Hop til indhold

Hundeinstruktør Marianne Bløndal : En hund er en hund


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

 

 

 

Der er IKKE et linepåbud allerede...

 

og til det sidste: Allerede nu oplever vi ofte at "vi" (jagthundefolket) bliver set skævt til, under afholdelse af diverse træninger og prøver i det ganske danske land.

Endda SELVOM det er på private jorder.....

Nej. Vi tilgodeses ikke, og da slet ikke hvis et så åbenlyst tanketomt forslag som MB's gennemføres.

 

 

Og at man lettere kan håndhæve et linepåbud, istedet for den lov der er her nu, er noget sludder....

 

Enten er hunden under kontrol, elelr den er ikke under kontrol. Hvordan ser man dét: Kommer kræet når der kaldes, eller kommer den ikke.

Går den fri ved fod, uden at vige, eller stikker den af så snart den ser sit snit til det......

 

Hvordan kan dét være svært at se?

 

Nej okay, men der er en snorelov, der påbyder at man har sin hund i snor hvis der ikke er fuld kontrol over den....

 

Jagthundefolket adskiller sig nok ikke så meget fra kamphundefolket på det punkt, vi er ihvertfaldt blevet meldt til politiet flere gange under træning....hehe

 

Problematikken i det med om en hund er under kontrol eller ej, ligger jo i at de tumper som har været skyld i at Pablo er blevet bidt sikkert også har ment at de havde fuld kontrol over deres hunde, men det har de jo bare ikke haft....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 504
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså bare fordi et linepåbud i mine øjne er bedre end et raceforbud, betyder det jo ikke at jeg mener alt hundeliv, træning og aktivitet af den ene eller den anden art skal forhindres:-)

 

Men vi har et problem , der nødvendigvis kræver en eller anden form for en løsning, og som kræver at vi finder vores ansvar frem og tager det.

 

I stedet for at hyle op om hvor uretfærdigt det ville være at skulle have sin hund i snor og klage over hvor meget det vil begrænse ens udfoldelse med hunden, og hvad vi ellers kan finde på at skrive, for ikke at ville være med til at finde en rimelig løsning, var det så ikke bedre at se på hvor vi alle kunne give lidt ved døren og finde et kompromis, som tilgodeser alle og ikke kun enkelte grupper.

 

Vi er alle herinde(næsten) hunde ejere og dermed alle ansvarlige for problemet, så måske kunne vi se på muligheder i stedet for begrænsninger:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså bare fordi et linepåbud i mine øjne er bedre end et raceforbud, betyder det jo ikke at jeg mener alt hundeliv, træning og aktivitet af den ene eller den anden art skal forhindres:-)

 

Men vi har et problem , der nødvendigvis kræver en eller anden form for en løsning, og som kræver at vi finder vores ansvar frem og tager det.

 

I stedet for at hyle op om hvor uretfærdigt det ville være at skulle have sin hund i snor og klage over hvor meget det vil begrænse ens udfoldelse med hunden, og hvad vi ellers kan finde på at skrive, for ikke at ville være med til at finde en rimelig løsning, var det så ikke bedre at se på hvor vi alle kunne give lidt ved døren og finde et kompromis, som tilgodeser alle og ikke kun enkelte grupper.

 

Vi er alle herinde(næsten) hunde ejere og dermed alle ansvarlige for problemet, så måske kunne vi se på muligheder i stedet for begrænsninger:-D

 

Helt enig,... og finde en løsning der rammer færrest muligt imo.

 

Måske kunne man lave en regel der bestod i at alle kamphund og blandinger heraf, skulle have mundkurv på når de gik løse. Så kunne de der ikke vil have at deres hund skal have sådan en tingest på f.eks. sætte en lang line i hunden, selvom de boede inde i byzone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig,... og finde en løsning der rammer færrest muligt imo.

 

Måske kunne man lave en regel der bestod i at alle kamphund og blandinger heraf, skulle have mundkurv på når de gik løse. Så kunne de der ikke vil have at deres hund skal have sådan en tingest på f.eks. sætte en lang line i hunden, selvom de boede inde i byzone.

 

Det er netop en gruppe af bestemte hunde du rammer der, så det synes jeg er en dårlig løsning:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig,... og finde en løsning der rammer færrest muligt imo.

 

Måske kunne man lave en regel der bestod i at alle kamphund og blandinger heraf, skulle have mundkurv på når de gik løse. Så kunne de der ikke vil have at deres hund skal have sådan en tingest på f.eks. sætte en lang line i hunden, selvom de boede inde i byzone.

 

God idé :5up:

 

Det kan ikke være meningen, at det skal gå ud over andre racer, at der er problemer med kamphundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
God idé :5up:

 

Det kan ikke være meningen, at det skal gå ud over andre racer, at der er problemer med kamphundene.

 

 

Du synes ikke løs-hund "bare rolig den gør ik noget" er et problem i det hele taget? Det synes jeg...og det har ikke noget at gøre med at flytte fokus eller trække andre med ned...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé :5up:

 

Det kan ikke være meningen, at det skal gå ud over andre racer, at der er problemer med kamphundene.

 

Det er jo netop hele humlen i debatten. Der er ingen belæg for at sige at kamphunde skaber flere problemer end andre typer.

De har været overeksponeret i pressen og i medierne. Men der sker over 5000 bidskader i landet på årsplan.

 

Det er over 13 bidskader OM DAGEN.

 

Der er ikke dokumentation for at kamphunde typerne er årsag til flertallet af disse ulykker.

Så at ville lave særlove for en hunde TYPE er da ren idioti og DF politik.

muligt at du og andre mener at når en kamphundetype bider så er det værre end andre. Jovist de er mere vedholdende.

 

 

Men som et lille "aber dabei". Da jeg var ung :oops: Så gik der historier om Rottweilere der bed med over 3 ton tryk og Schæfere der skambed fordi de ikke bider til når de får fat osv osv. Vildt overdrevet og grænsende til det latterlige.

 

Det er den samme slags historier om kamphunde og deres bidfrekvens som du og andre vil acceptere at der laves særlove omkring.

 

Selv regeringspartierne er farvet af pressens utidige indblanding i politikske emner, og vil nok lave endnu en hovsa løsning på hundeområdet , men jeg håber på det bedste for alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi er derhenne, hvor de mange dødsulykker i aviserne bliver afvist som det pure opspind, så er jeg stået af debatten. Det er IKKE retrievere eller puddelhunde, der bider andre hunde ihjel hver 14. dag.

Det er i øvrigt også noget forvrøvlet nonsens, at det er DF-politik. Der er temmelig bred enighed hele vejen rundt i folketinget om, at der skal gøres noget ved KAMPhundene - ikke chi hua hua'erne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du synes ikke løs-hund "bare rolig den gør ik noget" er et problem i det hele taget? Det synes jeg...og det har ikke noget at gøre med at flytte fokus eller trække andre med ned...:engel:

Det problem synes jeg meget sjældent jeg støder på (her hvor koncentrationen af hunde er meget høj) så i virkeligheden er det måske ikke i byerne der skal strammes op på loven omkring liner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er netop en gruppe af bestemte hunde du rammer der, så det synes jeg er en dårlig løsning:-D

Ja, jeg synes det er rimeligt at man koncentrerer sig om den lille gruppe hunde der er problemet og ikke spreder det ud over alle hunde. Politiets indsats skal rettes mod folk med hunde der reelt udgør problemet, ikke spildes på at sørge for at små selskabshunde går i flexliner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo netop hele humlen i debatten. Der er ingen belæg for at sige at kamphunde skaber flere problemer end andre typer.

De har været overeksponeret i pressen og i medierne. Men der sker over 5000 bidskader i landet på årsplan.

 

Det er over 13 bidskader OM DAGEN.

Jeg synes det er vigtigt at man forsøger at skille tingene ad. Der er da en betydelig forskel på om man bliver bidt af familiens egen hund (langt mere sandsynligt) end en fremmed hund. Hvis du sorterede de tal fra ville det nok lyde lidt mindre dramatisk og samtidig være de tal politikkerne burde arbejde med.

Der er ikke dokumentation for at kamphunde typerne er årsag til flertallet af disse ulykker.

Men heller ikke det modsatte. Desuden skal der jo en del til, før et mindretal skal kunne stå for flertallet af bidskader. Men fortæl mig ikke at vi stadigvæk er på stadiet hvor vi diskuterer om kamphunde kan forårsage større skader,..... for så kaster jeg måske op.

Så at ville lave særlove for en hunde TYPE er da ren idioti og DF politik.

muligt at du og andre mener at når en kamphundetype bider så er det værre end andre. Jovist de er mere vedholdende.

Hvad er det for noget sludder du lukker ud. Hvis de er mere vedholdende vil de da pr. automatik også være værre.

 

Og så er det da utroligt at du kan mene sådan noget. Er du da ligeglad med om du bliver bidt af en spaniel eller en amstaff?.

 

Det er den samme slags historier om kamphunde og deres bidfrekvens som du og andre vil acceptere at der laves særlove omkring.

Uanset om frekvensen er lavere, så plejer en golden ikke at forårsage skader hvor offeret skal aflives.

 

Selv regeringspartierne er farvet af pressens utidige indblanding i politikske emner, og vil nok lave endnu en hovsa løsning på hundeområdet , men jeg håber på det bedste for alle.

Hvordan kan du udtale dig om det, da der ikke foreligger nogen statestikker der understøtter hverken det ene eller det andet.

 

Du bebrejder folk at lytte for meget til pressen mens du selv plæderer for at vi skal tro at det de skriver er løgn. Og logikken er hvor?. :confused:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nu sparker jeg måske til hvepsereden, men kunne man foreslå at der skulle være et krav om at når hunden når over en vis vægt at den så skulle have mundkurv på ved offentlige steder??? Og evt. lave enkelte hundeskove til steder hvor de gerne måtte færdes uden???

 

 

nytter ik noget...hehe...for det er amstaffen der skal sparkes godt og grundigt til, og den vejer kun 30kg fuldt udvokset...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nytter ik noget...hehe...for det er amstaffen der skal sparkes godt og grundigt til, og den vejer kun 30kg fuldt udvokset...:mrgreen:

Dybt SUK, så er vi tilbage til ingenting igen...

 

Der bliver dræbt så mange mennesker i trafikken, men vi forbyder ikke biler. Hvorfor dog så forbyde hunde, når der er nogle der bliver bidt. Jeg fatter det ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Dybt SUK, så er vi tilbage til ingenting igen...

 

Der bliver dræbt så mange mennesker i trafikken, men vi forbyder ikke biler. Hvorfor dog så forbyde hunde, når der er nogle der bliver bidt. Jeg fatter det ikke...

 

 

hehe..undskyld....:oops:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg orker faktisk heller ikke mere :???::lol: men bliver drevet af min retfærdighedssans. Tror den "anden side" har det på samme måde,.... at man ikke fatter hvordan noget så indlysende kan være så svært at forstå. :roll:

 

 

hihi...nemlig...det er vel lidt ligesom at sætte en DF'er og en autonom til at diskutere indvandrepolitik....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dybt SUK, så er vi tilbage til ingenting igen...

 

Der bliver dræbt så mange mennesker i trafikken, men vi forbyder ikke biler. Hvorfor dog så forbyde hunde, når der er nogle der bliver bidt. Jeg fatter det ikke...

Biler er nødvendige,... det er hunde ikke (er den gængse mening ihvertfald).

 

Jeg tror nu heller ikke på et forbud vil virke, for der skal ses med meget hårde øjne og sådan noget kan vi slet ikke finde ud af herhjemme. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nej, en nynazist og en autonom. :blink:

 

Jeg venter ihvertfald med spænding for at se om jeg skal til at lave en konto der skal hedde: Thailos frihedspenge, når jeg skal til at betale evt. bøder. :lol:

 

 

Endnu bedre...hehe....

 

hvis du ikke vader trådløs ned gennem midtbyen skal du sikkert intet frygte...min erfaring med politiet er at de er en evighed om at fange de nye regler, og at de ikke rigtigt har ressourcerne til noget som helst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg orker faktisk heller ikke mere :???::lol: men bliver drevet af min retfærdighedssans. Tror den "anden side" har det på samme måde,.... at man ikke fatter hvordan noget så indlysende kan være så svært at forstå. :roll:

 

Heldigvis blæser de politiske vinde - og ikke kun DF med os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis blæser de politiske vinde - og ikke kun DF med os :mrgreen:

Er altså ikke helt sikker på at du har ret i det. Har en bange anelse om at der bliver vedtaget noget som kun begrænser de mange hundeejere der i forvejen godt kan finde ud af at bære deres ansvar og ikke får fat i de relativt få ejere der burde arbejdes med....

 

Og måske er det bare mangel på tillid til den lovgivende forsamling. :( Vi må se....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...