Hop til indhold

Det der med knoglerne


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

I ved det der med at en hund skal være minimum 1 år før den må springe osv...

  • Sker der noget ved at hunden lige hopper/springer over nogle ting en gang imellem (få ting)?
  • Hvor mange ting må hunden springe over om dagen hvis den ikke er fyldt et år? Hvor højt må det være?

Tak for hjælpen på forhånd og håber I forstår mine spørgsmål, ellers læs indlægget igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I ved det der med at en hund skal være minimum 1 år før den må springe osv...

  • Sker der noget ved at hunden lige hopper/springer over nogle ting en gang imellem (få ting)?
  • Hvor mange ting må hunden springe over om dagen hvis den ikke er fyldt et år? Hvor højt må det være?

Tak for hjælpen på forhånd og håber I forstår mine spørgsmål, ellers læs indlægget igen :blink:

 

Jeg har det sådan at hvalpen/hunden til en vis grænse må springer over de ting den selv vælger. fx. hvis den selv vælger at springe over en væltet træstamme i stedet for at gå uden om den ;-)

Men spring over forhindringer og på min kommando er næsten fuldstændig no-go her i huset -den eneste undtagelse er et LP spring(bruges i lydighedstræning), som bliver trænet på helt lav højde max. en til to gange om ugen, og det er kun et eller to spring pr. træningssession.

Link til indlæg
Del på andre sites

I ved det der med at en hund skal være minimum 1 år før den må springe osv...

  • Sker der noget ved at hunden lige hopper/springer over nogle ting en gang imellem (få ting)?
  • Hvor mange ting må hunden springe over om dagen hvis den ikke er fyldt et år? Hvor højt må det være?

Tak for hjælpen på forhånd og håber I forstår mine spørgsmål, ellers læs indlægget igen :blink:

 

Der sker ikke noget ved at hunden hopper lidt op i sofaer, over træstammer der ligger i skoven på gåture osv.

 

Menneskeskabte aktiviteter = ingenting.

 

Tåbelig aktivitet uden formål, og endnu dummere, hvis det foregår uden vejledning og korrekt træning..

 

STart til agility istedet, og lær det.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det er slet ikke hver dag :blink:

 

Ej men kender udemærket din bekymring... jeg prøvede også så vidt muligt at undgå at Freya skulle gå på trapper mv... om det så betød at jeg skulle bære hende...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:blink:

 

Det er tungt at bære en golden ind i bilen kan jeg sige dig :-D

 

 

Hihi.. kan jeg godt forestille mig...:lol::lol::lol:

 

Men at bære en samojed på daværende 9 mrd op ad 40 trappetrin (op til hotelværelset) er heller ikke så nemt endda..:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vi gjorde med Emma da hun stadig voksede var at vi begrænsede hendes muligheder for at komme op og ned af trapperne = vi satte børnelåger for, som så kunne åbnes når vi skulle noget med hende oppe eller nedenunder. Hun havde ikke frit spil til dem...

 

Vi bar på hende til hun var et ½ års tid gammel, dog bærer vi hende stadig når det gælder jernetrapper, dem kan hun ikke lide:rolleyes:

 

Amanda1996: Så prøv at bære en golden op i en traktor, mens den liiiiige skal spjætte, hver gang:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi.. kan jeg godt forestille mig...:lol::lol::lol:

 

Men at bære en samojed på daværende 9 mrd op ad 40 trappetrin (op til hotelværelset) er heller ikke så nemt endda..:lol::lol:

Nej, det vil jeg godt tro :lol: Har du prøvet det? :-)

 

Det vi gjorde med Emma da hun stadig voksede var at vi begrænsede hendes muligheder for at komme op og ned af trapperne = vi satte børnelåger for, som så kunne åbnes når vi skulle noget med hende oppe eller nedenunder. Hun havde ikke frit spil til dem...

 

Vi bar på hende til hun var et ½ års tid gammel, dog bærer vi hende stadig når det gælder jernetrapper, dem kan hun ikke lide:rolleyes:

 

Amanda1996: Så prøv at bære en golden op i en traktor, mens den liiiiige skal spjætte, hver gang:blink:

Nej! Det vil jeg altså helst ikke prøve! :blink: Har du prøvet det? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det vil jeg godt tro :lol: Har du prøvet det? :-)

 

 

Nej! Det vil jeg altså helst ikke prøve! :blink: Har du prøvet det? :-)

Jep med en af mine tidligere arbejdsgiveres hund, den kom med når jeg skulle køre slagtesvine foder over på den gård hvor slagtesvine stod. Tog ham altid med da ham ikke så andet end gården og var en udehund, med en gammelbigbag til hundehus i laden:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nej, det vil jeg godt tro :lol: Har du prøvet det? :-)

 

 

Nej! Det vil jeg altså helst ikke prøve! :blink: Har du prøvet det? :-)

 

Jeps... da jeg skulle udstille hende nede i tyskerland sidste år.. før hun var fyldt 1 år.. så havde vi booket os ind på et hotel hvor man liiiiige skulle op ad 40 trappetrin inden man kom til receptionen...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep med en af mine tidligere arbejdsgiveres hund, den kom med når jeg skulle køre slagtesvine foder over på den gård hvor slagtesvine stod. Tog ham altid med da ham ikke så andet end gården og var en udehund, med en gammelbigbag til hundehus i laden:rolleyes:

Pyh, det må have været hårdt! ;-) Lige de der 35 kilo op i armene...

 

Jeps... da jeg skulle udstille hende nede i tyskerland sidste år.. før hun var fyldt 1 år.. så havde vi booket os ind på et hotel hvor man liiiiige skulle op ad 40 trappetrin inden man kom til receptionen...:lol:

Av din arm! :-) Du måtte vel holde et par pauser på vejen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Pyh, det må have været hårdt! ;-) Lige de der 35 kilo op i armene...

 

 

Av din arm! :-) Du måtte vel holde et par pauser på vejen?

 

Ja halvvejs måtte jeg liiige have en lille pause...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyh, det må have været hårdt! ;-) Lige de der 35 kilo op i armene...

Det var nu mere det med at holde styr på ham mens man selv skulle op, for var ikke høj nok til at bare smide ham derop først og så selv gå op. Men det var nu hyggeligt han faldt altid i søvn når vi var på vej hjem, turen tog en lille halv time:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...