Hop til indhold

Kropskontrol træning

Linda
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet lidt kropskontrol med Koda og han har indtil videre lært elefanten

http://www.youtube.com/user/hundesjov#play/all/uploads-all/2/TFXC_iqp_M0

samt har han lært at gå op i en kasse som nu er blevet mindre og nu hedder en opvaskebalje det er lidt skægt at se hvor hurtigt han får styr på sine ben hvor til at starte med han væltede rundt..

Desværre har alt kropskontrollen ikke fremskyndt processen med at lette ben tøse-drengen sidder stadig lige så elegant når der skal urineres :blink:

Har i andre trænet nogle former for kropskontrol tricks eller lignende??? hvis ja hvad og har i billeder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:lol: Det er du ikke ene om, jeg får heller aldrig gjort sådan noget -måske det er derfor at Chivas i en alder af godt 3 år stadig kan finde på at "pigetisse" :mrgreen:

Ja jeg er helt sikker på at det er grunden til tøse tisseriet :blink:

Håber da snart at koda tager sig bare lidt sammen og løfter benet bare lidt!!!! Står og lure efter ham hver morgen de bliver lukket ud hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han dygtig!

Du burde advare, der er også en isnende gyserfilm i samlingen (jeg blev ægte forskrækket i starten, men jeg tror ikke nogen tog skade under optagelserne :-D)

http://www.youtube.com/user/hundesjov#play/uploads/10/AriAuSBNEdo

SKAMMELIGT !!!! Og så er der nogle, der er forargede over hunde-kampe og kamp-hund og hvad har vi !!! Og tænk !!! Så en af os H-F´ere !!!! Skandaløst ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hvad er problemet det kan vel nås endnu hehe

god træning hihi :5up:

Ja selvfølgelig kan det nåes :-)

Men har haft meget fokus på at hun går perfekt og opmærksomt, hvilket også har lønnet sig. For nyligt begyndte jeg så at overveje en BpB med min lille pige, men da slog det mig pludselig at vi aldrig har trænet at hoppe/gå omkring på plads :lol:

Hun kan altså gå lineføring til F, men kan bare ikke gå om på plads efter indkald, apport osv. Det er sq da pinligt :oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
:lol: Det er du ikke ene om, jeg får heller aldrig gjort sådan noget -måske det er derfor at Chivas i en alder af godt 3 år stadig kan finde på at "pigetisse" :mrgreen:

Altså mine hunde må sq selv om hvordan de pisser :lol: Det er ikke så meget dér min samvittighed er plaget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså mine hunde må sq selv om hvordan de pisser :lol: Det er ikke så meget dér min samvittighed er plaget :mrgreen:

Det var nu heller ikke liiige dét jeg mente :lol: Det var mere samvittigheden over ikke at få trænet den slags, kropskontrol og så videre :mrgreen:

Hvordan han tisser, er jeg sådan set også lidt ligeglad med -omend det da ville være rart hvis han ville lade være med at pisse på sig selv :roll: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Det var nu heller ikke liiige dét jeg mente :lol: Det var mere samvittigheden over ikke at få trænet den slags, kropskontrol og så videre :mrgreen:

Hvordan han tisser, er jeg sådan set også lidt ligeglad med -omend det da ville være rart hvis han ville lade være med at pisse på sig selv :roll: :blink:

Tænk, det synes jeg så er urimeligt at forlange nu når jeg ikke har helt styr på den del selv :oops::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

F...... en dræber mis :shock:

Har faktisk aldrig rigtig tænkt over kropskontrol træning som sådan. Er også først blevet bevist om at man skal lære sin hund at den har en bagpart til elite træningen.

Tænk her gik jeg ellers og troede at alle hunde var klar over at de havde bagben og møs :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

F...... en dræber mis :shock:

Har faktisk aldrig rigtig tænkt over kropskontrol træning som sådan. Er også først blevet bevist om at man skal lære sin hund at den har en bagpart til elite træningen.

Tænk her gik jeg ellers og troede at alle hunde var klar over at de havde bagben og møs :mrgreen:

Det er også derfor at der rigtig bliver prikket til min dårlige samvittighed, når jeg godt ved at mange hunde ikke er beviste om deres bagben, og jeg så stadigvæk ikke er for flittig til at træne kropskontrol :oops::oops: Det er ris til egen r*v, er det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trænet lidt kropskontrol med Koda og han har indtil videre lært elefanten

samt har han lært at gå op i en kasse som nu er blevet mindre og nu hedder en opvaskebalje det er lidt skægt at se hvor hurtigt han får styr på sine ben hvor til at starte med han væltede rundt..

Desværre har alt kropskontrollen ikke fremskyndt processen med at lette ben tøse-drengen sidder stadig lige så elegant når der skal urineres :blink:

Har i andre trænet nogle former for kropskontrol tricks eller lignende??? hvis ja hvad og har i billeder :blink:

Dygtig Koda. :5up:

Tyson kan også elefanten, men jeg har hverken video eller billeder af det. Kan Koda begge veje? Tyson havde lettere ved at lære det den ene vej end den anden vej rundt - hunde har jo tit en "god" og en "dårlig" side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke usædvanligt :-P men når man har en hanhund som lettede ben FØRSTE gang som 3-årig, og stadigvæk ikke letter ben konsekvent som 8-årig, så er det jeg ikke bebrejder folk at de tror han er en tæve :oops::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hero og Hogan er pt i lære som elefanter, de drejer dog ikke så meget endnu.

Jeg er begyndt at lave stillingsskift på min trailer, da det er lidt "gyngende grund"

De to yngste er også ved at lære at gå på bagben - de kan godt gå fremad og dreje rundt, og bakke er vi i gang med.

Billederne må du tænke dig til, da jeg ikke kan fotografere og klikke på samme tid :oops::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det er altså ikke usædvanligt :-P men når man har en hanhund som lettede ben FØRSTE gang som 3-årig, og stadigvæk ikke letter ben konsekvent som 8-årig, så er det jeg ikke bebrejder folk at de tror han er en tæve :oops::blink:

Min hanhund på over 4, tøser-tisser stadig også engang i mellem - måske han simpelthen er for træt i benet til at løfte det :mrgreen:

Nej faktisk så tøser-tisser han kun når han er alene. Når vi er på tur i faste omgivelser eller specielt hvis han ser en anden hund, så gør han sig meget umage med at løfte benet rigtig højt.

Letten ben påregner jeg derfor for en display-adfærd (så som påfuglen der viser sine halefjer mv.) frem for hvad mange ellers antager markering af status eller territorie adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites