Hop til indhold

Godbider - opskrift mangles


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har såmænd bare hørt at det skulle være sundt, du kan bare udelade det hvis du vil.

 

 

 

Jeg kan forestille mig det var med henblik på kalk at det skulle være sundt?

 

Nogen der ved om Nollike har ret med hensyn til om de river på vejen igennem?

Hvis de ikke gør, så ville jeg være knap så hysterisk når jeg skralder et æg næste gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Orv, det tror jeg ville være noget for Noomi :mums: Hvor meget havregryn sådan ca.? Altså hvor tørt/smattet skal det være?

Og hvor mange grader og hvor længe???

 

 

 

(Jeg er nemlig lige så tabt som Aslan i et køkken :oops:)

Havregryns kugler agtigt :blink:

 

Den dag jeg begyndte lavede jeg runde smattet og flade og ikke smattet.

 

 

De flade blev helt hårde, tror fordi der ikke bare så meget at bage igennem som hvis de var runde

Say WHAT :shock: det forstod jeg nix af....

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har jo aldrig haft interesse for mad og godbider.

 

Hvis det var noget nyt, kunne han MÅSKE overtales til at gøre en lille bitte ting.

 

 

 

Og alle de foreslag herinde, lever og andet indvolde, kødboller und so weiter..............

 

 

 

Dem jeg lavéde med ostehaps i. Aslan går nærmest på tungen for at få en.

Han kan ALT, det var en fryd at gå med ham i dag.

Selv da han hørte en mand hoste og pustede sig op og skulle lege vagthund, kaldte jeg en gang "plads" og wupti så sad han ved min isde og kiggede på mig og så godbidetasken og så mig igen og holdte kontakten INDTIL jeg begyndte at rode i godbide tasken.

 

Lige pludselig spunsede han afsted, FUCK tænkte jeg, kaldte en gang her, han vendte på en ti øre og sad perfekt her foran mig, med snuden ind på godbide tasken :shock:

 

 

Jeg kan ikke helt huske hvad der var i, men må jo ind og gennemsøge nettet og se om jeg kan finde opskriften igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har jo aldrig haft interesse for mad og godbider.

 

Hvis det var noget nyt, kunne han MÅSKE overtales til at gøre en lille bitte ting.

 

 

 

Og alle de foreslag herinde, lever og andet indvolde, kødboller und so weiter..............

 

 

 

Dem jeg lavéde med ostehaps i. Aslan går nærmest på tungen for at få en.

Han kan ALT, det var en fryd at gå med ham i dag.

Selv da han hørte en mand hoste og pustede sig op og skulle lege vagthund, kaldte jeg en gang "plads" og wupti så sad han ved min isde og kiggede på mig og så godbidetasken og så mig igen og holdte kontakten INDTIL jeg begyndte at rode i godbide tasken.

 

Lige pludselig spunsede han afsted, FUCK tænkte jeg, kaldte en gang her, han vendte på en ti øre og sad perfekt her foran mig, med snuden ind på godbide tasken :shock:

 

 

Jeg kan ikke helt huske hvad der var i, men må jo ind og gennemsøge nettet og se om jeg kan finde opskriften igen

 

Du gir' det lige videre hvis du finder den ik'? g020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Du gir' det lige videre hvis du finder den ik'? g020.gif

 

 

 

½ kop mælk, 1 æg, 2 ½ kop mel, ½ tsk. Salt, ½ tsk. Hvidløgspulver, 6 tsk. Margarine

Rør alle ingrediensernes sammen. Rul dejen ud i ½ til ¼ cm. tykkelse. Skær dejen ud i passende stykker. Bages ved 180 grader i ca. 17 min. Lad den køle af og opbevar den i krukker/bøtter med låg.

Man kan bruge forskellige forme der passer til hundens størrelse. Eks. Æggebægre, låg, kopper, glas osv.

 

Istedet for salt og hvidløgspulver puttede jeg 4 ostehapser i.

 

Jeg skar dem i tern, hvilket ikke var super duper, for så skulle jeg jo sørge for at der var en tern i hver kiks :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

½ kop mælk, 1 æg, 2 ½ kop mel, ½ tsk. Salt, ½ tsk. Hvidløgspulver, 6 tsk. Margarine

Rør alle ingrediensernes sammen. Rul dejen ud i ½ til ¼ cm. tykkelse. Skær dejen ud i passende stykker. Bages ved 180 grader i ca. 17 min. Lad den køle af og opbevar den i krukker/bøtter med låg.

Man kan bruge forskellige forme der passer til hundens størrelse. Eks. Æggebægre, låg, kopper, glas osv.

 

Istedet for salt og hvidløgspulver puttede jeg 4 ostehapser i.

 

Jeg skar dem i tern, hvilket ikke var super duper, for så skulle jeg jo sørge for at der var en tern i hver kiks :rolleyes:

 

måske kunne man hælde revet ost i, erstatte noget af melet med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det bedre end mel og havregryn?

Synes jeg da, vi køber den økologiske.

 

Økologiske hirseflager er naturligt glutenfri.. Frisklavede hirseflager kan have en svag sæbeagtig smag, som stammer fra det naturlige indhold af saponin. Til grød, brød, hjemmelavet mysli m.v.

 

varedeklaration: Økologiske hirseflager - intet andet.

 

Næringsindhold pr. 100 g: Energi 1560 kJ/370 kcal, Protein 13 g, Fedt 3,5 g.

 

Hirseflager - Tørrede, afskallede frø af hirseplanten, Anvendes til bagning. Indeholder ikke gluten. Har i modsætning til øvrige kornarter et stort jernindhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede leverkiksene fra denne side, og dem er Baldur og Luna altså vilde med :mums:

 

Og så er de dejligt lette at lave, og de kan skæres i så små stykker som man har lyst til :5up:

dem har jeg også lavede, tumpen her lagde dem så i en krukke før de var helt afkølet, så efter få dage begyndte de at få "hår" :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemme godbidder der er nemme og lave, som hundene elsker.

 

Bagt lever hapser :

Køb lever på tilbud, gerne kalvelever.

Skær den i strimler ca 1 cm og der efter i tern, alt efter hvor store du vil have dem. De svinder ca en 1/3 i ovnen.

Fordel dem nu på en bradepande med bagepapir, Bag dem ved ca 160-180 grader i 1½ - 2 timer at efter størrelsen. Brug gerne varmluft, det forkorter lidt af bage tiden.

De skal være helt gennembagte og sprøde før de er færdige, jeg plejer at bage dem om aftenen og så lade dem blive i ovnen natten over med ovndøren på klem. Så er de helt kolde og kan hældes i et glas med låg, hvis ikke de får fugt kan de holde min. en månede.

Nemme at have i lommen og hundene elsker dem.

Denne metode kan også bruges til kylling.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Så er jeg ved at forsøge mig med Amoccas opskrift på leverpostegsguffer :mrgreen: Spændende hvordan de bliver :genert: og om prinsessen gider at sætte tænderne i dem :madtid::mrgreen:

 

Hvis ikke det tager alt for lang tid, så forsøger jeg mig også med osteguffer, men nu må vi lige se... :-D

 

 

 

Hvad sagde prinsessen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...