Hop til indhold

HJÆLP ! Min hvalp har PDA


Gæst Nanna-b
 Share

Recommended Posts

Gæst Nanna-b

Min hvalp Lucas, lider af PDA, PDA er en forkortelse for "Persisterende ductus arteriosus". Fra den store legemspulsåre, der kommer fra venstre hjertekammer, løber der på fostre en lille blodåre over til lungepulsåren, der kommer fra højre hjertekammer. Denne lille blodåre skal normalt forsvinde efter fødslen, men på nogle individer gør den det ikke. Det fører til, at blod fra venstre hjerteside pumpes over i lungerne i stedet for at komme ud i kroppen. Hvalpen kan, hvis blodåren er stor, have meget svære tegn på dårligt kredsløb.

 

Og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg har prøvet at søge om legat, og det håber jeg på at få svar på meget snart, men hvis jeg ikke får det hva så ?

 

Jeg har ikke penge til at få ham opereret selv, men ville ikke se ham aflivet, når der er 75% chance for at han klare den hvis han få den operation. Ejeren sagde at hvis vi ikke tog ham med for 500 kr. ville han blive aflivet, og hvem ville dog sige jamen så giv ham dog sprøjten, når at han kan have en chance.

 

Hvordan skal jeg behandle ham, skal jeg bare lade ham fjolle rundt sammen med sin søster, eller skal jeg hellere løfte rundt på ham ?

 

Håber der er nogen der vil hjælpe, mit hjerte græder virkelig :cry: .

MVH Nanna

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg har prøvet at søge om legat, og det håber jeg på at få svar på meget snart, men hvis jeg ikke får det hva så ?

Hva så..... hvad? Så har hunden en hjertefejl, som den givetvis vil dø af.

 

Jeg har ikke penge til at få ham opereret selv, men ville ikke se ham aflivet, når der er 75% chance for at han klare den hvis han få den operation.
Du har taget ham med henblik på at få ham opereret. Men du har ingen penge til at få dette gjort..

 

Ja undskyld mig. Men jeg vil nu vove den påstand at en aflivning nok ikke havde været så gal alligevel

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag et lån i banken hvis du vil have ham opereret! Hvor skulle pengene ellers komme fra :(

 

Jeg kan godt forstå at du lod dit gode hjerte løbe af med dig, men lad være med at købe syge hunde. Du kan ikke redde dem alle og du ender med at gå fra hus og hjem pga. gæld når du forsøger at redde dem.

 

Som DKW sagde, du vidste han skulle opereres men havde ingen penge til det. Utroligt at jeg er enig med ham (vist nok første gang :engel: ) men manden har dog ret.

 

Hvis du virkelig vil redde ham, så må du tale med din bank om et lån ellers så må du bide i det sure æble og få ham aflivet. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har været udsat for en massiv gang følelsesmæssig afpresning :cry: Hvor gerne vi end ville, kan vi jo ikke herinde svinge en tryllestav og gøre ham rask eller sætte penge på din konto, så desværre er det nok sådan, at hvis du ikke vinder i Lotto, får det legat, tager et banklån eller andet, ja så har du trukket nitten og må gå den tunge gang til dyrlægen :cry: Der er desværre ikke altid en happy ending når man lader sit gode hjerte løbe over med sig :cry: Jeg har stor respekt for at du ville forsøge at redde ham, men det var ikke helt gennemtænkt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b

Mange tak for besvarelserne :vinken:,

ja jeg ved at det nok må blive det endelige valg, hvis jeg ikke får det legat, det var bare så svært at stå der og sige at hun skulle aflive den når at hun står og siger til mig at jeg er den eneste der muligheden for at hjælpe den fordi at jeg er studerende osv. osv...

 

Men nu håber jeg virkelig bare at jeg får det legat, for han er bare noget af det kæreste, og han prøver virkelig på at følge med Liva, så, så længe han ikke giver op gør jeg heller ikke <3

 

Men er der nogen af jer der ved hvordan jeg skal være overfor ham ?, for det er virkelig mig en gåde, Liva er jo lige til, hende skalman skælde ud når at hun laver ballade og lege med hende lige så tosset man vil, indtil hun bliver træt og hun går til ro :) men hvad med Lucas, hvad skal jeg gøre med det lille kræ ?:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver de andre ret, du har været igennem en vridemaskine med følelserne.. og opdrætteren er sluppet af med "problemet" (tænk at få 500 kr for en hund der burde have været aflivet)

Dit spørgsmål som du ikke fik besvaret.. tja.. som du beskriver det så ville jeg klart holde ham mere i ro og undgå stress. Det kan være svært når du har to hunde... men ........ Øv hader at skulle sige sådan noget..... Du har påtaget dig en opgave ... Både økomomisk og følesemæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke en mulighed for, at du kan lave en afbetalingsordning med en dyrlæge? Under alle omstændigheder - og nu har jeg ikke læst mere om sygdommen - syntes jeg det er synd for hunden at skulle leve videre med en defekt der påvirker livskvaliteten, hvis der går flere uger før end du ved om du får det legat eller ej.

 

Det bliver i hvert fald en dyr hund under alle omstændigheder, for hvis du ikke finder pengene til operationen, så skal du finde ca. 1.500 til en aflivning.

 

Personligt syntes jeg du skal sætte jord og himmel i bevægelse for at finde de penge med det samme, og så bare være glad hvis det legat går i gennem - og se det som en bonus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b

Til: Lusen.

Ja mine forældre er godt nok også rasende over at jeg har skulle betale 500 kr. for ham, når at det oven i købet er et "problem" vi har hjulpet hende af med, de vil ringe til hende og bede hende om at sende pengene tilbage, jeg er også noget så vred på mig selv, det kan godt være at jeg kun er 18 år, og det er min første hund, men har haft med dyr at gøre hele mit liv og burde vide bedre, men det er godt nok en svær beslutning at skulle stå og tage på 5 min. og så uden en "voksen" med erfaring inden for det at købe en hund.

 

Men mange tak for svaret, så vil jeg prøve at holde den lille slyngel i ro :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mine forældre er godt nok også rasende over at jeg har skulle betale 500 kr. for ham, når at det oven i købet er et "problem" vi har hjulpet hende af med

 

Kan ikke helt forstå at det nu er et problem at du har købt hunden for 500..

 

Du var bekendt med at den havde et problem, du var bekendt med at den egentlig burde aflives....

 

der var da vist heller ingen der tvang dig til at købe kræet.

 

 

For mig at se er 500,- + 1000,- til en sprøjte, rimeligt billige lærepenge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b

Til mk101:

 

Ja vil heller ikke holde ham i live hvis han ikke kan operationen, selvom at han ikke ved der er noget galt så kan han alligevel ikke alle de ting som Liva kan, og han kan ikke være igang mere end 20 min. af gangen, så går han helt kold. Er også begyndt at være meget mistroisk over for hende vi købte ham af, og er begyndt at tænke grundig over de ting hun sagde, hun sagde bl.a. at vi godt kunne få det første kuld med de to søskende bare det kun var den første gang, at det måtte man gerne. Og det ved jeg da ihvertfald er gul i hovedet at sige .

 

Vil helt sikkert snakke med banken om et lån så han kan få operationen, men har fået at vide at han kun kan få den over i københavn på Landbo højskolen, kan det godt passe at de ikke laver den her ovre på jylland ? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b

Til DkWiechert: Jeg kan mærke på dig at du mener at det er mig der har lavet fejlen, og det kan du sikkert have ret i.´Men min mening med at skrive herinde var at få råd og vejledning om hvad folk nu syntes at jeg skal gøre, og hvordan jeg skal behandle den bette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til mk101:

 

Ja vil heller ikke holde ham i live hvis han ikke kan operationen, selvom at han ikke ved der er noget galt så kan han alligevel ikke alle de ting som Liva kan, og han kan ikke være igang mere end 20 min. af gangen, så går han helt kold. Er også begyndt at være meget mistroisk over for hende vi købte ham af, og er begyndt at tænke grundig over de ting hun sagde, hun sagde bl.a. at vi godt kunne få det første kuld med de to søskende bare det kun var den første gang, at det måtte man gerne. Og det ved jeg da ihvertfald er gul i hovedet at sige .

 

Vil helt sikkert snakke med banken om et lån så han kan få operationen, men har fået at vide at han kun kan få den over i københavn på Landbo højskolen, kan det godt passe at de ikke laver den her ovre på jylland ? :roll:

 

lad mig lige få det her på det rene... sagde hun at man gerne måtte parre de to kuldsøskende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Til mk101:

 

Ja vil heller ikke holde ham i live hvis han ikke kan operationen, selvom at han ikke ved der er noget galt så kan han alligevel ikke alle de ting som Liva kan, og han kan ikke være igang mere end 20 min. af gangen, så går han helt kold. Er også begyndt at være meget mistroisk over for hende vi købte ham af, og er begyndt at tænke grundig over de ting hun sagde, hun sagde bl.a. at vi godt kunne få det første kuld med de to søskende bare det kun var den første gang, at det måtte man gerne. Og det ved jeg da ihvertfald er gul i hovedet at sige .

 

Vil helt sikkert snakke med banken om et lån så han kan få operationen, men har fået at vide at han kun kan få den over i københavn på Landbo højskolen, kan det godt passe at de ikke laver den her ovre på jylland ? :roll:

 

WTF!!?!?!?!?! :shock::shock::shock:

 

Er du BEGYNDT at være mistroisk? NU? Efter hun sagde det dér? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

chr68866... Det er NU at du skal tælle til ti !!

 

Tonks... Rooolig nu.. du er ikke den enste der er ved at EKSPLODERE .:evil:..

 

Nanna-b... Sig mig.. var hende du købte hunden af lettere retarderet ? Og hvorfor var du egenligt ude hos hende ? Var planen at du skulle have købt en hund af hende og at du så ente med at komme hjem med en syg hvalp ????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b

Ja det gjorde hun, og der burde alarm klokkerne havde ringet, men har slet ikke vidst noget om alt det fusk der har været med indavl osv. og vi så heller ikke moren. men det har min familie og venner jo så fortalt om nu, troed slet ikke at det var så omfattende med alt det fusk. Jeg tænkte jo bare " Ja ja, hun ved vidst ikke hvad hun snakker om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det gjorde hun, og der burde alarm klokkerne havde ringet, men har slet ikke vidst noget om alt det fusk der har været med indavl osv. og vi så heller ikke moren. men det har min familie og venner jo så fortalt om nu, troed slet ikke at det var så omfattende med alt det fusk. Jeg tænkte jo bare " Ja ja, hun ved vidst ikke hvad hun snakker om.

 

:shock::shock::shock:

 

damn...

 

 

jeg starter igen... 1-2-3-4-5

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanna-b

Nu får i den lige fra starten af :)

Jeg havde slået en annoce op på DBA om at vi ledte efter en hvalp, fordi vi lige var flyttet i noget større, og så kontaktede hun mig, og sagde at hun havde nogle cavilere hvalpe, og så sagde jeg ja til at købe en black/tan hun hvalp af hende for 6500 kr, de havde ingen stamtavle men ville blive vac. en gang og få ormekur inden vi hentede hende, så vi har bøger med fra dyrlægen til dem begge, hvor der står hvad de fejler og ikke fejler osv. Liva er heldigvis frisk og rask. vi skrev så med hende i ca. to måneder så hun var gammel nok da vi skulle hente hende, og hun sendte billeder på mobilen osv. og så tog afsted til thisted for at hente hende, og da vi så kom derop havde hun kun lucas og liva tilbage, de andre var blevet hentet. Hun sagde så at lucas skulle aflives hvis vi ikke tog ham med, og hun vidste at vi kunne få ham opareret gratis hvis vi får det legat til studerende. Nej hun var ikke retaderet :) . Tror jeg fik det meste med der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at hun medicinsk set ikke er retaderet, men hun lyder godt nok til at være både en svindler, en fusker og en fandens stor åndsbolle, og skal jeg være helt ærlig, tror jeg at du er blevet taget godt og grundigt i r*ven :neutral:

 

Og hvis det var mig, må jeg indrømme at jeg nok ville se og få aflivet Lucas i en fart -og så ellers håbe på at Liva forbliver sund og rask...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu får i den lige fra starten af :)

Jeg havde slået en annoce op på DBA om at vi ledte efter en hvalp, fordi vi lige var flyttet i noget større, og så kontaktede hun mig, og sagde at hun havde nogle cavilere hvalpe, og så sagde jeg ja til at købe en black/tan hun hvalp af hende for 6500 kr, de havde ingen stamtavle men ville blive vac. en gang og få ormekur inden vi hentede hende, så vi har bøger med fra dyrlægen til dem begge, hvor der står hvad de fejler og ikke fejler osv. Liva er heldigvis frisk og rask. vi skrev så med hende i ca. to måneder så hun var gammel nok da vi skulle hente hende, og hun sendte billeder på mobilen osv. og så tog afsted til thisted for at hente hende, og da vi så kom derop havde hun kun lucas og liva tilbage, de andre var blevet hentet. Hun sagde så at lucas skulle aflives hvis vi ikke tog ham med, og hun vidste at vi kunne få ham opareret gratis hvis vi får det legat til studerende. Nej hun var ikke retaderet :) . Tror jeg fik det meste med der.

 

Hun skulle stadig have haft et Lo. (sencureret) i rø... (mere sencur) Hun burde have betalt jer for at befri hende for et problem... ikke nok med at I har givet penge for den stakkels hvalp.. hun har enda sparret et dyrlæge besøg og en aflivning... Hun burde betale for hans operation !

 

Ja ja .. det er urealistisk.. men .... tror jeg gør som chr68866..... 1 - 2 - 3 - 4 -5 ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...