Gæst Golfer Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Hej Alle Vores Bearded Collie er nu blevet 9mdr gammel og når den er alene hjemme om dagen er den lukket ind i vores soveværelse ca 20m2 - den gøer ikke og bider ikke noget i stykker. Problemet er den ligger i sengen og det vil vi ikke have, men hvad gør man når man ikke er der? den har meget pels og derfor altid en del sand osv som er uønsket i sengen. i starten kunne vi holde hende væk fra sengen ved at stille støvsugeren på tæppet men nu ligger de og putter sammen Vi har ikke andre steder i huset hunden kan være når den er alene hjemme - da vores hus er meget åbent. hvad skal vi gøre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Lære hunden at være alene hjemme i hele huset og derefter lukke soveværelset af. Er der en speciel grund til at hunden absolut skal være lukket inde i soveværelset, når I ikke er hjemme ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LilleChanel Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Den må vel bare ud af soveværelset. Min hund lå i sofaen når jeg ikke var hjemme,det betød han måtte være i gangen,når han skal være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golfer Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Hej grunden til vi har hunden i soveværelset er at vi bor tæt på en strand og hunden slæber et tons sand med ind og det er "nemmere" for os at støvsuge soveværelset end at skulle støvsuge hele huset når vi kommer hjem. vores gang er ikke særlig stor og med glasrude ud til vejen, så vi tænker det vil være et for forstyrende sted for hunden. fortsat god dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LilleChanel Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Sand er da let at støvsuge op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Den nemme løsning er at købe et gigantisk sengetæppe, og så ta fat i alle 4 hjørner og gå ud og ryste det når i kommer hjem. En anden løsning kunne være at købe en af de der selvkørende støvsugere :blink: (så kan hunden-HVIS den magter det - være i hele huset på nær soveværelset) En tredje løsning kunne være at accedptere at når i nu har anskaffet jer hund, har i dermed anskaffet jer snavs og alt muligt ulækkert Da mine forældre shund lå i deres sofa, lagde de en papir dug op, og den har ikke gjort det siden. >Det er det tætteste jeg kommer på et godt forslag til hvordan hunden bliver afvendet med at være i sengen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Hej grunden til vi har hunden i soveværelset er at vi bor tæt på en strand og hunden slæber et tons sand med ind og det er "nemmere" for os at støvsuge soveværelset end at skulle støvsuge hele huset når vi kommer hjem. vores gang er ikke særlig stor og med glasrude ud til vejen, så vi tænker det vil være et for forstyrende sted for hunden. fortsat god dag Nå men så handler det jo bare om bekvemmelighed, og så er problemet jo egentlig ikke-existerende. At have hund er også at have lidt extra rengøring, så igang med støvsugeren og fryd jer over, at det dog bare er sand kræet slæber ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nå men så handler det jo bare om bekvemmelighed, og så er problemet jo egentlig ikke-existerende. At have hund er også at have lidt extra rengøring, så igang med støvsugeren og fryd jer over, at det dog bare er sand kræet slæber ind. Aslan kommer gerne ind og sniger noget ulækkert "har engnag været et nedgravet ben" op i fodenden Selv om sand er irriterende, så hellere sand en noget ulækkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Aslan kommer gerne ind og sniger noget ulækkert "har engnag været et nedgravet ben" op i fodenden Selv om sand er irriterende, så hellere sand en noget ulækkert. Nope ! Det er godt nok i den MEGET milde ende af, hvad hunde sådan i al almindelighed kan finde på at slæbe ind i huset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golfer Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Tak for rådene vi forsøger med papirdugen - sandet er kun en mindre irritation - løbetid er det næste vi står over for og så begynder festen jo først hav det bedst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Aslan kommer gerne ind og sniger noget ulækkert "har engnag været et nedgravet ben" op i fodenden Selv om sand er irriterende, så hellere sand en noget ulækkert. Karla forærer sin "far" lækre ting i sengen når han sover . en halv bøf, en pølse, et lækkert okseben, et griseøre, en kalveklov, hendes kong eller lignende. :mums: Det skal hendes elskede far have / passe på når han ligger og sover . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 stadig synes jeg ikke vi er i kategorien ulækre ting.... Nej ulækkert er når de ligger i sengen og der drysser fuldfede flåter af óg man ikke opdager det inden man en hel nat har ligget og kørt rundt i sådan en fætter. -eller de drysser flåter af der kan krible krable og sætte sig fast på en mens man sover. muuuuuums Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 stadig synes jeg ikke vi er i kategorien ulækre ting.... Nej ulækkert er når de ligger i sengen og der drysser fuldfede flåter af óg man ikke opdager det inden man en hel nat har ligget og kørt rundt i sådan en fætter. -eller de drysser flåter af der kan krible krable og sætte sig fast på en mens man sover. muuuuuums aaaad det er klamt! Til trådstarter. Jeg må være ærlig og sige, at jeg tvivler på, at I kan undgå hunden i sengen, hvis den er spærret inde i soveværelset alene. Karla er fx. på spisebordet og i vindueskarmen når hun er alene kan jeg se. Men hun gør det aldrig når vi er hjemme... det er bare en af de ting jeg så må acceptere eller også vælge at spærre spisestuen af... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Gør som Aslan skriver, køb et stort tæppe. Et specielt tæppe som er hundens, der fylder hele sengen, det er da ikke besværligt, og så får i ikke noget snavs, ned i sengen, evt. et "gammeldags" tisselagen, i den rigtige størrelse, det er jo gummibelagt neden under, for selvfølgelig lægger hunden, sig da op i sengen, det er nu engang sådan, at skaffer man sig en hund, er der ekstra rengøring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Jeg vil sige som de andre at det er en helt naturlig adfærd.. Hunden søger hen hvor den er tryg og det er den hvor jeres dufte er - i sengen.. Ellers skulle I måske lave en udendørs løbegård med dertil indrettet hundehus med tæpper mv. i, så slipper I for hund i sengen når I ikke er hjemme.. Jeg synes selv nogen gange at al den ekstra rengøring der er med hund - hunde i vores tilfælde - er rigtig møg træls, men jeg ville dælme ikke bytte et skinnende rent hjem for mine hunde-piger, de giver mig meget mere glæde end et Bo Bedre-hjem gør.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts