Hop til indhold

Så skal vi til det igen: CM vender tilbage til dansk tv!


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO
Det er da fint, du har brugt tiden på at skrive indlægget, men jeg forstod det godt første gang da Ninjamor skrev det samme:-D

 

Det ændrer bare ikke min mening:-D

 

Jeg var bare 'lidt' utålmodig og magtede ikke at læse tråden til ende før jeg svarede :-P, så jeg havde ikke set Ninjamors indlæg :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 271
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Me nat rette focus på en i bund og grund ligegyldig latino fra Usa, fjerner vores focus fra de nære ting og dermed også fra vores egen baghave.

 

Det ene udelukker ikke det andet, Men det er så nemt at sidde og blive harm over en der er så langt væk og som nok er fløjtende ligeglad med os. Brugte vi den samme energi på at stoppe uheldige forhold i vores egen land og indvolverede os både lokal politisk og lands politisk, så tror jeg vi ville kunne udrette mere.

 

Men ellers er det i mone øjne den rette vej at gå , hvis man går til dem der betaler for reklametid på tv3. For det er på pengepungen man skal ramme for at det virkeligt virker.

 

Jeg husker da man ville arrangere Rodeo i København. Ved massiv mail bombadement mod sponsorer og deres partere fik vi stoppet det vi ikke kunne lide.

 

Det handler ikke om, om det der foregår, sker her eller der. Men om at man tager afstand fra CMs metoder.

 

Selvfølgelig er han og tv selskaberne ligeglade med hvad vi siger og mener. For dem drejer det sig om seer, kroner og øre. Men kan vi overbevise bare en om, at hans metoder er direkte skadelig, så kan vi måske også overbevise to. Og for hver der bliver overbevist er vi kommet en skridt i den rigtige retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu svært ved at se, at lufthalsbånd, haltier og gå-pænt seler skulel være mindre overgreb end at prikke på halsen, hive fat i halsbåndet og dreje hunden væk, og fysisk at tilbageholde hunden.

 

Prikker på halsen af hunden / Får en maskine i et halsbånd til det samme

 

Drejer hunden væk med egne hænder / Gør det via en line, monteret i en grime

 

Hold GODT fast i hunden, på den mest effektive måde / hiver hunden i en sele med et par stropper der går henover et par nerver.....

 

 

 

Jooo... Der er sørme forskel da. Den første gør man det med egne hænder, den anden har man redskaber til det..... :blink:

 

Forskellen er nok nærmere at hunden ved "The cesar way" for det mindste er klar over hvem der er "den onde", og hvem der fejler i timingen.

Ved redskaberne er der ligesom noget imellem, og ved lufthalsbånd, aner hunden slet ingenting om hvem deter.

 

Men hvis mindre beskidte hænder, gør det iorden, så skal jeg da til at anskaffe mig en haglpistol igen.... Dét virker jo knaldgodt til hjemkaldstræning, det ved man jo at alle jægere brugere...... :rolleyes:

 

:5up:Knaldgodt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen :vinken: Det er jo den ligegyldige latino fra USA, der får folk til at skabe problemer i vores egen baghave!!! Ih altså, Prismand, hvorfor kan du ikke forstå? <stamper fortvivlet i jorden>

 

Øhmm.. Nej...

 

Det er den idiot der er dum nok til at bruge metoder og ting uden at have kendskab til det, der skaber problemerne i vores egen baghave.

 

 

Hvis du ser en dokumentar om en mand der hopper ud af vinduet fra 5. sal. og på mirakuløs vis overlever gang på gang.... får det dig til at gøre det samme, uden at tænke: Det KAN være jeg slår mig ihjel på dét her?

 

Folk der kører råddent på tv.... får de skylden for at "alle danske unge" kører råddent i weekenderne? Er Brødrene Bisp skyld i fartulykker foretaget med Volvo?

 

 

Næppe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærlig talt kan jeg ikke forstå at folk kan himle sådan op over at der er nogle der forsøger stoppe udsendelser med CM på dansk fjernsyn og advare mod hans metoder generelt. Dèt der foregår er reelt dyrplageri og det kan ingen herinde vel være i tvivl om.... :confused: Og synes man at VS opfordrer til dyrplageri, så synes jeg da at man skal komme op af stolen og fortælle dem der har hende på programfladen, at det hun står for ikke er iorden.

 

Jeg synes det er underligt at man tilskriver folk at: hvis man er imod CM`s metoder så protesterer man ikke på de lokale træningspladser hvis man oplever noget der ikke er rimeligt overfor hundene.... hmmm. :???: Udelukker det ene det andet?.

 

Om folk lærer noget af CM.... ja, jeg har mødt et par stykker, men om der så kun var een,... så er det een for meget, efter min mening. Det er svært at få vendt en generel opfattelse og måde at tænke på, at jeg ikke synes vi bør udsættes for andet end fornuftige udsendelser der viser tidssvarende metoder, baseret på studier lavet efter 1920`erne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu svært ved at se, at lufthalsbånd, haltier og gå-pænt seler skulel være mindre overgreb end at prikke på halsen, hive fat i halsbåndet og dreje hunden væk, og fysisk at tilbageholde hunden.

 

Prikker på halsen af hunden / Får en maskine i et halsbånd til det samme

 

Drejer hunden væk med egne hænder / Gør det via en line, monteret i en grime

 

Hold GODT fast i hunden, på den mest effektive måde / hiver hunden i en sele med et par stropper der går henover et par nerver.....

 

 

 

Jooo... Der er sørme forskel da. Den første gør man det med egne hænder, den anden har man redskaber til det..... :blink:

 

Forskellen er nok nærmere at hunden ved "The cesar way" for det mindste er klar over hvem der er "den onde", og hvem der fejler i timingen.

Ved redskaberne er der ligesom noget imellem, og ved lufthalsbånd, aner hunden slet ingenting om hvem deter.

 

Men hvis mindre beskidte hænder, gør det iorden, så skal jeg da til at anskaffe mig en haglpistol igen.... Dét virker jo knaldgodt til hjemkaldstræning, det ved man jo at alle jægere brugere...... :rolleyes:

 

:5up:Knaldgodt.

 

Nu er det så meget begrænset hvad jeg har set af brug af haltie og lufthalsbånd hos VS = 1 til 2 gange. Og "gå-pænt-sele" har jeg slet ikke set brugt...

 

Og jeg vil gerne gentage, at jeg stadig ikke går ind for brug af disse ting, men jeg holder fast i at jeg stadig ikke finder den begrænsede brug af disse ting, som jeg har set, lige så slemt som når CM fx. holder en lille Chi. nede ved at placere sin store lab hen over ryg og nakke på den og klemme til eller når han SLÆBER en rædselslagen GD henover gulvet i et halsbånd placeret helt oppe bag ørerne på dyret, og hvad han ellers finder på af uhyrlige ting :(

 

Jeg kan til en vis grad godt følge dine pointer, men jeg er nød til at dømme ud fra hvad jeg selv har set i TV -og dermed må forvente at andre har set det samme = fx. VS der meget få gange, i temmelig grove tilfælde har grebet til Haltie eller luft halsbånd kontra CM der begår fysisk overgreb på praktisk talt alle de hunde vi ser ham med -og som ydremere, med hans tale og overbevisning, er med til at holde live i den forbaskede myte om at hundene KUN er ude på at overtage verdensherredømmet og at vi derfor skal holde dem nede konstant og det gerne fysisk... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhmm.. Nej...

 

Det er den idiot der er dum nok til at bruge metoder og ting uden at have kendskab til det, der skaber problemerne i vores egen baghave.

 

 

Hvis du ser en dokumentar om en mand der hopper ud af vinduet fra 5. sal. og på mirakuløs vis overlever gang på gang.... får det dig til at gøre det samme, uden at tænke: Det KAN være jeg slår mig ihjel på dét her?

 

Folk der kører råddent på tv.... får de skylden for at "alle danske unge" kører råddent i weekenderne? Er Brødrene Bisp skyld i fartulykker foretaget med Volvo?

 

 

Næppe :blink:

Men gør det-selv-programmer får da folk til at forsøge sig, med den viden og færdigheder de har..... eller ikke har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men gør det-selv-programmer får da folk til at forsøge sig, med den viden og færdigheder de har..... eller ikke har.

 

Haha..... Jovist...

 

Det er ligesom også dét programmerne lægger op til.

Hvis man lægger mærke til det, så siger de også i dé programmer, at man ikke bør lave eksempelvis el og VVS arbejde selv, dels fordi det er mod loven, og dels fordi det er installationer der indebærer en sikekrhedsrisiko :blink:

 

 

 

 

Det burde stå solekalrt nu, at CM's programmer ret tydeligt gør klart at man ikke bør prøve hans ting af derhjemme.... Eller har Ninjamor og Mulline skrvet forkert...

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha..... Jovist...

 

Det er ligesom også dét programmerne lægger op til.

Hvis man lægger mærke til det, så siger de også i dé programmer, at man ikke bør lave eksempelvis el og VVS arbejde selv, dels fordi det er mod loven, og dels fordi det er installationer der indebærer en sikekrhedsrisiko :blink:

Men det er jo helt anderledes opfattet. En autoriseret håndværker er anerkendt som fagperson og gør man noget forkert kommer man enten til skade eller får en kæmpe regning når skaden skal udbedres. Med folk der rådgiver om hunde har folk en forventning om at de er autodidakte. Altså mangler respekten for det de laver.

 

Det burde stå solekalrt nu, at CM's programmer ret tydeligt gør klart at man ikke bør prøve hans ting af derhjemme.... Eller har Ninjamor og Mulline skrvet forkert...

:hmm:

Og tror du folk lægger mærke til det, når de ser virkningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo helt anderledes opfattet. En autoriseret håndværker er anerkendt som fagperson og gør man noget forkert kommer man enten til skade eller får en kæmpe regning når skaden skal udbedres. Med folk der rådgiver om hunde har folk en forventning om at de er autodidakte. Altså mangler respekten for det de laver.

Dén forstår jeg ikke helt logikken i.

Hvordan kan det at man er autodidakt få en til at mangle respekten for hvad man laver?

 

Jeg bygger seriøst store of livsfarlige blider....... for sjovt. Ingen har lært mig hvordan overhovedet, og jeg er da også startet ud med at lave dem i små modeller i balsatræ først.

Store projekter bliver også lavet små først, for at se om ens idé nu holder, INDEN man slår nogen ihjel...

 

Men jeg mangler dælme ikke nogen respekt for det jeg laver, tværtom.

 

Det er det samme med hunde. Og regningen ved hunde er dælme da til at tage og føle på. Hunde er ikke just gratis.

 

Og tror du folk lægger mærke til det, når de ser virkningen.

øhh..... ja. Jeg tror også folk ignorerer det, som med så meget andet.

Og gør de dét, så er vi tilbage i at det egentlig er lidt ligegyldigt, igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dén forstår jeg ikke helt logikken i.

Hvordan kan det at man er autodidakt få en til at mangle respekten for hvad man laver?

 

Jeg bygger seriøst store of livsfarlige blider....... for sjovt. Ingen har lært mig hvordan overhovedet, og jeg er da også startet ud med at lave dem i små modeller i balsatræ først.

Store projekter bliver også lavet små først, for at se om ens idé nu holder, INDEN man slår nogen ihjel...

 

Men jeg mangler dælme ikke nogen respekt for det jeg laver, tværtom.

 

Det er det samme med hunde. Og regningen ved hunde er dælme da til at tage og føle på. Hunde er ikke just gratis.

Jeg forstår slet ikke hvad det er du forsøger at beskrive men tag nu dyrlægerne. Folk tror at bare de er dyrlæger, så ved de mest om hundeadfærd. Nej de gør sgu ej, de har bare en titel.

 

Folk skelner overhovedet ikke mellem de forskellige uddannelser. En træner er en træner..... en hundeekspert er en hundeekspert.

 

øhh..... ja. Jeg tror også folk ignorerer det, som med så meget andet.

Og gør de dét, så er vi tilbage i at det egentlig er lidt ligegyldigt, igen.

Tror du ikke folk der sidder med et problem de ikke selv kan løse (og de ikke kender til begrebet adfærdsbehandlere f.eks.) tænker: det prøver jeg sgu, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink:

Jeg tror bestemt ikke at hunde forventer at blive behandlet af os, som de behandler hinanden.

 

Så omformulerer jeg det: Hundene kan ikke andet end tro, at andre, herunder mennesker, vil respektere de grænser og regler de har indbyrdes.

 

Lige indtil dette modbevises, hundens grænser overskrides gang på gang og den bliver utryg nok til f.eks. at blive adagerende.

 

Så er det Millan kommer på banen og understreger at hunden ikke skal stole på at mennesker overholder "reglerne"...

 

Kunne man ikke også sørge for at få lukket nogen af de ufatteligt mange andre rådne udsendelser med selvudnævnte guruer og medieludere og hvad har vi, istedet for at køre en nærmest had-dreven hetz mod én bestemt?

 

Du er lige så meget "man" som vi andre, så du kan bare gå i gang med at forsøge.

 

Hetz er et meget stærkt ord, men det er jo dem du er bedst til.

Had er ikke det der driver mig.

Jeg forsøger at se på Millan så objektivt som muligt og ikke blive emotionel. Det sidste gavner ikke projekt "stop udsendelserne"

 

I tillæg hertil, kan jeg da spørge hvad der får dig til at tro at du sidder på den ene og endegyldige sandhed indenfor hund, siden du så kategorisk afviser én eneste mand og hans gøren og laden

 

Den "endegydige sandhed" som du kalder det må vel tage udgangspunkt i hvordan hunde behandler hinanden.

 

Hvis vi skal behandle dyr i respekt for deres behov, berænsninger og evner må vi nødvendigvis se på dyrenes normaladfærd. Eller?

 

 

, uden skelen til de mange andre der også optræder på TV og viser ting og sager, uden folk kan se det der foregår imellem klippene.....

 

Du aner jo ikke hvad jeg skeler eller ikke skeler til.

 

Millan, Barbro ? og Jeppe Stridh er alle tre så grænseoverskridende i deres metoder, at jeg vælger at reagere på dem

 

Folk som man i bedste fald kan sige for det mindste ikke gør nogen fysisk åbenbar skade/overgreb på nogen dyr.

(selvom også stillwell har brugt særdeles fysiske virkemidler på hunde, som så mange andre givetvis også har.)

Laver vi en underskriftsindsamling på grundlag af dét? Nej vel.

 

Du er da velkommen til at gøre det.

 

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad de viser i TV, af den årsag at man vel har sin kritiske sans i behold...... hvad man jo har med så mange andre ting i livet.

Medmindre man er en fuldstændig ukritisk nikkedukke, der æder alt hvad der vises, råt for usødet.

 

Hvorfor er du så ikke også ligeglad med at vi er nogle der protesterer mod Millan?

 

Burde man i virkeligheden ikke gå ud at advare mod alt der vises i fjernsynet så, hvis det har så stor en magt på folk...

 

Jo en del af det. Eller stoppe det.

 

Jeg tror ikke du er dummere end at du godt ved af f.eks. reklamer har en utrolig stor indflydelse på mange mennesker.

Det samme kan programmer som igen og igen viser hvordan en ekspert "rehabiliterer" hunde. Hvorfor skulle det være anderledes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke for vane at skrive noget jeg ikke selv tror på.

 

 

 

 

 

 

 

 

Og det samme får de anbefalet at gøre på rigtig mange træningspladser i dk.

Jeg har sågar oplevet at få at vide, at jeg skulle banke min hund, men det ved du jo godt:-)

Ikke at det gør tingene mere rigtigt, jeg kan bare ikke hidse mig så voldsomt op over noget folk rimelig hurtigt finder ud af ikke er ok:-)

 

Du behøver såmænd slet ikke hidse dig op for at advare mod noget bestemt.

 

At man bliver anbefalet at bruge vold på danske træningspladser er slemt nok, at det bliver vist på TV som inspiration giver det lige en tand mere, det når meget langt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi forkaster jo helelr ikke Søren Ryge, bare fordi han rykker hovedet af en syg due i ny og næ, selvom enhver jæger ved at man bør knække nakken på sådan en, istedet for at rive hele hovedet af.

 

Det er vel ligegyldigt? Resultatet er det samme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at der er flere der giver CM lige lovlig meget "credit" overfor hundejere der søger svar. Og jeg finder at der bliver set ned på den almindelige hundeejer og at den almindelige hundeejer bliver gjort dummere end nødvendigt.

 

Jeg tror ikke CM´s Metoder er så populære i den almindelige brede befolkning, som det lægges op til af enkelte herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at der er flere der giver CM lige lovlig meget "credit" overfor hundejere der søger svar. Og jeg finder at der bliver set ned på den almindelige hundeejer og at den almindelige hundeejer bliver gjort dummere end nødvendigt.

 

Jeg tror ikke CM´s Metoder er så populære i den almindelige brede befolkning, som det lægges op til af enkelte herinde.

 

Jeg tror ikke det har noget at gøre med dumhed.. Jeg tror det har noget at gøre med, hvad folk er vokset op med. Selvsagt vil en person der er vokset op med hunde, trænet efter positive metoder, ikke bare falde på næsen og tro på CM - SÅ er man i hvert fald ikke for klog :blink:

 

Men har man fra barnsben af fået at vide, at hunde evigt og altid stræber efter at kravle op af rangstigen, så er det vel egentlig forståeligt, at de hopper på det Millan siger (synes jeg, der for en stor del selv gjorde det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at der er flere der giver CM lige lovlig meget "credit" overfor hundejere der søger svar. Og jeg finder at der bliver set ned på den almindelige hundeejer og at den almindelige hundeejer bliver gjort dummere end nødvendigt.

 

Mange hundeejere har stadig den holdning Millan repræsenterer - hunden nederst i "hierakiet" og har også nogle ideer om, hvordan man får den derned og fastholder den der.

Disse hundeejere, som jeg ikke ser ned på eller anser for værende dumme, bliver styrket i deres holdning og får tips til hvad der skal til for at fastholde deres egen lederposition af at se Millan udfolde sig på TV.

 

Jeg tror ikke CM´s Metoder er så populære i den almindelige brede befolkning, som det lægges op til af enkelte herinde.

 

Jeg ved ikke hvor populært det så er...

 

Men jeg håber du har ret - og diskussionen om Millan hilser jeg velkommen

Link til indlæg
Del på andre sites

Æææhm, efterbehandlingen? Af en tilfældig due? Hvad går det ud på? :-)

 

Tjaa. Hvis duen er syg (som i tilfældet ved Søren ryge) at tyre den i skraldespanden. Altså intet.

 

Men duer der kan bruges, river man ikke hovedet af. Dels fordi det er indgang for bakterier, dels fordi man så mangler "hanken" at hænge fuglen i, og dels fordi det ikke præsenterer sig så godt for udenforstående, hvis man gør det.

 

Det er ligeledes én af de jagtetiske regler, at man behandler vildtet med respekt. Det er ikke god jagtetik at flå knoppen af dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det har noget at gøre med dumhed.. Jeg tror det har noget at gøre med, hvad folk er vokset op med. Selvsagt vil en person der er vokset op med hunde, trænet efter positive metoder, ikke bare falde på næsen og tro på CM - SÅ er man i hvert fald ikke for klog :blink:

 

Men har man fra barnsben af fået at vide, at hunde evigt og altid stræber efter at kravle op af rangstigen, så er det vel egentlig forståeligt, at de hopper på det Millan siger (synes jeg, der for en stor del selv gjorde det).

 

Hvis de mennesker er vokset op med rangstige-modellen så skal der ualmindeligt meget til at få dem til at ændre sig. Og de kommer jo ikke herinde alle sammen og "ser lyset" og "konverterer" til andre metoder.

 

Så uanset hvor meget ller hvor lidt der er af Cm på TV, så tror jeg ikke han flytter nogen holdninger hen et sted de ikke er i forvejen.

Han kan jo ikke flytte en Anders Hallgren dicipel over til sine metoder.

 

Og at undlade at vise ham på TV får jo ikke CM til at gå væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...