Hop til indhold

Hjemvendt fra vandretur..

luckyluna
 Share

Recommended Posts

Pigerne og jeg har været på tur fredag, lørdag, søndag.

Super dejligt og vejret har jo været helt perfekt at gå i for hunde:5up:

Efter lidt besvær med at finde ruten til at starte på, så gik det som smurt derud af.

Sheila er bare klar, hun var helt elektrisk da jeg pakkede taske:lol:

Vi har vel gået ca 10 km hver dag, men jeg skal lige tjekke...måske det var længere lørdag.

Mysla er bare verdens bedste tur hund! Hun var løs stort set hele tiden og er der som en mis, bare jeg fløjter. Og så ligger hun Bare uden for teltet og sover uden at sige et kny til noget som helst!

Der er billeder her og resten af historien må i får i morgen:) http://www.hunde-forum.dk/members/luckyluna-albums-vandretur-den-store-musejagt.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det lyder fedt.

Jeg vil også meget gerne vide hvor man kan vandre så langt og samtidig have hunden (lovligt?) løs?

host host, der prikkede du til min dårlige samvittighed:engel:

Hel lovligt var det nok ikke altid.. Men rigtig meget af tiden gik jeg faktisk på cykelrute 5 og den går langs små veje og der kan mysla sagtens være løs, hun kommer efterhånden selv hen til mig når hun hører en bil:5up: Og har hun glemt det, så er hun der som sagt, så snart jeg kalder, plus hun sjældent er længere væk end 10 meter:mrgreen:

Mysla løber hverken hen til andre hunde, cykler, folk, dyr.. you name it, med mindre de er meget tæt på, så hun er bare så nem at have løs:blink:

Og billeder har jeg jo næsten kun taget når hun var løs, da jeg jo så have en hånd fri;-) For hun var som regel i snor i skoven:) Og selvfølgelig i snor på teltpladsen og under passage af huse ovs.

Link til indlæg
Del på andre sites

En rettelse: Lørdag gik vi 15 km!

Og det er ikke fordi pigerne har været vildt trætte.. Sheila hun er hyper, som man nok kan ane af min billedtekst, hun skulle bare videre, videre hele tiden og startede dagen med leg og springe rundt og te sig til jeg blev færdig til at komme afsted:lol:

De første 3 timer er hun næsten umulig at få til at holde pause... ligger kun ned under tvang:mrgreen:

Og mysla tuller bare og lige når jeg tror at nu er hun da vist ved at være for træt, så har hun fundet noget vand at pjaske i og så er hun bare frisk igen:5up: Og hun har dælme fået muskler!! Ikke bare af denne tur selvfølgelig, for et halvt år siden kunne hun ikke have klaret det, nu er det intet problem:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ej ... du kom mig i forkøbet og fik postet først om din tur :blink:

Det er super hyggeligt at være på vandretur, bestemt heller ikke min sidste tur - men mere om det senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Arj hvor ser det herligt ud - Petrine har planer om pilgrimsvandring i Spanien, men vi skal vist lige træne lidt mere før vi begiver os afsted :-D har du trænet op til vandringen, eller er 15 km bare helt standard?

nu ved du jo ikke hvor ondt jeg har i benene idag:blink:

Nej, vi går faktisk rimelig langt til daglig og her i min ferie har vi taget nogle lange ture på 10 km ca.

Det er så noget mere hårdt, når man skal slæbe en kæmpe rygsæk også jo:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor er det bare lækre billeder. Godt du kom afsted, når du nu blev "snydt" for at komme på dog camp :megaked: (ville så gerne have hilst på jer)

Det ser bare ud til at have været en fantastisk tur - er helt misundelig.

Håber at se jer en anden gang :5up:

Ja, jeg tog lige en rask beslutning, at når vi ikke kunne komme på dog camp, så skulle vi dælme på gåtur:5up:

Ville også gerne have hilst på jer:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej ... du kom mig i forkøbet og fik postet først om din tur :blink:

Det er super hyggeligt at være på vandretur, bestemt heller ikke min sidste tur - men mere om det senere.

Det glæder jeg mig til at læse om, det kunne jo være man fik andre gode ideer til vandre steder. Sidste år gik vi jo på hærvejen, jeg tror det skal til at være tradition:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Du er en af dem som faktisk udfører ting :5up: Jeg har snakket om at tage på vandretur, men har endnu ikke taget mig sammen. Synes, at det lyder som en super alene + hund ting. Bare sovepose, åben himmel, bål, og basal mad. ...nå ja, og mobilen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er en af dem som faktisk udfører ting :5up: Jeg har snakket om at tage på vandretur, men har endnu ikke taget mig sammen. Synes, at det lyder som en super alene + hund ting. Bare sovepose, åben himmel, bål, og basal mad. ...nå ja, og mobilen :)

nææææ, snevinter... og så i min tråd:5up:

Faktisk kræver sådan en vandretur ikke voldsomt meget planlægning, når den ikke er længere. Der findes lejrpladser over hele landet, så jeg gik bare ind og fandt ud af hvor der var en overnatningsmulighed med vand og gerne toilet ikke så langt væk.. Og er der det, så er der som regel også nogle gode vandre/cykle steder og så målte jeg op på http://www.iform.dk og finder evt foldere over området hvis der er det.

Alt jeg har haft med er, telt, sovepose + underlag, et sæt ekstra tøj, regntøj, 10 skiver rugbrød, nutella og pølsehorn og hundemad. Og 2 liter vand, som er fyldt op mange gange om dagen.

Og mobilen, som dog pga en lang samtale hurtigt manglede strøm, så den var slukket:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites