Hop til indhold

Hvad havde I gjort ?


Gæst Noanoa
 Share

Recommended Posts

Gæst Noanoa

Lige et hurtigt spørgsmål.:?::-)

 

Vi har tilmeldt os spanielklubbens hvalpemotivation i Haslev, det er 5 gange og hver gang er det tirsdag aften...:-D

 

Men nu er der også kommer trænings tilbud fra Dansk Kennel Klub i Slagelse, og det er 8 gange, men hver onsdag aften.:blink:

 

Ville det være for meget for Silas.:?:

 

Pointen med det er at manden ville tage det i Haslev, og jeg villle tage det hold i Slagelse.

 

Så den både får trænet med mig og ham, og mødt andre spaniels og andre racer på det andet hold

 

 

Træningen starter henholdsvis på tirsdag og på onsdag...

progress.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et hurtigt spørgsmål.:?::-)

 

Vi har tilmeldt os spanielklubbens hvalpemotivation i Haslev, det er 5 gange og hver gang er det tirsdag aften...:-D

 

Men nu er der også kommer trænings tilbud fra Dansk Kennel Klub i Slagelse, og det er 8 gange, men hver onsdag aften.:blink:

 

Ville det være for meget for Silas.:?:

 

Pointen med det er at manden ville tage det i Haslev, og jeg villle tage det hold i Slagelse.

 

Så den både får trænet med mig og ham, og mødt andre spaniels og andre racer på det andet hold

 

 

Træningen starter henholdsvis på tirsdag og på onsdag...

progress.gif

 

Jeg vil kalde det intet mindre end perfekt...men det er nok fordi vi kørte efter samme mønster med Bassen, da han var bette og ud fra nøjagtig samme motiv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er selvfølgelig ikke hvalp, men manden taler norsk og bruger andre håndtegn end mig (jeg synes han er sååå kikset), hun virker ikke specielt forvirret af den grund, hun magter fint forskellige kommandoer til samme øvelse ;-)

 

God fornøjelse - bare det var mig!

 

Vi træner også begge to Bassen og har altid gjort det og to mennesker er bare ikke ens, men vi har heller ikke oplevet at det har forstyrret Bassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder med Lonny og Aslan. En hvalp kan da sikkert godt lære en øvelse på to måder samtidig men der er jo ingen grund til det. Èn metode vil være mere effektiv end to, og et eller andet skal man jo snakke om over aftensmaden. :blink:

 

Enig med dig og så synes jeg det ville være allerbedst hvis I begge gik med, så den ene trænede og den anden så på.

 

Jeg synes faktisk i skal være meget opmærksom på jeres signaler og hvordan der trænes. Jeg har oplevet en del forvirrede hunde fordi de to voksne i familien træner forskelligt.. Ikke så meget at signalerne er forskellige men at KONSEKVENSERNE for hver handling er forskellig.

 

Så hvis far beder hunden dække og belløningen for det er klap og når mor beder hunden dække, så er det altid med godbid i hånden, så er der grobund for forvirring. Og endnu mere hvis de er i forbindelse med grænser at der gøres forskel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar..

:-)

Vi regner med at starte op på begge hold, og snakker sammen indbyrdes om hvordan vi gør...For selvfølgelig er vi forskellige i vores måde at gøre det på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...