Hop til indhold

uuuuf, det lokker...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Min agilitytræner har sendt mig en mail - med billeder af den dejligste lille tæve :megaked: føj hvor de lokker...

 

Hun er desværre bare helt rigtig og alligevel helt "forkert"....

 

Denne her lille dejlige hund er en blanding mellem Labrador og Dansk/Svensk gårdhund, hun er 17 mdr. gammel. Jeg ved ikke så meget om hendes fortid, andet end, at hun kommer fra en "splittet" ung familie, - den dame (Erna) der har hunden på nuværende tidspunkt, har overtaget den fra noget familie, som ikke kunne have hunden mere?? Vi kan ikke få oplyst grunden.

 

 

 

Men Erna skulle hurtigt erfare, at hunden ikke var renlig overhovedet, den gjorde alt inde i stuen. Det skal lige siges, at jeg kender Erna, hun bor på samme vej som mig, og mistede hendes gamle hund i vinter, hun er alene efter hendes mands død og ville gerne give denne lille hund en chance. Erna og hendes mand har altid haft hunde, (ikke altid de nemmeste) men hende her magter Erna ikke, måske også på grund af Ernas alder, hun har haft kræft i lungerne og kan ikke få luft til at gå de lange ture, og aktivere hunden.

 

 

 

Jeg har/er involveret da Erna bad mig om hjælp, vi har næsten fået hunden renlig, det skal forståes på den måde, at den nu godt TØR gøre sig ren på gåturen, men hvis den ikke kommer hurtigt nok ud om morgenen, så går det lidt galt igen. Den kendte heller ikke til at lege, jeg har nu i de sidste 14 dage inviteret Mickey og Erna over i min have, så den kan lege med min Akita, det går godt, Mickey kan bare ikke få nok. Mickey er meget glad for at gå med noget i munden, - jeg er sikker på, at hun kan blive en rigtig god arbejdshund. Det er i hvertfald ikke en sofahund, og vi er enige om, at hun skal det helt rigtige sted hen, ellers må Erna gå den tunge vej.

 

 

 

Mickey er en meget glad og køn hund, - jeg vil få taget nogle billeder, så interesserede kan se hende. Erna er villig til at give dette en chance, (1 måneds tid) men hun har som sagt ikke så mange kræfter.

 

 

 

Det er lige hvad jeg har lige nu, har du yderligere spørgsmål, så skal jeg se om jeg kan besvare dem.

 

 

Men hun er jo helt forkert. Hun er 17 mdr, det er kun lige 2-3 mdr ældre end Karla, og er åbenbart lettere nervøst anlagt, det er jo heller ikke sagen, når jeg i forvejen har en lidt usikker hund, og åbenbart ikke 100% renlig heller - det er dog et mindre problem, som jeg egentlig ikke ser som et problem....

 

Men for faaaaaaan da ... en eller anden fortæl mig, at det virkelig ikke går! Og at hele ideen med hund nr 2, var at få en tæveHVALP! med dkk tavle, så jeg kunne udstille og evt. avle senere... ikke at få en jævnaldrende blandingstæve - som uden tvivl kunne blive endnu en agility-hund af format :oops:

 

Jeg ved ikke hvorfor der er streger under alt jeg skriver, og jeg kan ikke få dem til at gå væk - beklager...

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Må give Zaz-zaz ret, gør dig hård, dog kunne du måske bruge den ene månede til at deltage i søgningen efter et godt hjem til den kære og et sted hvor der er forståelse for dens problem/er ?

 

Jeg vil gerne være behjælplig og spørge et par af dem jeg kender og som før har haft "problemhunde", den ene har netop mistet sin gamle lab-blanding. Bare en ide !

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan havde jeg det med den broholmer "nogen" fandt på gipote :mrgreen:

 

 

Og det er den værste følelse i hele verden

 

 

 

Men i må tænke på Karla først og fremmest, og det tvivler jeg ikke et sekund på at i ikke gør :blink:

 

hvem kunne dog have fundet på at finde sådan en på gipote til dig :engel:

 

Jeg har affundet mig med, at det ikke går. Der ville skulle lægges en fandens masse arbejde i hende og når min nuværende hund ikke er ældre end den er, og så utrolig mig-fikseret, så ville det gå ud over hende... og det må det ikke.... så nej, det går ikke...

 

men for filan hvor kunne jeg godt lige have set hende passe ind i vores lille familie :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mon ikke også sådan en hund med hendes problemer (fx. renlighed) passer bedst ind i et hjem hvor hun kan være enehund? Jeg mener, det vil jo alt andet lige tage en masse tid fra Karla når man skal prøve at rette op på hendes problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Bare lige som et lille kuriosum :mrgreen: kan jeg da henkastet nævne, at vi tilfældigvis også har netop en DS/lab-blanding på internatet. Bella, på 4 mdr.

 

I denne afskyelige :-P hunds kontaktannonce står der: "Bella er en sød og kærlig hund med en masse energi. Hun er glad for alle mennesker. Hun er næsten renlig, men hun kan have uheld. Hun er vant til at bo sammen med en anden hund så et hjem hvor hun ikke skal være enebarn er at foretrække, da hun heller ikke har prøvet at være alene hjemme andet end i korte perioder.

Bella søger et hjem hvor man har den fornødne tid til at træne og motiverer en hvalp. Har man det får man en super sød og arbejdsvillig hund." - væmmeligt, ikke?

 

Jeg vedlægger også lige et ganske forfærdeligt billede af den absolut ikke spor tiltalende hund!

 

 

 

PS: Ironi kan forekomme :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige som et lille kuriosum :mrgreen: kan jeg da henkastet nævne, at vi tilfældigvis også har netop en DS/lab-blanding på internatet. Bella, på 4 mdr.

 

I denne afskyelige :-P hunds kontaktannonce står der: "Bella er en sød og kærlig hund med en masse energi. Hun er glad for alle mennesker. Hun er næsten renlig, men hun kan have uheld. Hun er vant til at bo sammen med en anden hund så et hjem hvor hun ikke skal være enebarn er at foretrække, da hun heller ikke har prøvet at være alene hjemme andet end i korte perioder.

Bella søger et hjem hvor man har den fornødne tid til at træne og motiverer en hvalp. Har man det får man en super sød og arbejdsvillig hund." - væmmeligt, ikke?

 

Jeg vedlægger også lige et ganske forfærdeligt billede af den absolut ikke spor tiltalende hund!

 

 

 

PS: Ironi kan forekomme :engel:

 

føj hvor væmmeligt - og sikke an afskyelig hund .....

 

 

mig ha' mig ha' mig ha' :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige som et lille kuriosum :mrgreen: kan jeg da henkastet nævne, at vi tilfældigvis også har netop en DS/lab-blanding på internatet. Bella, på 4 mdr.

 

I denne afskyelige :-P hunds kontaktannonce står der: "Bella er en sød og kærlig hund med en masse energi. Hun er glad for alle mennesker. Hun er næsten renlig, men hun kan have uheld. Hun er vant til at bo sammen med en anden hund så et hjem hvor hun ikke skal være enebarn er at foretrække, da hun heller ikke har prøvet at være alene hjemme andet end i korte perioder.

Bella søger et hjem hvor man har den fornødne tid til at træne og motiverer en hvalp. Har man det får man en super sød og arbejdsvillig hund." - væmmeligt, ikke?

 

Jeg vedlægger også lige et ganske forfærdeligt billede af den absolut ikke spor tiltalende hund!

 

 

 

PS: Ironi kan forekomme :engel:

 

 

Hahhaha hvor er du dog ond ved amocca :mrgreen:

 

(men på en god måde :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige som et lille kuriosum :mrgreen: kan jeg da henkastet nævne, at vi tilfældigvis også har netop en DS/lab-blanding på internatet. Bella, på 4 mdr.

 

I denne afskyelige :-P hunds kontaktannonce står der: "Bella er en sød og kærlig hund med en masse energi. Hun er glad for alle mennesker. Hun er næsten renlig, men hun kan have uheld. Hun er vant til at bo sammen med en anden hund så et hjem hvor hun ikke skal være enebarn er at foretrække, da hun heller ikke har prøvet at være alene hjemme andet end i korte perioder.

Bella søger et hjem hvor man har den fornødne tid til at træne og motiverer en hvalp. Har man det får man en super sød og arbejdsvillig hund." - væmmeligt, ikke?

 

Jeg vedlægger også lige et ganske forfærdeligt billede af den absolut ikke spor tiltalende hund!

 

 

 

PS: Ironi kan forekomme :engel:

 

Stakkels Amocca :mrgreen: Det varer ikke længe før vi kan høre om et hunkønsvæsen som har været nødt til at flytte på gaden for at kunne brødføde alle sine mange lab/DSgårhundeblandinger :lol:

 

Og så helt OT: ThomasTBO, hvordan pokker forhindrer du sig selv i at tage alle hundene med hjem? Eller i hvert fald en stor procentdel af dem der kommer ind? Jeg ville have svært ved at være standhaftig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Det går altså bare ikke! (Siger det bare for at dæmpe din lyst) :mrgreen:

 

...

 

...

 

...

 

...

 

...

 

...

 

...

 

...

 

...

 

...

 

Den er altså riiiiiiiiiigtig søøøøøøøøøød :hjerte: :lun:

 

Det hjælper ikke Amocca :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Stakkels Amocca :mrgreen: Det varer ikke længe før vi kan høre om et hunkønsvæsen som har været nødt til at flytte på gaden for at kunne brødføde alle sine mange lab/DSgårhundeblandinger :lol:

 

Og så helt OT: ThomasTBO, hvordan pokker forhindrer du sig selv i at tage alle hundene med hjem? Eller i hvert fald en stor procentdel af dem der kommer ind? Jeg ville have svært ved at være standhaftig :oops:

 

Jamen uha, det er også noget af det sværeste. Ikke alene ser man jo en masse hunde, man lærer dem jo også at kende - ofte rigtigt godt - så man virkelig forstår hvem der er 'sande guldklumper'

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Hahhaha hvor er du dog ond ved amocca :mrgreen:

 

(men på en god måde :blink: )

 

Jeg var da ikke ond. Det var bare en tilfældig henkastet bemærkning, og ovenikøbet sørgede jeg jo for at understrege, at der var tale om en særdeles vederstyggelig hund :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Amokka

 

Kan godt forstå at du synes det lyder fantastisk.

Men jeg synes det afgørende for at du IKKE tager denne hund er at den er lidt ældre end Karla. Det ville simpelthen være så synd for Karla at skulle vige pladsen for en ældre hund. Karla ville pludselig være den mindste og hun er vant til at være centrum i jeres familie. Det var noget helt andet hvis hunden var yngre.

 

Det går simpelthen ikke, så kige et andet sted hen og tænk på noget andet. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lærer du hurtigt!

 

Tror jeg desværre ikke at du har ret i :oops::genert:

 

Jamen uha, det er også noget af det sværeste. Ikke alene ser man jo en masse hunde, man lærer dem jo også at kende - ofte rigtigt godt - så man virkelig forstår hvem der er 'sande guldklumper'

 

Ja det er det jeg mener, det må da være særdeles vanskeligt at undgå at ens hjem bliver invaderet af hunde... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...