Hop til indhold

Kan hunde få vorter?


Amocca
 Share

Recommended Posts

igår aftes da jeg kørte til agility synes jeg egentig at Karlas næse så lidt "lumpy" ud i profil, siddende der på passagersædet.... men jeg kom fra det igen, da vi ankom til træning og i aftes havde jeg glemt det.... :rolleyes:

 

Men her til morgen i solen i sofaen kom jeg til at kigge på det igen, og hun har en stor og et par små "vortelignende" ting på snudepartiet :confused: De føles hårde / massive at røre ved, og ser ikke ud til at genere hende, og hun har ingen problemer med at man rører ved dem...

 

Kan hunde få vorter? for det er umiddelbart hvad jeg synes de ligner... ??? Jeg har prøvet at tage billeder af dem, så I kunne se dem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige haft ringet til dyrlægen og snakket med dem... Den eneste dyrlæge som Karla kan lide oppe på vores lokale dyrehospital, har selvfølgelig ferie i denne uge :roll:...

 

Jeg har fået en tid mandag morgen kl 8. Men jeg svinger lige forbi i eftermiddag og lader de to søde sygeplerjersker kigge på hende, hvis de synes det ser vældigt alvorligt ud, så må hun overleve hade-dyrlægen over dem alle :neutral: ... ellers venter vi til mandag når vores "egen" dyrlæge er tilbage

Link til indlæg
Del på andre sites

En eller anden stop mig :???: jeg er gået fuldstændig i paranoia selvsving og har brugt hele formiddagen på arbejde, på at læse om skrækkelig ting på nettet ... såsom furunkolose, bylder, kræftsvulster o.lign...

 

Nu vil jeg hjem og have min hund til dyrlæge! nu nu nu nu! :megaked: Jeg har mere eller mindre fået mig selv overbevist om, at hun ligger derhjemme med høj feber og smerter :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det kan jeg godt se, men kan jo være hun har stukket næsen for langt ned i en hvepserede eller lignende....men uanset hvad det er, så slå koldt vand i blodet indtil du har været ved dyrlægen. Du kører bare dig selv op, ved godt det er svært men prøv. Karla kan jo også mærke på dig hvis du er ængstelig og har det skidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stafilikokker (eller hvordan det staves) gætter jeg på. Det havde vores først hund og det levede han fint med til han døde gammel og mæt af dage.

 

Han fik noget pille noget, når det dukkede op og den gang i urtiden fik han dem en gang imellem brændt af nede ved dr. Dyr.

 

 

PS: Hun er squ næsten for køn, den bette dame :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er ikke her - jeg er på arbejde - så lige nu kan hun ikke blive ængstelig over min paranoia ... og hun ryger fluks over til de søde veterinærsygeplejersker når jeg kommer hjem .... så må de bedømme om det kan vente til mandag...

 

Jeg prøver at slappe af, og tænke på, at hun var fuld af pjank og legede men en hundeven imorges

Link til indlæg
Del på andre sites

Stafilikokker (eller hvordan det staves) gætter jeg på. Det havde vores først hund og det levede han fint med til han døde gammel og mæt af dage.

 

Han fik noget pille noget, når det dukkede op og den gang i urtiden fik han dem en gang imellem brændt af nede ved dr. Dyr.

 

 

PS: Hun er squ næsten for køn, den bette dame :-D

 

ydrk! :shock: Hvad kommer det af? kan det behandles? er det farligt? Jeg vil straks fare til google igen

Link til indlæg
Del på andre sites

ydrk! :shock: Hvad kommer det af? kan det behandles? er det farligt? Jeg vil straks fare til google igen

 

Nej, det er ikke farligt og lad nu goggle hvile i fred. Om lidt har du fri og kan traske over med Karla og få at vide, at vi alle har taget fejl. Hun er blevet angrebet af en flok myg (nej IKKE malariamyg) og er ellers i top form ! :5up: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca, jeg kan godt forstå du er nervøs, men hvis hun havde det fint i morges, så er rissikioen for at hun ligger med feber og er halvdød, LILLE!

 

Men jeg kan sagtens følge dig :ae:

 

Vi holde rjo sådan af vores små hudnebørn :blink:

 

i know i know! Jeg er syg! Jeg har vitetrligt en neuropse når det kommer til min hund :oops: undskyyyyyld

Link til indlæg
Del på andre sites

ok. Paranoia, vanvid og hysteri er aflyst :oops::mrgreen: Hun er tydeligvis blevet stukket af et eller andet... hendes næse så således her ud, da vi kom hjem... så jeg er rolig igen .... :rolleyes: Der er stadig en lille bitte smule hævelse yderst - så hun har lidt "romernæse" - men det er nærmest ingenting... og hun er fuld af fart og leg og pjank :-D

 

beholder dog tiden mandag morgen hos dyrlægen alligevel, da hun jo skal have sit et-årsvaccine, så kan vi ligeså godt gøre det nu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Hvor er det dejligt, at det ikke var noget alvorligt. :klap:

 

Ved du om hun har haft næsen for langt fremme ved nogle brændenælder? Buddy løb på et tidspunkt ind i en "brændenældeskov" og han fik netop sådan noget bylde/knoppe noget, som forsvandt hurtigt igen, og det er til trods for, at han tit har haft hovedet nede i brændenælder, uden at der er sket noget. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt, at det ikke var noget alvorligt. :klap:

 

Ved du om hun har haft næsen for langt fremme ved nogle brændenælder? Buddy løb på et tidspunkt ind i en "brændenældeskov" og han fik netop sådan noget bylde/knoppe noget, som forsvandt hurtigt igen, og det er til trods for, at han tit har haft hovedet nede i brændenælder, uden at der er sket noget. :-)

 

Godt spørgsmål, hun har ofte haft hovederne i brændenælder men har aldrig haft en reaktion før :hmm:

 

Men bizart nok, så blomstrede der endnu en frem på næsen her til morgen, som forsvandt af sig selv i løbet af få timer :confused: så tænker, at det nok er en allergisk reaktion overfor et eller andet og ikke et insektstik... men overfor hvad? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mysteriet fortsætter... bulerne kommer og går. :confused: Mandag morgen da vi var ved dyrlægen og blive vaccineret var der intet (selvfølgelig :roll: ) men en time senere har hun en stor en midt på næseryggen... det er altsammen vældigt sært...

 

Dyrlægen har set et billede af det, og er sikker på, at det er en allergisk reaktion på en plante eller lignende, som findes i hendes nærmiljø... men hvilken? det er jo umuligt at vide... og dermed undgå den...

 

Heldigvis generer de hende ikke, og er tydeligvis heller ikke ømme, og så forsvinder de heldigvis også igen i løbet af få timer... men kønne er de sgu ikke, mens de er der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...