Hop til indhold

HJÆLP ! Min hvalp har PDA


Gæst Nanna-b
 Share

Recommended Posts

Ja, som Nollike skriver, så vidt jeg kan læse mig til har pigen fået hvalpen hjem i fredags... begrænset hvad man kan nå på en weekend.

 

 

Nanna B - det ér den hjertefejl jeg kender 2 hvalpe med. De er kommet sig glimrende efter operationen, den ene er voksen nu og den anden er 1 år. Som du selv skriver er der 75% chance for at det går godt!

 

Den voksnes operation kostede 6.000kr. dengang. Ejeren siger at du skal være opmærksom på at blodet bliver pumpet meget hurtigere rundt i kroppen, så lad være med at overbelast den med for meget løb osv. Men ellers er der på den måde ikke noget du skal/kan gøre nu, andet end selvfølgelig hurtigst muligt at få påbegyndt operation.

 

Tiden efter operationen er ret hård, da hvalpen skal holdes totalt i ro, så i skal nok allerede nu begynde at overveje hvordan i kan holde de 2 små adskilt. Ellers vil de jo nok lege hele tiden..

 

Du kan også ringe til Dyrenes Beskyttelse, de kan give dig yderligere info om, hvor du kan søge penge henne.

 

Håber du finder ud af det! Skriv endelig igen hvis der er mere du vil spørge om.

 

Det eneste jeg virkelig vil opfordre dig til, er at få ham/hende? kastreret eller steriliseret når vovsen er blevet voksen, da det er en arvelig fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Giv hende nu lige en chance, hun er lige kommet hjem med hvalpen! Jeg er enig i at det ikke er det mest gennemtænkte hvalpekøb der findes, men når nu skaden er sket, så er det da smartere at råde frem for at klaske hende i hovedet med en våd søndagsberlinger. Hun HAR jo opdaget at hun har jokket i spinaten, men jeg ser ingen steder at hun så meget som overvejer at lade hvalpen sygne hen. Tværtimod ser jeg at hun kommer herind for at få gode råd til hvad hun kan gøre for hvalpen, så mon ikke begge (både hvalp og ejer) er bedst tjent med at vi råder frem for at bebrejde? Det er stadig weekend og det er jo nok ikke lige det nemmeste tidspunkt at få styr på operation, penge osv. så skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet?

 

Nu ser jeg jo ikke det du har citeret, som værende et forsøg på at dunke nogen i hovedet. MEN jeg er ganske enig i Mastiques tanker: det nytter ikke noget at gå og vente på at et legat går i gennem. Der skal ske noget nu, ikke om tre måneders tid.

 

Ja, det er svært at få styr på alt i løbet af en weekend, men måske jeg ikke er den eneste der har fået forståelsen af, at operationen afhænger af et legat. Det kan vel være - forhåbentligt - at jeg tager fejl. Men alle er vel af den opfattelse, at det er hvalpen der har førsteret pt. - og ikke pengepungen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ser jeg jo ikke det du har citeret, som værende et forsøg på at dunke nogen i hovedet. MEN jeg er ganske enig i Mastiques tanker: det nytter ikke noget at gå og vente på at et legat går i gennem. Der skal ske noget nu, ikke om tre måneders tid.

 

Ja, det er svært at få styr på alt i løbet af en weekend, men måske jeg ikke er den eneste der har fået forståelsen af, at operationen afhænger af et legat. Det kan vel være - forhåbentligt - at jeg tager fejl. Men alle er vel af den opfattelse, at det er hvalpen der har førsteret pt. - og ikke pengepungen.

 

Selvfølgelig skal der ikke gå måneder, men når man er 18 år kan det da godt være svært lige at stampe x antal tusinde kroner op af jorden i løbet af en weekend. Hun skal jo lige have en chance for at kontakte dem der skal kontaktes mht. legater, lån, dyrlæger for pris osv. Alt andet lige, hvis hun får at vide at det tager måneder for at et legat bliver udbetalt, mon så ikke hun får hvalpen aflivet? Jeg kan da godt forstå at hun lige vil undersøge mulighederne før hun griber til den blå sprøjte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal der ikke gå måneder, men når man er 18 år kan det da godt være svært lige at stampe x antal tusinde kroner op af jorden i løbet af en weekend. Hun skal jo lige have en chance for at kontakte dem der skal kontaktes mht. legater, lån, dyrlæger for pris osv. Alt andet lige, hvis hun får at vide at det tager måneder for at et legat bliver udbetalt, mon så ikke hun får hvalpen aflivet? Jeg kan da godt forstå at hun lige vil undersøge mulighederne før hun griber til den blå sprøjte.

 

Jo, da - men en ting er at undersøge mulighederne, noget andet er at skulle gå og vente på et legat MÅSKE går i gennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, da - men en ting er at undersøge mulighederne, noget andet er at skulle gå og vente på et legat MÅSKE går i gennem.

 

Det ved vi jo heller ikke om hun gør ;-) Mon ikke et naturligt spørgsmål ved undersøgelse af legatet vil være, hvor lang tid der går før godkendelse/udbetaling? :blink: Og hvis man opretter legater til brug for dyrlægebehandlinger, så kan der vel ikke være sindssygt lang sagsbehandlingstid? Forhåbentlig! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b
Ja, som Nollike skriver, så vidt jeg kan læse mig til har pigen fået hvalpen hjem i fredags... begrænset hvad man kan nå på en weekend.

 

 

Nanna B - det ér den hjertefejl jeg kender 2 hvalpe med. De er kommet sig glimrende efter operationen, den ene er voksen nu og den anden er 1 år. Som du selv skriver er der 75% chance for at det går godt!

 

Den voksnes operation kostede 6.000kr. dengang. Ejeren siger at du skal være opmærksom på at blodet bliver pumpet meget hurtigere rundt i kroppen, så lad være med at overbelast den med for meget løb osv. Men ellers er der på den måde ikke noget du skal/kan gøre nu, andet end selvfølgelig hurtigst muligt at få påbegyndt operation.

 

Tiden efter operationen er ret hård, da hvalpen skal holdes totalt i ro, så i skal nok allerede nu begynde at overveje hvordan i kan holde de 2 små adskilt. Ellers vil de jo nok lege hele tiden..

 

Du kan også ringe til Dyrenes Beskyttelse, de kan give dig yderligere info om, hvor du kan søge penge henne.

 

Håber du finder ud af det! Skriv endelig igen hvis der er mere du vil spørge om.

 

Det eneste jeg virkelig vil opfordre dig til, er at få ham/hende? kastreret eller steriliseret når vovsen er blevet voksen, da det er en arvelig fejl.

 

Tusind tak for den besvarelse, det var bare rigtig dejligt at høre! Har ringet rundt hele formiddagen, til samtlige mennekser, og alle mener at den lille skal have en chance, hvis jeg er klar på det, og nu har jeg fundet ud af at der vidst er steder her på jylland de laver den slags indgreb, og har ringet rundt til de forskellige dyrehospitaler, og venter svar på dem om man kan lave en form få afdrags betaling, hvor jeg betaler et vis beløb om måneden, så det går frem ad i processen, har også fundet af at legater først bliver givet ud efter at operationen har fundet sted og det er kun på 2000 ca. men det er jo også en start. Jeg kunne vel ikke få at vide hvor at dem du kender har fået lavet operationen ? :) . endnu engang tusind tak for besvarelsen !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt, Nanna!

 

Nu skal i andre måske også lige vide, at hvalpen ikke går rundt og lider nu. Den kan ikke mærke det.

 

Den kan sagtens leve med denne hjertefejl og blive 1-2 år (uden operation), uden særlige gener. Det der sker er, at hjertet pumper blodet meget hurtigere rundt og dermed arbejder hjertet hurtigere end normalt. Efter 1-2 år sker der så det at hjertet (som jo er en muskel) er blevet meget forstørret af alt det ekstra arbejde, og så er det at kroppen ikke rigtigt kan mere.

 

Derudover skal hvalpen også være et par måneder før man vil gå i gang med så stor en operation, det skal man også lige huske.

 

Det er måske nogen gange en god ide lige at søge på facts, før man siger at en hund "bare" skal aflives.... Jeg mener det ikke på en grov måde, men vil aldrig selv give det råd medmindre jeg virkelig vidste hvad sygdommen gik ud på - og at den var uhelbredelig eller involverede mange smerter. Ved godt at en operation er voldsom, men det handler om nogle uger, i et forhåbentligt langt og lykkeligt hundeliv.

 

Og om Nanna så skal betale en vis egenbetaling, bliver det sikkert ikke meget mere end hvad en aflivning alligevel vil koste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne vel ikke få at vide hvor at dem du kender har fået lavet operationen ? :) . endnu engang tusind tak for besvarelsen !

 

De har fået det lavet her i København. Vil gerne finde adresse til dig hvis det er?

Du må endelig skrive hvis der er andet jeg skal spørge dem om, har ikke mødt ham fyren endnu, men går forbi hans arbejde i morgen og ser om han er der. Skal nok fritte ham for alt hvad han kan give af info :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b

Tusinde tak det er virkelig pænt af dig, jo tak ville meget gerne vide alt hvad jeg få at vide om operationen og om hvordan man tackler det hele. En trillion kærlige hilsner fra mig & Lucas <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nanna, har været omkring ham fyrens arbejde et par gange, har desværre ikke fanget ham endnu, men skal nok prøve videre.

 

Husk at opdater hvis du finder ud af noget. Håber vufferne har det godt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...