Hop til indhold

Blod efter afføring.


Gæst lillemor
 Share

Recommended Posts

Min 11,5 årrige hanhun er begyndt at bløde fra endetarmen kortvarigt efter afføring, har afførings uheld om matten ca. hver 2-3 uge og har endret lidt adfær på det sidste. hans ånde er også blevet betydelig værre og jeg kan ikke få det bedre.:cry:

 

Vi skal selvfølig til læge på mandag, men er der nogen der har en ide om hvad svar jeg kan vendte mig hos lægen?:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, det kan jo være alt muligt. Men dårlig ånde/ åndedrætsbesvær (eller hvad det er) og blødning efter afføring behøver jo ikke at være grundet det samme.

 

En ældre intakt hanhund kan have problemer med prostata og det viser sig ofte som problemer med at komme af med afføring, ikke som hos mænd, at de tisser i morsekode (prik, prik, streg osv.). :lol:

 

Vejrtrækningsproblemer (ved ikke om det var det du mente) kan være relateret til dårlig hjertefunktion, så jeg synes det er fornuftigt at du kigger forbi Dr. Dyr på mandag.

 

God bedring med din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente at han lugter grimt ud af munden.

 

Han er kastereret.

 

Hans afføring er som den skal være og man kan ikke se blod i det. Blodet kan ses i numsehullet og der går ca. en halv time før det er tørret ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg mente at han lugter grimt ud af munden.

 

Han er kastereret.

 

Hans afføring er som den skal være og man kan ikke se blod i det. Blodet kan ses i numsehullet og der går ca. en halv time før det er tørret ind.

 

uff... det lyder ikke godt.. blod i tarmåbninger er aldrig et godt tegn... er det kun når han skal af med afføring han bløder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er så. Efter han her lavet kommer der blod, ikke så meget, at det løber men næsten og det er frisk blod, og så går der 20-30 min. så er det tørret og det kommer først igen, når han laver næste gang.

 

han virker frisk nok, vi var i hundeskoven i går (det var der jeg opdagede blodet) og der løb han rundt og legede som de andre hunde, som værken var syge eller gamle.

 

Jeg vil bare ikke håbe, at han skal aflives.:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Ja det er så. Efter han her lavet kommer der blod, ikke så meget, at det løber men næsten og det er frisk blod, og så går der 20-30 min. så er det tørret og det kommer først igen, når han laver næste gang.

 

han virker frisk nok, vi var i hundeskoven i går (det var der jeg opdagede blodet) og der løb han rundt og legede som de andre hunde, som værken var syge eller gamle.

 

Jeg vil bare ikke håbe, at han skal aflives.:megaked:

 

lige nogle tillægs spørgsmål... har du lagt mærke til om han spiser mindre, har han tabt sig, er tandkødet rødt eller irriteret, spiser han som han skal, har han ændret adfærd, der forskel på, at han virker frisk nok, og så om han er frisk nok som han plejer, og du er sikker på, at der ikke er blod i afføringen?

 

håber heller ikke, at han skal aflives.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Blod i tarmen efter afføring, jeg har set det hos en vens hund og dette viste sig at være grundet betændte analkirtler. Dyrlægen gav antibiotika og senere lod de kirtlerne fjerne.

 

Ingen tvivl om at han har nået en alder hvor der dukker lidt skavanker op. men når du siger at han leger og ellers er glad så håber og forventer jeg det bedste!

 

Held og lykke imorgen hos dyrlægen :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som skrevet i starten af tråden, så har han ændret adfær, samt andre problemer. Men apetitten og vægten fejler ikke noget.

 

Jeg tror godt at hunde kan have indvendige hemorider, men han virker ikke særlig irtabel eller øm i enden, men det kan da godt værre.

Redigeret af lillemor
Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi ved dyrlægen og det med blodet det var bare nogle rifter, men alle de andre ting, var tegn på, at han var ved at være senil og derfor valgte vi i samråd med lægen, at det var bedst for ham, at komme herfra inden, det blev værre for både ham og os.

 

Så kl. 15.30 sov Børste stille ind.:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi ved dyrlægen og det med blodet det var bare nogle rifter, men alle de andre ting, var tegn på, at han var ved at være senil og derfor valgte vi i samråd med lægen, at det var bedst for ham, at komme herfra inden, det blev værre for både ham og os.

 

Så kl. 15.30 sov Børste stille ind.:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

 

:ae:

 

Jeg er sikker på at det var det rigtige at gøre, selvom det er hårdt.

 

Hvil i fred

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi ved dyrlægen og det med blodet det var bare nogle rifter, men alle de andre ting, var tegn på, at han var ved at være senil og derfor valgte vi i samråd med lægen, at det var bedst for ham, at komme herfra inden, det blev værre for både ham og os.

 

Så kl. 15.30 sov Børste stille ind.:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

Det er jeg ked af at høre :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Så var vi ved dyrlægen og det med blodet det var bare nogle rifter, men alle de andre ting, var tegn på, at han var ved at være senil og derfor valgte vi i samråd med lægen, at det var bedst for ham, at komme herfra inden, det blev værre for både ham og os.

 

Så kl. 15.30 sov Børste stille ind.:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Det er jeg utrolig ked af at høre.. det er altid hårdt at miste en man har nær.. også selvom den har 4 ben, og en hale..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...