Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Jeg mener nu ikke ALTID at aslan behøves at komme med.

 

Jeg gider ikke altid have ham med op i byen, for så kan vi ikke begge gå ind i butikkerne, og det er kedeligt!

Selv om at det er hyggeligt at få en pølse med hunden oppe på torvet :engel:

 

Men nej, når Aslan ikke har været alene den dag, behøved jeg ikke nødvendigvis at have ham med.

 

 

 

 

 

Men du nyder vel også din singlehed, ellers havde du jo prioteret anderledes :blink: (formoder jeg)

Vi spammer tråden helt til. :lol:

 

Jeg kan da også godt gøre ting uden at min hund er med men vil altså helst have at han er hos mig.

 

Tror faktisk ikke at jeg kan prioritere anderledes. Uanset hvor smask forelsket jeg er, så vil hunden altid komme i første række.

 

 

.....Måske jeg har en gen fejl. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi spammer tråden helt til. :lol:

 

Jeg kan da også godt gøre ting uden at min hund er med men vil altså helst have at han er hos mig.

 

Tror faktisk ikke at jeg kan prioritere anderledes. Uanset hvor smask forelsket jeg er, så vil hunden altid komme i første række.

 

 

.....Måske jeg har en gen fejl. :blink:

 

Det er faktisk rigtigt :5up: Ascha er værre end mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi spammer tråden helt til. :lol:

 

Jeg kan da også godt gøre ting uden at min hund er med men vil altså helst have at han er hos mig.

 

Tror faktisk ikke at jeg kan prioritere anderledes. Uanset hvor smask forelsket jeg er, så vil hunden altid komme i første række.

 

 

.....Måske jeg har en gen fejl. :blink:

 

 

Jo jo, men der er da også foreskel på altid at have med, gerne ville altid - men at kunne lade dem blive hjemme engangimellem, jeg tager da også Aslan med når vi kan og har lyst. Men som sagt, så nægter jeg at lade Aslan stå uden for en butik alene.

 

 

Så hvis nu Bob (aka dogfather) hele tiden ville have hunde med, og frøken brok gerne ville have ham med ind i en butik :blink:

 

Jeg tror nemlig heller ikke at Bob lader sine 2 amstaffer stå ude foran en butik (det ville jeg da slet ikke turder med den hertz der er)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jo jo, men der er da også foreskel på altid at have med, gerne ville altid - men at kunne lade dem blive hjemme engangimellem, jeg tager da også Aslan med når vi kan og har lyst. Men som sagt, så nægter jeg at lade Aslan stå uden for en butik alene.

 

 

Så hvis nu Bob (aka dogfather) hele tiden ville have hunde med, og frøken brok gerne ville have ham med ind i en butik :blink:

 

Jeg tror nemlig heller ikke at Bob lader sine 2 amstaffer stå ude foran en butik (det ville jeg da slet ikke turder med den hertz der er)

 

Victoria kan godt lide at komme med en tur i byen...men hun kommer altså med ind...hehe...hun har været i photocare fordi vi skulle fremkalde billeder og i bog og idé og hente bøger om kamphunde sammen med mig...:-D...Pablo har været med i Teliabutikken og tegne abonnement, og med ude og købe en trøje...og så har de begge fået godbidder i søhesten...faktisk styrer Victoria lige mod disken når vi kommer derned, for hun ved der er guffer....:mrgreen:

 

men kommer jeg til et sted jeg vil spise, så råber jeg min bestilling ind, kunne aldrig drømme om at tage dem med ind hvor er laves mad...sådan har vi da delt en durum ude foran pizzariaet før, mig og Pabs...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Victoria kan godt lide at komme med en tur i byen...men hun kommer altså med ind...hehe...hun har været i photocare fordi vi skulle fremkalde billeder og i bog og idé og hente bøger om kamphunde sammen med mig...:-D...Pablo har været med i Teliabutikken og tegne abonnement, og med ude og købe en trøje...og så har de begge fået godbidder i søhesten...faktisk styrer Victoria lige mod disken når vi kommer derned, for hun ved der er guffer....:mrgreen:

 

men kommer jeg til et sted jeg vil spise, så råber jeg min bestilling ind, kunne aldrig drømme om at tage dem med ind hvor er laves mad...sådan har vi da delt en durum ude foran pizzariaet før, mig og Pabs...:-D

 

He he, det kan jeg godt se for mig.... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så har de netop også bevist min pointe, at de netop ikke er ansvarlige hundeejere...for en ansvarlig hundeejer ved og respekterer hvad hans eller hendes hund indeholder...

Hvis det er et kriterie, så er min. 50% af de danske hundeejere uansvarlige.

 

Tænk lige på disse kommentarer:

 

-Min cairnterrier gøer hele tiden, hvordan kan jeg stoppe det?.

 

-Min husky stikker af fra mig, hvad gør jeg?.

 

-Min jack russell er begyndt at knurre når jeg vil flytte den ned fra sofaen, råd ønskes.

 

-Hjæææælp min bordercollie er begyndt at nappe mine børn i haserne....

 

Osv, osv. Folk sætter sig overhovedet ikke ind i hvad deres kommende hund er for en størrelse. De ser på billeder og sorterer de ting fra som de ikke ønsker at høre, når de snakker med kendere af racen.

 

Måske er jeg sortseer men det er faktisk min erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Victoria kan godt lide at komme med en tur i byen...men hun kommer altså med ind...hehe...hun har været i photocare fordi vi skulle fremkalde billeder og i bog og idé og hente bøger om kamphunde sammen med mig...:-D...Pablo har været med i Teliabutikken og tegne abonnement, og med ude og købe en trøje...og så har de begge fået godbidder i søhesten...faktisk styrer Victoria lige mod disken når vi kommer derned, for hun ved der er guffer....:mrgreen:

 

men kommer jeg til et sted jeg vil spise, så råber jeg min bestilling ind, kunne aldrig drømme om at tage dem med ind hvor er laves mad...sådan har vi da delt en durum ude foran pizzariaet før, mig og Pabs...:-D

 

 

 

Hahhaa, det er sq god stil at tage hunden med :mrgreen:

 

Ja så er manglende butiks besøg jo ikke grunden til brok :mrgreen:

 

 

 

Aslan og jeg gik hjem fra dr dyr sidst vi der dernede og da vi var kommet 1/3 hjem, blev vi tørstige, så stak jeg hovedet ind til bageren og spurgte om jeg ikke kunne købe en kildevand i døren.

 

Men det er sådan ca det mest frække jeg har gjort med butikker og hunde, men måske jeg skulle få afprøvet ringes butikker, og så lige putte et elestik om aslans blærer :blink::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

så råber jeg min bestilling ind

 

Det er indbegrebet af gammel, pensioneret, blåhåret, dværg-puddel-ejerinde :lol:

 

Petrine har ingen hæmninger, hun har både været med til diverse speciallæger og hud (og allergi :shock:) afdelingen på Bispebjerg sygehus. Og så behøver jeg ikke råbe min bestilling, jeg skal ALTID bare have det samme :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

det er også totalt hygge at sidde og dele en flaske vand med hunden, og der er mange der siger "ej se, den kan drikke af flasken"...:-D

 

Pablo er ikke så meget for bytur mere, så det er mest Victoria der kommer med på gåtur dernede, så laver jeg noget andet sjovt med Pablo på andre tidspunkter...:-D...men altid kun en af dem, så jeg ikke skal holde styr på begge, der er jo alligevel en del mennesker...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Jeg er klar over at Victoria f.eks. måske aldrig vil kunne med andre tæver, og derfor tager jeg ingen chancer, nu hvor hun er blevet kønsmoden...

 

Jeg kunne personligt aldrig drømme om at sætte min fod i en hundeskov, mens andre der måske ikke VIL acceptere at deres hund ikke kan med andre, kan finde på at tage den med alligevel...

 

Jamen det er da dejligt at der er NOGEN der kan finde ud af at opføre sig sådan, og hvis ALLE kunne det så havde jeg ikke noget imod kamphunde.

 

MEN desværre er der alt for mange af de uansvarlige (som jo selv mener de er ansvarlige), og derfor går jeg ind for et forbud mod kamphunde - synd for folk som dig, men jeg synes det er endnu mere synd for f.eks. sådan en 5 mdrs hvalp som den der blev bidt ihjel i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da dejligt at der er NOGEN der kan finde ud af at opføre sig sådan, og hvis ALLE kunne det så havde jeg ikke noget imod kamphunde.

 

MEN desværre er der alt for mange af de uansvarlige (som jo selv mener de er ansvarlige), og derfor går jeg ind for et forbud mod kamphunde - synd for folk som dig, men jeg synes det er endnu mere synd for f.eks. sådan en 5 mdrs hvalp som den der blev bidt ihjel i går.

der findes stadigvæk også uansvarlige hundeejer der ikke har kamphunde...eller hvad? det er kun folk med andre racer end kamphunde der må være her og gøre hvad de vil?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jamen det er da dejligt at der er NOGEN der kan finde ud af at opføre sig sådan, og hvis ALLE kunne det så havde jeg ikke noget imod kamphunde.

 

MEN desværre er der alt for mange af de uansvarlige (som jo selv mener de er ansvarlige), og derfor går jeg ind for et forbud mod kamphunde - synd for folk som dig, men jeg synes det er endnu mere synd for f.eks. sådan en 5 mdrs hvalp som den der blev bidt ihjel i går.

 

 

mere synd for de mennesker der skal bøde for at vogterracerne igen bliver populære...især med typer som kangal og andre...

 

ydermere er de eneste man rammer med et forbud jo folk der har hunden registreret i hunderegister, eller som har en kennel...for det er de eneste hvor man faktisk kan bevise hvad deres hund er...

 

tror ikke på at et forbud gavner noget...politiet har sket ikke midlerne til at opretholde det...

 

vi er enige om at der er et problem der skal løses, men jeg nægter at tro på at forbud er vejen frem...og nu ved jeg godt du før har talt for omvendt bevisbyrde, men det bliver forhåbentlig aldrig en realitet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja det er det, og det hjælper ikke at politikerne konsekvent anskuer det fra den forkerte synsvinkel. Det handler ikke om den offentlige sikkerhed - flere mennesker kommer til skade med heste end med hunde, bare for at nævne ét eksempel - det handler om dyrevelfærd.

Men er forskellen ikke, at dem der kommer til skade med heste er dem, der vælger at omgås heste?

 

Heste er jo ikke på samme måde sammen med mennesker, som ikke ønsker at være sammen med dem, som hunde eksempelvis er.

Heste siger ikke mig noget, og jeg er aldrig i nærheden af dem, det er et valg jeg har taget, men havde jeg nu valgt at være væk fra hunde, så skulle jeg da nok overveje, at flytte ud hvor kragerne for længst er vendt om.

Det jeg vil hen til er at med heste, der er det mennesker, der ved, at der er en risiko men stadig vælger at være sammen med heste, hvorimod det er lidt anderledes med hunde, da de stort set er på hvert gadehjørne og i hvert andet hjem, så der er større chance for at det er "uskyldige" der kommer til skade.

Der er folk der dør eller kommer til skade i motorsport, men det er en risiko DE har valgt at tage, ligesom når man omgås heste.

 

Jeg tror bare ikke at jeg selv har hørt om "uskyldige" (ved ikke hvad jeg skal kalde det) eller også er det så få, så jeg ikke kan huske det, der er kommet til skade på en hest, så det er i mine øjne en lidt dårlig sammenligning, men det er da muligt at jeg tager fejl, det skal jeg ikke udelukke. :-)

 

 

Hvis man så sådan på det, at alle hunde i Danmark skal have et værdigt hundeliv hos kompetente ejere, så ville "kamphundeproblemet" forsvinde som dug for solen.

Men det bliver for dyrt at administrere, og så er vi tilbage ved forbudspolitikken.

Helt væk ville det jo nok ikke være.

 

Hvis vi tager en sag som den i mørkøv, hvor den lille dreng blev overfaldet, så tror jeg da ikke at de hunde ikke havde et værdigt liv, og at ejeren ikke var kompetent, men drengen kom ind på deres grund, som i øvrigt var lukket af, hvorefter han blev overfaldet. Hunde som eftersigende skulle være gode dejlige familiehunde, som aldrig havde lavet ballade.

 

Hvad mener du, det er der skal til for at en hund har et værdigt liv, hos kompetente hundeejere, som skulle få problemer til at forsvinde som dug for solen?

 

Jeg tror ikke selv at alene det kan gøre det. Hvad der præcist skal til, vil jeg ikke komme med et bud på, da jeg ikke selv synes jeg lige ligger inde med guldkornet. :blink: Men enig i at vi er et stort skridt i den rigtige retning, hvis der var nogle flere kompetente og ej at forglemme mindst lige så vigtigt, ansvarsfulde hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
vi er enige om at der er et problem der skal løses, men jeg nægter at tro på at forbud er vejen frem...

 

Jeg er skam åben for andre løsninger, men jeg kan snart ikke bære at se flere små hunde og hvalpe blive bidt ihjel:megaked:

 

Så hvordan skal man så løse problemet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skam åben for andre løsninger, men jeg kan snart ikke bære at se flere små hunde og hvalpe blive bidt ihjel:megaked:

 

Så hvordan skal man så løse problemet ?

tror vi alle snart har luftet vores ideer en milliard million gange og mange bliver træt at gentagelser...

 

stramning på straffe/bøder.

Penge til at overholde en god hundelov.

ect.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
der findes stadigvæk også uansvarlige hundeejer der ikke har kamphunde...eller hvad? det er kun folk med andre racer end kamphunde der må være her og gøre hvad de vil?

 

Forskellen er, at kamphunde er livsfarlige for andre hunde og mennesker når deres ejere er uansvarlige, det er det de færreste andre hunderacer der er. Det var jo ikke 2 Golden Retrievere der bed en hundehvalp ihjel i går vel ? - Det var igen igen 2 kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
tror vi alle snart har luftet vores ideer en milliard million gange og mange bliver træt at gentagelser...

 

stramning på straffe/bøder.

Penge til at overholde en god hundelov.

ect.

 

Mit problem med de fleste af de forslag der har været fremme, er at de først giver mulighed for at gribe ind, når hunden HAR forvoldt skade.

 

Jeg har endnu ikke hørt et forslag (ud over totalt forbud) som forebygger at hunden forvolder skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg også gerne vide. De må "handle hurtigt" altså.

 

Det synes jeg så ikke. De må hellere handle forsvarligt og tænke alle muligheder og konsekvenser grundigt igennem, så man får ramt dèr hvor problemerne rent faktisk ligger.

 

Og det er vel det vi heller ikke kan blive enige om herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit problem med de fleste af de forslag der har været fremme, er at de først giver mulighed for at gribe ind, når hunden HAR forvoldt skade.

 

Jeg har endnu ikke hørt et forslag (ud over totalt forbud) som forebygger at hunden forvolder skade.

 

Uskyldig til andet er bevist.

 

Ellers skulle vi omstyrte hele det danske retssystem, og smide alle mænd direkte i fængsel fra fødsel af, fordi de alle har udstyret til at blive voldtægtsforbrydere.......

 

Det er lidt dén retstilstand pressen og småhundeejere åbenbart efterlyser.

 

Hvis det er dét der skal til, so be it. I så fald hører i fra mig næste gang, når jeg er bosiddende i Alaska eller på hadangervidda e.l.

 

 

Selvansvar. For 10-15 år siden kunne man godt selv finde ud af at gå uden om en farligt udseende hund. Man kunen godt finde ud af at holde snitterne for sig selv, man kunne sågar finde ud af at losse en angribende hund sådan en på bærret med et par gode tunge støvler, at den slet ikke kunne andet end at gå fuldemandsgang hjem igen...

 

Idag holder vi på vores ret, og vi vil have vores ret nu, det er altid den andens skyld, og det er os der er ofrene.

 

Dét kan i sig selv være sandt nok, men holder vi på vores ret til at gå over et fodgængerfelt, selvom vi kan se Brian-Ib i sin gule Manta komme drønende mod selvsamme fodgængerfelt?

 

Nej vel.

 

Holder vi på vores ret til at klæde os som vi vil, hopper i en gang dametøj (for herrerne) og render derefter ind på HA's stambar mens vi råber "bøsserøve"?

 

Nej vel.

 

 

DUmhed er ikke strafbart, men det burde det dælendrøneme være.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Mit problem med de fleste af de forslag der har været fremme, er at de først giver mulighed for at gribe ind, når hunden HAR forvoldt skade.

 

Jeg har endnu ikke hørt et forslag (ud over totalt forbud) som forebygger at hunden forvolder skade.

et forbud vil først have effekt om 10-15 år når alle hunde er døde af alderdom og vi har stoppet alle ulovlige importeret hunde...og steraliseret/kastetreret alle kamphunde...

 

ja gu fanden skal der ske noget, men forbud virker bare ikke som en løsning efter min overbevisning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Uskyldig til andet er bevist.

 

Ellers skulle vi omstyrte hele det danske retssystem, og smide alle mænd direkte i fængsel fra fødsel af, fordi de alle har udstyret til at blive voldtægtsforbrydere.......

 

Det er lidt dén retstilstand pressen og småhundeejere åbenbart efterlyser.

 

Næh, overhovedet ikke. Det har ikke en pind med "uskyldig til andet er bevist at gøre"

 

Men lovgivningen vedr. skydevåben er relevant her. Skydevåben er forbudt her i landet, fordi de i de forkerte hænder skader andre. Kamphunde burde forbydes, fordi de i de forkerte hænder skader andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, overhovedet ikke. Det har ikke en pind med "uskyldig til andet er bevist at gøre"

 

Men lovgivningen vedr. skydevåben er relevant her. Skydevåben er forbudt her i landet, fordi de i de forkerte hænder skader andre. Kamphunde burde forbydes, fordi de i de forkerte hænder skader andre.

og folk skydes stadigvæk....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...