Hop til indhold

Unoder


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Ja...jeg er sgu ellers ik meget for at indrømme det, men jeg har brug for et godt råd...hehe...

 

Victoria er jo en intelligent hund, samtidig med at hun er i den alder hvor hun tager ved lære af Pablo...Pablo går til døren og giver den et lille klask med poten når han skal tisse...

 

Så her er problemet: Victoria stiller sig inde i stuen, løber 3-5m og springer op i halvanden meters højde for at klaske mod døren, løbe ind i stuen og gentage stuntet...

 

Der er ingen tvivl om at hun efterligner Pablo, for det er kun den dør hun gør det ved...

 

Jeg vil ikke lære hende at hun slet ikke skal gå til døren, men jeg mener det er bedst for både hende og døren hvis hun måske kan være lidt mere forsigtig....:mrgreen:

 

Nogen gode idéer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er døren ud til ikke?

 

Kunne du bevidst lære hende en måde at komme ud på? feks beder hende give pote og holde din hånd på døren og så belønne med at komme ud?

 

eller sige en lyd og så komme ud?

 

Jep...hoveddøren...:-D

 

det kunne være en løsning...:-D...

 

det værste ved det er at nogen gange gør hun det bare fordi hun synes det er sjovt...hehe...hun kan have været ude og både tisse og lave nummer 2, og alligevel gør hun det 2min efter...suk..:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger du klikker?, for den ville jeg vælge i den situation.

 

Hvis du har den klar til brug når Victoria sætter afsted i løb, kan du klikke hende lige inden hun springer op af døren. Det kan være at hun så bliver forstyrret i sin "øvelse" så du på sigt kan få standset det på halvvejen.

 

Hvordan hun så skal fortælle dig hvordan hun vil ud, må du afgøre når du har set hendes reaktion på det klik hun har fået. Det kan være at hun selv finder en smart måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Bruger du klikker?, for den ville jeg vælge i den situation.

 

Hvis du har den klar til brug når Victoria sætter afsted i løb, kan du klikke hende lige inden hun springer op af døren. Det kan være at hun så bliver forstyrret i sin "øvelse" så du på sigt kan få standset det på halvvejen.

 

Hvordan hun så skal fortælle dig hvordan hun vil ud, må du afgøre når du har set hendes reaktion på det klik hun har fået. Det kan være at hun selv finder en smart måde.

 

 

Bruger ikke klikker, men har da en, så det er da værd at prøve....:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Kunne du ikke lige optage det inden du begynder at klikke hende?

 

Jeg sider med det her helt tegneserie agtigt billed i mit hoved af en ninja hund der pote dasker den onde dør :mrgreen:

 

 

hehe...kan godt prøve at filme hende...men hun kropsdasker nærmere døren...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg går ud fra, at hun kommer ud, når hun gør det, da du er bevidst om, at hun gentager Pablos adfærd. Det vil sige, at du belønner hende for hendes adfærd, og når nu det virker med hendes ninja takling, jamen hvorfor så ikke fortsætte, og så er det måske også sjovt, at hoppe sådan ind i en dør. :blink:

 

Jeg ville prøve at lade være med at reagere på hendes hoppen mod døren, og se hvad der sker. Hvis ikke der sker noget, vil hun højst tænkeligt stoppe op og kigge på døren eller dig i undren over, at der ikke sker noget, og i det samme hun gør det, så roser du hende og tager hende ud. Hun skal lære at man ikke kommer ud, når man hopper mod en dør.

 

Jeg har lært Buddy at han skal sætte sig ved døren, når han skal ud. Det gjorde jeg ganske simpelt ved at "være på vagt" og hver gang han satte sig ved døren, kom han ud, også selvom, han lige havde været ude.

Den dag i dag sætter han sig, når han skal noget, og hvis jeg er lidt uopmærksom kommer han lige med et hurtigt bjæf eller sidder og nedstirrer mig, for lige at fortælle mig, at nu må jeg altså godt se at vågne lidt op. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

opsæt en fælde...

 

 

Eller installere en klokke ved døren de lære at potedaske til :5up: har vi overvejet længe fordi vores dør ligner et kradsebræt snart...men fra tanke til handling :oops::oops:

 

Fnis, den tanke sad jeg faktisk også med, men da jeg så nåede frem til at Victoria vist har fundet ud af at drille Dogfather med sine bodyslammers, så nænnede jeg alligevel ikke at han skulle leve i det inferno af larm :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...