Hop til indhold

Teenagetudetråd


Umulia
 Share

Recommended Posts

ryst benet og til sidst flyver hun vel af :lol:

 

nææ, også den løsning jeg ville ty, væk med dig kræ :evil:

 

Jeg kan knap nok løfte mit spinkle lille ben når der hænger 22 kgs vedhæng på :lol:

 

Det sværeste var næsten ikke at grine (i hvert fald de første par gange)... Hun ser bare så sjov ud når hun hænger der, kunne hun tale ville hun sige noget i stil med "nejnejnejnejnej - jeg skal bare liiiiige"

 

Når jeg hæver stemmen "undskylder" hun, men slipper alligevel ikke :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Den bruger jeg også - men så sent som imorges gentog hun det alligevel :evil: heldigvis kommer adfærden kun i de tilfælde hvor andre hunde leger og hun vil have sin bold - så det er ikke en adfærd jeg nødvendigvis møder dagligt... men hun har da gjort det en 3-4 gange nu....

 

PS. Mit kræ kommer iøvrigt med i aften ...

 

Jeg ved ikke om begge mine eller kun det ene kommer med - komme an på Stellas humør :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan knap nok løfte mit spinkle lille ben når der hænger 22 kgs vedhæng på :lol:

 

Det sværeste var næsten ikke at grine (i hvert fald de første par gange)... Hun ser bare så sjov ud når hun hænger der, kunne hun tale ville hun sige noget i stil med "nejnejnejnejnej - jeg skal bare liiiiige"

 

Når jeg hæver stemmen "undskylder" hun, men slipper alligevel ikke :roll:

 

Jeg syntes også det er rigtig svært at lade være at grine når Baldur forsøger at forhindre mig i at gå ved at hænge sig i benet på mig, men jeg styrer det, for jeg ved hvor irriteret jeg senere bliver, når han kommer bagfra uden at jeg har set ham, og jeg dermed står lige på snotten :lol:

 

Han gør det heldigvis ikke rigtig mere, men på et tidspunkt gjorde han det næsten hver gang vi havde nusset, og han ikke mente vi var færdige :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, nu begynder jeg jo at frygte hvad der sker om et par måneder eller 4 med Møffen :shock:

 

:mrgreen:

 

Pjat med dig. Det eneste der sker er, at Møffe ikke længere gider stå på poter for dig for en tørkost-pille og at dame-vovserne distrahere ham i at gøre, hvad moar siger. Fortsæt, hvor I var nået til da dyret blev sindsygt og tag det med et smil vel vidende at det går over igen. Det hjælper jo alligevel ikke noget at flippe ud på sådan et forstyrret dyr :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pjat med dig. Det eneste der sker er, at Møffe ikke længere gider stå på poter for dig for en tørkost-pille og at dame-vovserne distrahere ham i at gøre, hvad moar siger. Fortsæt, hvor I var nået til da dyret blev sindsygt og tag det med et smil vel vidende at det går over igen. Det hjælper jo alligevel ikke noget at flippe ud på sådan et forstyrret dyr :mrgreen:

 

Tror du virkelig at det mad-fixerede dyr nogensinde kommer til at prioritere noget som helst højere end - mad?! :mrgreen:

 

Ej, spøj til side :blink: Men så er det godt, at jeg har en masse på lager og supermarkedet ligger lige om hjørnet til en god gang kylling eller andet :cool:

 

Og ja, så må jeg jo tage den derfra :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der døvhed kan jeg godt relatere til...

 

Den anden dag, i hundeskoven, mødte vi en lille bichon...

 

Sherlock havde lige hilst på den i snor, og så gik de videre. Da vi ikke kunne se dem mere, slap jeg ham løs, men med det samme spurtede han i deres retning, og jeg står der og råber og skriger, på min hund. Jeg får fanget ham da han er nået derop, og vi går et godt stykke fremad. Jeg slipper ham fri, og pist, er han væk igen :lol:

 

Det undrer mig altså lidt, for ved tæven vi lige havde mødt, gik vi videre uden problemer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
I skal jo først lige igennem første omgang :mrgreen: så bliver de normale igen - og så lige når I med glæde har vænnet jer til jeres dejlige fornuftige voksne hund - så ryger fornften en gang til :5up: :megaked: :blink:

 

Ja, det er lige hvad vi har erfaret.. Vores ellers velopdragne, virkeligt dygtige Tessa er de sidste 3-4 uger blevet en møgkøter uden lige.. For dælen.. :evil:

Hun tyranniserer Molly og vil konstant humpe hende.. Det er et mareridt..

 

Molly er heldigvis ved at være forholdsvis rolig og lydig.. Men det ændrer sig jo også igen.. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter Aslans sidste møghunde anfald :mrgreen: Er jeg begyndt at gribe det lidt anderledes an.

 

Jeg er blevet meget overvejene, og er begyndt at bruge meget energi på at UNDGÅ situationer, hvor jeg har en formodning om at der kunne komme et møghunde anfald :mrgreen:

 

 

Det føles for mig - bedre - at bruge energien på at undgå, end at ærger mig over møghunde anfald :blink:

(ting som at han kravler op i sofaen, og bare kravler laaaaaaaangsomt ned igen, imens martin giver ham et møgfald, ja det er jo så ting som er svære at undgå)

 

Indtil videre har vi en perfekt hund, når der ikke er noget at gå ad ude i haven :5up:

 

Dog er der så visse ting som han måske godt kunne have håndteret, men ikke fik lov til - nu håber jeg ikke det giver bag-slag og jeg ender med at have en inaktiv hund :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter Aslans sidste møghunde anfald :mrgreen: Er jeg begyndt at gribe det lidt anderledes an.

 

Jeg er blevet meget overvejene, og er begyndt at bruge meget energi på at UNDGÅ situationer, hvor jeg har en formodning om at der kunne komme et møghunde anfald :mrgreen:

 

 

Det føles for mig - bedre - at bruge energien på at undgå, end at ærger mig over møghunde anfald :blink:

(ting som at han kravler op i sofaen, og bare kravler laaaaaaaangsomt ned igen, imens martin giver ham et møgfald, ja det er jo så ting som er svære at undgå)

 

Indtil videre har vi en perfekt hund, når der ikke er noget at gå ad ude i haven :5up:

 

Dog er der så visse ting som han måske godt kunne have håndteret, men ikke fik lov til - nu håber jeg ikke det giver bag-slag og jeg ender med at have en inaktiv hund :roll:

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst marina29
så er det igang med gå pænt træning fordelt over flere men mindre ture, mere hjerne aktivitets træning.

 

og tålmodighed i 1 års tid :mrgreen::mrgreen:

 

Ahhh ja, han forstår i hvert fald at teste min tålmodighed ;)

 

Men igår havde han en helt almindelig dag, hvor han bare var dejlig :) Vi købte et nyt rebkødben, og det holdt så kun 5 min inden han fik gnabet det første reb af, men nu må vi se ;)

 

Glæder mig til at se om min gang overlever at han er alene hjemme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Ja selvom Emil stadig tisser som en lille dreng, så er har der altså sneget sig lidt teenagestreger ind alligevel. :mrgreen:

 

Ja jeg har alrdig lært Emil at hoppe.....Meeeen alle der kender til en GD VED at de er ret så gode til at hoppe og hopper gerne PÆNT højt :shock:

 

Og det har Emil altså fundet ud af at han kan. Ja jeg bifaler det ikke - vil jo gerne passe på lemmerne...men oveni i det hele synes jeg også han er hamrende morsom...:confused:

 

Men men plejer dog at bede ham ret bestemt om at sætte ned. Det hjælper i øjeblikket men kort efter er han igang igen. :mrgreen::mrgreen:

 

Skal altså lige siges at han kun gør det når han får flip.

 

Oooog så er der også lige den der med de andre hunde...

 

Jeg synes ellers jeg var blevet ret godt til at få ham til at gå pænt hvis derkom andre hunde...men det er altså glemt:rolleyes:

 

Faktisk var vi til stævne og der var en sort lab (som han altså bare eeelsker generelt, fordi han har en sort labkammerat herhjemme)

 

123.... og Emil (aka 50 kg) kaster sig ud i linen og jeg ryger på næsen ned i græsset. OG folk grinede og grinede og grinede.........

 

Og jeg?? Ja jeg kunne have begravet mig selv...men egentlig med et smil på læben...Nå ja, det er da okay han er glad for sorte labber, meeen der skal vist lige trænes lidt på de der impulsreaktioner fra Emils side. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er altid rart - lige at blive bekræftet i, at der altid er nogle hunde, der er "værre".

 

Liva stak heller ikke af ved fremadsendelse i går - til gengæld syntes hun, at spanden skulle med tilbage, så den blev pænt afleveret til hånd, mens træneren og jeg stod og grinede lidt af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er altid rart - lige at blive bekræftet i, at der altid er nogle hunde, der er "værre".

 

Liva stak heller ikke af ved fremadsendelse i går - til gengæld syntes hun, at spanden skulle med tilbage, så den blev pænt afleveret til hånd, mens træneren og jeg stod og grinede lidt af hende.

 

 

 

Så kan man snakke om en klog hund :blink:

Hun ville jo undgå idiotarbejde, sæt i sendte hende ud efter spanden EFTER hun var kommet tilbage :engel::blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne tude lidt - Mio svinger vildt meget for tiden, det er bare så hårdt. Man bliver både fysisk og psykisk udkørt, især fordi man bliver så frustreret når intet hjælper! Så hellere tilbage til tisseture om natten og få uheld på gulvet, det kan man da håndtere! :roll:

 

Sidste rally-træning var han totalt bims, jeg havde sådan glædet mig til at gå den store bane, men han havde alt andet i tankerne! Han træk mig omkuld 2 gange, humpede træner Pias ben og gøede af alt, alle og intet! :cry:

 

og så Mios dag idag:

 

07:00 komme med lidende ulvehyl i sengen..

07:15 give mor potedask i hovedet med kløer..

07:30 kamp-leg med Pippi oven på mor i sengen..

07:35 flygte om bag mor, og smide sig oven på hendes hoved..

..

10:00-

Gø af Sheila

Forsøge at humpe Sheila

Hoppe op ad LuckyLuna

Gø mere af Sheila

Genere Sheila

osv..

 

11:00-

Gø af Sheila

Genere sovende Sheila

Gø af alt

Tigge ved bordet

Hoppe op på LuckyLuna

Gø af køkkenur

Genere Sheila

osv..

 

14:00-

Gø af andre hunde i MaxiZoo

Slippe ud af snoren i MaxiZoo

Pludselig og første trang til at tisse indenfor selvom jeg lige har tisset udenfor

Lette ben op ad Hills foder-rækken i MaxiZoo

Gø mere af andre hunde i MaxiZoo

Løbe hen til skræmt mand på fiskeindkøb i MaxiZoo

 

osv..

 

En meget prøvende dag for Mor her! :roll: Som endte med, at han tog en flot svømmetur i en sø (han hentede frivilligt en dunhammer jeg kastede), og så var alt glemt :lun: I hvert fald til imorgen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne tude lidt - Mio svinger vildt meget for tiden, det er bare så hårdt. Man bliver både fysisk og psykisk udkørt, især fordi man bliver så frustreret når intet hjælper! Så hellere tilbage til tisseture om natten og få uheld på gulvet, det kan man da håndtere! :roll:

 

Sidste rally-træning var han totalt bims, jeg havde sådan glædet mig til at gå den store bane, men han havde alt andet i tankerne! Han træk mig omkuld 2 gange, humpede træner Pias ben og gøede af alt, alle og intet! :cry:

 

og så Mios dag idag:

 

07:00 komme med lidende ulvehyl i sengen..

07:15 give mor potedask i hovedet med kløer..

07:30 kamp-leg med Pippi oven på mor i sengen..

07:35 flygte om bag mor, og smide sig oven på hendes hoved..

..

10:00-

Gø af Sheila

Forsøge at humpe Sheila

Hoppe op ad LuckyLuna

Gø mere af Sheila

Genere Sheila

osv..

 

11:00-

Gø af Sheila

Genere sovende Sheila

Gø af alt

Tigge ved bordet

Hoppe op på LuckyLuna

Gø af køkkenur

Genere Sheila

osv..

 

14:00-

Gø af andre hunde i MaxiZoo

Slippe ud af snoren i MaxiZoo

Pludselig og første trang til at tisse indenfor selvom jeg lige har tisset udenfor

Lette ben op ad Hills foder-rækken i MaxiZoo

Gø mere af andre hunde i MaxiZoo

Løbe hen til skræmt mand på fiskeindkøb i MaxiZoo

 

osv..

 

En meget prøvende dag for Mor her! :roll: Som endte med, at han tog en flot svømmetur i en sø (han hentede frivilligt en dunhammer jeg kastede), og så var alt glemt :lun: I hvert fald til imorgen :blink:

 

Ikke for at være ond, men det der show i Maxi Zoo lyder fantastisk...hvis det ikke er ens egen hund, der udfolder det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

14:00-

Gø af andre hunde i MaxiZoo

Slippe ud af snoren i MaxiZoo

Pludselig og første trang til at tisse indenfor selvom jeg lige har tisset udenfor

Lette ben op ad Hills foder-rækken i MaxiZoo

Gø mere af andre hunde i MaxiZoo

Løbe hen til skræmt mand på fiskeindkøb i MaxiZoo

 

 

 

 

Man skal jo ikke grine af andres elendighed, men det er sauf susmer svært at lade være.

Det er simpelthen så godt fortalt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hulk og snøft og hvin og græde snot, hvor er Allister strid!!!!!!

 

Jeg er nogengange bare SÅ træt af ham at jeg har lyst til at sende ham fluks tilbage til Ribe! Det er lidt skræmmende da jeg aldrig har været så sur på Elliott at jeg havde det på den måde.

Allister er bare så mega anstrengende og high strong hele tiden, det er ligesom om han aldrig nogensinde slapper af!!

Det hjælper ikke på det hele at han er så usikker/bange/oppe at køre på gåturerne at han gør af alt hvad der passer ham. Nogen dage er det biler, andre dage cykler eller mennesker (som regl en eller anden form for minioritet, så det bare bliver ekstra pinligt når ens hund går amokka/baserko på dem). De hyggelige gåture er efterhånden et sandt helvede, og en ond ond cirkel:

 

Allister bliver usikker og gøer

Mor bliver vred/anstrengt

Allister gør endnu mere fordi mor er anstrengt

osv osv.

 

Han går også fulstændig amok i gøhelvede på fremmede hunde hvis han ikke lige får lov til at hilse indenfor de første 2 sekunder efter at han har opdaget hunden.

 

Udover det leger Elliott enten autist eller Rasmus modsat på gåturerne -

Han laver nøjagtig den samme som Leroy, forklaret i første indlæg.

 

Farer hen efter en fremmed hund på den anden side af plænen.

Hører at der bliver råbt stop, stopper måske/sænker farten.

Fortsætter ALLIGEVEL over til den anden hund.

 

Så det ender med at jeg står og råber og løber efter Elliott, for at stoppe ham, så den fremmede hunds ejer tror at han er vanvittigt bidsk eller aggressiv siden jeg reagerer på den måde.

 

Det er jo ikke fordi han gør noget ved den anden hund, jeg vil bare gerne have at han venter til jeg har sagt god for at hundene kan hilse.

 

Frustreret? Ja mon ikke:megaked:

 

Ps. Allister har lige spist en sko!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...