Hop til indhold

Så skal vi til det igen: CM vender tilbage til dansk tv!


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 271
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Argh.. tør slet ikke tænke på hvordan han ville tackle Mios problem med at gø og stresse! Han ville sikkert bruge kvæler eller noget :megaked:

Tænk hvis jeg var havnet hos sådan en, dengang jeg valgte hvalpehold! :skraek:

 

Godt vi kommer hos Pia og Lone, der træner med godbidder og ros samt klikker! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. reklamepause

 

...

 

 

Lidt off topic sorry.. Men jeg Hader alle de reklamer midt i man ser noget.. :evil: For at se ½time, skal man da næsten sætte 1time af! Det er ok med en enkelt kaffe/tissepause, men det her er jo næsten tyske forhold!

 

Og jeg kan faktisk godt lide at se reklamer :oops: Bare ikke når det er midt i noget andet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt off topic sorry.. Men jeg Haderalle de reklamer midt i man ser noget.. :evil: For at se ½time, skal man da næsten sætte 1time af! Det er ok med en enkelt kaffe/tissepause, men det her er jo næsten tyske forhold!

 

Og jeg kan faktisk godt lide at se reklamer :oops: Bare ikke når det er midt i noget andet!

 

Helt enig. Der er dælme mange reklamer når man sådan sidder og noterer dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Han sad bare ikke lige og sagde, at en hund der hopper op og slikker dig i ansiget forsøger at dominere dig?!?! :stupid:

 

Plz sig jeg hørte forkert?!

 

Jeg ville gerne, men det kan jeg desværre ikke. :cry:

 

Det sørgelige er, at jeg sidder og forestiller mig hvordan f.eks. Victoria Stilwell eller Tamra Geller ville løse de samme problemer på en helt anden måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne, men det kan jeg desværre ikke. :cry:

 

Det sørgelige er, at jeg sidder og forestiller mig hvordan f.eks. Victoria Stilwell eller Tamra Geller ville løse de samme problemer på en helt anden måde.

 

:cry:

 

Ja, fx med klikker og ros/beløning!

 

Men de har jo pakket ham godt ind i det her program, så jeg tror desværre der er mange, der ikke kan gennemskue hans fejl! :???:

Også lidt ironisk at der var en hunde-reklame (Pedigree) med, men de ved nok, at der sidder mange hundejere og ser programmet! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tamar Geller har hjulpet Oprah Winfrey med at lære en af hendes hunde at stoppe med at hoppe i poolen (som jo også var et af problemerne i aftenens program)

 

Excerpt from The Loved Dog

By Tamar Geller

 

 

Oprah Winfrey's golden retrievers are three of my favorite dogs. I met them when they were three months old, right after Oprah took them into her extended family, and I have been privileged to coach and play-train them through their various stages of life. One of them, Layla, is a great adventurer who could have been the leader of Outward Bound, if she was human. I used to call her Layla Cousteau because whenever she could, she'd dive into the pond with her eyes open, looking for fish! She was in her own private world, and when someone tried to get her out of the water, it was as if she suddenly went deaf. In the pond, she was in doggy heaven, and no amount of begging, pleading, or threats would reach her. When I saw the extent of her diving and exploring obsession, I knew that if left to her own devices, she would stay in there for days, which was frustrating for Oprah, and also not particularly good for Layla's health.

 

When I play train a dog, I always try the easiest method first, or the path of least resistance. If that doesn't work I'll try other ideas. (One of the greatest gifts of my military training was learning never to count on Plan A alone. I was taught to always have Plans B, C and even D in my vest pocket.) Since Layla felt that getting out of the pond was a bummer, I had to teach her to want to get out. I started by putting a chicken treat (the gold medal of treats) in my hand, took Layla by the leash and walked her to the pond, feeding her treats and saying, "Take it, take it, take it," as she happily munched away. Then I took a liver treat (silver medal) and threw it into the pond. "Dive, dive," I told Layla. She did not need to be asked twice! She flew into the water to retrieve the treat, but she still did not want to get out.

 

After she swam around for a few minutes, I dangled a gold treat from my fingers and lured her with it by saying, "Take it, take it." Layla hesitated. I could see her mind churning, "What should I do? I really like those treats." She compromised and took a step towards the edge of the pond. When she stepped out of the water, I gave her a jackpot of gold treats that I reinforced with the words "Take it, take it," using my happiest voice to praise her, as if she had just won the World Cup. Then I tossed a silver treat into the center of the pond, called out "Dive, dive," and she rushed back into the pond. That day, she went in and out of the pond whenever I asked her to—with the help of some wonderful treats, my happy tone of voice saying "Take it," and my arms extended wide open as a big reward. On a scale of one to ten, getting a jackpot of gold treats and then being allowed back in the pond was an eleven! Layla's pond explorations are no longer a problem, since she happily comes out when asked.

 

What I did with Layla was an exercise in healthy behavior modification that served us both. My challenge was to make her understand that when she got out of the pond, the fun would not stop. With my method, coming onto land was not a bummer, but a gift. Layla finally understood that getting out of the pond was not a punishment or the end of her play time. I could see her brain registering it, and then she made the change herself because she wanted to, not because she was afraid. I simply aligned her pleasure association with what I wanted, and she started getting out of the water when she was asked to do so.

 

Taget herfra http://www.oprah.com/article/oprahshow/tows_past_20070425_b/4

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis kan man kun se DR, DR1 og TV2, her hvor vi bor...

 

Kopi af den mail, jeg har sendt til Viasat:

 

Hej

 

Dette bliver nok hverken den første eller sidste mail I modtager omkring Cesar Millan - hundehviskeren, hvis programmer, I har valgt at vise. Jeg har valgt at sende denne mail cc til dyrenes beskyttelse, fordi denne debat allerede kørte, da TV2 viste programmerne - heldigvis er de i dag blevet klogere!

 

For "ukyndige" kan jeg godt forstå, at det Cesar udfører, virker som magi. Men ved man blot en smule om hunde - eller dyr i det hele taget - vil man let kunne se, at dette ikke er magi, men overgreb på sagesløse dyr! Det har intet at gøre på dansk tv - ja på tv i det hele taget. Manden bruger metoder, der er ulovlige i Danmark og derfor bør danske TV kanaler også tage afstand til ham. Medvirken til kriminalitet er ulovligt i DK - hvordan kan man så forsvare at vise programmer, der opfordrer til ulovligheder?

 

Hermed er et link til et par videoer http://www.facebook.com/video/video.php?v=1160909300600&oid=20444826822

 

Jeg håber I vil bruge lidt tid på at se dem og vurdere, om det virkelig er den måde, I mener hunde skal behandles på.

 

Lad være med at skrabe bunden - sigt højere!

 

Mvh. Trine Dyrgaard

Hundeejer, DKK Rallydommer, hvalpe- og lydighedsinstruktør DKK Kreds 6 (Århus Amt)

 

Og her min besked til Dyrenes Beskyttelse:

 

Følgende mail har jeg sendt til Viasat som reaktion på deres udsendelser med Cesar Millan.

 

Håber I vil hjælpe med at tage kampen op - det er et reelt problem ude på træningspladserne, at folk har set dem og tror det virker. I mine øjne er det ikke så meget programmerne der er et problem - ofte er de ganske "humane (efter dansk lov)", men på nettet ligger mange meget værre videoer med Cesar Millan, som forblændede hundeejere hurtigt kan få adgang til.....

 

 

 

 

Skal vi møde op med alle hundene foran TV3 i København? Hvad gør vi? Gider simpelthen ikke en omgang Cesar-feber igen.... Grrr!

 

 

 

Er det ikke noget med at viasat sender fra england?

Og er der demed andre regler?

 

 

Hov, glemte helt at sige at det er dejligt du gør noget :kys:

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg kontaktet de annoncører på Dorte's liste (tak :5up:) som jeg kunne finde kontakt-oplysninger på.

 

Håber at I andre også vil kontakte bare nogle af dem.

 

Tak til alle, som gør noget for at stoppe det modbydelige program.

 

 

Jeg så forresten lige en lille bid af et andet hunde-program på TV3 Puls her til formiddag. Det hed vist noget med "Great American Dog" og var endnu et konkurrence-program, hvor dagens taber bliver sendt hjem :roll:

 

Nå, men der var omkring 7-8 deltagere med hver deres hund. Dagens opgave gik ud på at få hunden igennem en labyrint, samtidig med at den skulle "guide" 3 fremmede golden-hvalpe med igennem labyrinten (en i mine øjne åndsvag opgave og ikke fair overfor hverken den voksne hund eller hvalpene). Dommerne til opgaven var 2 redaktører fra et par amerikanske hundeblade og vores allesammens Victoria Stillwell. Den ene af hundene klarede opgaven fint, og den kvindelige bladredaktør roste ejeren og mente at han var lige så god som Cesar Milan. Det fik straks Victoria Stillwell til at tage skarpt afstand fra kommentaren og især Cesar Milans metoder, som hun bl.a. kaldte middelalderlige :-D . I løbet af ingen tid var de to damer i et rimeligt hidsigt skænderi omkring træningsmetoder!

 

Sådan Victoria, you go girl :5up: :5up: :5up:

Det er sgu godt, at hun benyttede lejligheden til på tv at fortælle amerikanerne SANDHEDEN om Cesar Milan og hans modbydelige metoder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg kontaktet de annoncører på Dorte's liste (tak :5up:) som jeg kunne finde kontakt-oplysninger på.

 

Håber at I andre også vil kontakte bare nogle af dem.

 

Tak til alle, som gør noget for at stoppe det modbydelige program.

 

 

Jeg så forresten lige en lille bid af et andet hunde-program på TV3 Puls her til formiddag. Det hed vist noget med "Great American Dog" og var endnu et konkurrence-program, hvor dagens taber bliver sendt hjem :roll:

 

Nå, men der var omkring 7-8 deltagere med hver deres hund. Dagens opgave gik ud på at få hunden igennem en labyrint, samtidig med at den skulle "guide" 3 fremmede golden-hvalpe med igennem labyrinten (en i mine øjne åndsvag opgave og ikke fair overfor hverken den voksne hund eller hvalpene). Dommerne til opgaven var 2 redaktører fra et par amerikanske hundeblade og vores allesammens Victoria Stillwell. Den ene af hundene klarede opgaven fint, og den kvindelige bladredaktør roste ejeren og mente at han var lige så god som Cesar Milan. Det fik straks Victoria Stillwell til at tage skarpt afstand fra kommentaren og især Cesar Milans metoder, som hun bl.a. kaldte middelalderlige :-D . I løbet af ingen tid var de to damer i et rimeligt hidsigt skænderi omkring træningsmetoder!

 

Sådan Victoria, you go girl :5up: :5up: :5up:

Det er sgu godt, at hun benyttede lejligheden til på tv at fortælle amerikanerne SANDHEDEN om Cesar Milan og hans modbydelige metoder!

 

Øh, ja det er godt, men hvorfor h...... stiller hun op til sådan noget???? Golden hvalpe - hvor gamle? Hvor dygtig skal man være som træner for at lære sin hund at guide fremmede hvalpe nogen steder hen?

 

Jeg kan ikke forstå det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, ja det er godt, men hvorfor h...... stiller hun op til sådan noget???? Golden hvalpe - hvor gamle? Hvor dygtig skal man være som træner for at lære sin hund at guide fremmede hvalpe nogen steder hen?

 

Jeg kan ikke forstå det!

 

De var vel omkring 10-12 uger gamle.

De kan ses i et kort klip her:

[media]

[/media]

 

 

Mit gæt er, at hun valgte at være med for at påvirke den amerikanske befolkning til at forstå, hvad hun mener er godt og skidt i hundetræning. Hun påpegede ihvertfald nogle ting, som de andre dommere slet ikke lagde vægt på. Jeg kan godt forstå, at hun stillede op hvis mit gæt på hendes begrundelse er rigtigt - for ellers sidder CM jo alene på sendefladen - men det må være et svært valg.

 

Jeg faldt over denne artikel som fortæller lidt om VS oplevelse af programmerne:

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/g/a/2008/08/20/petscol.DTL

Link til indlæg
Del på andre sites

De var vel omkring 10-12 uger gamle.

De kan ses i et kort klip her:

[media]

[/media]

 

 

Mit gæt er, at hun valgte at være med for at påvirke den amerikanske befolkning til at forstå, hvad hun mener at godt og skidt i hundetræning. Hun påpegede ihvertfald nogle ting, som de andre dommere slet ikke lagde vægt på. Jeg kan godt forstå, at hun stillede op hvis mit gæt på hendes begrundelse er rigtigt - for ellers sidder CM jo alene på sendefladen - men det må være et svært valg.

 

Jeg faldt over denne artikel som fortæller lidt om VS oplevelse af programmerne:

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/g/a/2008/08/20/petscol.DTL

 

 

Men det her er jo forfærdeligt! Skulle virkelig anstrenge mig for at læse artiklen færdig - og at fralægge sig ansvaret på den måde, synes jeg bare ikke er godt nok! Hun får løn og berømmelse (reklame for hendes nye amerikanske programserie) for at deltage som dommer i det program - og så kan man ikke bare sige, at man ikke så det... jeg siger da heller ikke bare til mine kursister, at de skal gå hjem og lære hunden at se sur ud.... for så bare at bedømme resultatet gangen efter :evil:

 

Og det der råberi i programmet er.... ja, jeg ved ikke. Jeg ser bare den stakkels forvirrede mand, med den meget søde hund og så hende, der holder hendes Yorkie? for ørerne :megaked: Det er jo ikke Talent 09, det her - det er hunde, rigtige, levende hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVORFOR KIGGER JEG?!?!?! Sad og var ved at stortude over at se ham mishandle hunde endnu engang :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

Splinten - Super mail :5up:

 

Godt nok er det ikke altid absolut det rigtige Victoria, Irene osv. laver, men jeg har alligevel aldrig set hunde blive så agressive/bange og bide som jeg har ved CM og hende den brutale norske :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

HVORFOR KIGGER JEG?!?!?! Sad og var ved at stortude over at se ham mishandle hunde endnu engang :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

Splinten - Super mail :5up:

 

Godt nok er det ikke altid absolut det rigtige Victoria, Irene osv. laver, men jeg har alligevel aldrig set hunde blive så agressive/bange og bide som jeg har ved CM og hende den brutale norske :roll:

 

Hvem er den brutale norsker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...