Hop til indhold

Alene hjemme


Gæst littlemisssunshine
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Gæst Unknown99

vores er også alene hjemme omkring de 4-6 timer sjældne gange 8 timer... men hvis vi skal noget har jeg en dejlig svigermor der forguder vores hunde, og vil passe dem hver gang hun kan få lov.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er alene hjemme 1 gang om ugen i nogle timer - ca. 3-4 timer, da jeg er på studie den ene dag, og der går min store datter så direkte hjem fra skole og er sammen med hunden. Så det ikke bliver mere end de timer.

 

Hun har dog været alene hjemme i 6 timer, da vi ikke havde mulighed for at have hende med til en fødselsdag pga. anden hund i hjemmet som ikke er egnet til små hunde. Jeg synes også 6 timer er max. Er det ikke også noget med de ikke kan holde sig længer eksempelvis blæren?

Vi ha trænet være alene hjemme, helt ned fra få sekunder, til minutter, til halve og hele timer rigtig længe før hun var rigtig alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er langt bagud med alenehjemmetræningen af Guincho, men ved at han kan holde sig 11 timer! Nemlig da vi var i Århus, og han ikke turde tisse på fremmede steder! Stakkels hund!

 

Med min tidligere hund, newf, satte jeg grænsen ved ca. 4 timer, blev det til mere fik jeg mine forældre til at tage ud og være sammen med ham en times tid.

 

Toffi var ikke ret tit alene, måske et par timer hver anden uge. Men hvis vi f.eks. skulle til en konfirmation ell. lign. satte jeg grænsen ved 7 timer, hvilket hun klarede flot trods manglende daglige rutiner i at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
man træner det :-)

 

Ja, det ved jeg godt. Men tænkte på, at når mange skriver det er synd for dem, hvis de er alene fx 4-6 timer om dagen. Hvordan kan det lade sig gøre, hvis man har et fuldtidsarbejde ikke at overskride den tidsgrænse :) ?

 

Det er jo ikke sikkert man liiige har den mulighed Petrine :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det ved jeg godt. Men tænkte på, at når mange skriver det er synd for dem, hvis de er alene fx 4-6 timer om dagen. Hvordan kan det lade sig gøre, hvis man har et fuldtidsarbejde ikke at overskride den tidsgrænse :) ?

 

Det er jo ikke sikkert man liiige har den mulighed Petrine :blink:

Det kan heller ikke altid lade sig gøre.. Men jeg synes personligt heller ikke, at det er synd for en hund at være alene i fem timer, hvis den har lært det og er rolig omkring det.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...