Hop til indhold

Gode råd til slankekost


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Jeg har en lille blanding ( Kenzo ) , han er kastereret , 2½ år , vejer 12½ kg og det er 2½ kg for meget , rigtig meget for meget for sådan en lille hund , han er vel sådan alm. aktiv vil jeg kalde det , gåture og leger med andre hunde

 

Jeg fodre ham med Royal Canin Light

 

pixel_trans.gifbutton_checkout.gifpixel_trans.gifpcs_in_cart.gifpixel_trans.gifpixel_trans.gifpixel_silver.gifpixel_trans.gifRoyal Canin mini Light 2 kg.

[RC-603020]Kr. 159,00

pixel_trans.gifRC-603020.jpg

 

image_enlarge.gif Royal Canin Light til mini hunde med voksen vægt 1-10 kg.

Light til hunde med lavere energibehov fra 10 mdr. og resten af livet.

Bidrager til at reducere fedtophobning

Et højt indhold af L-carnitin stimulerer forbrændingen af fedtdepoterne.

Moderat kalorieindhold (3.365 kcal/kg).

Undgå sult mellem måltiderne med byg, som fordøjes langsomt

 

For at veksle det lidt får han kogt ris med skiftevis kylling og forskelligt fisk i maden om aftenen

 

Dette har han fået det sidste ½ år

 

Men han er stadig lige tyk og taber sig slet ikke

 

Har nogen et godt råd , det er jo syndt for ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Flica er også på skrump og jeg har været nød til at sætte hårdt mod hårdt, da det er vigtigt at hun taber sig, fordi hun har gigt, så hun får mellem 100 og 150 gram tørfoder om dagen, og så bliver der suppleret op med grøntsager og brune ris, men ingen yderliger kød tilsætninger. Derudover får hun lakseolie og Body Boost, for helbreddet, selvom det jo også feder... Hun får Oliver's Lam og Oliver's Old and Fit -hun har været på ren seniorfoder på et tidspunkt (hun er 9 ½ år), men så tabte hun sig for meget og fik total tør pels :roll:

 

Til sammenligning får hun mellem 250 og 300 gram tørfoder -Oliver's Selected Fish og Old and Fit, når hun ikke er på skrump.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok vælge at sætte ham på et direkte slankeprodukt. Royal Canin har et der hedder obecity og der er vist også et der hedder satiety, men der skal du lige omkring dyrlægen.. Men det ville jeg gøre

 

http://www.royal-canin.dk/Produkter-Dyrlæge-44.aspx?ProductID=PROD153

 

http://www.royal-canin.dk/Produkter-Dyrlæge-44.aspx?ProductID=PROD154

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna som er Shih Tzu er også meget glad for mad. :mrgreen: Jeg fodrer med hjemmelavet, men hun får så flere grøntsager i, så hun bliver mæt og får den samme portion. Det fungerer rigtig godt. :-D

 

Så måske han skal have lidt kogte grøntsager i maden, evt. kogt i "kød vand" så der er lidt smag i. ;-)

 

Han får også geøntsager i maden til aften , det glemte jeg at skrive :-)

Men Kenzo spiser ikke ret meget , han tager nogle få stykker en gang imellem , og først til aften spiser han en lille portion på en gang

 

Flica er også på skrump og jeg har været nød til at sætte hårdt mod hårdt, da det er vigtigt at hun taber sig, fordi hun har gigt, så hun får mellem 100 og 150 gram tørfoder om dagen, og så bliver der suppleret op med grøntsager og brune ris, men ingen yderliger kød tilsætninger. Derudover får hun lakseolie og Body Boost, for helbreddet, selvom det jo også feder... Hun får Oliver's Lam og Oliver's Old and Fit -hun har været på ren seniorfoder på et tidspunkt (hun er 9 ½ år), men så tabte hun sig for meget og fik total tør pels :roll:

 

Til sammenligning får hun mellem 250 og 300 gram tørfoder -Oliver's Selected Fish og Old and Fit, når hun ikke er på skrump.

 

Jeg må indrømme jeg ikke har vejet hans mad af , så jeg ved ikke hvor meget han får , men det er ganske lidt han spiser

 

Hvad er Body Boost , og hvor kan det købes

 

 

Jeg ville nok vælge at sætte ham på et direkte slankeprodukt. Royal Canin har et der hedder obecity og der er vist også et der hedder satiety, men der skal du lige omkring dyrlægen.. Men det ville jeg gøre

 

http://www.royal-canin.dk/Produkter-Dyrlæge-44.aspx?ProductID=PROD153

 

http://www.royal-canin.dk/Produkter-Dyrlæge-44.aspx?ProductID=PROD154

 

Tak for links , jeg vil kontakte min dyrlæge , for de har ingen af de produkter der hedder sådan, der hvor jeg køber foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have , det kunne måske være godt for Kenzo , han er `sat sammen `på en lidt forkert måde hvad knogler angår , hans forben har nogle skarpe vinkler , svært at forklare , men det de ser ud som om de kunne finde på at knække hvis han hoppede ned fra sofaen , sætter et billed ind så er det nemmere

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have , det kunne måske være godt for Kenzo , han er `sat sammen `på en lidt forkert måde hvad knogler angår , hans forben har nogle skarpe vinkler , svært at forklare , men det de ser ud som om de kunne finde på at knække hvis han hoppede ned fra sofaen , sætter et billed ind så er det nemmere

 

Ja, han ser godt nok lidt "skævbenet" ud, så det er da måske værd at prøve inden han bliver gammel og evt. begynder at få problemer..

Og hvor er han da bare super nuttet! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får også geøntsager i maden til aften , det glemte jeg at skrive :-)

Men Kenzo spiser ikke ret meget , han tager nogle få stykker en gang imellem , og først til aften spiser han en lille portion på en gang

 

 

 

Jeg må indrømme jeg ikke har vejet hans mad af , så jeg ved ikke hvor meget han får , men det er ganske lidt han spiser

 

Hvad er Body Boost , og hvor kan det købes

 

 

 

 

Tak for links , jeg vil kontakte min dyrlæge , for de har ingen af de produkter der hedder sådan, der hvor jeg køber foder

 

Det var så lidt. Nej det er kun dyrlægen, der må sælge disse produkter. Hills har også en variant, men nu så jeg at du brugte Royal Canin i forvejen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, han ser godt nok lidt "skævbenet" ud, så det er da måske værd at prøve inden han bliver gammel og evt. begynder at få problemer..

Og hvor er han da bare super nuttet! :lun:

Ha ha , jeg vil kalde det meget skævbenet :lol:

 

Ja jeg tror at han vil få problemer med det efterhånden som han bliver ældre , allerede nu skal vi tænke over hvordan vi løfter ham op , får vi taget forkert ved forbenene hyler han , så han bliver kun holdt på numsen og brystkassen når vi løfter ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så lidt. Nej det er kun dyrlægen, der må sælge disse produkter. Hills har også en variant, men nu så jeg at du brugte Royal Canin i forvejen:-)

 

Jeg ved ikke om det er bedre end andre mærker , men nu var det lige det der fangede mit blik da jeg skulle finde noget slankekost :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er bedre end andre mærker , men nu var det lige det der fangede mit blik da jeg skulle finde noget slankekost :-)

 

Næh det finder du nok kun ud af ved at prøve. Min veninde's to gårdhunde taber sig fint på Royal Canin's udgave, Luna gjorde ikke. Andre taber sig bedre på Hills' udgave, men jeg tror du skal have fat i et specifikt slankefoder.. Ikke blot et light. Det kan du give, når han er nået ned i vægt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke taber sig skal han bare have mindre foder - du behøver slet ikke kaste dig ud i slankediæt etc.

 

..men det er så bare min erfaring, jeg kan se udfra udvalget af foder-typer at der findes light-udgaver i alle mærker.

 

Jeg foreslog det andet, da jeg i første indlæg tolker at de har prøvet at sætte foderet ned

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan i dén grad anbefale Royal Canin´s Satiety...........

 

Chili tabte sig 1½ kilo i løbet af 6-8 uger. Fra 9 kilo til 7.5.

 

Hun fik 50 g to gange om dagen. Det er lidt, eller meget vigtigt at du vejer det af. Jeg vejede det af i små lynlåsposer, så jeg havde til en uge af gangen.

Hun fik en fantastisk pels og en helt anden energi.

 

Efter slankekuren fik hun RC´s Neutered som er special foder til neutraliserede hunde. Det fungerer hun supergodt på.

 

Held og lykke med projektet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får bare "mindre foder", Olivers Lamb blandet med hjemmelavet.

Og så får hun masser af gulerødder. Hver dag. Hun får rå gulerodsstænger som snacks, og så får hun de kogte skræller fra de samme gulerødder -moset og blandet med opblødt tørfoder og hjemmelavet.

---Nogle gange koger jeg ekstra gulerødder til hende. Hun og jeg spiser ca 1 kilo økogulerødder på 1-2 dage.

Og vi spiser nogenlunde lige mange.

 

Men hun får også andre grøntsager, --ud over gulerødderne-- hvis jeg skal have andre kogte grøntsager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener jo så at mængden bare skal sættes endnu længre ned ;-)

 

Hunden behøver vel ikke ligefrem at sulte bare fordi den er på skrump :neutral:

 

Det syntes jeg i hvert fald ikke, for det første er det da vildt ubehageligt at gå rundt at være konstant sulten og for det andet syntes jeg at det kan have nogle trælse bevirkninger så som glubskhed eller evig jagt/søgen efter noget spiseligt...

 

Derfor bliver Flica sat betydeligt ned i tørkost, men bliver i stedet suppleret med grøntsager og ris, der mætte uden at sætte nogle videre spor på sidebenene ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha , jeg vil kalde det meget skævbenet :lol:

 

Ja jeg tror at han vil få problemer med det efterhånden som han bliver ældre , allerede nu skal vi tænke over hvordan vi løfter ham op , får vi taget forkert ved forbenene hyler han , så han bliver kun holdt på numsen og brystkassen når vi løfter ham

 

Har I fået undersøgt de ben?

Hvis han har ondt, skal der måske gøres noget ved dem?

 

Nå, men jeg tænkte på, at der er jo to måder at tabe sig på: 1) man nedsætter kalorieindtaget. Og 2) man sætter kalorieforbruget OP.

Den mest effektive slankekur er at bruge begge måder på en gang.

Det har også den fordel, at hunden ikke tænker så meget på sult, når han er ude og dyrke ekstra motion.

 

Har I ikke mulighed for at gå til hundesvømning? Det ville måske være det mest skånsomme med de ben, han har...

Og jeg ville synes, at I skal omkring dyrlægen først..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke taber sig skal han bare have mindre foder - du behøver slet ikke kaste dig ud i slankediæt etc.

 

..men det er så bare min erfaring, jeg kan se udfra udvalget af foder-typer at der findes light-udgaver i alle mærker.

 

Han spiser så lidt , så det vil ikke være rimeligt at skære maden ned , jeg ville heller ikke nænne at han skal gå og være sulten :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan i dén grad anbefale Royal Canin´s Satiety...........

 

Chili tabte sig 1½ kilo i løbet af 6-8 uger. Fra 9 kilo til 7.5.

 

Hun fik 50 g to gange om dagen. Det er lidt, eller meget vigtigt at du vejer det af. Jeg vejede det af i små lynlåsposer, så jeg havde til en uge af gangen.

Hun fik en fantastisk pels og en helt anden energi.

 

Efter slankekuren fik hun RC´s Neutered som er special foder til neutraliserede hunde. Det fungerer hun supergodt på.

 

Held og lykke med projektet.

 

Det lyder som et godt produkt

 

Hold da op det var hurtig virkning , jeg ville være tilfreds selv om Kenzo ville være dobbelt så lang tid om det

 

Silke får bare "mindre foder", Olivers Lamb blandet med hjemmelavet.

Og så får hun masser af gulerødder. Hver dag. Hun får rå gulerodsstænger som snacks, og så får hun de kogte skræller fra de samme gulerødder -moset og blandet med opblødt tørfoder og hjemmelavet.

---Nogle gange koger jeg ekstra gulerødder til hende. Hun og jeg spiser ca 1 kilo økogulerødder på 1-2 dage.

Og vi spiser nogenlunde lige mange.

 

Men hun får også andre grøntsager, --ud over gulerødderne-- hvis jeg skal have andre kogte grøntsager.

 

Jeg har også prøvet at give Kenzo flere grøntsager , men han spiser så lidt at jeg er bange for han ikke får de vitaminer som han skal have , måske jeg er for pylret

 

Har I fået undersøgt de ben?

Hvis han har ondt, skal der måske gøres noget ved dem?

 

Nå, men jeg tænkte på, at der er jo to måder at tabe sig på: 1) man nedsætter kalorieindtaget. Og 2) man sætter kalorieforbruget OP.

Den mest effektive slankekur er at bruge begge måder på en gang.

Det har også den fordel, at hunden ikke tænker så meget på sult, når han er ude og dyrke ekstra motion.

 

Har I ikke mulighed for at gå til hundesvømning? Det ville måske være det mest skånsomme med de ben, han har...

Og jeg ville synes, at I skal omkring dyrlægen først..

 

Dyrlægen tjekker hans ben når vi alligevel er der , vi kan godt trykke på dem , problemet er når de bliver drejet/holdt ind , øhhhhhhhhh , lidt lige som hvis vi samler armene foran kroppen , kan næsten ikke forklare det anderledes

 

Vi har prøvet at vænne ham til vandet ved stranden , for at få ham til at svømme , men han hader vandet , men om han ville syntes om et specielt hundebad fordi det ikke virker så volsomt , er ikke umuligt

 

Og jo , vi har et sted tæt på til hundesvømning , men det er det sidste sted jeg ville komme med mine dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været ude og veje hans aftensmad igen , og han har spist 30g , det var tørfoder blandet med ris , kogt torsk og ærter

 

Ud over det har han kun spist nogle enkelte tørfoder i løbet af dagen , så det er ikke meget han spiser

 

Han får selvfølgelig også godbidder , der køber jeg lidt blandet guffer , så får han ellers agurk , gulerødder som han elsker at gnave i

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været ude og veje hans aftensmad igen , og han har spist 30g , det var tørfoder blandet med ris , kogt torsk og ærter

 

Ud over det har han kun spist nogle enkelte tørfoder i løbet af dagen , så det er ikke meget han spiser

 

Han får selvfølgelig også godbidder , der køber jeg lidt blandet guffer , så får han ellers agurk , gulerødder som han elsker at gnave i

 

Jeg ville fjerne det blandet guf.. Og bruge hans tørfoder som godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh det finder du nok kun ud af ved at prøve. Min veninde's to gårdhunde taber sig fint på Royal Canin's udgave, Luna gjorde ikke. Andre taber sig bedre på Hills' udgave, men jeg tror du skal have fat i et specifikt slankefoder.. Ikke blot et light. Det kan du give, når han er nået ned i vægt:-D

 

Jeg tror heller ikke light er nok , nu har jeg virkelig prøvet i ca ½ år , og han har ikke tabt sig endnu , så der skal vist specielfoder til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...