Hop til indhold

ligger i sengen når vi ikke er hjemme - ØV

Gæst Golfer
 Share

Recommended Posts

Gæst Golfer

Hej Alle

Vores Bearded Collie er nu blevet 9mdr gammel og når den er alene hjemme om dagen er den lukket ind i vores soveværelse ca 20m2 - den gøer ikke og bider ikke noget i stykker.

Problemet er den ligger i sengen og det vil vi ikke have, men hvad gør man når man ikke er der?

den har meget pels og derfor altid en del sand osv som er uønsket i sengen.

i starten kunne vi holde hende væk fra sengen ved at stille støvsugeren på tæppet men nu ligger de og putter sammen

Vi har ikke andre steder i huset hunden kan være når den er alene hjemme - da vores hus er meget åbent.

hvad skal vi gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

grunden til vi har hunden i soveværelset er at vi bor tæt på en strand og hunden slæber et tons sand med ind og det er "nemmere" for os at støvsuge soveværelset end at skulle støvsuge hele huset når vi kommer hjem.

vores gang er ikke særlig stor og med glasrude ud til vejen, så vi tænker det vil være et for forstyrende sted for hunden.

fortsat god dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Den nemme løsning er at købe et gigantisk sengetæppe, og så ta fat i alle 4 hjørner og gå ud og ryste det når i kommer hjem.

En anden løsning kunne være at købe en af de der selvkørende støvsugere :blink: (så kan hunden-HVIS den magter det - være i hele huset på nær soveværelset)

En tredje løsning kunne være at accedptere at når i nu har anskaffet jer hund, har i dermed anskaffet jer snavs og alt muligt ulækkert :badr:

Da mine forældre shund lå i deres sofa, lagde de en papir dug op, og den har ikke gjort det siden. >Det er det tætteste jeg kommer på et godt forslag til hvordan hunden bliver afvendet med at være i sengen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

grunden til vi har hunden i soveværelset er at vi bor tæt på en strand og hunden slæber et tons sand med ind og det er "nemmere" for os at støvsuge soveværelset end at skulle støvsuge hele huset når vi kommer hjem.

vores gang er ikke særlig stor og med glasrude ud til vejen, så vi tænker det vil være et for forstyrende sted for hunden.

fortsat god dag

Nå men så handler det jo bare om bekvemmelighed, og så er problemet jo egentlig ikke-existerende. At have hund er også at have lidt extra rengøring, så igang med støvsugeren og fryd jer over, at det dog bare er sand kræet slæber ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men så handler det jo bare om bekvemmelighed, og så er problemet jo egentlig ikke-existerende. At have hund er også at have lidt extra rengøring, så igang med støvsugeren og fryd jer over, at det dog bare er sand kræet slæber ind.

Aslan kommer gerne ind og sniger noget ulækkert "har engnag været et nedgravet ben" op i fodenden :badr:

Selv om sand er irriterende, så hellere sand en noget ulækkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan kommer gerne ind og sniger noget ulækkert "har engnag været et nedgravet ben" op i fodenden :badr:

Nope ! Det er godt nok i den MEGET milde ende af, hvad hunde sådan i al almindelighed kan finde på at slæbe ind i huset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla forærer sin "far" lækre ting i sengen når han sover :mrgreen:. en halv bøf, en pølse, et lækkert okseben, et griseøre, en kalveklov, hendes kong eller lignende. :mums:

Det skal hendes elskede far have / passe på når han ligger og sover :lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

stadig synes jeg ikke vi er i kategorien ulækre ting....

Nej ulækkert er når de ligger i sengen og der drysser fuldfede flåter af óg man ikke opdager det inden man en hel nat har ligget og kørt rundt i sådan en fætter.

-eller de drysser flåter af der kan krible krable og sætte sig fast på en mens man sover. muuuuuums

Link til indlæg
Del på andre sites

stadig synes jeg ikke vi er i kategorien ulækre ting....

Nej ulækkert er når de ligger i sengen og der drysser fuldfede flåter af óg man ikke opdager det inden man en hel nat har ligget og kørt rundt i sådan en fætter.

-eller de drysser flåter af der kan krible krable og sætte sig fast på en mens man sover. muuuuuums

aaaad :badr: det er klamt!

Til trådstarter. Jeg må være ærlig og sige, at jeg tvivler på, at I kan undgå hunden i sengen, hvis den er spærret inde i soveværelset alene. Karla er fx. på spisebordet og i vindueskarmen når hun er alene kan jeg se. Men hun gør det aldrig når vi er hjemme... det er bare en af de ting jeg så må acceptere eller også vælge at spærre spisestuen af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør som Aslan skriver, køb et stort tæppe.

Et specielt tæppe som er hundens, der fylder hele sengen, det er da ikke besværligt, og så får i ikke noget snavs, ned i sengen, evt. et "gammeldags" tisselagen, i den rigtige størrelse, det er jo gummibelagt neden under, for selvfølgelig lægger hunden, sig da op i sengen, det er nu engang sådan, at skaffer man sig en hund, er der ekstra rengøring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Jeg vil sige som de andre at det er en helt naturlig adfærd.. Hunden søger hen hvor den er tryg og det er den hvor jeres dufte er - i sengen..

Ellers skulle I måske lave en udendørs løbegård med dertil indrettet hundehus med tæpper mv. i, så slipper I for hund i sengen når I ikke er hjemme..

Jeg synes selv nogen gange at al den ekstra rengøring der er med hund - hunde i vores tilfælde - er rigtig møg træls, men jeg ville dælme ikke bytte et skinnende rent hjem for mine hunde-piger, de giver mig meget mere glæde end et Bo Bedre-hjem gør..

Link til indlæg
Del på andre sites