Hop til indhold

Ny sele - for stor ?


guanomo
 Share

Recommended Posts

vi er emget i tvivl om selen er for stor, selvfølgelig har vi købt den en lørdag så der går nogle dage før den kan byttes.

 

Synes virker lidt stor, spænder jeg den mere virker den for stram.

 

Som billederne viser løfter det sidste sig af selen fra kroppen, cirka 1 cm når han står normalt.

 

guanomo-albums-sele-picture9162-k-9.jpg

 

guanomo-albums-sele-picture9163-k-9-2.jpg

 

bandanen er droppet :mrgreen:

guanomo-albums-sele-picture9164-k-9-3.jpg

 

 

Er du snart færdig ?

guanomo-albums-sele-picture9165-k-9-4.jpg

 

guanomo-albums-sele-picture9166-k-9-5.jpg

 

guanomo-albums-sele-picture9167-k-9-6.jpg

 

 

nu gider jeg ikke mere, jeg skrider far...

guanomo-albums-sele-picture9168-k-9-7.jpg

 

 

Problemet med størrelsen mindre er at den går op til 75 om brystet, og han er omkring de 75 det bredste styk, dog er det bredste ikke lige forbenene hvor selen sidder når vi går...

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: så i mener den er for lille? :shock: chok

 

den en større størrelse går fra 70 cm, så den kan lige passe... må kapre min mors bil og kører op efter arbejde, han er bare en pestilens at have med i byen :pift:

 

Det vil jeg bestemt også anbefale :blink:

 

Det er meget vigtigt at "bryst-stykket" sidder så langt nede at et pres kommer på brystmuskulaturen og ikke på halsen.

 

Vi havde samme erfaring med Ramses - altså at selen skulle være en str større end vi egentligt troede. Ellers kom den til at sidde alt for højt.

 

Da vi fik den sele der passede blev vi super glade for den og brugte den til sidste.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer som de andre, den er for lille :cry: Selve stykket om "halsen" skal være længere, altså sådan at selen kommer lidt længere bagud på ham. Og forøvrigt er det rigtigt, at de er lidt stive i starten. Når den er "gået til" vil den ikke flappe op mere.

 

Men dejligt at se ham i en K9 sele - sværger selv til dem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer som de andre, den er for lille :cry: Selve stykket om "halsen" skal være længere, altså sådan at selen kommer lidt længere bagud på ham. Og forøvrigt er det rigtigt, at de er lidt stive i starten. Når den er "gået til" vil den ikke flappe op mere.

 

Men dejligt at se ham i en K9 sele - sværger selv til dem :5up:

tak :-)

 

For den er nemlig i det for at kunne sidde som den gør nu, men må tage bæstet med op i byen, for hans bygning gør tit at alle mulige seler sidder "underligt", så må få ham med op og prøve en 2'er.

 

Tak for jeres hjælp alle, hvad skulle vi gøre uden jer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak :-)

 

For den er nemlig i det for at kunne sidde som den gør nu, men må tage bæstet med op i byen, for hans bygning gør tit at alle mulige seler sidder "underligt", så må få ham med op og prøve en 2'er.

 

Tak for jeres hjælp alle, hvad skulle vi gøre uden jer :mrgreen:

 

Har du tænkt på hvor svært det bliver at få hjælp til den slags fremover når billederne pludselig ikke er der mere??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu størrelse 2, men igen, er i tvivl, kigger jeg billeder på nettet ligner det de sidder samme sted, lige over bryst benet til halsen :hmm:

næste størrelse er str. 3 fra 80 til 100 cm, sidst var han 75 cm men den nye str. 2 går fra 70-90 men skal alligevel spændes halvt ud :hmm:

 

ender sku nok med jeg bliver nød til at finde en bil og kører derop...:damn:

 

 

 

[media]http://www.skyescot.dk/Produkter/Udstyr/Images/K-9%20Ju9.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu størrelse 2, men igen, er i tvivl, kigger jeg billeder på nettet ligner det de sidder samme sted, lige over bryst benet til halsen :hmm:

næste størrelse er str. 3 fra 80 til 100 cm, sidst var han 75 cm men den nye str. 2 går fra 70-90 men skal alligevel spændes halvt ud :hmm:

 

ender sku nok med jeg bliver nød til at finde en bil og kører derop...:damn:

 

 

 

[media]http://www.skyescot.dk/Produkter/Udstyr/Images/K-9%20Ju9.jpg[/media]

 

Altså nu er jeg ikke ekspert, men jeg syntes at det ser ud som om forstykket sidder for højt oppe, og kan komme til at trykke på hans hals, og dermed irriterer hans vejrtrækning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu er jeg ikke ekspert, men jeg syntes at det ser ud som om forstykket sidder for højt oppe, og kan komme til at trykke på hans hals, og dermed irriterer hans vejrtrækning?

det synes jeg også lidt, men han har altså også en stor hals :hmm: måske den sele bare aldrig vil passe? hellere ikke str. 3 :damn: vi kan simpelthen ikke finde noget brugbart. :evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Men, irriterer stykket foran ikke benene når han går? Eller?

 

Jeg havde tænkt mig at købe en y-sele (og har lige præcis ligeså svært ved at finde den rigtige størrelse), mest fordi at jeg så regner med at han ikke bliver forhindret med de der enormt lange trin han tager :rolleyes:

Ok, det gør han ikke endnu, men engang! :mrgreen:

 

Flot hund du har.... virkelig flot :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...