Hop til indhold

Andre der er selektive med godbidderne, og er i blevet kaldt for "strenge"


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Victor har sart mave, og jeg vil ikke have at han får menneskemad, dvs. jeg siger nej når vi er ude ved folk, der lige synes han skal have (sæt ind lang liste af menneskemad) , hvedehundekiks, div. blandselv-hundekiks, pedigree-møg osv.

 

Så er jeg "streng" :lol: og min mor siger pylret til hunden "det må du ikke få for din moaaar" :roll:, eh nej, det må han ikke få, fordi han skider som var det løgn, så vi er nødt til at putte ham i bad (dejligt med en langhårshund). Den siver bare ikke ind i vores omgangskreds. Det er endda sket at under pasning, at han er blevet fodret med ting han ikke kan tåle, trods vi har pakket et arsenal med af slagter kødben, hunter-godbidder, kyllingestykker, torskerogn,og hans RC-fodder. Men nej, han skulle lige have en frikadelle eller what-ever:evil: (hvilket så resulterer i at han er syg dagen efter).

Så nu tør vi næsten ikke betro nogen til at passe ham, fordi det er så synd, at han skal være syg hver gang, dagen efter:(, bare fordi voksne mennesker har moret sig med at fodre ham "hi hi han kan godt lide frikadeller" :stupid:. , og min mor f.eks siger til mig "den tålte han fint", og næste dag først, så bryder helvedet løs. Men nej nej, det er da ikke det de har givet ham, der er skyld i det:roll:

 

Vi ved så hvad han ikke tåler, rødt kød ( stegt svinekød,stegt/kogt oksekød, løg, krydderier, så det giver vi ham ikke, og de nævnte hundekikse-produkter).

 

Men vi får gentagne gange at vide af folk at vi er aaalt for overbeskyttende, fordi vi kun giver ham ben fra slagteren, fisk, og kylling.

 

Andre der kender til det? eller har vi bare en uheldig familie?

 

Når jeg nævner noget om at hunde ikke kan tåle dit og dat nogle gange, så får jeg et svar lignende "Bente har en hund, den får tit resterne fra aftensmaden, og hun siger at det kan hunde sagtens tåle" :damn: Nå ja, så er Victor da også helt sikkert lissom Bente's hund. Doh...

 

Åh ja, og så mener min mor og min svigerfar at det er dyreplageri, at fodre hunde med tørfoder, for "tænk hvis du skulle spise det samme hver dag" :lol:

 

Ja men så er vi så næsten dyreplagere:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor har sart mave, og jeg vil ikke have at han får menneskemad, dvs. jeg siger nej når vi er ude ved folk, der lige synes han skal have (sæt ind lang liste af menneskemad) , hvedehundekiks, div. blandselv-hundekiks, pedigree-møg osv.

 

Så er jeg "streng" :lol: og min mor siger pylret til hunden "det må du ikke få for din moaaar" :roll:, eh nej, det må han ikke få, fordi han skider som var det løgn, så vi er nødt til at putte ham i bad (dejligt med en langhårshund). Den siver bare ikke ind i vores omgangskreds. Det er endda sket at under pasning, at han er blevet fodret med ting han ikke kan tåle, trods vi har pakket et arsenal med af slagter kødben, hunter-godbidder, kyllingestykker, torskerogn,og hans RC-fodder. Men nej, han skulle lige have en frikadelle eller what-ever:evil: (hvilket så resulterer i at han er syg dagen efter).

Så nu tør vi næsten ikke betro nogen til at passe ham, fordi det er så synd, at han skal være syg hver gang, dagen efter:(, bare fordi voksne mennesker har moret sig med at fodre ham "hi hi han kan godt lide frikadeller" :stupid:. , og min mor f.eks siger til mig "den tålte han fint", og næste dag først, så bryder helvedet løs. Men nej nej, det er da ikke det de har givet ham, der er skyld i det:roll:

 

Vi ved så hvad han ikke tåler, rødt kød ( stegt svinekød,stegt/kogt oksekød, løg, krydderier, så det giver vi ham ikke, og de nævnte hundekikse-produkter).

 

Men vi får gentagne gange at vide af folk at vi er aaalt for overbeskyttende, fordi vi kun giver ham ben fra slagteren, fisk, og kylling.

 

Andre der kender til det? eller har vi bare en uheldig familie?

 

Når jeg nævner noget om at hunde ikke kan tåle dit og dat nogle gange, så får jeg et svar lignende "Bente har en hund, den får tit resterne fra aftensmaden, og hun siger at det kan hunde sagtens tåle" :damn: Nå ja, så er Victor da også helt sikkert lissom Bente's hund. Doh...

 

Åh ja, og så mener min mor og min svigerfar at det er dyreplageri, at fodre hunde med tørfoder, for "tænk hvis du skulle spise det samme hver dag" :lol:

 

Ja men så er vi så næsten dyreplagere:-)

 

Jeg synes ikke du er streng eller noget, jeg synes du er i din gode ret:-D

 

Men måske du skulle melde noget kraftigere ud, så de forstår og respekterer budskabet:-D

 

Medbring godbider han må få og sig evt. han har allergi og må kun få disse !!!!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke du er streng eller noget, jeg synes du er i din gode ret:-D

 

Men måske du skulle melde noget kraftigere ud, så de forstår og respekterer budskabet:-D

 

Medbring godbider han må få og sig evt. han har allergi og må kun få disse !!!!:-D

 

Tak:-D

 

Jeg har meldt ret kraftigt ud, faktisk fået at vide at jeg var hysterisk med Victor:oops: Men det er sandelig heller ikke morsomt, med en syg hund, der er blevet "gjort syg" af noget andre har fodret ham med, trods anvisninger om at det skulle de ikke. Plus det er hårdt at bade ham hver gang han har diarré, det er jo synd for en hund der er syg at skulle vaskes så tit, og man bliver så harm over det:mad:

 

Jeg laver altid sådan en goody-bag når han skal passes, og med de instrukses, med små poser i med det han er vant til at få, netop fordi de har sådan en trang til at give ham noget hele tiden. Så er det jo ved hånden. Men når vi henter ham kan vi se at der ikke er taget ret meget deraf... ja suk. Så man taler for døve øren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal vist sende din omgangskreds ned til Københavns Dyrehospital :mrgreen: For dér får folk sandelig at vide uden indpakning, hvad konsekvenserne er, når man giver hunde tilberedt menneskemad - jeg har skam overværet mere end to ordentlige skældud. Men budskabet er i hvert fald indprentet i mit hoved nu, så jeg videregiver altid beskeden glad og fro til andre.

 

Jeg ville personligt snakke meget højt, hvis nogen ikke passede mine dyr efter mine anvisninger. Kan du ikke finde noget info på nettet, du kan vedlægge sammen med dine hundepasningspose?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, det er det samme med Petrine, hun må ikke få mad ved bordet, når vi er ude / har gæster tigger hun så hos alle de andre - og diarreen kender jeg! Jeg har filmet og taget billeder, og gjort det lidt ekstra ynkeligt, så har jeg mailet det med et bredt udvalg af forbandelser, skrevet at jeg havde været til dyrlægen og hvis jeg nogensinde finder ud af hvem der har givet hende noget hun ikke kan tåle så forventer jeg at de betaler dyrlæge-regningen. Hysterisk, ja, men det virkede! Nu bliver hun fodret med de godbidder jeg medbringer ;-)

 

Ellers må du prøve med elhalsbånd - tror det vil have effekt på familien :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal vist sende din omgangskreds ned til Københavns Dyrehospital :mrgreen: For dér får folk sandelig at vide uden indpakning, hvad konsekvenserne er, når man giver hunde tilberedt menneskemad - jeg har skam overværet mere end to ordentlige skældud. Men budskabet er i hvert fald indprentet i mit hoved nu, så jeg videregiver altid beskeden glad og fro til andre.

 

Jeg ville personligt snakke meget højt, hvis nogen ikke passede mine dyr efter mine anvisninger. Kan du ikke finde noget info på nettet, du kan vedlægge sammen med dine hundepasningspose?

 

Det er langt at tage fra nordjylland, men det sgu lige før jeg overvejer at sende dem med flyvemaskinen:vinken:

 

Dem der passer Victor gider ikke læse hverken det ene eller det andet, jeg skrev en lang liste, her til sommerferien, og den havde slet ikke været taget op af posen, kunne jeg se, de har fået ind i hovedet at vi er sarte og overbeskyttende (undskyld andre nordjyder, men jeg ved ikke om det er noget jydsk?) at de mener at "en hund skal kunne holde til lidt at hvert":roll: Så pt. så er vi blevet paranoide, og stoler ikke på, at han ikke bliver fodret med det han ikke tåler, ja og så er det sådan, at vi ikke kommer steder, hvor han ikke kan komme med lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, det er det samme med Petrine, hun må ikke få mad ved bordet, når vi er ude / har gæster tigger hun så hos alle de andre - og diarreen kender jeg! Jeg har filmet og taget billeder, og gjort det lidt ekstra ynkeligt, så har jeg mailet det med et bredt udvalg af forbandelser, skrevet at jeg havde været til dyrlægen og hvis jeg nogensinde finder ud af hvem der har givet hende noget hun ikke kan tåle så forventer jeg at de betaler dyrlæge-regningen. Hysterisk, ja, men det virkede! Nu bliver hun fodret med de godbidder jeg medbringer ;-)

 

Ellers må du prøve med elhalsbånd - tror det vil have effekt på familien :-D

 

Uhh det er skrækkeligt!

Så sidder man der og hele familien sidder der "nårh må du ikke få det for moaaar", jamen så skal du se lille ven, så må du for mig", og så er man "bad cop" :damn: For selvfølgelig er de jo madglade, de små søde vovser. Jeg ved så at Victor f.eks kan tåle et lille stykke kylling uden krydret skind, eller et lille stykke fisk/rejer, og så slut. Men så skal de jo ikke blive ved at sidde og fodre ham (han kan også få diarré af overfodring). I min familie er det så sådan, at så skal det nærmest komme til håndgemæng, for at det stoppe, for næh det er jo så sjovt at fodre den bette huj:roll:

 

God idé med diarré-billeder, selvom det ikke lige er der man har lyst til at stå med kamera'et. Så kan de se det med deres egne øjne!

 

Jeg bliver nærmest opfattet som hysteriker, at det er noget jeg finder på "ahhh han behøvede vel ikke at komme i bad efter sådan en lille gang tynd mave" kan min mor sige, hvor jeg så siger "jo det gjorde han, han så ud som om han var spulet ind i lort bag på" - de der papillon-pels-bukser, prøv lige at tør dem af, held og lykke! og hunden har det jo rigtig skidt:(, nogle gange også sådan hick-ups af det.

 

Den sidste gang Victor havde tynd mave, var det så min egen skyld, fordi han kom til at æde noget, katten skulle have haft:stupid:, men der var han på skånekost i en uge, RC intestinal. Det ser jeg helst ikke sker igen. Jeg lavede ikke andet end at bade ham og give ham paraghurt og rende ud og ind af døren med ham:( . Sådan har det også været de andre gange.

 

God idé med de el-halsbånd fåes de i menneske-størrelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis de kan fåes i en størrelse der kan passe en rottweiler, må de vel også kunne passe et menneske ;-)

 

Jeg har ingen svar på hvad du skal gøre, men næste gang, synes jeg du skal tage en kopi af alle dine kvitteringer for paraghurt, r/c intestinal, shampoo, zoolac osv. og sende dem sammen med et lille kort i stil med:

 

"så meget koster en frikadelle!"

Link til indlæg
Del på andre sites

AL ære og respekt for din indstilling !! :5up:

 

Her kender vi også problemet med "nååååe det er da synd" eller "Nu er du altså for sart.. ingen hunde er døde af godbidder" osv osv...

 

Så nu står der en lille skål med små foderpiller til sart mave og den sidste der have "noget" med i lommen, røg ganske enkelt ud af huset med besked om at jeg ville ringe til hende om natten når hun skulle komme og tørre op efter den hund der evt fik tynd mave af hendes "superBrugs fyld posen bidder".

Hun har ALDRIG givet dem noget fra lommen siden !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bliver jeg ked af at læse dit indlæg :( For det må da være SÅ frustrende at folk ikke VIL høre.

 

Jeg ved godt, du skriver, du har talt med store bogstaver, men jeg tror, det er det eneste, der hjælper. Og så virkelig forklare, at det altså er meget muligt, han har det fint i dag, men at det først kommer i morgen, og du gider ikke bruge x antal tid på at vaske en hund pga. de ikke gider lytte. Og virkelig skær ud i pap, HVOR slemt det er.

 

Ihh, hvor jeg føler med dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis de kan fåes i en størrelse der kan passe en rottweiler, må de vel også kunne passe et menneske ;-)

 

Jeg har ingen svar på hvad du skal gøre, men næste gang, synes jeg du skal tage en kopi af alle dine kvitteringer for paraghurt, r/c intestinal, shampoo, zoolac osv. og sende dem sammen med et lille kort i stil med:

 

"så meget koster en frikadelle!"

 

Ja det kan der self. være noget om:-)

 

Sidst Vic var syg, og de så godtog han var syg, sagde de om ikke bare han kunne nøjes med noget yoghurt, "om alt det var nødvendigt", så det er det jeg er oppe imod. De har også svært ved at godtage at det er maden han bliver syg af, nej det er da mave-influenza hvis endelig det er noget.

 

Jeg har egentlig ikke rigtig set det med udgifterne som det mest trælse. Næh, det er den der manglende anerkendelse af, at det er dem der påfører ham det. For bliver han jo fodrer med hans normale kost, så fejler han jo intet. Pengene betyder ikke det vilde. Det er de skænderier man skal have, det er opslidende. Det er jo også synd for Victor at høre på. Så er han jo bedre tjent med at være hjemme, end at komme med, og det er synd. For han elsker at komme med på besøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

AL ære og respekt for din indstilling !! :5up:

 

Her kender vi også problemet med "nååååe det er da synd" eller "Nu er du altså for sart.. ingen hunde er døde af godbidder" osv osv...

 

Så nu står der en lille skål med små foderpiller til sart mave og den sidste der have "noget" med i lommen, røg ganske enkelt ud af huset med besked om at jeg ville ringe til hende om natten når hun skulle komme og tørre op efter den hund der evt fik tynd mave af hendes "superBrugs fyld posen bidder".

Hun har ALDRIG givet dem noget fra lommen siden !!

 

Thank you! :5up:

 

Og når de så ynker hunden, så spiller de nærmest hunden ud mod én, så hunden begynder at tigge ulideligt, altså når de har de her forfærdelige møg-godbidder fremme, og man så må skære igennem, og være hård. Det er altså dybt urimeligt, når man står med en hund der ikke kan tåle denne her ting, og gerne vil have den, og ikke ved bedre. Det er synd! :evil: Man skal fandeme ikke stille en hund noget i udsigt den ikke får alligevel.

 

Det synes jeg godt nok var godt sagt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad hunden blive hjemme HVER GANG. Slut, færdig, over med det. Når de så alle sammen ynker op om, hvor Victor er, så meddeler du kort, at din hund helbred ligger dig så meget på sinde, at du ikke vil være bekendt over for hunden at tage ham med, når de ikke kan respektere, at han ikke kan tåle alt det l*** de fylder i ham.

 

Lad vær med at diskuterer det med dem. Lav bare en konstatering ud af fakta. Med tiden vil jeg næsten tro, at de kommer på bedre tanker. Sådan en melding der ikke står til diskussion må et eller andet sted langt inde i deres mere eller mindre beskidte sjæle resulterer i røde ører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med Zaz-zaz, det ville jeg nok også gøre hvis jeg havde sådan en skodfamilie, ja, undskyld det er ikke pænt sagt, men helt ærligt, hvor svært kan det være at forstå at de to minutters glæde han får af en frikadelle, resultere i flere dags helvede??? :evil:

 

Og ellers så må du låne Flica og tage med på familiebesøg, hun kan tåle alt, men tilgengæld så tager hun det halve af armen, når man prøver at give hende noget, så kan det være at de lære ikke at fodre andres hunde, når de sidder bagefter med blødende fingre :slem: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad hunden blive hjemme HVER GANG. Slut, færdig, over med det. Når de så alle sammen ynker op om, hvor Victor er, så meddeler du kort, at din hund helbred ligger dig så meget på sinde, at du ikke vil være bekendt over for hunden at tage ham med, når de ikke kan respektere, at han ikke kan tåle alt det l*** de fylder i ham.

 

Lad vær med at diskuterer det med dem. Lav bare en konstatering ud af fakta. Med tiden vil jeg næsten tro, at de kommer på bedre tanker. Sådan en melding der ikke står til diskussion må et eller andet sted langt inde i deres mere eller mindre beskidte sjæle resulterer i røde ører.

 

Det er et fornuftigt råd, ja. Men ude af syne er jo som du skriver ikke ude af sind, og når jeg ikke har ham med, så får jeg også høvl for det "neeeeej er han hjemme helt alene", det er han jo så ikke, vi har jo også 2 katte, og han er ikke angst for at være alene.

 

Men som du skriver er det nok bedst at måske ikke diskutere beslutningen, og bare lukke emnet ned, efter de har fået at vide hvorfor, og så håbe på det ikke optrapper konflikten. Jeg synes bare selv det er ærgeligt, fordi jeg har det lissom de der mødre der savner deres barn :blink: . Jeg undværer ham nemlig selv NØDIGT;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det langt ude :confused:

 

Sikke en irriterende familie. Jeg har kun måttet skælde voldsomt ud på én - og har ellers kun brugt 2 argumenter: jeg gider ikke have en hund som tigger ved bordet og han har lige haft tynd mave... Ville blive edder sur hvis folk ikke hørte efter det.

 

Kan slet ikke forstå at din familie ikke hører efter!?

 

JA til billeder (store billeder) af diarre, gerne en film af hunden mens den sprøjter, ja til billeder af hundens ben bagefter, og rigtig god ide med bare at sige vi kommer ikke, hvis anledningen er sådan så at hunden ikke kan være alene hjemme og ellers at du bare tager derhen, uden hund.

Og rigtig god ide at sende kvitteringer, generelt bare spam dem - de MÅ da forstå det lige pludselig?

 

Hvis du boede i København ville jeg hjertens gerne tilbyde at passe din hund engang imellem, fx når du skal på familie visit, jeg ville aldrig fodre den med mad fra bordet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med Zaz-zaz, det ville jeg nok også gøre hvis jeg havde sådan en skodfamilie, ja, undskyld det er ikke pænt sagt, men helt ærligt, hvor svært kan det være at forstå at de to minutters glæde han får af en frikadelle, resultere i flere dags helvede??? :evil:

 

Og ellers så må du låne Flica og tage med på familiebesøg, hun kan tåle alt, men tilgengæld så tager hun det halve af armen, når man prøver at give hende noget, så kan det være at de lære ikke at fodre andres hunde, når de sidder bagefter med blødende fingre :slem: :mrgreen:

 

Det okay:lol: Nej det ikke pænt sagt, men det et godt ord for tungnemme "sådan har vi altid gjort ved vores hunde-familie-og-vi-nægter-at-lære-nyt " :stupid: Ja det er ikke de 2 minutters madglæde værd! og når jeg så har pakket kyllinge tern/lam, og kødben med han må få. Så giver det lille mening for mig.

 

Jaaaa:klap2: Det lyder som om Flica kunne lære dem det, gruppe-tur til skadestuen:mrgreen: og så stivkrampe til alle, måske man så kunne miste lysten til bordfodring af andres hunde:lol:.

 

Det lissom min hankat Frej, han holder ens arm fast med kløerne, imens man håndfodrer ham med rejer, så er det bedst at have en kraftig sweater på, ellers siger det 11111 nedad armen skrevet med rødt, hvis du rør på dig:skraek:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det langt ude :confused:

 

Sikke en irriterende familie. Jeg har kun måttet skælde voldsomt ud på én - og har ellers kun brugt 2 argumenter: jeg gider ikke have en hund som tigger ved bordet og han har lige haft tynd mave... Ville blive edder sur hvis folk ikke hørte efter det.

 

Kan slet ikke forstå at din familie ikke hører efter!?

 

JA til billeder (store billeder) af diarre, gerne en film af hunden mens den sprøjter, ja til billeder af hundens ben bagefter, og rigtig god ide med bare at sige vi kommer ikke, hvis anledningen er sådan så at hunden ikke kan være alene hjemme og ellers at du bare tager derhen, uden hund.

Og rigtig god ide at sende kvitteringer, generelt bare spam dem - de MÅ da forstå det lige pludselig?

 

Hvis du boede i København ville jeg hjertens gerne tilbyde at passe din hund engang imellem, fx når du skal på familie visit, jeg ville aldrig fodre den med mad fra bordet...

 

Jeg synes også det er totalt langt ude.

 

Lige da vi fik Victor, bestemte vi at han ikke skulle fodres fra bordet, fordi vi ikke ville have en hund der tiggede, jamen det var så én ting. Dengang anede vi jo ikke at han ikke kunne tåle diverse ting.

 

Men det er da et argument de fleste kan forstå. Allerede der synes jeg at det bør stoppe. Men det er ikke engang altid jeg ser dem fodre ham, det er tit sådan på pusher-vis (ja det kalder min kæreste det) lissom når ting skifter hånd i gangster film), så sender de lige noget rundt under bordet, og hov! så ser jeg Victor står og tygger på noget og slikker sig om munden, eller når jeg er på toilettet, og kommer tilbage og så har han så sovs i pelsen. Men "nej nej" han har ikke fået noget:roll:

 

Jeg håber ikke der kommer en episode igen hvor jeg får mulighed for at fotografere sådan en omgang igen, men det vil jeg self. gøre, så de kan se hvor slemt det faktisk er (vi er nødt til at løfte ham hjem fra luftetur:(). Pt. kommer han ikke med hen til familien, så længe vi ikke kan stole på de ikke fodrer ham.

 

Sikke et fint tilbud:-) Bor jo i nordjylland med mange tak:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det okay:lol: Nej det ikke pænt sagt, men det et godt ord for tungnemme "sådan har vi altid gjort ved vores hunde-familie-og-vi-nægter-at-lære-nyt " :stupid: Ja det er ikke de 2 minutters madglæde værd! og når jeg så har pakket kyllinge tern/lam, og kødben med han må få. Så giver det lille mening for mig.

 

Nej, det giver altså godt nok ikke meget mening, så svært kan det da virkelig ikke være at forstå :???:

 

Jaaaa:klap2: Det lyder som om Flica kunne lære dem det, gruppe-tur til skadestuen:mrgreen: og så stivkrampe til alle, måske man så kunne miste lysten til bordfodring af andres hunde:lol:.

 

Det lissom min hankat Frej, han holder ens arm fast med kløerne, imens man håndfodrer ham med rejer, så er det bedst at have en kraftig sweater på, ellers siger det 11111 nedad armen skrevet med rødt, hvis du rør på dig:skraek:

 

Du siger bare til :mrgreen: Jeg er næsten sikker på at Flica vil kunne lære dem at holde pølserne for sig selv :lol: - Altså hun kan godt tage pænt, hvis man ber hende meget bestemt om det, men det lader du jo bare være med at fortælle dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du siger bare til :mrgreen: Jeg er næsten sikker på at Flica vil kunne lære dem at holde pølserne for sig selv :lol: - Altså hun kan godt tage pænt, hvis man ber hende meget bestemt om det, men det lader du jo bare være med at fortælle dem :blink:

 

Det er næsten genialt..... Så kan Victors mor sige til familien: "så glubsk bliver man af at blive fodret med tomme kalorier fra middagsbordet" :mrgreen:

Haps :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...