Hop til indhold

Forandringstråd.


Gæst mille07
 Share

Recommended Posts

Gæst mille07

Jeg sad og kiggede på nogle billeder af Mille fra de første par dage vi havde hende og så til nogle billeder jeg har taget her i weekenden.

 

Og hold da op! Det er jo en helt anden hund. :shock:

 

Her er hun samme aften vi hentede hende. 8 uger og 5 dage gammel:

 

2296_Billede_117_1.jpg

 

2296_Billede_128_1.jpg

 

 

Og her er hun i går. Lige knap 5 mdr. gammel.

 

2296_Billede_026_1.jpg

 

2296_PICT0070_1.jpg

 

 

Læg eks mærke til hvor meget hun nu fylder i sin kurv. :) Men hun er bestemt ikke blevet mindre dejlig. :D

 

Sætter I ikke nogle billeder ind af jeres, fra de er helt små og så hvordan de ser ud nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

JAHA!!! Dejlig tråd!

 

Det er bare lige det at finde billeder fra dengang og til nu, men helst i samme omgivelser...

Silke har skiftet kurv siden, så der kan man ikke rigtig se forvandlingen...

 

Men se nu her:

 

Silke, 10 uger

Hun har ikke været i bad, det er bare morgenduggen fra det høje græs..

 

2196_20020617_Silke_4b_1.jpg

 

 

Og her er hun så med kuldsøster Sahndi.

De er 6 mdr.

 

2196_20021008_Sahndi_og_Silke_7a_1.jpg

 

Silke 1 år:

 

2196_20030419_Silke__sit_3d_1.jpg

 

Og så dette billede taget i dag.

Silke fylder 6 år d. 4-4.

Indtil videre ældes hun da med ynde...

 

2196_200818_020a_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad og kiggede på nogle billeder af Mille fra de første par dage vi havde hende og så til nogle billeder jeg har taget her i weekenden.

 

Og hold da op! Det er jo en helt anden hund. :shock:

 

Her er hun samme aften vi hentede hende. 8 uger og 5 dage gammel:

 

2296_Billede_117_1.jpg

 

2296_Billede_128_1.jpg

 

 

Og her er hun i går. Lige knap 5 mdr. gammel.

 

2296_Billede_026_1.jpg

 

2296_PICT0070_1.jpg

 

 

Læg eks mærke til hvor meget hun nu fylder i sin kurv. :) Men hun er bestemt ikke blevet mindre dejlig. :D

 

Sætter I ikke nogle billeder ind af jeres, fra de er helt små og så hvordan de ser ud nu?

 

 

Hvor ER det dog nogle prægtige ører den bette Mille har! Utroligt, at hun kan få dem til at stritte.

Silkes ører står kun i vejret i visse situationer, men så KAN hun da godt ligne en Mille ... hvis man kniber øjnene lidt sammen:

 

2196_200818_023a_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hygger mig tit med sådan nogen billedkiggeri tilbage i tiden:) Desværre kan jeg ikke være med her, da jeg kun har et- ET hvalpebillede af sheila og det er et almindeligt foto og er taget bagfra :(

 

Og på computeren har jeg kun billeder fra da hun var 3 år og ikke yngre, så det er ikke så meget ved.

 

Men man kan godt se forandringen nu, når jeg ser på de billeder fra da hun var 1 år, der er sket meget!

Selom hun jo i de store træk ligner sig selv, så er hun på mange måder anderledes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta: Ja, man kan da godt blive i tvivl om, hvor ægte Silke er med de ører. Jeg tror bestemt, der må have sneget sig en papillon ind et sted i familien. :lol: :wink:

 

Ørerne er jo ligeså store som Milles. :lol: Men, hvor er hun også sød som hvalp. :D

 

Admin: Hvor er Kato da bare alt for kær, på det hvalpebillede. Store flapører, kæmpepoter og logrende hale. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

^Som nybagt Berner-ejer, må jeg straks udbryde: Hold fest hvor er Ramses blevet en flot vapper !!!!

 

Som søn af Senettas Sixten så var Ramses genetisk bestemt til at blive smuk. Og han opnåede da heller ikke andet end topplaceringer de få gange, han nåede at komme på udstilling.....

Han blev kun 4½ år, og han havde alvorlig allergi det meste af hans korte liv.

Hans MEGET travle far var årsagen til at jeg ikke valgte berner sennen igen, da Ramses døde for 6 år siden....

 

Kik i din stambog. Hvis det er en DKK-hund, du har købt, så er der stor sandsynlighed for, at Sixten figurerer langt ude i anerne...

I dag betyder det nok mindre. Men dengang turde jeg ikke få en ny hvalp med risiko for at få allergi igen... Det er FOR hårdt.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min er en DKK-vaps, men Sixteen er ikke i dens tavle. Jeg ved han fik et hav af hvalpe og er i mange, mange tavler, men altså ikke i min vovses, men ja, hans hvalpe blev flotte kræ :)

 

Jamen vil du så se at få sat et par billeder ind så vi kan se dit vidunder!

GODT! at det ikke er en Sixten-hvalp... Men Sixten døde for nogle år siden, så det vil snarere være børnebørn, der render rundt i dag.. :lol:

Hvor gammel er din berner-vap?

 

Ulykkeligvis er jeg dybt forelsket i bernere af Sixtens type... Så når jeg går på udstilling, så kan jeg næsten altid se, hvem der er familie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Sixten var en afsindig flot Berner ! Ingen tvivl om det. Han havde det der udseende man forbinder med Bernere !

 

Min bette skid er 11 uger i morgen, så hvad der bliver ud af bæstet på sigt er svært at spå om, men slægter han sin far på (Fensholts Jolly Good Fellow, Chino) ville jeg bestemt ikke bryde ud i krampe gråd :)2559_Simba62_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Sixten var en afsindig flot Berner ! Ingen tvivl om det. Han havde det der udseende man forbinder med Bernere !

 

Min bette skid er 11 uger i morgen, så hvad der bliver ud af bæstet på sigt er svært at spå om, men slægter han sin far på (Fensholts Jolly Good Fellow, Chino) ville jeg bestemt ikke bryde ud i krampe gråd :)2559_Simba62_1.jpg

 

Din skæppeskønne hvalps mor, Zenobie, er tiptiptip.. oldebarn af faderen(Danettas Karo) til min allerførste berner, Ramses d. første... (Danettas Vacgo) ÅH, han var så dejlig, men han havde nogle forfærdelige ben... alle fire... :cry:

DE problemer får din hvalp næppe, for både hans mor og far har jo perfekte hofter og albuer. Tillykke med ham! (jeg synes jeg kan se Ramses uudgrundelige hvalpeøjne...)

Det er SLET ikke til at stå for den der lyserødspættede hvalpesnude... Sådan så Ramses d. førstes snude også ud i den alder... :cry:

 

Ved du forresten, at Far Chino er blevet mentaltestet engang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, jeg har set Chinos test og gid da alle ville få lavet en test plus få den offentliggjort. Det ville nu gøre mange ting så meget lettere for avler og køber osv.

 

Og så må vi jo sige, at vi næsten er i hundefamile gennem Zenobie og Ramses :), hvilket må være et tegn ! Din næste vaps må naturnødvendigvis blive en ny Ramses :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, jeg har set Chinos test og gid da alle ville få lavet en test plus få den offentliggjort. Det ville nu gøre mange ting så meget lettere for avler og køber osv.

 

Og så må vi jo sige, at vi næsten er i hundefamile gennem Zenobie og Ramses :), hvilket må være et tegn ! Din næste vaps må naturnødvendigvis blive en ny Ramses :lol:

 

Jamm, billederne jeg har lagt ind i tråden her, er af Ramses d. anden...

Ingen af Ramserne blev over 5 år........................

Så det tør jeg ikke igen...........

Desuden har Silke lovet, at hun bliver over 15 år. til den tid er jeg nær de 70... Så er det ikke så sikkert, at jeg har mod på en ny hund... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er Oscar som 7 uger hos opdrætteren:

228400.jpg

 

Og her er han som 1 år (tænk sig det er 1 år siden snart :shock: ):

228427.jpg

 

Jeg tror at dette billede er det sidste nye jeg har liggende på denne computer, det er fra stranden og er vel en 3 måneder gammelt tror jeg:

228431.jpg

 

Åååh, nårh... der var da hud til at vokse i, da han var 7 uger..... :lol:

 

Og sådan en lysserødspættet babysnuuude..... Suk...

 

Og så er han lige pludselig blevet en flot, voksen mand...

Det går SÅ stærkt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er Oscar som 7 uger hos opdrætteren:

228400.jpg

 

Og her er han som 1 år (tænk sig det er 1 år siden snart :shock: ):

228427.jpg

 

Jeg tror at dette billede er det sidste nye jeg har liggende på denne computer, det er fra stranden og er vel en 3 måneder gammelt tror jeg:

228431.jpg

 

Åååh, nårh... der var da hud til at vokse i, da han var 7 uger..... :lol:

 

Og sådan en lysserødspættet babysnuuude..... Suk...

 

Og så er han lige pludselig blevet en flot, voksen mand...

Det går SÅ stærkt..

 

Jeg kan jo kun erklære mig enig. især i at tiden bare flyver derud af! Han bliver 2 år her i slutningen af marts!! Det er jo helt vildt! Voksne basse lige pludselig, selvom han ikke altid opfører sig sådan :? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, jeg har set Chinos test og gid da alle ville få lavet en test plus få den offentliggjort. Det ville nu gøre mange ting så meget lettere for avler og køber osv.

 

Og så må vi jo sige, at vi næsten er i hundefamile gennem Zenobie og Ramses :), hvilket må være et tegn ! Din næste vaps må naturnødvendigvis blive en ny Ramses :lol:

 

Jamm, billederne jeg har lagt ind i tråden her, er af Ramses d. anden...

Ingen af Ramserne blev over 5 år........................

Så det tør jeg ikke igen...........

Desuden har Silke lovet, at hun bliver over 15 år. til den tid er jeg nær de 70... Så er det ikke så sikkert, at jeg har mod på en ny hund... :cry:

 

Nej, så er det jo ikke ligefrem de bedste Berner-erfaringer du har draget dig med dine Ramses-voser. Sådan noget er bare så trist, så jeg kan virkelig godt forstå, at du ikke har mod på nr. 3. Men hvad har du så nu ? Joe, Silke, men hvad er hun så for en ? Før vi fik Simba havde vi jagthunde. Først en Flat og derpå en Golden, men det tror jeg simpelhen ikke jeg / vi har overskud til nu. Med den type vovser skal der altså bare ske noget !!! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...