Hop til indhold

Hvepsestik!


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Luna blev stukket i halsen som stor hvalp.. Der var ingen kontakt til hende i et par minutter og hun ville ikke spise guffer, men da vi gik op mod bilen (det var til hundetræning) fik hun det bedre og begyndte at kunne spise sine guffer igen

 

Men hvis de bare sluger den uden at blive stukket, kan jeg ikke se, hvorfor man skulle gøre noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle border, Sidse, blev stukket af en "brumbasse" . Hun blev rigtig dårlig, kastede op, dinglede rundt og besvimede...........

 

Hun kom til dr. dyr og fik en indsprøjtning, sikkert antihistamin........

 

 

Hun blev ret hurtig frisk og forsøgte også at hævne sig på en brumbasse da vi kom hjem............ hvilket resulterede i at jeg råbte meget højt. Hun gik aldrig efter brumbasser igen..............

 

Vores Breton er blevet stukket næsten hvert år. Sidste år i øret...... Vi købte nogen øredråber og fik øret på rette køl igen ret hurtigt.

 

I år blev hun stukket i munden, men hun gik bare og smaskede og slikkede sig om munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Mine hunde udviser det samme:

 

Ubehag med slikken på det pågældende sted, men det hæver ikke op som hos os. De er også blevet stukket i munden flere gange, hvepsen bliver arrigt slynget ud, hunden smasker og gaber gentagende gange, evt. gnider gummerne med poterne et stykke tid, men trods uhærdig undersøgelse har det ikke været muligt at lokalisere hvor de er blevet stukket.

 

Jeg er dog meget obs. på at de ikke snapper efter de djævelske små dyr :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Miska blev stukket for en uges tid siden. Hun blev stukket i munden og hævede op. Vi ringede til dyrelægen som sagde at vi skulle hold øje med hendes vejrtrækning. Efter 1 times tid var det hævede område normal igen. Miska var lidt stille og havde lidt ondt af sig selv. Men efter nogle timer var hun sig selv igen. Men det var nogle laaange timer hvis du spørger mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af vores hunde er nogensinde blevet stukket af en hveps, så jeg har egentlig altid troet at det var al verdens ulykker og døden nær, hvis det endelig skulle ske en dag. Det er det så ikke og det er faktisk dejligt at få at vide. Så behøves jeg da ikke flippe fuldstændig ud, hvis det skulle ske engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Zeus blev stukket to gange sidste sommer, og da var han kun en hvalp. Første gang var i læben. Her troede han selv, at han var døden nær. Han skreg som en stukken gris. Læben var øm og hævet i nogle timer efter.

 

Anden gang han blev stukket var under poten. Her skreg han igen i vilden sky. Hver gang han forsøgte at gå skreg han, og han ville selvfølgelig ikke støtte på poten. Det kunne vi alligevel ikke bære, så derfor fik han et lille drys af mine benadrylpiller (antihistamin) på lidt leverpostej. Det hjalp utroligt hurtigt. Kort tid efter løb han rundt på poten som om ingenting var hændt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

men hvis man ser en ligge på jorden, eller bare har chancen for at fange en, så skal man tage den i vingerne, for så kan den ikke stikke....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bare spørg min bror....:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::engel::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...