Hop til indhold

Tips søges

Gæst petermillanielsen
 Share

Recommended Posts

Gæst petermillanielsen

Hej min lille alonso er nu 4½ måneder

Jeg har hørt en hund har en kun EN ejer, lige meget hvor mange der "ejer" ham.

Nu har jeg plaget mine forældre i 3 år og har så endelig fået en hund, min lillebror og lillesøster er mest til vores katte.

Så jeg går meget op i "at han bedst kan lide me" (vis i forstår hvad jeg mener, ikke "bedst lide" men stærkeste bånd (venskab),

så er der nogle gode tips til at få ham til at kunne "bedst lide mig"

Hilsen Peter 12 år og

Alonso en sød lille mops

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er ham der primært fodrer og går tur med ham, træner med ham - både hjemme og på træningspladsen, leger, aktiverer og sover med ham - så bliver han automatisk "din" hund...

Min Karla er fx min hund. Selvom hun er ganske glad for både min mand og mange af vores venner - og kan blive helt overstadig når de kommer hen til hende - så er der ingen tvivl om hvem der vælges når det gælder ;-)... "mor, mor, mor"...

Men lige siden hun var lille bitte har jeg også være den primære rolle i hendes liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej min lille alonso er nu 4½ måneder

Jeg har hørt en hund har en kun EN ejer, lige meget hvor mange der "ejer" ham.

Nu har jeg plaget mine forældre i 3 år og har så endelig fået en hund, min lillebror og lillesøster er mest til vores katte.

Så jeg går meget op i "at han bedst kan lide me" (vis i forstår hvad jeg mener, ikke "bedst lide" men stærkeste bånd (venskab),

så er der nogle gode tips til at få ham til at kunne "bedst lide mig"

Hilsen Peter 12 år og

Alonso en sød lille mops

Hej Peter.

En hvalp/hund knytter sig til et menneske af forskellige årsager:

Den som giver den meningsfyldt aktivtet som at gå tur hvor den oplever meget sjovt/spændende

Den som laver sjove/spændende øvelser med den og belønner med dejlige godbidder

Den som leger med den og ikke overskrider dens grænser når den bliver lidt træt

Den som beskytter den hvis den føler sig overvældet i en situation, f.eks. hvis en større hund maser sig ind på den

Den som lærer den grænser på en rolig måde uden fysisk tage fat i den eller råbe

Og så noget som næsten er det vigtigste: Den person som har den indre ro hvalpe har behov for at mærke. Det kan være så simpelt som at man kan side stille længere tid af gangen med hvalpen på skødet eller liggende op ad sig.

En hund kan sagtens knytte sig stærkt og forskelligt til flere personer.

En person som måske står for gåturene vil få et vist antal "point" i hundens øjne, den der står for fodring vil få et vist antal point, den der laver aktiviteter og øvelser vil få nogle point og den som sover sammen/sidder med hunden vil også få point osv.

Så er det op til hunden at vurdere om nogle har fået flere point end andre.

Jo mere du tager dig af og laver sammen med din hvalp des mere vil den vælge dig.

Men husk at hunde har kæmpe hjerter og sagtens kan elske mange mennesker :hjerte:på en gang uden de andre mister noget af den grund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites