Hop til indhold

Mælk ?


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Øhhh, må en hund få mælk ? Jeg er den eneste, der spiser morgenmad her i hytten, så jeg har tit en skvat mælk i overskud. Må jeg hælde det over Bassens mad eller er det ikke den fedeste ide jeg har fået ?!? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla slubrer ihvertfald morgenmadsrester i sig med stort velbehag - og har aldrig oplevet at det har generet hende... det har aldrig faldet mig ind, at de evt. ikke måtte få små mængder mælk :oops:

 

Alt mulig mærkeligt falder mig ind i det store desperate forsøgt på at gøre det hele så rigtigt og blødt og moderne som muligt. Du skal bare være glad for at det ikke er dig der flipper ud over en deciliter mælk. Nogle af os skal jo bevare overblikket :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan afslutter jo gerne fløde isen når jeg ikke kan spise den sidste cm :mrgreen:

 

 

Umidelbart har han ikke problemer med det (med mindre det går galt i de indre organer)

 

Vor Herre bevars !!! Simba spiser da også flødeis, men det er måske for meget forlangt af mig, at jeg skal lave koblingen; Ko = Fløde + mælk :mrgreen: !?! Ubegribeligt at jeg kan lade min hund spise is og så bekymrer mig for, om den lille kornfede kan tåle lidt mælk !!! :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også sukker i frolic, men de er gode til godbider :mrgreen:

 

der er vel også forskel på 1 dl mælk og lad hunden leve af mælk.

 

Ja, men jeg ville nu heller ikke give min hund frolic godbidder. Jeg tror skam heller ikke at der er noget problem i at give sin hund 1 dl mælk engang imellem, det var blot en oplysning om det. OG nogen hunde kan have en tendes til at kaste op af det og få løbende øjne, så ved trådstarter det, hvis hendes hunds øjne begynder at løbe eller den kaster op, så kan det skyldes mælk.

Link til indlæg
Del på andre sites

, så ved trådstarter det, hvis hendes hunds øjne begynder at løbe eller den kaster op, så kan det skyldes mælk.

 

 

 

Jeg læste ikke lige alle orderne, så jeg begyndte lidt at grine af

 

"så hvis hendes hund begynder at løbe....."

 

Skimme er en frygtelig ting.

 

 

 

 

 

Men tak for info, jeg vidste faktisk ikke der var sukker i mælk :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men tak for info, jeg vidste faktisk ikke der var sukker i mælk :oops:

vidste jeg nu hellere ikke.

 

Men googlet lidt

 

Mælk indeholder 5% sukker

 

http://www.gdainfo.dk/home/forbruger/gda-og-referencevaerdier/sukker.aspx

 

Energimæssigt har det ikke betydning for kroppen om sukker er tilsat eller findes naturligt i fødevaren, så ud fra et fedme synspunkt, vil det være mest korrekt at referere til total sukker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste ikke lige alle orderne, så jeg begyndte lidt at grine af

 

"så hvis hendes hund begynder at løbe....."

 

Skimme er en frygtelig ting.

 

 

 

 

 

Men tak for info, jeg vidste faktisk ikke der var sukker i mælk :oops:

 

 

Det er ikke specielt møntet på dig, Aslan, eller for den sags skyld nogen anden, men jeg bliver bare sååååå træt når jeg hører sådan noget som det fremhævede.

Ja, der er sukker i mælk, men det er jo ikke TILSAT sukker, blot naturligt sukker, akkurat som der også findes i rigtig mange andre sunde ting. Vi taler jo ikke om tilsat, højraffineret hvidt sukker her. Jeg kan bare ikke tåle at folk går i selvsving over den slags. Der er også naturligt sukker i ærter og gulerødder. Og der er vel ikke farligt........ eller specielt usundt.

 

Og så vil jeg gerne undskylde på forhånd, det var bare en af mine kæpheste der blev nævnt her, og så har jeg en tendens til at køre op i det røde felt lidt hurtigt... undskyld..:oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke specielt møntet på dig, Aslan, eller for den sags skyld nogen anden, men jeg bliver bare sååååå træt når jeg hører sådan noget som det fremhævede.

Ja, der er sukker i mælk, men det er jo ikke TILSAT sukker, blot naturligt sukker, akkurat som der også findes i rigtig mange andre sunde ting. Vi taler jo ikke om tilsat, højraffineret hvidt sukker her. Jeg kan bare ikke tåle at folk går i selvsving over den slags. Der er også naturligt sukker i ærter og gulerødder. Og der er vel ikke farligt........ eller specielt usundt.

 

Og så vil jeg gerne undskylde på forhånd, det var bare en af mine kæpheste der blev nævnt her, og så har jeg en tendens til at køre op i det røde felt lidt hurtigt... undskyld..:oops:

 

og gulerødder må de gerne få, selvom der er sukker i....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke specielt møntet på dig, Aslan, eller for den sags skyld nogen anden, men jeg bliver bare sååååå træt når jeg hører sådan noget som det fremhævede.

Ja, der er sukker i mælk, men det er jo ikke TILSAT sukker, blot naturligt sukker, akkurat som der også findes i rigtig mange andre sunde ting. Vi taler jo ikke om tilsat, højraffineret hvidt sukker her. Jeg kan bare ikke tåle at folk går i selvsving over den slags. Der er også naturligt sukker i ærter og gulerødder. Og der er vel ikke farligt........ eller specielt usundt.

 

Og så vil jeg gerne undskylde på forhånd, det var bare en af mine kæpheste der blev nævnt her, og så har jeg en tendens til at køre op i det røde felt lidt hurtigt... undskyld..:oops:

 

 

Nu har jeg så lært 2 ud af 3 ting i dag :klap2:

(jeg har hørt at man skal lærer 3 nye ting hver dag)

 

 

Og nu gik jeg rundt i 5 minuter og troede at den onde landmand puttede sukker i mælken inden den blev tappet :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke specielt møntet på dig, Aslan, eller for den sags skyld nogen anden, men jeg bliver bare sååååå træt når jeg hører sådan noget som det fremhævede.

Ja, der er sukker i mælk, men det er jo ikke TILSAT sukker, blot naturligt sukker, akkurat som der også findes i rigtig mange andre sunde ting. Vi taler jo ikke om tilsat, højraffineret hvidt sukker her. Jeg kan bare ikke tåle at folk går i selvsving over den slags. Der er også naturligt sukker i ærter og gulerødder. Og der er vel ikke farligt........ eller specielt usundt.

 

Og så vil jeg gerne undskylde på forhånd, det var bare en af mine kæpheste der blev nævnt her, og så har jeg en tendens til at køre op i det røde felt lidt hurtigt... undskyld..:oops:

 

Nejj det ved jeg godt, men det er stadigvæk en form for sukker der er i mælk, som kan have en dårlig effekt på hunde. Men til næste gang skal jeg nok huske at komme med en længere uddybelse af hvilket slags sukker det er, hvor det kommer fra og hvordan strukturen evt. er.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg så lært 2 ud af 3 ting i dag :klap2:

(jeg har hørt at man skal lærer 3 nye ting hver dag)

 

 

Og nu gik jeg rundt i 5 minuter og troede at den onde landmand puttede sukker i mælken inden den blev tappet :stupid:

 

Altså inden han malkede koen???

Eller inden han stod i stalden og hældte det på kartoner???:mrgreen::-D

Undskyld, jeg har ikke sovet i næsten et døgn så jeg er vist lidt overgearet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nejj det ved jeg godt, men det er stadigvæk en form for sukker der er i mælk, som kan have en dårlig effekt på hunde. Men til næste gang skal jeg nok huske at komme med en længere uddybelse af hvilket slags sukker det er, hvor det kommer fra og hvordan strukturen evt. er.

 

 

Tænk, jeg havde ellers skrevet at mit indlæg ikke var møntet på nogen specielt og derefter undskyldt 2 gange for at hidse mig op over min kæphest... Så er der vel ingen grund til sarkasme...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså inden han malkede koen???

Eller inden han stod i stalden og hældte det på kartoner???:mrgreen::-D

 

Undskyld, jeg har ikke sovet i næsten et døgn så jeg er vist lidt overgearet :-)

 

 

 

Sidst nævnte, jeg går ud fra at man malker ne di en kæmpe beholder, og så tapper man det over på karton :mrgreen: (jeg tror snart jeg skal forlange mine skolepenge tilbage :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst nævnte, jeg går ud fra at man malker ne di en kæmpe beholder, og så tapper man det over på karton :mrgreen: (jeg tror snart jeg skal forlange mine skolepenge tilbage :oops: )

 

 

Jeg er heller ikke skide klog på området, man er vel opvokset på 1.sal i storkøbenhavn :-D ( men det forhindrer mig jo ikke at blande mig vel :mrgreen: )

 

Bondemanden malker ud i en stor beholder. Arla kommer og hælder det på deres tankbil og kører det til mejeriet og der bliver det forbehandlet og så hældt på kartoner :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...