Hop til indhold

"voldtager tæppet"


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Nemo er kun 10 uger og er begyndt at voldtage tæppet.

 

Jeg kan godt regne ud det ikke har noget med sexualdrift at gøre, men hvis det er dominans hvorfor skal han så dominere sit tæppe? :roll:

 

Skal man stoppe det når han gør det?

 

Jeg havde engang, da jeg var meget ung, en meget utilpasset hund som bedækkede ALT og han gjorde det ordentligt. For at have mine puder og ungernes bamser i fred, fik han sin egen bamse som han så konstant hoppede rundt og svinede til. Det var generende og ulækket og jeg ønsker ikke det skal blive sådan med Nemo.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-)

Nemo er kun 10 uger og er begyndt at voldtage tæppet.

 

Jeg kan godt regne ud det ikke har noget med sexualdrift at gøre, men hvis det er dominans hvorfor skal han så dominere sit tæppe?

 

Skal man stoppe det når han gør det?

 

Jeg havde engang, da jeg var meget ung, en meget utilpasset hund som bedækkede ALT og han gjorde det ordentligt. For at have mine puder og ungernes bamser i fred, fik han sin egen bamse som han så konstant hoppede rundt og svinede til. Det var generende og ulækket og jeg ønsker ikke det skal blive sådan med Nemo.

 

vis det ikke er pågrund af sexueldrift vad skule det så være.

så skulle tæver jo osse i prensippet håmpe det di dominere.

 

vis det var mig som havet det problem ville jeg kasterere så man tar

noget af dreften og suplere med almen updragelse bagefter.

 

jeg er jo hellerikke expert men det tror jeg ville virke.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemo er kun 10 uger og er begyndt at voldtage tæppet.

 

Jeg kan godt regne ud det ikke har noget med sexualdrift at gøre, men hvis det er dominans hvorfor skal han så dominere sit tæppe? :roll:

 

Skal man stoppe det når han gør det?

 

Jeg havde engang, da jeg var meget ung, en meget utilpasset hund som bedækkede ALT og han gjorde det ordentligt. For at have mine puder og ungernes bamser i fred, fik han sin egen bamse som han så konstant hoppede rundt og svinede til. Det var generende og ulækket og jeg ønsker ikke det skal blive sådan med Nemo.

 

Jeg har aldrig oplevet en hund der humper ting, men jeg vil tro, at det skyldes stress eller at han er ved at afprøve forskellige adfærdsmønstre.

 

Hvis han er overstimuleret/understimuleret, så ville jeg sørge for at justere aktiveringen af ham. og i begge tilfælde vil jeg sørge for at aflede ham så snart han starter på det, find et stykke legetøj frem og leg med ham, kast nogle godbidder på gulvet som han kan søge efter. Få stoppet adfærden, så den ikke bliver en dårlig vane

 

Grand Dane: Nu kasterere man altså ikke en 10 uger gammel hvalp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj man kastrere da ikke en 10 ugers hvalp. Og jeg ville da aldrig gå hen og kastrere ham pga. en adfærd der kan justeres.

 

Det jeg spørger om er om man bare skal lade ham gøre det eller skal stoppe ham, gerne flere meninger. :rolleyes:

 

Tror ikke det er over/understimulering, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed. Han viser meget tydeligt hvis dagen har været for meget, dette virker ikke sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, det gør tæver altså også, det er absolut ikke kun hanhunde der gør dette. Jeg fandt en anden tråd og læste lidt herinde.

 

Han har gjort det i to episoder, begge gange hvor min søn og jeg sad på gulvet og legede med ham. Vi leger ikke vildt, så det var ikke fordi han var "kørt op".

 

(jeg vil lige advare mod at bruge ordet voldtager og hund på google, øv nogle grimme ting man fik, humper var det ord jeg manglede til google)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, det gør tæver altså også, det er absolut ikke kun hanhunde der gør dette. Jeg fandt en anden tråd og læste lidt herinde.

 

Han har gjort det i to episoder, begge gange hvor min søn og jeg sad på gulvet og legede med ham. Vi leger ikke vildt, så det var ikke fordi han var "kørt op".

 

(jeg vil lige advare mod at bruge ordet voldtager og hund på google, øv nogle grimme ting man fik, humper var det ord jeg manglede til google)

 

Så er det vel umiddelbart bare en ting han finder meget hyggeligt, og som du ikke gør :blink:

Igen ville jeg bare sørge for at aflede ham, så du kan få adfærden stoppet inden det bliver en dårlig vane

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Enig :5up:

 

Dominere tæppet, undskuld det er slet ikke nedsættende ment over for dig :blink:, er jo direkte komisk "undkast dig så for pokker tæppe, underkast dig!" :mrgreen:

 

Det med at dominere som forklaring på at hvalpe humper er helt hænde i skoven - denne type adfærd ses sjælendt som dominans hos hunde, men er som nævnt ofte tegn på stress.

 

Det kan være hyper-seksuel adfærd ... men ikke hos en hvalp.

 

Som de skriver stop det inden det bliver en dårlig vane hos hvalpen og tænk over hvad det er som stresser ham.

 

Husker du at lave ro øvelser med ham?

F.eks. at du blidt, men bestemt fastholder ham mens du med faste tag kæler ham på bryst og sider til han slapper af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi laver ro øvelser. Det gør vi mest med kaninerne, da han ellers løber rundt om burene hvis han kan komme til.

 

Når han humper tæppet er det næsten altid når min søn og jeg sidder på gulvet. Vi leger ikke vildt eller noget, så jeg ved ikke hvad der trigger det. Kan det være fordi han ikke kan vælge mellem os?

 

Når jeg laver ro øvelse når han humper sidder han helt stille og virker slet ikke gearet eller stresset, der er helt ro på, men lige så snart jeg slipper ham fortsætter han. Tager jeg tæppet sætter han sig og glor på mig, giver jeg tæppet tilbage fortsætter han bare. Det skal tages længe nok til at han glemmer det. Men vi øver og stopper ham hver gang uden undtagelser.

 

Om aftenen har vi "hyrdetime" for tiden (der humper han ikke overhovedet), hvor han har en periode hvor han stresser, den kommer ud af det blå på nogenlunde samme tid hver aften. Så bider han helt vildt, holder jeg ham prøver han at bide i mig og man skal passe på fingre og tæer. Hvad gør i? Hvis jeg skal lave ro øvelse på det tidspunkt virker det meget grænseoverskridende, da han absolut ikke vil sidde stille. Hvis jeg prøver at ligge med ham på sofaen (som han elsker) er han helt umulig at kæle med da han bider efter mine fingre lige så snart de bevæger sig. Han bidder ikke særligt i os ellers.

I aftes havde jeg success med at holde hans bidering med den ene hånd og kæle ham med den anden, men hvis jeg stopper selv efter længere tid er han helt oppe i det røde felt igen. Det slutter altid brat med at han falder om og sover.

Er det ligesom børn der bliver overgearet når de er overtrætte?

Hvis det er forstår jeg bare ikke tidspunktet, da det netop er om aftenen hvor der er ro på og der ikke er noget der holder ham vågen. Måske er det så fordi han syntes vi er for kedelige :roll:...he he....

 

hmmm

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fulgt tråde i håb om at der kom nogle svar.. jeg har en tæve på 5 år som ofte "humper" en stor tigerbamse der ligger på vores gulv i soveværelset. Det er kun denne bamse som får tur.

Hun kan finde på at rende op på første sal alene og midt på dagen bare for at give den en "ordenlig" tur. 1-2 min efter kommer hun ned som om ingenting er sket.

Måske en eller to gange om ugen kan hun finde på at "undulerer" den når vi kommer op og skal i seng. De andre 3 hunde er upåvirket af det og hun er selv total ligeglad med om de er der eller ej. Efter endt show hopper hun op på sin plads i sengen og der er ro.

Det genere os ikke men det kunne være rart at få lidt svar på , Hvorfor !

 

Vil lige nævne at hun er førehunden (næstefter mor her) :blink: så måske har hendes adfærd noget med hendes rang at gøre ?

Link til indlæg
Del på andre sites

:-)

 

vis det ikke er pågrund af sexueldrift vad skule det så være.

så skulle tæver jo osse i prensippet håmpe det di dominere.

 

vis det var mig som havet det problem ville jeg kasterere så man tar

noget af dreften og suplere med almen updragelse bagefter.

 

jeg er jo hellerikke expert men det tror jeg ville virke.:-)

 

DET gør de også ;-) Min gamle hund Chili, min farmors hund Siff og min Izzie har alle humpet deres bamser eller ben for at dominere.

 

Victoria Stilwell siger at det er normalt, og det er især op til en løbetid. Men der er intet seksualt i det.

 

Jeg kan se at det er et problem hvis det blir manisk, men ikke når det bare er en gang imellem og det går ud over en bamse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fulgt tråde i håb om at der kom nogle svar.. jeg har en tæve på 5 år som ofte "humper" en stor tigerbamse der ligger på vores gulv i soveværelset. Det er kun denne bamse som får tur.

Hun kan finde på at rende op på første sal alene og midt på dagen bare for at give den en "ordenlig" tur. 1-2 min efter kommer hun ned som om ingenting er sket.

Måske en eller to gange om ugen kan hun finde på at "undulerer" den når vi kommer op og skal i seng. De andre 3 hunde er upåvirket af det og hun er selv total ligeglad med om de er der eller ej. Efter endt show hopper hun op på sin plads i sengen og der er ro.

Det genere os ikke men det kunne være rart at få lidt svar på , Hvorfor !

 

Vil lige nævne at hun er førehunden (næstefter mor her) :blink: så måske har hendes adfærd noget med hendes rang at gøre ?

 

 

det er nøjagtig hvad izzie gør - det er normalt! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi laver ro øvelser. Det gør vi mest med kaninerne, da han ellers løber rundt om burene hvis han kan komme til.

 

Når han humper tæppet er det næsten altid når min søn og jeg sidder på gulvet. Vi leger ikke vildt eller noget, så jeg ved ikke hvad der trigger det. Kan det være fordi han ikke kan vælge mellem os?

 

Adfærden er helt almindelig hos hvalpe.

 

Jeg tror aldrig jeg har fundet ud af hvilken race Nemo er?

Men han ser rimeligt lille ud på dine fotos, så han må være en lille race.

 

En mellemstørrense hvalp bliver halvt kønsmoden i ca 13 ugers alderen og i denne periode sker der selvsagt en masse hormonelt hos hvalpen.

Man ser øget humpen på andre hvalpe samt en øgning af eksempelvis frygt eller aggressivitet.

 

Hvis Nemo er i denne periode nu (perioderne kommer tidligere hos små hunde), kan det være derfor humperiet pludseligt opstår.

 

Der er også den forklaring at når I sidder på gulvet og han f.eks. kommer hen og mærker et ben/arm under sit underliv så opstår humperiet automatisk.

 

Ellers er det oftest frustration/stress i en situation der udløser adfærden.

 

Når jeg laver ro øvelse når han humper sidder han helt stille og virker slet ikke gearet eller stresset, der er helt ro på, men lige så snart jeg slipper ham fortsætter han. Tager jeg tæppet sætter han sig og glor på mig, giver jeg tæppet tilbage fortsætter han bare. Det skal tages længe nok til at han glemmer det. Men vi øver og stopper ham hver gang uden undtagelser.

 

Jeg ville uden dramatik forsøge at undgå at adfærden bliver til en vane.

 

Om aftenen har vi "hyrdetime" for tiden (der humper han ikke overhovedet), hvor han har en periode hvor han stresser, den kommer ud af det blå på nogenlunde samme tid hver aften. Så bider han helt vildt, holder jeg ham prøver han at bide i mig og man skal passe på fingre og tæer. Hvad gør i? Hvis jeg skal lave ro øvelse på det tidspunkt virker det meget grænseoverskridende, da han absolut ikke vil sidde stille. Hvis jeg prøver at ligge med ham på sofaen (som han elsker) er han helt umulig at kæle med da han bider efter mine fingre lige så snart de bevæger sig. Han bidder ikke særligt i os ellers.

I aftes havde jeg success med at holde hans bidering med den ene hånd og kæle ham med den anden, men hvis jeg stopper selv efter længere tid er han helt oppe i det røde felt igen. Det slutter altid brat med at han falder om og sover.

Er det ligesom børn der bliver overgearet når de er overtrætte?

Hvis det er forstår jeg bare ikke tidspunktet, da det netop er om aftenen hvor der er ro på og der ikke er noget der holder ham vågen. Måske er det så fordi han syntes vi er for kedelige :roll:...he he....

 

Mener du ikke "ulvetime"?

Hyrdetime kalder man det når to personer "hygger sig", sådan kissemisser mv du ved :-D

 

Hunde er skumringsdyr og bliver meget ofte aktive når vi andre gerne vil have ro.

Især har hvalpe oftest en aktiv tid lige efter et måltid.

 

Det er helt normalt, men hammer irriterende :-D

 

Lad være med at tage konflikter og fastholde ham der, men afled og aktiver ham hellere på forhånd, så hans aktivitet bliver brugt på fodersøg. Fodersøg tilfredsstiller hans behov for aktivitet samtidig med at det trætter ham dejligt.

 

Jeg plejer at lægge en lille oplevetur ind på det tidspunkt og afslutte hjemme med fodersøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

he he fedt jeg bruger ordet hyrdetime...nej jeg mener selvfølgelig ulvetime :blink:

 

Han er d/d gårdhund, gravhund, papillon og border collie. Han er 11 uger i dag og vejer 3.3 kg.

 

Turen om aftenen er som regel en times tid efter aftensmad og det er startet for 3-4 dage siden. Før det var det netop der han sov!

 

Det er altid rart at få at vide det er normalt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

he he fedt jeg bruger ordet hyrdetime...nej jeg mener selvfølgelig ulvetime :blink:

 

Han er d/d gårdhund, gravhund, papillon og border collie. Han er 11 uger i dag og vejer 3.3 kg.

 

Turen om aftenen er som regel en times tid efter aftensmad og det er startet for 3-4 dage siden. Før det var det netop der han sov!

 

Det er altid rart at få at vide det er normalt :lol:

 

Ja, irriterende normal :-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...