Hop til indhold

Shampoo


Gæst Frank
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

 

Har forsøgt at finde en god shampoo og evt. balsam til vores 9 mdr. gamle langhårede Chihuahua, men uden held. Det shampoo vi har prøvet, får hans pels til at stritte meget.

Hvad bruger I andre?

 

Venligst Franks mor:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg bruger Isle of Dogs... En helt fantastisk shampoo og conditioner... Jeg har tidligere prøvet Chris Christensen, Petsilk, Khara og KW men INGEN af dem kan hamle op med Isle of Dogs...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
og du kan garantere at netop denne type shampoo er super til en langhåret Chihuahua?

 

Jeg synes bestemt at du skal skrive en mail til Ayoe (som har det)... Der er jo rigtig mange varianter, så jeg er sikker på at hun kan hjælpe med at finde frem til den der passer:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt lidt af hvert og har sådan set været ganske tilfreds med det meste. Senest har jeg brugt Chris Christensen Day to Day, men er netop hoppet på Petsilk Oatmeal. Har engelske springere, som har lang silkeagtig pels. Hvordan de duer på en chi har jeg ikke noget kvalificeret bud på. Alt ovennævnte er købt hos Pitstop for Pets (som jeg aldrig kan huske hvor man kan finde på nettet, så lægger altid min lid til Google når det er).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

:slem::slem::vuf:jeg bruger kw ( ket winter) :vuf::5up:minkolie shampoo den er god til langhåret raser. den er jeg glad ved at bruge til min langhåret chiahuahua, og jeg syntes ikke at pelsen stritter bagefter :vuf::vuf::5up:kan købes hos de fleste dyrhandler

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger du både shampoo og balsam? Jeg kender også problemet med strittende pels de første par dage efter vask af Smilla, men det er som regel fordi jeg har sprunget balsam'en over af ren dovenskab. (Hvis jeg bruger balsam og gerne spray bagefter lægger pelsen sig pænt ned igen).

 

Jeg tror ikke man kan regne med at shampoo'en gør det alene.. eller?? :hmm:

 

Jeg ssynes kw's minkspray, pure paws ultra light oil og chris christensens ice on ice er rigtig gode at sprøjte i bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg bruger intim sæbe til mennesker :5up:

 

Den er billiger og mindst lige så god: meget mild mod huden, pH sur (hunden har en hud som er mere sur end vores, deraf kan alm. shampoo ikke bruges til hunde) og tilsat mælkesyre.

 

Pelsen bliver lige så lækker som ved brug af hunde shampoo

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Bruger du både shampoo og balsam? Jeg kender også problemet med strittende pels de første par dage efter vask af Smilla, men det er som regel fordi jeg har sprunget balsam'en over af ren dovenskab. (Hvis jeg bruger balsam og gerne spray bagefter lægger pelsen sig pænt ned igen).

 

Jeg tror ikke man kan regne med at shampoo'en gør det alene.. eller?? :hmm:

 

Jeg ssynes kw's minkspray, pure paws ultra light oil og chris christensens ice on ice er rigtig gode at sprøjte i bagefter.

 

En god balsam eller conditioner er en som ikke kan mærkes i pelsen men som giver pelsen næring.. altså den må ikke ændre på pelsens struktur ved eks. at gøre den for blød.

 

Men nej.... jeg synes ikke at en shampoo kan gøre hele arbejdet...

 

Selv starter jeg ud med clean start fra Chris Christensen (hvis der er gået mere end 14 dage siden sidste bad), derefter den hvide shampoo fra pet silk og så slutter jeg af med en blanding af royal jelly shampoo og light conditioner fra isle of dogs..... det er så min cocktail...;-)

 

Ice on ice er rigtig god at spraye i pelsen inden man reder den igennem.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger du både shampoo og balsam? Jeg kender også problemet med strittende pels de første par dage efter vask af Smilla, men det er som regel fordi jeg har sprunget balsam'en over af ren dovenskab. (Hvis jeg bruger balsam og gerne spray bagefter lægger pelsen sig pænt ned igen).

 

Jeg tror ikke man kan regne med at shampoo'en gør det alene.. eller?? :hmm:

 

Jeg ssynes kw's minkspray, pure paws ultra light oil og chris christensens ice on ice er rigtig gode at sprøjte i bagefter.

 

Helt enig, jeg bruger også enten KW's minkoliespray, eller John Paul Pet oat meal spray finish conditioner bagefter, som jeg lige sprayer let hen over, og så sprayer jeg på børsten, og børster efter med. Så får pelsen sådan en dejlig fin finish, og det forebygger knuder, og gør pelsen dejlig nem at børste, så det er behageligt for hunden at blive børstet, når børsten kører lige igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...