Hop til indhold

uuuuf, det lokker...


Amocca
 Share

Recommended Posts

hov undskyld, fik jeg ikke sagt det. Jeg fik heldigvis mig selv overbevist om, at det var en skrækkelig ide.

 

Den lille hund havde rigtigt mange ting der skulle arbejdes intenst med - og havde jeg ikke haft Karla ville jeg gerne have taget udfordringen op.... men det kæmpe stykke arbejde der skulle lægges i denne unghund, ville helt sikkert ende med at gå ud over Karla.... og det var ikke fair.

 

Derudover er jeg stor tilhænger af en aldersforskel på minimum 2 år på kræene i huset... og hende her var jo jævnaldrende med Karla (ca halvanden måned ældre)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

never mind.... kan se du hhar bestemt dig... men kan godt forstå dig... vi fik også tilbudt en hund da anders var omkring 6 måneder... vi valgte så, at vente til han var lidt ældre heh( ikke meget kun 10 måneder) Vi faldt over en tæve vi bare måtte have, og har ikke fortrudt det siden.... anders er blevet helt anderledes.. hun kan altså give noget som vi ikke kan... (og hvis dogue siger hunde fjas, får han en lussing.. :P)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil sige, at du skal gøre det... :) du kan jo stadig avle,på dem.. :) stamtavle eller ej... du kan nok få mere for dem med tavle... men det er vel ikke derfor man avler.. :) ikke for mig iværtilfald.. :) syns hun er rigtig smuk... :)

 

Jeg har intet ønske om at tilføre flere blandingshvalpe til et allerede mættet marked.

 

Derudover må jeg erkende - på trods af at jeg er blandingsejer selv - at det som oftest er købere af blandingshunde / tavleløse hunde, der ikke sætter sig ind i hvad det er de køber... fordi de "bare vil have en hund"...

 

Denne lille stakkels pige er et godt eksempel. Hun er totalt ustyrlig fordi hun har levet som sofahund - som ejer af en identisk blanding kan jeg fortælle dig, at det er et absolut forventeligt resultat med en sådan blanding, hvis den ikke bliver brugt...

 

Det vil betyde, at jeg nok - uden pis - vil ende med at beholde alle eventuelle hvalpe selv, da jeg simpelthen ikke vil kunne finde hvalpekøbere der lever op til de krav jeg har :rolleyes: og det er jo heller ikke meningen. 2 eller 3 hunde vil jeg gerne have - men 8? nej tak.

 

Så nej. Hvis jeg havde sagt ja tak til denne hund, så var tanken om hvalpe blevet pakket væk igen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige som et lille kuriosum :mrgreen: kan jeg da henkastet nævne, at vi tilfældigvis også har netop en DS/lab-blanding på internatet. Bella, på 4 mdr.

 

I denne afskyelige :-P hunds kontaktannonce står der: "Bella er en sød og kærlig hund med en masse energi. Hun er glad for alle mennesker. Hun er næsten renlig, men hun kan have uheld. Hun er vant til at bo sammen med en anden hund så et hjem hvor hun ikke skal være enebarn er at foretrække, da hun heller ikke har prøvet at være alene hjemme andet end i korte perioder.

Bella søger et hjem hvor man har den fornødne tid til at træne og motiverer en hvalp. Har man det får man en super sød og arbejdsvillig hund." - væmmeligt, ikke?

 

Jeg vedlægger også lige et ganske forfærdeligt billede af den absolut ikke spor tiltalende hund!

 

 

 

PS: Ironi kan forekomme :engel:

 

Og hende har jeg lige solgt hele hvalpestart pakken til:mrgreen: Sød ejer:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...