Hop til indhold

Debatskik igen igen...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Det siger sig selv at de forskellige tråde om "kamphunde" o.lign. skal udvikle sig til ophedede debatter. Det gør de alle andre steder, så hvorfor ikke her ;-)

 

Men ét er at argumentere for sit synspunkt, noget andet er at begynde at kalde modpartens synspunkt for "dumt" eller det, der er værre.

Indrømmet, jeg kunne skam også selv finde på noget lignende, og har sikkert gjort det, men man står jo inde for sine egne indlæg.

 

Det, jeg ikke kan lide - og som jeg ærlig talt synes er dårlig debatskik - er når flere personer giver deres tak til et indlæg, der er fuldt at skældsord.

Tænk Jer om - ville I have gjort det samme hvis det var modparten i diskussionen, der brugte samme sprogbrug?

 

Der har før været nye debattører her på forum, der nærmest blev buet ud, fordi de ikke kunne finde ud af at fremsætte deres synspunkter uden at ty til lokumsmål og personangreb. Hvor fedt er det så lige at belønne en af de faste for det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Du kan kun lave om på dig selv om det du skriver, ikke på alle os andre. Hvis du ikke er enig eller finder en debatørs indlæg fornærmende eller i et grimt sprog så sig det. Det skrevne sprog kan lyde hårere end det talte da der mangler en masse mimik, tonefald og kropssprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan kun lave om på dig selv om det du skriver, ikke på alle os andre. Hvis du ikke er enig eller finder en debatørs indlæg fornærmende eller i et grimt sprog så sig det. Det skrevne sprog kan lyde hårere end det talte da der mangler en masse mimik, tonefald og kropssprog.

 

Jeg startede faktisk en ny tråd for ikke at komme til at afspore den pågældende tråd med en sideløbende diskussion om hvordan der bliver skrevet - sådan som det er sket i nogle af de andre tråde.

 

Og hvis man ikke kan lave om på noget alligevel, hvorfor så overhovedet skrive? Gælder der ét sæt regler for dig og et andet for mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg startede faktisk en ny tråd for ikke at komme til at afspore den pågældende tråd med en sideløbende diskussion om hvordan der bliver skrevet - sådan som det er sket i nogle af de andre tråde.

 

Hvad er det du vil have vi skal gøre?

 

Og hvis man ikke kan lave om på noget alligevel, hvorfor så overhovedet skrive?

 

Du kan altid lave om på dig selv og på dine reaktioner, ikke på andre.

 

 

Gælder der ét sæt regler for dig og et andet for mig?

 

Næ. hvad mener du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det du vil have vi skal gøre?

 

Lade være med at takke for indlæg, der bryder forumreglerne.

 

Du kan altid lave om på dig selv og på dine reaktioner, ikke på andre.

 

Mener du dermed at vi allesammen sidder herinde som en flok tågehorn, der kun tuder for sig selv, fordi ingen alligevel tænker over det vi skriver?

Så tror jeg sgu nok jeg går en tur med hunden i stedet...

 

Næ. hvad mener du?

 

Jeg mener at der er nogle forumregler, og de er vel ens for alle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Lade være med at takke for indlæg, der bryder forumreglerne.

 

Ja det kan vi da tænke på at gøre.

 

Jeg kan jo ikke love noget for alle.:blink:

 

Mener du dermed at vi allesammen sidder herinde som en flok tågehorn, der kun tuder for sig selv, fordi ingen alligevel tænker over det vi skriver?

 

 

Næ det mener jeg ikke.

Jeg mener præcis det jeg skriver

 

 

Jeg mener at der er nogle forumregler, og de er vel ens for alle?

 

Man kan starte med at gribe i egen barm og holde tand for tunge i de situationer der kræver dette, men ellers

hvis der er alvorlige brud på forumregler så er det en anden snak.

Så må du anmelde indlæggene til Admin.

 

Så tror jeg sgu nok jeg går en tur med hunden i stedet...

 

Der er da en god idé.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan starte med at gribe i egen barm og holde tand for tunge i de situationer der kræver dette, men ellers

hvis der er alvorlige brud på forumregler så er det en anden snak.

Så må du anmelde indlæggene til Admin.

 

I guder, hvor er du moraliserende i dag :shock:

Det ville da være kønt hvis vi allesammen rendte og meldte hinanden, men det er åbenbart det eneste at gøre, hvis man ikke har lov at komme frem med sine synspunkter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at der er nogle forumregler, og de er vel ens for alle?

 

Ja, sådan BURDE det være, men faktum er, at forumreglerne bliver overtrådt gang på gang, uden at der sker noget. Også af redaktørerne selv.

 

Af de efterhånden mange fora jeg færdes på, er dette klart det, hvor flest perfiditeter, eder og forbandelser får lov at passere. Det tror jeg desværre bare, at man må lære at leve med, hvis man vil komme herinde.

 

Jeg er selv moderator på et andet forum, hvor reglerne følges ret strengt, og grove indlæg bliver slettet. Tro det eller ej - det er faktisk muligt alligevel at have en fornuftig diskussion, hvor alle synspunkter kommer frem, men det kræver naturligvis en indsats fra moderatorernes side. Det sker ofte, at nye medlemmer kommer og smider svinere derinde, men de lærer hurtigt, at de ikke får noget ud af det, og mange af dem skifter faktisk taktik og begynder at fremføre deres synspunkter på en civiliceret måde.

 

Hvis ikke der er en vis styring med et forum med anonyme brugere, så vil det åbenbart bevæge sig lige lukt ned i lokumstønden. Det ses også f.eks. på Ekstrabladets "Nationen".

 

Og nej, jeg prøver heller ikke selv at pudse glorien, hvis nogen skulle være i tvivl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
I guder, hvor er du moraliserende i dag :shock:

Det ville da være kønt hvis vi allesammen rendte og meldte hinanden, men det er åbenbart det eneste at gøre, hvis man ikke har lov at komme frem med sine synspunkter...

 

Jeg forsøgte bare at holde en pæn og sober tone og en problem løsende indlægs stil.

Jeg er ked af du tager sådan på vej over at jeg skriver så empatisk som det er mig muligt.

Jeg havde opfattelsen af du ønskede en løsning på problemet. Og forsøgte at bidrage til dette.

Jeg beklager. :vinken:

 

 

Der er på ingen måde sarkasme i mit indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte bare at holde en pæn og sober tone og en problem løsende indlægs stil.

Jeg er ked af du tager sådan på vej over at jeg skriver så empatisk som det er mig muligt.

Jeg havde opfattelsen af du ønskede en løsning på problemet. Og forsøgte at bidrage til dette.

Jeg beklager. :vinken:

 

 

Der er på ingen måde sarkasme i mit indlæg.

 

Bare rolig - jeg har skam fattet det: Umulia har selv overtrådt regel nummer 3, 6, 8 og 9. Derfor har hun ikke lov til at brokke sig over at andre overtræder regel nummer 4 :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg er selv moderator på et andet forum, hvor reglerne følges ret strengt, og grove indlæg bliver slettet. Tro det eller ej - det er faktisk muligt alligevel at have en fornuftig diskussion, hvor alle synspunkter kommer frem, men det kræver naturligvis en indsats fra moderatorernes side.

 

Jeg syntes bedst om at der også kræves noget fra debatørenes side. Ellers er det i min terminologi bare sådan nogen "nej-forbudt" moderatorer.

 

Selvcencur er ikke at kimse af.

 

Eks selv undgå at lave rulleøjne/sarkasme når man ikke selv kan lide at få dem. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Bare rolig - jeg har skam fattet det: Umulia har selv overtrådt regel nummer 3, 6, 8 og 9. Derfor har hun ikke lov til at brokke sig over at andre overtræder regel nummer 4 :engel:

 

Det har jeg slet ikke defineret. :-D

Og jo du har da lov at brokke dig. Men det er nemmere at rette sin egen måde at debatere på end at forsøge at rette andres. Ikke at ens egen dermed er forkert, men man kan ikke ændre på andre mennesker ved bare at beklage sig.

 

Ved at klage til Admin igen og igen tror jeg at jeg ville opfatte en debatør sådan lidt "Maude" :megaked: agtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg forstår dit indlæg er det EN debatør som du mener der har overtrådt en regel ved at give "tak". Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Nu er det så jeg spørger: hvorfor tager du ikke den med vedkommende i stedet for at gøre det her?

 

Der har før været en del diskutioner omkring "tak", og vi vil nok hver især se forskelligt på hvor og hvonår det er i orden at trykke på den knap.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg forstår dit indlæg er det EN debatør som du mener der har overtrådt en regel ved at give "tak". Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

 

Det var, som jeg også skrev i første indlæg "flere personer"

 

Nu er det så jeg spørger: hvorfor tager du ikke den med vedkommende i stedet for at gøre det her?

 

Derfor (se ovenstående)

 

Der har før været en del diskutioner omkring "tak", og vi vil nok hver især se forskelligt på hvor og hvonår det er i orden at trykke på den knap.

 

Det er sikkert rigtigt, men da glæder mig da hvis andre har haft held til at få en diskussion i gang om emnet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er nemmere at rette sin egen måde at debatere på end at forsøge at rette andres.

 

Ja, det er faktisk så nemt at man ikke behøver at starte en tråd for at gøre det :mrgreen:

 

Ved at klage til Admin igen og igen tror jeg at jeg ville opfatte en debatør sådan lidt "Maude" :megaked: agtig.

 

Det ville jeg også. Derfor vil jeg heller ikke være sådan.

Jeg troede vi kunne "tage en snak" om det, men vi ka' da også bare la' være ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

I har ret...tak kan godt misbruges til at være lidt flabet og give rygklap...men...hvis jeg nu skriver et indlæg med tyk sarkasme/ironi, netop for at trumfe en holdning igennem, er det så ikke Ok? Jeg synes da bare det er en bekræftelse af at andre er enige når de så giver mig tak...:-D

 

Kan da også blive tøsefornærmet når jeg ser et rygklaps-tak...men omvendt så slipper jeg jo så for at skulle læse 3 enslydende indlæg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææ en gammel der brokker sig over hvordan forummet kører, se det er noget nyt:mrgreen:

 

Og så prøver jeg lige at være lidt seriøs, jeg ville gerne se at redaktørerne kom op af stolene en gang imellem. For jeg har aldrig oplevet at nogle fik en løfet pegefinger af dem, men jeg kan jo så heller ikke se andres PBer hvis dette skulle foregå deri...

 

Med hensyn til Tak systemet kunne jeg ikke være mere ligeglad, giver det dog når der er noget jeg er enig i eller hvis hvis der er et indlæg der rører mig. Men ellers minder det mig lidt om børn og slik når de er bedst, du må gerne få, men du må ikke få fordi du har en forkert trøje på idag (byt trøje ud med holdning og vupti bi har voksne der deler slik ud til hinanden)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi alle har vores egen måde at bruge tak-systemet på. Jeg bruger det primært til, hvis jeg ikke kan nå at "blande" mig i en diskussion og vælger så at sige tak til noget jeg syntes er skrevet godt.

 

Kom også lige i tanke om, at jeg også bruger det til, hvis en har skrevt noget vildt sjovt eller hvis der er blevet lagt rigtige gode billeder ind.

 

Derimod sidder jeg altså ikke og tæller mine "tak" - og aner faktisk ikke om hvem jeg har fået tak af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Næææ en gammel der brokker sig over hvordan forummet kører, se det er noget nyt:mrgreen:

 

Og så prøver jeg lige at være lidt seriøs, jeg ville gerne se at redaktørerne kom op af stolene en gang imellem. For jeg har aldrig oplevet at nogle fik en løfet pegefinger af dem, men jeg kan jo så heller ikke se andres PBer hvis dette skulle foregå deri...

 

Med hensyn til Tak systemet kunne jeg ikke være mere ligeglad, giver det dog når der er noget jeg er enig i eller hvis hvis der er et indlæg der rører mig. Men ellers minder det mig lidt om børn og slik når de er bedst, du må gerne få, men du må ikke få fordi du har en forkert trøje på idag (byt trøje ud med holdning og vupti bi har voksne der deler slik ud til hinanden)...

 

Du skulle bare vide hvor glad du skal være for at man ikke kan give dårlig karma, unge dame...:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg tror vi alle har vores egen måde at bruge tak-systemet på. Jeg bruger det primært til, hvis jeg ikke kan nå at "blande" mig i en diskussion og vælger så at sige tak til noget jeg syntes er skrevet godt.

 

Kom også lige i tanke om, at jeg også bruger det til, hvis en har skrevt noget vildt sjovt eller hvis der er blevet lagt rigtige gode billeder ind.

 

Derimod sidder jeg altså ikke og tæller mine "tak" - og aner faktisk ikke om hvem jeg har fået tak af.

 

 

 

det ville også være omsonst, eftersom det står lige til højre for din profil når du skriver...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
:evil: ihh nu driller du - jeg mente jo for hvert enkelt indlæg - eller noget - smut du bare en tur på Polles nu :cool::engel:

 

 

hehe...sælger de sodavand der? Drikker jo ikke alkohol...:engel:...

 

Jeg elsker karma, det er endnu dejligere end tak...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg var konstant rød på jubii debatten:engel:

 

 

aner ikke hvad det betyder...hehe...men har bemærket at sol(+?) har en af de der irriterende debatsider hvor man kun kan se et svar ad gangen....

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...