Hop til indhold

Så skal vi til det igen: CM vender tilbage til dansk tv!


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Argh... chippet havde jeg slet ikke tænkt på - bliver katte også det? Tattoen er ikke til at se længere, da øret er.... ja, kørt over :megaked: Lod den ligge, da jeg måske håbede den boede i nærheden. Men kan hente den i morgen, hvis den stadig er der :neutral: Har Falck scannere?

Søtte det ved jeg ikke :(:( Men jeg ved at jeg som katte-ejer, eller ejer af alle slags dyr, for den sags skyld, ville være ulykkelig hvis jeg ikke fik besked :megaked::megaked: Katte strejfer jo vidt omkring nogen gange. Tænk hvis ejerne ikke ser den og måske efterlyser den hos dyrlægen eller i Brugsen og måske har et spinkelt håb om at den stadig er i live :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 271
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Søtte det ved jeg ikke :(:( Men jeg ved at jeg som katte-ejer, eller ejer af alle slags dyr, for den sags skyld, ville være ulykkelig hvis jeg ikke fik besked :megaked::megaked: Katte strejfer jo vidt omkring nogen gange. Tænk hvis ejerne ikke ser den og måske efterlyser den hos dyrlægen eller i Brugsen og måske har et spinkelt håb om at den stadig er i live :megaked::megaked:

 

Har skam allerede tjekket efterlysningerne hos DB og DDV.... men nej... må tilbage i morgen og tjekke :neutral: Det piiiner mig virkelig! Og det var så grimt fordi den bare var helt væk, men samtidig bare vred og vendte sig i luften :megaked: Overvejede at ringe efter Falck, men der ville jo gå laaang tid før de kom helt herud på landet.... Kører derud i morgen tidlig og henter den...iiiivvv!

 

Min sidste oplevelse med en død kat var bare ikke særligt positiv :( Jeg kørte hjem og 100 meter fra mit hus lå en død kat - meget nyligt kørt over. Så jeg kører hjem og går så tilbage for at se til den - men den er så meget kørt i stykker, at jeg er nødt til at stoppe den næste bil og få dem til at bære den ind til siden (ja, jeg er en kylling). Herefter gik jeg op til vores genboer, da jeg vidste at de havde katte. Her var gang i et større familiedrama, fordi datterens kæreste var forsvundet og havde truet med at tage sit eget liv. Moderen gik dog med mig ned til katten under en del forbandelser... Hun blev ved med at skælde mig ud, for at have kørt den over - og det var jo ikke engang mig.... og det ville bare passe så dårligt, hvis det var deres, pga. datteren og sådan....

 

Og så var det jo selvfølgelig deres og så kørte balladen. Jeg blev skældt ud som aldrig før og endte simpelthen med at gå over til mig selv. For at sidde og høre på voldsomme tudescener og råb og skrig resten af aftenen..... så er lidt skræmt i forhold til det der med at overbringe budskabet om døde katte.....

 

Men på den anden side - var det mig, ville jeg også gerne have besked! Om det så var min hund, kat, hamster eller what ever... nu har jeg kun hund og hest - og min opfattelse er, at dem skal man nok få besked om, men døde katte ligger jo overalt... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har skam allerede tjekket efterlysningerne hos DB og DDV.... men nej... må tilbage i morgen og tjekke :neutral: Det piiiner mig virkelig! Og det var så grimt fordi den bare var helt væk, men samtidig bare vred og vendte sig i luften :megaked: Overvejede at ringe efter Falck, men der ville jo gå laaang tid før de kom helt herud på landet.... Kører derud i morgen tidlig og henter den...iiiivvv!

 

Min sidste oplevelse med en død kat var bare ikke særligt positiv :( Jeg kørte hjem og 100 meter fra mit hus lå en død kat - meget nyligt kørt over. Så jeg kører hjem og går så tilbage for at se til den - men den er så meget kørt i stykker, at jeg er nødt til at stoppe den næste bil og få dem til at bære den ind til siden (ja, jeg er en kylling). Herefter gik jeg op til vores genboer, da jeg vidste at de havde katte. Her var gang i et større familiedrama, fordi datterens kæreste var forsvundet og havde truet med at tage sit eget liv. Moderen gik dog med mig ned til katten under en del forbandelser... Hun blev ved med at skælde mig ud, for at have kørt den over - og det var jo ikke engang mig.... og det ville bare passe så dårligt, hvis det var deres, pga. datteren og sådan....

 

Og så var det jo selvfølgelig deres og så kørte balladen. Jeg blev skældt ud som aldrig før og endte simpelthen med at gå over til mig selv. For at sidde og høre på voldsomme tudescener og råb og skrig resten af aftenen..... så er lidt skræmt i forhold til det der med at overbringe budskabet om døde katte.....

 

Men på den anden side - var det mig, ville jeg også gerne have besked! Om det så var min hund, kat, hamster eller what ever... nu har jeg kun hund og hest - og min opfattelse er, at dem skal man nok få besked om, men døde katte ligger jo overalt... :megaked:

Det lyder da også som et værre drama man godt kunne have været foruden :shock: "men døde katte ligger jo overalt" AV-AV-AV! Jeg ved desværre godt der findes de mennesker der er ligeglad med deres katte (eller hunde eller heste) men det er altså heldigvis ikke alle, og som du siger ville du også gerne selv vide besked. :megaked:

kan godt forstå du er spooked over din dårlige oplevelse med de der ejere, og STOR respekt for at du henter den i morgen :5up::5up::5up:

:ae: <--- på-forhånd-nus-til-ubehagelig-oplevelse--->:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da også som et værre drama man godt kunne have været foruden :shock: "men døde katte ligger jo overalt" AV-AV-AV! Jeg ved desværre godt der findes de mennesker der er ligeglad med deres katte (eller hunde eller heste) men det er altså heldigvis ikke alle, og som du siger ville du også gerne selv vide besked. :megaked:

kan godt forstå du er spooked over din dårlige oplevelse med de der ejere, og STOR respekt for at du henter den i morgen :5up::5up::5up:

:ae: <--- på-forhånd-nus-til-ubehagelig-oplevelse--->:ae:

 

Hvor er du sød! Skal nok give besked i morgen om, hvad jeg finder ud af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad os bare tage en omgang CM igen. Det han gør er gjort og det kan vi ikke ændre på, men vi kan bringe hans metoder op til debat og vi kan protestere...

Desvære er der rigtig mange som ser CM's metoder som gud's gave til hundeejere:megaked: Jeg prøver, og prøver på fjæsbogen og udelandske fora. Men CM's tilbedere er som hjernevaskede børnesoldater..Jeg er molosse ejer og burte have en mega tålmodighed, det har jeg så ikke når det komme til idioti...Jeg tror bare jeg melder pas og pakker mine gode intentioner sammen, og sige fint jeres hund, jeres valg, jeres fejl:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desvære er der rigtig mange som ser CM's metoder som gud's gave til hundeejere:megaked: Jeg prøver, og prøver på fjæsbogen og udelandske fora. Men CM's tilbedere er som hjernevaskede børnesoldater..Jeg er molosse ejer og burte have en mega tålmodighed, det har jeg så ikke når det komme til idioti...Jeg tror bare jeg melder pas og pakker mine gode intentioner sammen, og sige fint jeres hund, jeres valg, jeres fejl:cry:

:!::!::idea::idea::idea:

A-HA!! CM har sikkert en kontrakt med VS&co Når han har kørt hundene helt ned bliver de vidresendt til VS for at blive hjulpet på ret køl igen...Det hele er bare en sammensværgelse og en forretnings metode...Jeg tænkte nok der var noget lusket ved det hele:mrgreen::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Desvære er der rigtig mange som ser CM's metoder som gud's gave til hundeejere:megaked: Jeg prøver, og prøver på fjæsbogen og udelandske fora. Men CM's tilbedere er som hjernevaskede børnesoldater..Jeg er molosse ejer og burte have en mega tålmodighed, det har jeg så ikke når det komme til idioti...Jeg tror bare jeg melder pas og pakker mine gode intentioner sammen, og sige fint jeres hund, jeres valg, jeres fejl:cry:

 

Lige præcis dér er der nok en hel del terrier i mig :-D

 

Jeg vidste ikke der findes en debat på facebook, link please?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis dér er der nok en hel del terrier i mig :-D

 

Jeg vidste ikke der findes en debat på facebook, link please?

Der findes rigtig mange på FB.

Der er rigtig mange grupper både for og imod CM

 

Her er et par imod

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=69773391281&ref=mf

 

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=20444826822

 

og en for

http://www.facebook.com/search/?q=Cesar+milan&init=quick#/group.php?gid=57177147484&ref=search&sid=768245611.175814079..1

 

Jeg har haft en lidt længere privat chat med en på min venneliste og er stor CM tilhænger...Hun er jo ikke helt enig med maig i at CM er skidt for hundene

Det er der heldigvis delte meninger om..

Jeg ville gerne se bare EN af jer kritikere tage til stranden med 25 gade/internat/problem-hunde - og få dem til hygge sig der, som han kan.

 

De hunde han går "hårdt" til, er hunde der står på tærsklen af flivning - så hellere lidt "tough love" og et langt liv, end overpædagogisk pladder, og hunden aflives når den er 18 måneder gammel, på grund af adfærd.. Fnyyys.. Bare min mening - hel kort.. :-)

Teksten er måske en smule negativ. Det tager jeg ikke så tungt, da vi har været gode venner i mange år. Vi er bare lidt uenige i et jpar ting, og det giver nogle rigtig gode diskutioner ind imellem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Der findes rigtig mange på FB.

Der er rigtig mange grupper både for og imod CM

 

Her er et par imod

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=69773391281&ref=mf

 

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=20444826822

 

og en for

http://www.facebook.com/search/?q=Cesar+milan&init=quick#/group.php?gid=57177147484&ref=search&sid=768245611.175814079..1

 

Jeg har haft en lidt længere privat chat med en på min venneliste og er stor CM tilhænger...Hun er jo ikke helt enig med maig i at CM er skidt for hundene

 

Teksten er måske en smule negativ. Det tager jeg ikke så tungt, da vi har været gode venner i mange år. Vi er bare lidt uenige i et jpar ting, og det giver nogle rigtig gode diskutioner ind imellem

 

Tak for det.

 

Jamen den er jo klassisk den med at folk duperes over hans mange hunde i flok og tager det til indtægt for mandens dygtighed.

 

Klassisk er også den med hellere lidt "tough love" end aflivning, som om man ikke har en anelse om at der andre muligheder.

Sjovt nok at også den med det overpædagogiske pladder altid bringes på bane som argument FOR Millan.

 

Der er langt fra lilla ble til Millans metoder og der findes en masse der imellem som sikrer et varigt resultat uden hundene lider overlast..

 

Ja, men vi må jo bare til den igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig ikke specielt meget om katte - men det forhindrede mig da ikke i at ankomme tudende til vores DM i går :oops: Jeg kørte en kat over på vejen - totalt uforskyldt eftersom den løb ud mellem forhjul og baghjul - men jeg hørte den... mod bunden af bilen :megaked: Og den dansede tango på vejen bagefter.... jeg havde ramt den klokkeklart i hovedet. Grimt var det og jeg er absolut ikke særligt barsk, men fik den i ro og båret ind på cykelstien. Med al min manglende viljestyrke endte jeg med at brække nakken på den - i mangel af bedre måder at aflive en kat kl. 05.55 om morgenen.... men en kat, der danser rundt i kramper og bløder ud af munden kunne jeg ikke rigtig stille noget op med. Desværre var der ikke noget halsbånd og øretatoo kunne jeg ikke finde pga. påkørslen. Suk.... den lå der stadig i dag, da jeg kørte forbi :megaked:

 

Puha. Sikke en grim oplevelse. :ae: Jeg må tage hatten af for dig, for at have viljestyrke nok til at aflive den. Har engang aflivet en due men en kat.... det er jeg altså ikke sikker på at jeg kunne.

 

Godt at du tog dig af den, desværre kører folk tit bare videre når de har ramt et dyr. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha. Sikke en grim oplevelse. :ae: Jeg må tage hatten af for dig, for at have viljestyrke nok til at aflive den. Har engang aflivet en due men en kat.... det er jeg altså ikke sikker på at jeg kunne.

 

Godt at du tog dig af den, desværre kører folk tit bare videre når de har ramt et dyr. :evil:

Ja folk de glemmer at bakke for at tjekke om dyret nu er dødt, men det kræver så man kan bakke over det igen, det kunne jo være en spiselig fasan :mums:

 

Nej pjat, ja når folk påkøre et dyr er det mindste man kan gøre er at stoppe op og tjekke det.

 

Kan da huske da mine forældres hund blev påkørt, hun døde af det øjeblikkeligt heldigvis, men ejer steg da ud og var tydeligvis rystet og bekymret for os/hunden.

Min mor skulle hente noget i bilen i indkørslen da hun gik og gjorde klar til fødselsdags fest og glemte at lukke lågen ordentligt, så Candy for over vejen til en anden hund og i det samme kom en bil.

 

Folk kan i det mindste stoppe op og ringe til falck eller lign.

 

Det er vist OT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Åh guder skal vi nu til det igen... :shock:

 

Det er da virkelig også passende, at de sender CM når der er så mange problemer med bidske hunde i forvejen, det skal da nok hjælpe på hele situationen. :roll:

 

Gad vide om det er et tilfælde at alle de overfaldsproblemer er blevet værre, efter de sidst sendte CM. :???::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det værste ved CM er jo, at han inspirerer så mange til at tage hans metoder i brug, eftersom de virker så lette og hurtige.

 

Kan huske fra sidste gang, at det overalt på træningspladser og hos adfærdsbehandlere begyndte at strømme ind med mere eller mindre ødelagte hunde, der havde gennemgået "the CM-treatment"

 

Fint nok de skriver, man ikke selv skal afprøve metoderne, men det gør folk jo altså bare alligevel.

 

De to argumenter jeg oftest hører er:

"Jamen det VIRKER jo!"

og så den med at alternativet er aflivning; at det altså er meget slemme tilfælde og så duer 'sødsuppe' ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået følgende svar fra Dyrenes Beskyttelse i dag - og har spurgt, om jeg må sende mailen videre til Viasat (hmmm - har faktisk gjort det, eftersom det jo er en pressemeddelelse.... Jeg er ikke synderligt begejstret for den sidste kommentar :evil: Nej, ingen kan styre, hvad der ligger på nettet, men vi kan alle gøre en indsats for at folk ikke tror, det er normalt at behandle hunde sådan!

Kære Trine

 

Tak for din henvendelse

 

Vi lavede en pressemeddelelse efter første gang programmet blev vist. Du kan læse den herunder.

 

Endnu en hæslig udsendelse om "hundeviskeren" fra Dyrenes Beskyttelse

 

Endnu en hæslig udsendelse om "hundehviskeren" (oprettet 070706)

 

Det fortsætter med dårlige råd i TV2's udsendelse om "hundehviskeren". Udsendelsen i går (den 5. juli) viser ting, der er i strid med gængs god hundeopdragelse. Anvendelse af straf, brug af pighalsbånd og voldsomme ryk i linen som vist i udsendelsen, må klart betragtes som dyremishandling.

Selvom talrige hundekyndige har protesteret mod denne udsendelse, har TV2 valgt at fortsætte denne serie, som giver farlig og elendig rådgivning til hundeejere. Dyrenes Beskyttelse opfordrer atter TV2 til at fjerne programmet fra sendefladen.

 

Dyrenes Beskyttelse vil kraftigt advare hundeejere mod selv at anvende de viste metoder. Selvom de umiddelbart ser ud til at virke på TV, kan det gå alvorligt galt - både for hunden og ejeren. Har man problemer med sin hunds adfærd bør man søge professionel hjælp til at få dem løst - f.eks. hos dyrlæger med speciale i adfærdsbehandling (http://www.dskve.dk) eller hos privatpraktiserende adfærdsbehandlere (http://www.paff.dk).

 

Læs også hundepsykolog Lone Grevas email til TV2 her. En email, hvis indhold Dyrenes Beskyttelse fuldt kan tilslutte sig.

 

 

Yderligere oplysninger: Anett Weber 20708354

 

Vi har gode råd på vores hjemmeside vedr. hundeopdragelse, men vi kan desværre ikke sætte en stopper for hvad andre lægger ud på nettet.

 

Jeg håber at det er svar nok til dine spørgsmål.

 

Med venlig hilsen

Camilla Skovgaard Jensen

Dyrenes Beskyttelse

Alhambravej 15, 1826 Frederiksberg C

tlf. 33 28 70 00 -- direkte: 33 28 70 18

[email protected]

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har fået følgende svar fra Dyrenes Beskyttelse i dag - og har spurgt, om jeg må sende mailen videre til Viasat (hmmm - har faktisk gjort det, eftersom det jo er en pressemeddelelse.... Jeg er ikke synderligt begejstret for den sidste kommentar :evil: Nej, ingen kan styre, hvad der ligger på nettet, men vi kan alle gøre en indsats for at folk ikke tror, det er normalt at behandle hunde sådan!

 

 

Kære Trine

 

Tak for din henvendelse

 

Vi lavede en pressemeddelelse efter første gang programmet blev vist. Du kan læse den herunder.

 

Endnu en hæslig udsendelse om "hundeviskeren" fra Dyrenes Beskyttelse

 

Endnu en hæslig udsendelse om "hundehviskeren" (oprettet 070706)

 

Det fortsætter med dårlige råd i TV2's udsendelse om "hundehviskeren". Udsendelsen i går (den 5. juli) viser ting, der er i strid med gængs god hundeopdragelse. Anvendelse af straf, brug af pighalsbånd og voldsomme ryk i linen som vist i udsendelsen, må klart betragtes som dyremishandling.

Selvom talrige hundekyndige har protesteret mod denne udsendelse, har TV2 valgt at fortsætte denne serie, som giver farlig og elendig rådgivning til hundeejere. Dyrenes Beskyttelse opfordrer atter TV2 til at fjerne programmet fra sendefladen.

 

Dyrenes Beskyttelse vil kraftigt advare hundeejere mod selv at anvende de viste metoder. Selvom de umiddelbart ser ud til at virke på TV, kan det gå alvorligt galt - både for hunden og ejeren. Har man problemer med sin hunds adfærd bør man søge professionel hjælp til at få dem løst - f.eks. hos dyrlæger med speciale i adfærdsbehandling (www.dskve.dk) eller hos privatpraktiserende adfærdsbehandlere (www.paff.dk).

 

Læs også hundepsykolog Lone Grevas email til TV2 her. En email, hvis indhold Dyrenes Beskyttelse fuldt kan tilslutte sig.

 

 

Yderligere oplysninger: Anett Weber 20708354

 

Vi har gode råd på vores hjemmeside vedr. hundeopdragelse, men vi kan desværre ikke sætte en stopper for hvad andre lægger ud på nettet.

 

Jeg håber at det er svar nok til dine spørgsmål.

 

Med venlig hilsen

Camilla Skovgaard Jensen

Dyrenes Beskyttelse

Alhambravej 15, 1826 Frederiksberg C

tlf. 33 28 70 00 -- direkte: 33 28 70 18

[email protected]

www.dyrenes-beskyttelse.dk

 

 

 

Synes virkelig at det er lamt og klamt at de ikke vil tage mere ansvar....føj da:evil:...

 

Ved godt at de i princippet ikke kan forbyde alt på tv, men stadig væk altså!:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har jeg foreslået DR at lave en programrække, der viser hvordan man på en positiv måde lærer en hvalp de ting, den skal kunne for at begå sig som familiehund. Altså ikke programmer, der fokuserer på problemhunde - men en "sådan gør du" serie. Forestiller mig noget med en 5 - 6 familier med forskellige racer, der får hjælp til almindelig renlighedstræning, alene-hjemme, gå pænt i snor, indkald osv. Har også foreslået et par mennesker, der kunne stå for indlæringen... men nu må vi se :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Og så har jeg foreslået DR at lave en programrække, der viser hvordan man på en positiv måde lærer en hvalp de ting, den skal kunne for at begå sig som familiehund. Altså ikke programmer, der fokuserer på problemhunde - men en "sådan gør du" serie. Forestiller mig noget med en 5 - 6 familier med forskellige racer, der får hjælp til almindelig renlighedstræning, alene-hjemme, gå pænt i snor, indkald osv. Har også foreslået et par mennesker, der kunne stå for indlæringen... men nu må vi se :mrgreen:

 

Det lyder som en rigtig god idé faktisk!!!:5up::5up::5up:

 

 

Er bare bange for at folk i DK helst vil se noget med noget action og "go" i.... altså forstået på den måde at der er "sjovere" at se nogle der har problemer frem for at se hvordan man skal forebygge...desværre:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er TV3 jo en 100% kommerciel tv-station, så hvis de ikke vil høre, så må de føle! Notér jer hvilke reklamer, som kører før/efter CM-programmerne og skriv til annoncørerne. Fortæl, at I synes at det er trist at deres produkter bliver forbundet med dyremishandling! Opfordr annoncørerne til at undlade at reklamere i forbindelse med det klamme program. Så vågner TV3 nok op :lol: :lol: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er TV3 jo en 100% kommerciel tv-station, så hvis de ikke vil høre, så må de føle! Notér jer hvilke reklamer, som kører før/efter CM-programmerne og skriv til annoncørerne. Fortæl, at I synes at det er trist at deres produkter bliver forbundet med dyremishandling! Opfordr annoncørerne til at undlade at reklamere i forbindelse med det klamme program. Så vågner TV3 nok op :lol: :lol: :lol:

 

Feee' idé :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en rigtig god idé faktisk!!!:5up::5up::5up:

 

 

Er bare bange for at folk i DK helst vil se noget med noget action og "go" i.... altså forstået på den måde at der er "sjovere" at se nogle der har problemer frem for at se hvordan man skal forebygge...desværre:megaked:

 

Det har du desværre nok til dels ret i, men netop DR har mulighed for at "skide" (undskyld mit sprog) lidt på den slags og lave et godt og fornuftigt program alligevel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er TV3 jo en 100% kommerciel tv-station, så hvis de ikke vil høre, så må de føle! Notér jer hvilke reklamer, som kører før/efter CM-programmerne og skriv til annoncørerne. Fortæl, at I synes at det er trist at deres produkter bliver forbundet med dyremishandling! Opfordr annoncørerne til at undlade at reklamere i forbindelse med det klamme program. Så vågner TV3 nok op :lol: :lol: :lol:

 

Glimrende idé - desværre har jeg ikke TV3, men jeg skriver gerne, hvis nogen vil afsløre annoncørerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det har du desværre nok til dels ret i, men netop DR har mulighed for at "skide" (undskyld mit sprog) lidt på den slags og lave et godt og fornuftigt program alligevel :-)

 

Ja heldigvis... :) :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...