen:

Og man er da liiidt misundelig på de af Jer, der er en klar etter hos vovse! :lol:

 

Så jeg er da glad for, at jeg ikke er alene om, at synes min vovse ikke har mig som 1. hit.. men så kan man jo tilgengæld glæde sig over en vovse der elsker alle mennesker, og derfor er let at aflevere til pasning, uden man har alt for dårlig samvittighed! :5up:

 

Man kan jo ikke altid få det hele her i livet.. :evil::engel: hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sms HUND 1

Ja... tror også det er stemmeleje og kropssprog som Maustique siger. Vi kan ihvertfald mærke forskel på vores hunds opførelse hvis mennesker ikke er interesseret i hende og hvis de er, eller om det er mennesker der er vant til hunde.

 

Da vi købte hende var vi et par dage hos mine forældre (begge rygere) og hun var meget glad for især min far. Vi har efterfølgende lagt mærke til at hvis hun møder fremmede hun rigtig gerne vil snakke med, er det 9 ud af 10 gange rygere...

 

...eller alkoholikere og hjemløse... den ved jeg så ikke liiiiige hvor kommer ind i billedet

Link til indlæg
Del på andre sites

herr flicks favorit er helt klart min mor, han går helt op i limningen af glæde når hun kommer :mrgreen::blink:

når hun er på vej op af trappen til vores lejlighed kommer han igennem hele repetoiret af sjove lyde, lige fra ulvehyl til sådan en lille mærkelig rulle-knurrelyd alt imens han spurter rundt og gør sig til :mrgreen:

og når hun går igen spæner han op til vinduet for at ''vinke'' farvel til hende :lun:

 

nøjagtig det samme gør Karla når hun hører Rune (svoger og underbo) på vej op af trappen, hvis han ikke kommer helt op kan hun sige en meget sær (og meget kær) "spørgend" "wyyyyuuu" lyd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror generelt, jeg har en høj stjerne ved de fleste hunde - de lærer vist hurtigt, at hende her, hun gider godt nusse mig bag ørerne - meget længe :mrgreen:

 

Jeg glemmer aldrig, da jeg var på udveksling i Tyskland m/folkeskolen og vi var på besøg hos noget familie til min værtsfamilie. De havde en rottweiler-agtig-hund, som satte sig hen til mig, og jeg begyndte at as den.

 

Lidt efter kiggede hele familien hen på mig og næsten råbte: Nej nej! (altså på tysk :cool:). Den kan ikke lide fremmede!!! Jeg stoppede så med at nusse den, for tænk hvis den nu bed mig - hvorefter den kiggede bedende op på mig: Bliv dog ved:engel: Så jeg blev ved og familien måbede :lol: Dét havde de aldrig oplevet før.

 

Man skal dog ikke hvile på laurbærerne, for jeg har prøvet at gå hen til en tilsyneladende sød hund for at klappe den for "alle hunde kan jo li' mig", hvorefter den begynder at knurre faretruende! Ja, ja, træerne vokser ikke ind i himlen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...