Hop til indhold

Vaccination?


Gæst Reaper
 Share

Recommended Posts

Nu starter jeg lige en tråd op, for ikke at køre den anden ud på et sidespor.

 

Der bliver skrevet man vaccinere når hvalpen er 12 uger (første vaccination) - og så igen når hunden er 1 år. (2. vaccination) i livet?

 

Og så kun hvert 2. år.

 

Kan man få en forklaring? :D

 

Jeg troede de skulle vaccineres 1. gang som 12 ugers, 2. gang som 16 ugers, og herefter 1 gang om året?

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu starter jeg lige en tråd op, for ikke at køre den anden ud på et sidespor.

 

Der bliver skrevet man vaccinere når hvalpen er 12 uger (første vaccination) - og så igen når hunden er 1 år. (2. vaccination) i livet?

 

Og så kun hvert 2. år.

 

Kan man få en forklaring? :D

 

Jeg troede de skulle vaccineres 1. gang som 12 ugers, 2. gang som 16 ugers, og herefter 1 gang om året?

 

:)

 

Jeg vaccinerer ved 8 &12 uger, 1 år og så igen hvert 2 (eller 3die år).

 

DKK mener jeg accepterer vaccinationer hvert 4 år uden jeg er sikker.

 

Du kan vælge at gøre det ved 8&12 uger eller 12&16, der er frit valg.

 

Tror kun det er dyrlægerne der anbefaler hvert års vaccinen for så kan du jo liiiige få det der sundhedscheck med :rolleyes: (imo er det total spild af penge)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vaccinerer ved 8 &12 uger, 1 år og så igen hvert 2 (eller 3die år).

 

DKK mener jeg accepterer vaccinationer hvert 4 år uden jeg er sikker.

 

Du kan vælge at gøre det ved 8&12 uger eller 12&16, der er frit valg.

 

Tror kun det er dyrlægerne der anbefaler hvert års vaccinen for så kan du jo liiiige få det der sundhedscheck med :rolleyes: (imo er det total spild af penge)

 

Jeps, for hunde over 2 år. For hunde under 2 år, gælder at vaccinationen højst må være ét år gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men den egentlig tidsramme fastslås vel af hver enkelt vaccine?

 

Som jeg husker det varede de "i gamle dage" kun et års tid, mens de fleste af dem nu virker i både 2, 3 og 4 år? Jeg holder mig til det dyrlægen skriver i hundens pas, og der er det ca. 3 år der er gældende for de fleste af de vacciner de får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov nu skal jeg lige høre med i den her tråd, hvad med rabies vaccinationen, den skal fornys hvert år ikk???

 

Min yngste på ca. halvandet har for nyligt fået sin anden, og husker en forklaring der lød noget i retning af, at hvis man vaccinerer inden for et år efter første rabiesvaccine, så holder de efterfølgende tre år. Så fremover får begge mine kun hvert 3. år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste på ca. halvandet har for nyligt fået sin anden, og husker en forklaring der lød noget i retning af, at hvis man vaccinerer inden for et år efter første rabiesvaccine, så holder de efterfølgende tre år. Så fremover får begge mine kun hvert 3. år.

Men gælder det de forskellige typer rabiesvaccinationer der findes (hvis der findes forskellige), eller er der mon forskel???

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste på ca. halvandet har for nyligt fået sin anden, og husker en forklaring der lød noget i retning af, at hvis man vaccinerer inden for et år efter første rabiesvaccine, så holder de efterfølgende tre år. Så fremover får begge mine kun hvert 3. år.

Kun hvis man vaccinerer f¢rste gang mens hunden/katten er under et år gammel, skal den gentages det efterf¢lgende år, derudover gælder de 3 år. Herovre bliver de dog fornyet hvert andet år, da det er hvad fabrikanten anbefaler. Vores dyrlæge var meget forundret da han så i vores pas at de gjalt i 3 år, men samtidig sagde han også, at hvad dyrlægen skriver i passet er gældende!! Dvs, hvis din dyrlæge skriver 8 år, så skal det godtages (for indrejse til UK).

 

 

Men gælder det de forskellige typer rabiesvaccinationer der findes (hvis der findes forskellige), eller er der mon forskel???

Mener der findes to, men ved ikke om begge bliver brugt i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...