Hop til indhold

Emil er meget syg...


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanett25

:cry: Bette Emil er blevet voldsom syg.

 

Vi har fundet årsagen hertil, idet han onsdag uheldigvis sprang i en mose.

 

Han syntes vel den så spændende ud eftersom mosen var grøn på overfladen, og fræsede ned af bakken og sprang i med alle 4. Kulsort kom han op ret så hurtigt, da han fik et chok - stakkels dreng.

 

Igår eftermiddag torsdag, fik han pludselig ret så kraftig diarré - og resten af aftenen stod det ud af ham i tide og utide. Han kunne slet ikke styre det. Han vandrede rundt - var oppe om natten og virkede generelt utilpas.

 

Fredag morgen, var han meget træt - lå imellem Esben og jeg og så meget trist ud. Jeg tog i skole og sagde til Esben han skulle hente Zoolac og skånekost til Emil - og så måtte vi se status når jeg kom hjem.

 

Esben ringede til mig kun et par timer efter, fordi Emil nu også var begyndt og kaste op. Han ville ikke spise skånekost og han havde stadig uhæmmet diarré.

 

Han kom til dyrlægen kl. 15.00 eftersom jeg begyndte og regne mig frem til at han nok havde fået en bakterielinfektion fra mose-badet. Da Esben nævnte det for dyrlægen, var han ikke tøvende da han bad os komme ved hurtigst ledige tid.

 

Han har en alvorlig betændelse i tarmene, forårsaget af de fantakstiske mængder bakterier sådan en mose indeholder, og som er meget "skrappe" og som blot ved berøring ved Emils næse har smittet ham meget alvorligt. :cry: Han slugte jo netop ikke noget vand.

 

Han må ikke få noget mad indtil i morgen aften (og han har intet fået idag heller og hele aftenen igår.)

 

I morgen aften må han kun få 100 g speciel skånekost:!: :(

 

Resten af lørdag må han ialt få 300 g skånekost- hvor han normalt plejer at få 850 g. på en dag. Han må kun få 400 g foder pr dag, de næste 4 dage :!:

 

Bakterierne må absolut få intet at leve af. Ikke en engang et tyggeben eller en gren må han få :cry:

 

Han har fået 2 store omgange antibiotika

 

Han skal derudover have piller morgen og aften og pasta (zoolac)

 

Allerede nu er han helt umulig - han er hamrende sulten og hvad i alverden stiller man op med en 50 kg hund der bare VIL have mad:confused::confused::confused: og ikke må få det i et døgn og sdkal leve af "fuglemad" den næste uge....Åh suk

 

Det værste er bare at jeg er så frygtelig ked af det på Emils vegne, fordi han skammer sig hver gang "skidtet" bare ryger ud af ham, fordi han ikke kan styre det.

 

Allerede nu er diárrén blevet endnu mere tynd, pga fasten.

 

Han gør og gør - beder os om mad - åååhhh hvor er det dog frygteligt...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst jeanett25
Stakkels jer og Emil :ae:

 

Jeg håber han kommer hurtigt over det. Og så må I huske at lige meget hvor meget det skærer jer i hjertet at se ham så sulten, så er det altså til hans eget bedste. Men hvor må det være svært at høre ham græde efter mad :ae:

 

Mange tak!

 

Ja, det er jo for hans bedste, men hvor ville jeg bare ønske jeg kunne tale med ham og han kunne forstå at det ER for hans eget bedste. :cry: For jeg får det simpelthen så dårligt, når jeg kan se at han bare er så sulten!

 

Oven i det hele må han jo kun komme lidt ud, så frygter det bliver et mareridt den næste uge..

 

Men når alt det så er sagt, så er jeg utrolig glad for vi ringede hurtigt til dyrlægen, for han gjorde det meget klart at han har oplevet hunde der er døde af de der "mosebakterier", fordi hundeejere ikke rigtig er nok informeret her omkring.

 

Jeg vidste fx heller ikke han kunne blive smittet uden og indtage vandet, men det kunne han jo så godt :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej da "lille" Emil-pus! :ae: :ae:

 

Men hvor godt I kom så hurtigt til dyrlægen, det er noget ækelt noget med de der alger - er dog sikker på Emil nok skal blive rask igen! :ae:

 

Kender godt kombinationen af en hund der er monster sulten grundet fast og næsten "skammer" sig når det løber ud bagi.. man kan næsten begynde at græde, når de for 10. gang trisser rund om sig selv halv-siddende og med det mest lidende udtryk :cry:

 

Og hvor ville man gerne kunne fortælle dem, at det går over, og at de får et kæmpe kødben, når de er raske igen! :neutral:

 

Vi krydser fingre for at Emil kommer sig hurtigt! Nus til ham herfra :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae::ae::ae:

 

Det er jeg rigtig, rigtig ked af at høre! Jeg håber at Emil bliver mere træt af ikke at få så meget mad, så han kan sove denne dumme uge væk.

 

Ønsker ham alt den bedste bedring i verden! Og håber du kommer rimelig helskindet igennem også, kan godt forstå det overhovedet ikke føles sjovt at skulle faste sin sultne hund :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Rigtigt Rigtigt god bedring:ae:!! Stakkels Emil! får det helt dårligt af at tænke på hvordan i har det :cry:

Heldigvis er det en uge og ikke mere det har jeg været ude for :skraek:

 

Mange tak ... Ja, håber da det kun er 1 uge, nu må vi se, dyrlægen sagde, det muligvis kunne tage længere tid før han var på toppen, men håber sørme på 1 uge ...

 

Han er heldigvis ret så dygtig lige nu - han er helt klart sulten og nok også lidt rastløs eftersom han kun har været ude på een ganske kort tur idag. Alligevel er han krybet op mellem Esben og jeg i sofaen og putter.

 

Jeg er meget stolt af ham :hjerte:

 

Krydser fingre for at det går lige så godt i morgen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Nej da "lille" Emil-pus! :ae: :ae:

 

Men hvor godt I kom så hurtigt til dyrlægen, det er noget ækelt noget med de der alger - er dog sikker på Emil nok skal blive rask igen! :ae:

 

Kender godt kombinationen af en hund der er monster sulten grundet fast og næsten "skammer" sig når det løber ud bagi.. man kan næsten begynde at græde, når de for 10. gang trisser rund om sig selv halv-siddende og med det mest lidende udtryk :cry:

 

Og hvor ville man gerne kunne fortælle dem, at det går over, og at de får et kæmpe kødben, når de er raske igen! :neutral:

 

Vi krydser fingre for at Emil kommer sig hurtigt! Nus til ham herfra :kys:

 

Ja det er ret så giftigt for kroppen! Og bakterierne udelukker optagelsen af næringen i maden, sådan at hunden afkræftes og det er vist også noget med de kan æde hundene indefra....:confused: Klamt....Vi kunne også se den smule ris Emil havde fået, kom hele og fine ud igen sammen med en del vandligt indhold...:???:

 

Tusind tak for nusningen - bliver Emil rigtig glad for! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry: Bette Emil er blevet voldsom syg.

 

Vi har fundet årsagen hertil, idet han onsdag uheldigvis sprang i en mose.

 

Han syntes vel den så spændende ud eftersom mosen var grøn på overfladen, og fræsede ned af bakken og sprang i med alle 4. Kulsort kom han op ret så hurtigt, da han fik et chok - stakkels dreng.

 

Igår eftermiddag torsdag, fik han pludselig ret så kraftig diarré - og resten af aftenen stod det ud af ham i tide og utide. Han kunne slet ikke styre det. Han vandrede rundt - var oppe om natten og virkede generelt utilpas.

 

Fredag morgen, var han meget træt - lå imellem Esben og jeg og så meget trist ud. Jeg tog i skole og sagde til Esben han skulle hente Zoolac og skånekost til Emil - og så måtte vi se status når jeg kom hjem.

 

Esben ringede til mig kun et par timer efter, fordi Emil nu også var begyndt og kaste op. Han ville ikke spise skånekost og han havde stadig uhæmmet diarré.

 

Han kom til dyrlægen kl. 15.00 eftersom jeg begyndte og regne mig frem til at han nok havde fået en bakterielinfektion fra mose-badet. Da Esben nævnte det for dyrlægen, var han ikke tøvende da han bad os komme ved hurtigst ledige tid.

 

Han har en alvorlig betændelse i tarmene, forårsaget af de fantakstiske mængder bakterier sådan en mose indeholder, og som er meget "skrappe" og som blot ved berøring ved Emils næse har smittet ham meget alvorligt. :cry: Han slugte jo netop ikke noget vand.

 

Han må ikke få noget mad indtil i morgen aften (og han har intet fået idag heller og hele aftenen igår.)

 

I morgen aften må han kun få 100 g speciel skånekost:!: :(

 

Resten af lørdag må han ialt få 300 g skånekost- hvor han normalt plejer at få 850 g. på en dag. Han må kun få 400 g foder pr dag, de næste 4 dage :!:

 

Bakterierne må absolut få intet at leve af. Ikke en engang et tyggeben eller en gren må han få :cry:

 

Han har fået 2 store omgange antibiotika

 

Han skal derudover have piller morgen og aften og pasta (zoolac)

 

Allerede nu er han helt umulig - han er hamrende sulten og hvad i alverden stiller man op med en 50 kg hund der bare VIL have mad:confused::confused::confused: og ikke må få det i et døgn og sdkal leve af "fuglemad" den næste uge....Åh suk

 

Det værste er bare at jeg er så frygtelig ked af det på Emils vegne, fordi han skammer sig hver gang "skidtet" bare ryger ud af ham, fordi han ikke kan styre det.

 

Allerede nu er diárrén blevet endnu mere tynd, pga fasten.

 

Han gør og gør - beder os om mad - åååhhh hvor er det dog frygteligt...:cry:

 

:ae::ae:

 

Stakkels Emil og stakkels jer, håber snart han er frisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god bedring med Emil :ae: Det er så hårdt at have en rigtig syg hund. Har oplevet Pero rigtigrigtig syg én gang og jeg gik og var helt bange for at han skulle dø fordi han var så udsultet (opkast og diarre) og ikke spiste i mange dage :megaked:

 

Men der går garanteret ikke lang tid før Emil er frisk igen :-) Der er ikke noget bedre end den dag det hele vender og man har en glad hund igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Åhhh, hvor er det synd for både ham og jer :ae:Det er godt nok utroligt så lidt, der skal til, for at en hund kan få det så dårligt :shock: Jeg mener - at han ikke engang behøver drikke vandet, før bakterierne kan gøre ham så syg! Jeg håber, han hurtigt får det bedre igen :x2:

 

Tak!

 

Ja det er faktisk skræmmende. Dyrlægen sagde, at de der moser hvor der jo hverken kommer vand til eller fra, "ophobes", lever der en ufatteligt masse af bakterier, som er utrolig giftige for hundens tarmsystem.

 

Det, at bakterierne kommer i minimal kontakt med næsen, gummer mv kan give infektion/betændelse mv., når hunden så senere slikker sig om gummerne/næsen, bliver bakterierne "optaget". Det bliver endnu mere farligt såfremt hunden indtager vandet, da mængderne af bakterierne, hunden så vil indtage, ofte er meget større. Det er også i disse tilfælde, han har oplevet nogle tragiske udgange for nogle hunde. :(

 

Jeg håber også han bliver fit for fight (snart!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Uh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige :cry:

 

Stakkels lille Emil! Har en af Jer mulighed for at blive hjemme hos ham i den kommende uge?

 

Nej er også selv ret forskrækket. Er jo egentlig vant til at håndtere syge dyr...(hestene) men det kom altså bag på mig hvor skidt han ret så hurtig blev.

 

Jeg har jo selvfølgelig mødepligt lige præcis den uge vi træder ind i :(, men Esben har jo sit firma, så han arbejder hjemme i hvert fald de første par dage i næste uge.

 

Og så har vi jo lige weekenden også til at Emil kan få slappet af og komme ind i rytmen med mindre og anderledes foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...