Hop til indhold

Er så stolt af min lille hvapper!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Jeg er altså så stolt af Møffe! Han er simpelthen så god til det der med hundeleg! Han har ALDRIG været i skænderi med nogen som helst hund, har en anden hund sagt noget til ham, har han bakket af... Men det er ikke så meget det, han er jo trods alt kun 15 uger, så det er trods alt begrænset, hvor mange skænderier han kunne have nået :blink:

 

Men leg med andre hunde, altså, han er bare genial. Der er hundetræf i parken jeg bor ved hver dag, hvor der er samlet mellem 5 og 20 hunde fast, omkring kl. 20, det er bare så fedt! Vi møder troligt op hver dag, næsten, og Møffe får leget igennem og vi får trænet lidt, mens der er forstyrrelser, når jeg ser muligheden for det - bonus bonus!

 

Men altså, jeg har altid været meget ops på hundelegen, og ved ikke om det er det, der har gjort udslaget. Så vidt muligt ignoreret, når andre hundeejere siger "De finder selv ud af det," selvom jeg er dårlig til det - men jeg har da heldigvis stået imponerende (for mig) fast!

 

I starten var Møffe selvfølgelig glad og kåd, når han så en anden hvalp og der blev leget igennem fra hans side og han var ikke god til at tage hensyn - jo, nogenlunde, men nogle gange glemte han ligesom at tage hensyn. Jeg har så stoppet legen hver gang, taget ham lidt væk og ladet den anden hvalp få et break, hvis den ønskede - hvis ikke, slap jeg Møffe.

 

I dag er han simpelthen fænomenal. Første gang jeg bemærkede det, var med en lille berner-hvalp på 9 uger og 7 kg for et par uger siden. Han var så sød, lidt voldsom en gang imellem, men han var heldigvis i line, så jeg stoppede hans fremspring, når han blev for voldsom. Lidt potedask gjorde intet, men hun var jo alt for lille til det voldsomme "springe-på-hinanden"-halløj. Men når det ikke lige kom over ham, var han altså bare så imponerende! Gav et lille, venligt lege-dask, lagde sig ned på ryggen og lod hende overfalde ham fuldstændig, snerre-bide-ha,-jeg-er-så-stor-og-stærk! Og Møffe lod hende bare slå sig løs! En gang imellem var han også selv lidt aktiv, men mest, så lå han faktisk ned og lod hende overfalde ham :lun:

 

I går bemærkede jeg det så i særdeleshed igen. Der var en lille stabyhound-hvalp, som var meget mindre end ham størrelsesmæssigt, vel lidt over halv størrelse - tror hun var 12 uger, uden at være sikker dog. De havde det bare SÅ enormt godt sammen! Møffe var så god, lod hende trumle ham, løb lidt efter hende, hun løb lidt efter ham, trumlede hende lidt, men ikke voldsomt, bare sådan, ha-denne-gang-vandt-jeg og så væk igen - ihhh guder, hvor blev han skamrost der! Jeg er altså imponeret over, at en lille 15 uger hvalp kan vise så meget hensyn - det var 100% fifty-fifty, der var ikke nogen, der gjorde noget mere end den anden her!

 

Idag mødte han så Mulle, som er 2 dage yngre end ham, og vejer vel ca. 6 kg, Møffe vejer 19kg. Og nøj, var var han venlig! Han lod sig fuldstændig trumle af hende, fuldstændig og totalt! Hun kravlede hen over ham hele tiden, og snerre-snerre-bide-bide, jeg har bare SÅ sej og stærk. Og så er det, at jeg skal huske, at Mulle er en dreng og ikke en pige - Mulle er sqi da et pigenavn :confused: Men det er altså en han. Men tilbage til topic, Møffe var bare så god til HAM! Dog kunne han godt få nok, for Mulle var altså liiidt voldsom i sin leg - der blev virkelig vist tænder og bidt og snerret - i leg, selvfølgelig - men altså, så skubbede han ham bare væk og lagde sig roligt i græsset. Der var intet, overhovedet! Og selvfølgelig glemte jeg at rose ham, for hans helt vildt gode tålmodighed med Mulle, alle var dybt imponeret, som han bare lå der og lod Mulle kravle rundt på ham og bide! Han lå faktisk og så ud som om han hyggede sig meget godt med det :mrgreen:

 

Nå, men måtte altså bare lige ud med min stolthed over min ultra dejlige og tålmodige hvapper! Er det virkelig forholdsvis normalt, at de er SÅ hensynsfulde? Møffe har ikke "trynet" (glemt at tage hensyn) en eneste hund/hvalp i lange tider - hvis man ser bort fra, da han trumlede Sonja77's Tyson, men det var jo rent uheld! :mrgreen: Han var bare i vejen, da Møffe skulle løbe efter Buju's Samson :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det kan blive ved.

 

Aslan har jo altid ved uheld HOPPET OVER den anden hund, eller undviget sådan at han løber ind i et træ.

 

Dog skal det siges at han også har tumlet bevidst, løbent lige ind i en anden hund, med stor brystkasse,, og væltet denne (bla Freya fik sådan en tur :oops: ).

 

 

Jeg tror sagtens Møffe kan blive ved, også efter kønsmodningen, HVIS i bare fortsætter med at "øve" det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber det bliver ved :x: Karla ændrede sig desværre en del da hun blev kønsmoden / efter løbetiden ... Knap så tolerant ihvertfald...

 

Ærgeligt altså med Karla :( Men tak for de krydsede fingre :kys: Jeg håber også selv, at det bliver ved :x:

 

Jeg tror det kan blive ved.

 

Aslan har jo altid ved uheld HOPPET OVER den anden hund, eller undviget sådan at han løber ind i et træ.

 

Dog skal det siges at han også har tumlet bevidst, løbent lige ind i en anden hund, med stor brystkasse,, og væltet denne (bla Freya fik sådan en tur :oops: ).

 

 

Jeg tror sagtens Møffe kan blive ved, også efter kønsmodningen, HVIS i bare fortsætter med at "øve" det.

 

Møffe er heller aldrig løbet bevidst ind i nogle - men har han faldet over og tumlet ind i nogen ubevidst, fordi han glemmer at kigge sig for :mrgreen: Det sker så i sær med min mors potteplanter, når vi gå forbi dem, mens jeg har mad i hånden :lol: Skøre vapper altså, han er efterhånden væltet ind i dem en del gange - sidste gang præsterede han rent faktisk at ende OVEN på én af dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi var ligesådan og i dag er hun stadig sød ved dem som er mindre end hende selv (se f.eks. Lonnys video af Noomi og Luna hvor de tumler sammen :lun:) så vi :x: for at det fortsætter. Det vil da være en super evne for ham at have, når han bliver så stor :5up: :-D Dyyygtig Møffe :mrgreen:

 

Helt klart! :x::x: :x:

 

Meget apropos, så minder det mig om noget :engel:

 

Hej,

 

Ja det er en rigtig god ting, når de kan lege godt med andre hunde og vise hensyn - flot møffe;-).

 

Min hvalp på 5 mdr er nu også ret flink ved de hunde der er mindre end ham og han er rigtig god til hundesprog, men det er også en fordel, specielt når man er stor og tunf:engel:.

 

V.H.

Sille

 

Helt klart! Stor, hensynsløs vuffer = ikke godt! :???: Så er bare så glad for, at Møffe er så god til det med hundeleg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...