Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
og helst med pigtråd ikke? så får vi hellere ikke indbruds tyve og at andet skidt ind i haven...

 

 

tror sgu jeg hegner min have ind med 180cm hegn når jeg får hus engang...men jeg bliver formentlig også vejens særling iflg. mange andres mening...:-D...men ellers er en seriøst kraftig hæk altså også tit nok...

 

men forestiller mig lige nu din have med rockerborgshegn med natopigtråd og projektører...:mrgreen:...men det er nu ikke min tanke med at lave hegn...vil bare gerne have et...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi hunden rent faktisk i vores tilfælde bliver på egen matrikel. Hvad din hund evt vil gøre, må du jo spørge dig selv om og hegne ind derefter. Såre simpelt.

 

Det er bare ikke alle steder hvor der er hund og småt hegn den gør det. Der er flere steder her i byen hvor hundene gang på gang hopper over hegnet. De fleste af dem er heldigvis søde hunde, så det er bare at gå ind og aflevere dem hvor de kom fra, men det er nu også belastende nok og de skal da være glad for min hund er sød også.

 

Kan man holde hunden inde uden syntes jeg også det er fint. Vi har også et sted i byen hvor der går en D/S på gårdspladsen og et andet sted hvor der går en collie på en gårdsplads, men disse to går aldrig over "den usynlige line" til deres grund lige meget hvor mange katte eller hidsige hunde der går forbi, så det er helt fint med mig.

Vi har også et sted vi går forbi hvor en stor langhåret schæfer på kun 1år står og hviler hovedet på hegnet, men den logrer bare lidt med halen når vi går forbi og bliver ellers stående. Helt fint med mig.

 

Men hopper hunden over hegnet eller er man ikke 100% sikker på at den bliver inde kan man da lige så godt investerer i et ordentligt hegn istedet for et hunden bare hopper over eller en hæk hunden bare hopper igennem. Så giv den da i det mindste en snor på så vi andre slipper for at slæbes med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

tror sgu jeg hegner min have ind med 180cm hegn når jeg får hus engang...men jeg bliver formentlig også vejens særling iflg. mange andres mening...:-D...men ellers er en seriøst kraftig hæk altså også tit nok...

 

men forestiller mig lige nu din have med rockerborgshegn med natopigtråd og projektører...:mrgreen:...men det er nu ikke min tanke med at lave hegn...vil bare gerne have et...hehe

vi har i forvejen 1,80 nogle steder, andet sted hæk på 1,8 med trådhegn på 1,2 på hver side, og så 1,20 tråd indtil den anden nabo, flinker mand, og så 1,20 ned til baghaven, og det bliver der dæleme ikke ændret på....

 

Hvad sker der lige for dig ?

lige over :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har i forvejen 1,80 nogle steder, andet sted hæk på 1,8 med trådhegn på 1,2 på hver side, og så 1,20 tråd indtil den anden nabo, flinker mand, og så 1,20 ned til baghaven, og det bliver der dæleme ikke ændret på....

 

 

lige over :blink:

 

Jeg tog det altså også lidt som at du mente at det er helt iorden vi får hunde smidt i hovedet fra hveranden have når vi går tur istedet for at de skal sætte hegn op eller på anden måde holde hunden inde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
vi har i forvejen 1,80 nogle steder, andet sted hæk på 1,8 med trådhegn på 1,2 på hver side, og så 1,20 tråd indtil den anden nabo, flinker mand, og så 1,20 ned til baghaven, og det bliver der dæleme ikke ændret på....

 

 

Siger heller ikke at alle andre skal gøre som mig...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog det altså også lidt som at du mente at det er helt iorden vi får hunde smidt i hovedet fra hveranden have når vi går tur istedet for at de skal sætte hegn op eller på anden måde holde hunden inde ;-)

nej overhovedet ikke :mrgreen: er selv træt af hunde der løber ud af indkørsler, eller hunde der står bundet i indkørslen og springer frem i snoren og går amok når man går forbi og frygter snoren knækker.

Eller har et hegn på 1 meter og som står med forpoterne op på hegnet og skælder ud...den vej går jeg aldrig igen, endnu en vej vi ikke kan gå af pga. "frygt" for hvornår hunden kommer ud...og ingen af dem har staffer :mrgreen: vi er 2 i hele det område vi bevæger os i.

 

Men alt med måde :-) dobbelt indgang ect. er lidt at skyde gråspurvene med kanoner og fange fladfisk med dybhavsbomber :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

øh...underlige reklame fra HK...hehe...nogen der gider forklare?

 

Det er sådan en der kører i toppen af skærmen og slutter med at der kommer en tyk mand der råber "Futte hvor er du?" eller noget i den stil, og "meld dig ind i HK på www.endelaflosningen.dk "

 

er det fordi begge dele er dumt at påstå eller?

 

 

EDIT: PÅ jv.dk...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nej overhovedet ikke :mrgreen: er selv træt af hunde der løber ud af indkørsler, eller hunde der står bundet i indkørslen og springer frem i snoren og går amok når man går forbi og frygter snoren knækker.

Eller har et hegn på 1 meter og som står med forpoterne op på hegnet og skælder ud...den vej går jeg aldrig igen, endnu en vej vi ikke kan gå af pga. "frygt" for hvornår hunden kommer ud...og ingen af dem har staffer :mrgreen: vi er 2 i hele det område vi bevæger os i.

 

Men alt med måde :-) dobbelt indgang ect. er lidt at skyde gråspurvene med kanoner og fange fladfisk med dybhavsbomber :mrgreen:

 

Jeg tænkte nok du ikke mente det på den måde :blink: og ja, den med snoren kender vi også :shock: Vi har bare ikke længere ruter at vælge hvor der ikke står mindst en hund i snor eller bag meget småt hegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

øh...underlige reklame fra HK...hehe...nogen der gider forklare?

 

Det er sådan en der kører i toppen af skærmen og slutter med at der kommer en tyk mand der råber "Futte hvor er du?" eller noget i den stil, og "meld dig ind i HK på www.endelaflosningen.dk "

 

er det fordi begge dele er dumt at påstå eller?

Der er ikke noget der kører oppe i toppen hos mig. :lol: Heller ikke på skærmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo hvad alle tror indtil den dag den altså hopper ud over, og så kommer den der: "Det har den altså aldrig gjort før"......

 

Jeg har lige læst et indlæg på et andet forum, indlægget var fra en mand der havde en schæfer og gik til politihundetræning med den. Denne hund er 5-6 år gammel, har vundet flere præmier og er så lydig som kun en schæfer kan være. Men indlægget jeg læste om i dag, var at denne schæfer for første gang nogen sinde var stukket af fra deres have, og denne mand var meget overrasket og ked af det.

 

Så jeg kan kun give dig ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst et indlæg på et andet forum, indlægget var fra en mand der havde en schæfer og gik til politihundetræning med den. Denne hund er 5-6 år gammel, har vundet flere præmier og er så lydig som kun en schæfer kan være. Men indlægget jeg læste om i dag, var at denne schæfer for første gang nogen sinde var stukket af fra deres have, og denne mand var meget overrasket og ked af det.

 

Så jeg kan kun give dig ret.

 

Så ud med hammer og søm og planker og op med en Fort Knox lignende indhegning af matriklen...oh well....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi har hegn rundt om hele grunden, og så har vi plantet en bøgehæk langs hegnet, så du ikke kan se det, og jeg syntes da ikke at det ligner Fort Knox.

 

Hvis du går op i de omtalte 1.80, så må de ski da minde kraftigt om Fort Knox...eller det ville jeg synes. Vi har et hæsligt 1.80 hegn ind til den gode nabo, men han og familie er heldigvis indstillet på, at det skal fjernes og erstattes af et 60 cm hegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du går op i de omtalte 1.80, så må de ski da minde kraftigt om Fort Knox...eller det ville jeg synes. Vi har et hæsligt 1.80 hegn ind til den gode nabo, men han og familie er heldigvis indstillet på, at det skal fjernes og erstattes af et 60 cm hegn.

 

Vores hegn er rent faktisk 1,80, men nu har vi så heller ikke nogen naboer som det kan genere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du går op i de omtalte 1.80, så må de ski da minde kraftigt om Fort Knox...eller det ville jeg synes. Vi har et hæsligt 1.80 hegn ind til den gode nabo, men han og familie er heldigvis indstillet på, at det skal fjernes og erstattes af et 60 cm hegn.

 

Hvorledes minde om fort knox??

 

Det skal jo ikke været et tæt uigennemsigtigt hegn.

 

Og klipper man nu hækken godt og kraftigt ind i én side, og bygger hegnet ind mod den side af hækken, så går der et år elelr 2, og hegnet er "væk".

 

Uanset, så kan man nu sagtens bygge et holdbart hegn, der er åben nok til at man reelt ikke tager videre notits af det. Der behøver jo ikke nødvendigvis at være en overligger på samtlige stolper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Genboen :blink: Men det er vel stadig at stikke af fra haven eller?

 

Ok. SÅ genboen da.

 

 

Og jo. Den er da stukket af hjemmefra.

Men jeg må nu ærligt indrømme at jeg absolut mener der er forskel på at tuller over og kigge ved genboen, som jeg må formode den kender, og så på at stikke af, udover hegnet, heeeelt over i parken, og iøvrigt at skræmme gud og hver mand på dens vej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorledes minde om fort knox??

 

Det skal jo ikke været et tæt uigennemsigtigt hegn.

 

Og klipper man nu hækken godt og kraftigt ind i én side, og bygger hegnet ind mod den side af hækken, så går der et år elelr 2, og hegnet er "væk".

 

Uanset, så kan man nu sagtens bygge et holdbart hegn, der er åben nok til at man reelt ikke tager videre notits af det. Der behøver jo ikke nødvendigvis at være en overligger på samtlige stolper.

 

Altså, hvordan vil du så flikke det sammen ?!? Really, jeg spørger af ren og skær interesse. Det er ok med hegn (jeg mener vi er jo selv ved at smide hegn op over alt), men skal det være tæt og op i 1,80, så må det ski da blive indelukket...det er det med højden, der går mig lidt på. 1,80 om hele matriklen, så er man buret inde...oder was ? Jeg ville ikke engang kunne se ud af min have...hvilket muligvis og ved nærmere eftertanke måske er et fedt, når vi bor i et kedeligt parcelhuskvarter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...