Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Jaja.... Og alle hunde er ulve, eller sådan noget..... Vi skal bare gå langt nok tilbage.....

 

Cavalieren er ikke, og har aldrig været avlet som jagthund.

Ejhelelr har cavalierens forfader, Old king charles spaniel, været avlet som jagthund.

 

Hvad Old king charles spaniel (eller blot king charles spaniel, afhængig af hvor man kigger) er avlet ud fra, aner jeg ikke. Men det kan man sikekrt nok finde ud af, hvis man vil.

Deres avlsmål som selskabshund ligger bare helt tilbage i 1700 tallet, og er derfor ret irelevant, hvis vi skal snakke om egenskaber og oprindelse som jagthunderace, vil jeg mene.

 

Okay, jeg gider ikke tage diskussionen med dig men nøjes med at fortælle at jeg faktisk kender èn, der bruger sin cavalier på praktisk jagt. Hun klarer det fint det lille myr, så lidt jagtegenskaber bliver den nødvendigvis nødt til at have, eller hva`?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Okay, jeg gider ikke tage diskussionen med dig men nøjes med at fortælle at jeg faktisk kender èn, der bruger sin cavalier på praktisk jagt. Hun klarer det fint det lille myr, så lidt jagtegenskaber bliver den nødvendigvis nødt til at have, eller hva`?.

En hund der kan hente en pind kan også hente en and, det handler bare om træning. Selv en chi kan, men så må man bare skyde gråspurve istedet:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg gider ikke tage diskussionen med dig men nøjes med at fortælle at jeg faktisk kender èn, der bruger sin cavalier på praktisk jagt. Hun klarer det fint det lille myr, så lidt jagtegenskaber bliver den nødvendigvis nødt til at have, eller hva`?.

Alle hunde har jagtegenskaber.

 

Min gamle hund Bølle, som var noget af en bastard, blev da også brugt på praktisk jagt...

 

Fortæller dét noget om hvad hunden oprindeligt var, og hvad hunden reelt ér?

 

Nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Okay, jeg gider ikke tage diskussionen med dig men nøjes med at fortælle at jeg faktisk kender èn, der bruger sin cavalier på praktisk jagt. Hun klarer det fint det lille myr, så lidt jagtegenskaber bliver den nødvendigvis nødt til at have, eller hva`?.

 

Nu skrev T.Martinsen at CKCS oprindeligt var jagt hund . Hvilket den så øjensynligt ikke er.

Så kan du da ikke bare sige at det gider du ikke diskutere.

 

Du bliver nødt til at give fortabt. :mrgreen:

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
En hund der kan hente en pind kan også hente en and, det handler bare om træning. Selv en chi kan, men så må man bare skyde gråspurve istedet:blink:

 

med kanoner....:mrgreen:....

Link til indlæg
Del på andre sites

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har søgt endnu mere info om Cavalieren.

 

Det viser sig at den danske cavalier klub faktisk er den absolut eneste klub der nævner noget som helst om jagt, i sammenhæng med cavalieren..(ihvertfald hvor jeg kan læse sproget)

 

Og dér drejer det sig om de hunde der lå bag cavalieren historisk set.

 

Alle andre klubber, herunder den engelske og den amerikanske cavalierklub, som er de 2 klubber, og de 2 lande der har haft med racens oprindelse at gøre, nævner det ikke med et eneste ord.

Faktisk kalder de dem skødehunde, og det helt tilbage til engang i 1570'erne, som åbenbart er første gang nogensinde at der blev skrevet noget om "den lille spaniel, eller behageren/trøsteren" som de også kaldte den, dengang.

 

Fra kilder i england har jeg fundet at man mener racen er blevet fremavlet ved blanding af den oprindelige "toyspaniel" med b.la. mops og boxer.

 

"Toyspaniel" er at forstå som en meget varieret gruppe af meget små spaniellignende hunde, med spids snude, intet markant stop, ingen markant pandeskal som idag, og varieret størrelse og pelslag, som bruges som selskabshund.

 

 

 

Ja... Det var så hvad jeg kunne finde om dén race, i grove træk. Jeg finder det dog stadig komisk, at den danske klub for racen er de eneste der mener den har en fortid som jagthund... Ja egentlig overrasker det mig ikke, for der er sådan set mange danske klubber og foreninger for alt muligt andet der praler af fortider der ikke eksisterer ifølge alle andre kilder... Lidt spøjst egentlig.

Lidt som det danske forsvar..... Det eneste forsvar i verden jeg kender til, der fejrer deres nederlag :rolleyes::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

 

 

Ikke sjovt for hende...men jo den kommer nok i EB med et billede af den der sort/hvide amstaff de altid bruger og overskriften "kamphund bed kvindes hånd af"...dengang hende den lille pige blev fuldstændigt skambidt af rotter var de pludselig også kamphunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

og det seneste overfald her i byen

Mon den kommer på EB eller BT?

http://folketidende.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090804/LOLLAND/221747064

 

Det minder mig da lige om at ugen før vi tog på ferie blev naboens søn på 18 år bidt i hånden/armen af en Rottweiler.

Han var på vej hjem fra arbejde som bartender og assisterede en lidt for fuld kunde hjemad.

Da de går forbi en have, vel og mærke med hejn omkring, springer hunden ud gennem hejnet med snuden (hele hovedet kunne ikke komme igennem) og får fat i drengens hånd, den får hevet hans arm igennem hejnet og får tygget en del på den før han endelig får sin arm revet til sig igen. Han måtte tilbringe 4 dage på sygehuset hvor han blev lappet sammen igen, og umiddelbart får han ingen men udover ar.

Politiet er på sagen, men jeg har ikke hørt videre om hvorvidt hunden skal aflives eller ikke.

Jeg har ikke set noget i avisen om dette angreb, men kan jeg vel have overset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det minder mig da lige om at ugen før vi tog på ferie blev naboens søn på 18 år bidt i hånden/armen af en Rottweiler.

Han var på vej hjem fra arbejde som bartender og assisterede en lidt for fuld kunde hjemad.

Da de går forbi en have, vel og mærke med hejn omkring, springer hunden ud gennem hejnet med snuden (hele hovedet kunne ikke komme igennem) og får fat i drengens hånd, den får hevet hans arm igennem hejnet og får tygget en del på den før han endelig får sin arm revet til sig igen. Han måtte tilbringe 4 dage på sygehuset hvor han blev lappet sammen igen, og umiddelbart får han ingen men udover ar.

Politiet er på sagen, men jeg har ikke hørt videre om hvorvidt hunden skal aflives eller ikke.

Jeg har ikke set noget i avisen om dette angreb, men kan jeg vel have overset.

 

Jeg ved hvad jeg skal skrive ......

Den historie hænger bare ikke sammen. ....

1.Hunden kan godt få en 18 årigs arm gennem et hegn ,

2.men ikke mere end sin egen snude.

3.En Rottweiler har en rimelig kort snude så den arm skal godt nok have været tæt på og meget tyyynd for at den ville kunne få fat. Endsige åbne munden nok til at kunne bide sig fast.

 

Underlig historie. Det lyder som om at der er noget vi ikke har fået at vide fra forurettede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved hvad jeg skal skrive ......

Den historie hænger bare ikke sammen. ....

1.Hunden kan godt få en 18 årigs arm gennem et hegn ,

2.men ikke mere end sin egen snude.

3.En Rottweiler har en rimelig kort snude så den arm skal godt nok have været tæt på og meget tyyynd for at den ville kunne få fat. Endsige åbne munden nok til at kunne bide sig fast.

 

Underlig historie. Det lyder som om at der er noget vi ikke har fået at vide fra forurettede.

enig, lyder ikke helt som om historien er fuld ud fortalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm en arm er da ganske smallere end skallen på en Rotte med mindre man er bodybuilder i stor stil? Min er i hvert fald.

Med snuden mener jeg jo så munden helt op til der hvor hovedet bliver bredt.

 

edit: Skal lige nævne at denne fyr ikke bare er en eller anden stupid teenager, som jeg nok selv ville have tænkt hvis ikke jeg kendte ham bedre :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hmm en arm er da ganske smallere end skallen på en Rotte

Derfor er det også mere nærliggende at tænke at armen har været inde hos hunden end at hunden har været ude hos armen.

 

Med snuden mener jeg jo så munden helt op til der hvor hovedet bliver bredt.

 

Historien hænger bare ikke sammen. Om det er hegnets beskaffenhed eller armens tykkelse eller om det var en Rottweiler med længere mund end normalt ved jeg self ikke en bjælde om. Historien fik mig til bare at undres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Cavalieren har aldrig nogensinde været jagthund.

Den stammer fra king charles spaniels, som sjovt nok heller aldrig har været jagthunde.

Cavalieren blev først i 1920'erne fremavlet ud af "Old king charles spaniels.", baseret på en amerikaners idé om den ideelle skødehund.

 

ihvertfald ifølge de historikker jeg kan finde.

Så synes jeg faktisk at du skal læse lidt mere på lektien.

 

Nu har jeg selv haft cavalier og har i den forbindelse læst meget om den, så det er ikke noget jeg bare slyngede ud i den blå luft.

 

Det kan da godt være, at det ligger mange mange år tilbage, men det ændre jo ikke på, at det var en god jagthund i tidernes morgen. Hvis flere cavaliere kom ud og rørte sig og fik brugt dens egenskaber i stedet for bare at være familiehund, så ville der heller ikke være så mange kornfede cavaliere rundt omkring. Det er derfor jeg godt vil have budskabet ud om, at det er altså ikke bare en selvskabshund, man har fået i favnen, der følger faktisk en jagthund med i købet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
En hund der kan hente en pind kan også hente en and, det handler bare om træning. Selv en chi kan, men så må man bare skyde gråspurve istedet:blink:

Ikke hvis du spørger DKWiechert for så vidt jeg kan huske, har han ærkleret den lyse golden for at være for dum til at kunne bruges som ordentlig jagthund. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så synes jeg faktisk at du skal læse lidt mere på lektien.

 

Nu har jeg selv haft cavalier og har i den forbindelse læst meget om den, så det er ikke noget jeg bare slyngede ud i den blå luft.

 

Det kan da godt være, at det ligger mange mange år tilbage, men det ændre jo ikke på, at det var en god jagthund i tidernes morgen. Hvis flere cavaliere kom ud og rørte sig og fik brugt dens egenskaber i stedet for bare at være familiehund, så ville der heller ikke være så mange kornfede cavaliere rundt omkring. Det er derfor jeg godt vil have budskabet ud om, at det er altså ikke bare en selvskabshund, man har fået i favnen, der følger faktisk en jagthund med i købet.

 

Så syntes jeg da du skulle tage at pege på hvad jeg skal læse, for alt jeg kan læse af historik på cavalieren, siger at den så absolut ikke er avlet til jagt.

Hvilket dens ophavsrace(-r) heller ikke var, ejheller deres, helt tilbage til 1570'erne har der ikke været avlet toyspaniels med henblik på jagt.......

 

SÅ den der med "mange år siden... så den er stadig...."

 

Niks du.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Så syntes jeg da du skulle tage at pege på hvad jeg skal læse, for alt jeg kan læse af historik på cavalieren, siger at den så absolut ikke er avlet til jagt.

Hvilket dens ophavsrace(-r) heller ikke var, ejheller deres, helt tilbage til 1570'erne har der ikke været avlet toyspaniels med henblik på jagt.......

 

SÅ den der med "mange år siden... så den er stadig...."

 

Niks du.

Jamen det gør jeg gerne. Her kommer blot et par stykker, og du får dem på engelsk, som du ikke kunne finde noget på:

 

http://europuppyblog.com/item/2008/02/ask-euro-puppy-usa-a-cavalier-king-charles-as-a-bird-dog

 

like all Spaniels, the Cavalier also has a genetic background of being a hunting dog…or a gun dog /bird dog since it was used to retrieve birds and game.

 

The energy of a Cavalier King Charles Spaniel comes from its hunting genes and latent hunting instinct. Although it is a perfect companion dog, because of this very same energy and drive, it needs to be exercised just like other Spaniels.

 

http://www.articlesbase.com/information-technology-articles/king-charles-spaniel-dog-all-you-must-know-1079977.html

 

The Cavalier King Charles is descended from hunting dogs, so he loves to run around in the great outdoors. ItÕs important, then, that the Cavalier Spaniel is kept on a leash and in a fenced background. Their desire to hunt and explore can often cause harm.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cavalier_King_Charles_Spaniel

 

Cavaliers have been seen to catch small birds in mid-flight that are flying too close to the ground. Such behaviour is a result of their earlier use as a hunting dog, and as such, they can develop habits that predispose them to chase small animals such as chipmunks, squirrels, rabbits, birds etc.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det gør jeg gerne. Her kommer blot et par stykker, og du får dem på engelsk, som du ikke kunne finde noget på:

 

http://europuppyblog.com/item/2008/02/ask-euro-puppy-usa-a-cavalier-king-charles-as-a-bird-dog

Den første. Hvem er kilden?

Iøvrigt går den første på hvorvidt man kan TRÆNE en cavalier til at drive fugle frem...

Og genetisk baggrund frem og tilbage... Ja måske.... Men så er det før 1570'erne, og igen fuldstændig irelevant, da cavalieren først eksisterede fra 1920'erne. avlet ud fra king charles spaniels, som måske blev blandet med mops og bokser, som blev avlet udfra en fælles gruppe af selskabsspaniels af forskellig type og udseende, alle som én brugt udelukkende som selskabshunde helt tilbage til før 1570'erne.

 

http://www.articlesbase.com/information-technology-articles/king-charles-spaniel-dog-all-you-must-know-1079977.html

The Cavalier King Charles is descended from hunting dogs, so he loves to run around in the great outdoors. ItÕs important, then, that the Cavalier Spaniel is kept on a leash and in a fenced background. Their desire to hunt and explore can often cause harm.

Nr. 2. Igen: Hvad er kilden?

Ophav fra jagtgener.... igen før 1570'erne

Jagtviljen... eller jagtdriften om man vil.... gør ikke nogen hund til jagthund. Det er en drift alle hunde har.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cavalier_King_Charles_Spaniel

Cavaliers have been seen to catch small birds in mid-flight that are flying too close to the ground. Such behaviour is a result of their earlier use as a hunting dog, and as such, they can develop habits that predispose them to chase small animals such as chipmunks, squirrels, rabbits, birds etc.

Igen er der tale om jagtdrift. Omend de skriver at dens lyst til at jage dyr, skyldes dens fortid som jagthund, så er det noget vrøvl.

Ingen jagthund er avlet til at rende rundt på må og få og fange vildt på egen hånd. (få racer er... men dét er ikke tilfældet hér)

Jagtdrift har alle hunde, og gør ingen hund til jagthund.

 

Og så igen... Kilden.... Wikipidia :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunde har jagtegenskaber.

 

Min gamle hund Bølle, som var noget af en bastard, blev da også brugt på praktisk jagt...

 

Fortæller dét noget om hvad hunden oprindeligt var, og hvad hunden reelt ér?

 

Nej.

 

Sjovt, man kan sgu aldrig komme udenom diskussioner med dig. :lol:

 

Men hvis en hvilken som helst hund kan fungere på praktisk jagt, hvad søren går folk så så meget op i at avlshundene skal kunne både dit og dat. Det er så bare et spørgsmål om træning?....

 

Ja ja ja, nu vil du selvfølgelig sige at der er forskel på en jagthund og så en god jagthund. Det er også lige meget. Tro hvad du vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, man kan sgu aldrig komme udenom diskussioner med dig. :lol:

Nope. Kom iøvrigt lige i tanke om en jagtkollega fra Viborgegnen. EN af hans jagtkammerater bruger en skt. bernhard som apportør.. Vældig smart egentlig, for hunden er stor og stærk nok til at apportere råvildt...

 

 

Men hvis en hvilken som helst hund kan fungere på praktisk jagt, hvad søren går folk så så meget op i at avlshundene skal kunne både dit og dat. Det er så bare et spørgsmål om træning?....

Fungere og fungere....

 

Ja ja ja, nu vil du selvfølgelig sige at der er forskel på en jagthund og så en god jagthund. Det er også lige meget. Tro hvad du vil.

Det er nemlig lige præcis hvad der er :5up:

 

Og går man på jagt, og tager man til jagt og markprøver, så kan man endda se forskellen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Den første. Hvem er kilden?

Iøvrigt går den første på hvorvidt man kan TRÆNE en cavalier til at drive fugle frem...

Og genetisk baggrund frem og tilbage... Ja måske.... Men så er det før 1570'erne, og igen fuldstændig irelevant, da cavalieren først eksisterede fra 1920'erne. avlet ud fra king charles spaniels, som måske blev blandet med mops og bokser, som blev avlet udfra en fælles gruppe af selskabsspaniels af forskellig type og udseende, alle som én brugt udelukkende som selskabshunde helt tilbage til før 1570'erne.

Så en amstaff er heller ikke en kamphunderace, da den er avlet med henblik på at blive en familiehund ud af pitten?? Den har ikke kampgener i sig?

 

Nr. 2. Igen: Hvad er kilden?

Ophav fra jagtgener.... igen før 1570'erne

Jagtviljen... eller jagtdriften om man vil.... gør ikke nogen hund til jagthund. Det er en drift alle hunde har.

Ja og nogle hunde er der mere jagt i end andre, og kunne det tænkes, at der er en grund for det?

 

Igen er der tale om jagtdrift. Omend de skriver at dens lyst til at jage dyr, skyldes dens fortid som jagthund, så er det noget vrøvl.

Ingen jagthund er avlet til at rende rundt på må og få og fange vildt på egen hånd. (få racer er... men dét er ikke tilfældet hér)

Jagtdrift har alle hunde, og gør ingen hund til jagthund.

 

Og så igen... Kilden.... Wikipidia :rolleyes:

Undskyld men 'wake up and smell the coffee', hvordan ved DU at det ikke er tilfældet her?

 

Skal vi ikke bare blive enige om, at du ikke vil forstå det. Men det er jo ikke første gang det er sådan. Jeg kan sagtens finde flere sidder, du kan læse, men om jeg så kom med 500 forskellige links, så ville du finde en undskyldning, fordi du mener du sidder med det rigtige svar.

 

Du kunne ikke finde noget.. Ved at par simple klik fandt jeg bl.a det jeg linkede til. Jeg gider rent ud sagt ikke bruge tid på, at finde noget som du alligevel aldrig vil godkende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja.... Og alle hunde er ulve, eller sådan noget..... Vi skal bare gå langt nok tilbage.....

 

Cavalieren er ikke, og har aldrig været avlet som jagthund.

Ejhelelr har cavalierens forfader, Old king charles spaniel, været avlet som jagthund.

 

Hvad Old king charles spaniel (eller blot king charles spaniel, afhængig af hvor man kigger) er avlet ud fra, aner jeg ikke. Men det kan man sikekrt nok finde ud af, hvis man vil.

Deres avlsmål som selskabshund ligger bare helt tilbage i 1700 tallet, og er derfor ret irelevant, hvis vi skal snakke om egenskaber og oprindelse som jagthunderace, vil jeg mene.

 

Måske skal du bare vænne dig til at lade være med at udtale dig kategorisk om noget du ikke ved.

 

Nu skrev T.Martinsen at CKCS oprindeligt var jagt hund . Hvilket den så øjensynligt ikke er.

Så kan du da ikke bare sige at det gider du ikke diskutere.

 

Du bliver nødt til at give fortabt. :mrgreen:

:blink:

 

Så bare fordi DKWiechert siger noget, så er det lov for dig?. :-D

 

Jeg giver aldrig fortabt men måske fortaber jeg mig i noget andet.

 

Mænd!!!!!. :roll::lol:

 

Jeg har søgt endnu mere info om Cavalieren.

 

Det viser sig at den danske cavalier klub faktisk er den absolut eneste klub der nævner noget som helst om jagt, i sammenhæng med cavalieren..(ihvertfald hvor jeg kan læse sproget)

 

Og dér drejer det sig om de hunde der lå bag cavalieren historisk set.

 

Alle andre klubber, herunder den engelske og den amerikanske cavalierklub, som er de 2 klubber, og de 2 lande der har haft med racens oprindelse at gøre, nævner det ikke med et eneste ord.

Faktisk kalder de dem skødehunde, og det helt tilbage til engang i 1570'erne, som åbenbart er første gang nogensinde at der blev skrevet noget om "den lille spaniel, eller behageren/trøsteren" som de også kaldte den, dengang.

 

Fra kilder i england har jeg fundet at man mener racen er blevet fremavlet ved blanding af den oprindelige "toyspaniel" med b.la. mops og boxer.

 

"Toyspaniel" er at forstå som en meget varieret gruppe af meget små spaniellignende hunde, med spids snude, intet markant stop, ingen markant pandeskal som idag, og varieret størrelse og pelslag, som bruges som selskabshund.

 

 

 

Ja... Det var så hvad jeg kunne finde om dén race, i grove træk. Jeg finder det dog stadig komisk, at den danske klub for racen er de eneste der mener den har en fortid som jagthund... Ja egentlig overrasker det mig ikke, for der er sådan set mange danske klubber og foreninger for alt muligt andet der praler af fortider der ikke eksisterer ifølge alle andre kilder... Lidt spøjst egentlig.

Lidt som det danske forsvar..... Det eneste forsvar i verden jeg kender til, der fejrer deres nederlag :rolleyes::lol:

Prøv noget nyt. Indrøm at du har udtalt dig om noget du ikke ved noget om istedet for at latterliggør folk som mener noget andet end dig.

 

Dette er sakset fra SKK, så mon ikke der er noget om snakken:

 

Ofta kan man seen förbluffande ”modern” typ av spaniel på målningar av mycket gammalt datum och redan från 1200-talet finns det avbildningar av dvärgspaniel. Någon distinkt skillnad mellan dvärgspaniel och jaktspaniel kan man emellertid inte skönja förrän i mitten av 1830-talet. Det var då engelsmännen började korsa in ostasiatiska småhundar i King charles spaniel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så en amstaff er heller ikke en kamphunderace, da den er avlet med henblik på at blive en familiehund ud af pitten?? Den har ikke kampgener i sig?

AMstaff ER pit. Bare udstillingslinjer af samme. Ellers har jeg godt nok fået noget galt i halsen.

 

Ja og nogle hunde er der mere jagt i end andre, og kunne det tænkes, at der er en grund for det?

Come on... Din egen race er kun knap 100 år gammel... Og er blevet halvvejs pillet fra hinanden igen på 20...

 

Cavalierens jagtrelaterede ophav, hvis en sådan overhovedet findes, daterer sig tilbage til før 1570...... SIden da er den lille selskabsspaniel, uanset i hvilken form, og under hvilket navn, ikek været avlet med jagt for øje..... Den er ikke, har aldrig været, og vil aldrig blive en jagthunderace, eller have en oprindelse som jagthund.....

 

Undskyld men 'wake up and smell the coffee', hvordan ved DU at det ikke er tilfældet her?

Fordi det er sådan det er. Jagthunde generelt er avlet til at arbejde for jægeren. Ikke for sig selv, som selvstændig gråspurvejagende møgkræ 100 meter ude......

Og hvad angår spørgsmålet om en cavalier oprindeligt er en jagthund, har jeg svaret fra bl.a. den amerikanske, den engelske og den tyske cavalier-klub... Læs blot om racens oprindelse, de steder hvor det er racens eget folk der sidder, og bliv klogere.

 

Skal vi ikke bare blive enige om, at du ikke vil forstå det.

Jeg vil gerne forstå.... når der er noget at forstå. Men du vil jo ikke engang gøre din egen research ordentligt.

 

Men det er jo ikke første gang det er sådan.

Nej, åbenbart ikke. Heller ikke første gang jeg abserer et svar til dig, med baggrund i en kommentar som denne.

 

Jeg kan sagtens finde flere sidder, du kan læse, men om jeg så kom med 500 forskellige links, så ville du finde en undskyldning, fordi du mener du sidder med det rigtige svar.

Sikkert nok... KOm med bare ét link, fra en troværdig kilde, elelr fra et sted hvor der for det mindste ER en kildeangivelse. Så må vi se.

Indtil videre holder jeg mig til 3 specialklubbers version af historien.

 

Du kunne ikke finde noget.. Ved at par simple klik fandt jeg bl.a det jeg linkede til.

Som jeg også har fundet, og afvist pga. manglende kilder, og fordi de beskriver jagtinstinkt (som er i alle hunde), og kalder det for racens ophav, på trods af at der ikke er én eneste jagthund optegnet i racens oprindelse, siden 1570'erne, og der findes ikke optegnelser om racens oprindelse der daterer sig før det.

 

Jeg gider rent ud sagt ikke bruge tid på, at finde noget som du alligevel aldrig vil godkende.

Accepter dog at historiske fakta nu engang er historiske fakta, og at jeg har hentet disse fakta primært i den engelske og den amerikanske specialklub, som er de 2 klubber der har været baggrund for at racen overhovedet eksisterer i dag.

Det er ikke så svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...