Hop til indhold

Så er den sikker - Luna er blevet en voksen dame


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna er kommet i sin første løbetid :mrgreen:

 

Jeg har ikke rigtig kunne se noget blod, men har været ret overbevist om at hun var i løb, men her til morgen kunne jeg se den afslørende plet på lagnet, så den er god nok :5up:

 

Jeg mærker ikke de helt store ændringer på hende, der nogle småting, men som sagt ikke noget der er værd at kommentere, heldigvis.

 

Og Baldur han virker ret ligeglad med at hun er gået i løb, han slikker hende lidt mere, men det er det eneste. Så heldigvis virker det til at han er klog nok til at vide at der ikke er noget at komme efter før hun er højløbsk. Jeg er så glad for at han tager det sådan, da jeg har gået og været så nervøs for at han bare ville være fuldstændig umulig i 3-4 uger, men lige nu ser det heldigvis ud til at det kun bliver 3-4 dage :5up:

 

Så foreløbig er Luna's overgang til at blive kvinde, gået smertefrit :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du skal regne med der bilver gang i den i kun 3-4 dage. ;-)

Selvom jeg virkelig håber det for dig.:-D

 

Jeg har jo også han og tæve. Pigerne pjejer at komme på løbetidsferie hos familie. Sidste gang træk jeg den så længe jeg kunne da jeg havde nogle fridage og var over dem hele tiden, og der var Luna klar på. 10 dagen, og pigerne kom så på ferie. For Flaffy var også klar. :mrgreen: Pigerne var på ferie i 7 dage og da de kom hjem var alt ok.

 

Jeg har prøvet at have dem i samme hus under løb, det kan simpelthen ikke lade sig gøre for os.

 

Men måske Lunas første løb går lidt ubemærket hen, det er jo set før hannerne ikke er så interesseret i 1. løb.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du skal regne med der bilver gang i den i kun 3-4 dage. ;-)

Selvom jeg virkelig håber det for dig.:-D

 

Jeg har jo også han og tæve. Pigerne pjejer at komme på løbetidsferie hos familie. Sidste gang træk jeg den så længe jeg kunne da jeg havde nogle fridage og var over dem hele tiden, og der var Luna klar på. 10 dagen, og pigerne kom så på ferie. For Flaffy var også klar. :mrgreen: Pigerne var på ferie i 7 dage og da de kom hjem var alt ok.

 

Jeg har prøvet at have dem i samme hus under løb, det kan simpelthen ikke lade sig gøre for os.

 

Men måske Lunas første løb går lidt ubemærket hen, det er jo set før hannerne ikke er så interesseret i 1. løb.;-)

 

Nu må du ikke tage mit håb fra mig :blink:

 

Jeg ved godt at det kan blive rigtig besværligt, og jeg har derfor også frygtet denne periode, men indtil nu er der heldigvis ingenting, så jeg krydser stadig fingre :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg håber virkelig også det kommer til at gå hos jer.

 

Flaffy er heller specielt interesseret i Luna før hun er klar, men så er de også begge 2 helt oppe at ringe, og ved ikke engang hvad de selv hedder:mrgreen:

 

Selvom jeg har hundegitter osv. kan de bare ikke være i samme hus. Det er sgu besværligt.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror altså ikke hun bliver dame sådan lige med det samme, kan love at der stadig er krudt i tøsen bagefter også :-D

 

Og jeg har også engang troet på dem der sagde at det er ladsiggørligt med løbetid og hanhunde i samme hus - i dag synes jeg at det var håbløst naivt at tro på det, men ønsker dig (Baldur) alt held og lykke med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal også ærligt indrømme at jeg endnu ikke har hørt nogen fortælle noget positivt om at have en tæve i løbetid og en hanhund i samme hus...

 

Men vi har valgt at tage tingene som de kommer, og hvis det bliver helt uudholdeligt, så må vi tage den derfra. Dog er det allerede aftalt, at når hun bliver højløbsk, så kommer hun med mig på arbejde, da de 2 ikke skal gå alene derhjemme og skrige efter hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med tøsen og selvfølgelig kan man have hanner og løbske tæver i samme hus. Kender til en del opdrættere, der praktisere det uden alverdens ups-kuld til følge. Krydser for at Baldur og Luna fortsat kan affinde sig med situationen. :5up:

 

Tak :-D

 

Jeg har lige været ude og købe en bøtte klorofyl, så håber jeg, at det kan tage toppen af det.

 

Nu tænkte jeg så heller ikke nær så meget på ups kuld (selvom det er mit værste mareridt i øjeblikket), men mere på manglende nattesøvn, pga at 2 stks. skrigende hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D

 

Jeg har lige været ude og købe en bøtte klorofyl, så håber jeg, at det kan tage toppen af det.

 

Nu tænkte jeg så heller ikke nær så meget på ups kuld (selvom det er mit værste mareridt i øjeblikket), men mere på manglende nattesøvn, pga at 2 stks. skrigende hunde.

 

Du kan altid indøve kommandoen: "Hold SÅ kæft". Det er aldrig for sent at lære de søde dyr nye trick :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan altid indøve kommandoen: "Hold SÅ kæft". Det er aldrig for sent at lære de søde dyr nye trick :-D

 

Nu er min race heldigvis ikke en særlig snakkesaglig race, så jeg kan jo håbe, at det vedbliver at være sådan :-D

 

De få gange Baldur gør, der går det over ved at jeg siger tak, og går ud og tjekker at der ikke er noget. Men jeg er ikke helt sikker på at den model virker ved en tæve i løbetid :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er min race heldigvis ikke en særlig snakkesaglig race, så jeg kan jo håbe, at det vedbliver at være sådan :-D

 

De få gange Baldur gør, der går det over ved at jeg siger tak, og går ud og tjekker at der ikke er noget. Men jeg er ikke helt sikker på at den model virker ved en tæve i løbetid :lol:

 

 

Det gør det IKKE :evil:

 

Izzie er jo meget lydfølsom på det seneste og når hun først går i gang med at gø at den lyd hun "hørte" så er hun slet ikke til at stoppe. Ikke med nogen former for indlærte kommandoer :roll: grrr..... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææh dog, TILLYKKE! Kan godt forstå du er lidt stolt :-D

 

Har i tænkt over om i engang vil kastrere eller sterilisere en af dem, eller hvordan?

 

Ved bestemt ikke hvad vi vil endnu med Buddha, men kattene røg direkte til dr. dyr da hunkatten kom i sin første løbetid 5 mdr. gammel :cry: Vi prøvede at holde dem adskilt, men det smuttede på et tidspunkt (katte er smidige!) og jeg var ved at gå i panik fordi jeg ikke kunne finde ud af om hankatten havde nået at hoppe på hende.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææh dog, TILLYKKE! Kan godt forstå du er lidt stolt :-D

 

Har i tænkt over om i engang vil kastrere eller sterilisere en af dem, eller hvordan?

 

Ved bestemt ikke hvad vi vil endnu med Buddha, men kattene røg direkte til dr. dyr da hunkatten kom i sin første løbetid 5 mdr. gammel :cry: Vi prøvede at holde dem adskilt, men det smuttede på et tidspunkt (katte er smidige!) og jeg var ved at gå i panik fordi jeg ikke kunne finde ud af om hankatten havde nået at hoppe på hende.. :oops:

 

Umidelbart har jeg ingen planer om at kastrere eller sterillisere dem, men det kan jo være at jeg skifter mening når Luna er højløbsk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umidelbart har jeg ingen planer om at kastrere eller sterillisere dem, men det kan jo være at jeg skifter mening når Luna er højløbsk :blink:

 

Tror også det bare er en brøkdel nemmere med hunde.. de kan i det mindste ikke springe over 3 meter høje forhindringer :blink:

 

Men findes der ikke også en pille egentlig? Hvis det nu skete én gang?

Eller er det et indgreb under bedøvelse?

 

Vil nu heller ikke kastrere uden grund, og bestemt ikke før Buddha er voksen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil nu er det gået helt stille for sig, han snuser lidt til hende, og han slikker hende også i ny og næ, men det er det eneste.

 

Vi har lidt blodpletter rundt omkring i huset, og Luna er blevet en lille smule mere forsigtig (men ikke meget), så foreløbig kan vi kun se at hun er i løb fordi at der er sådan nogle røde pletter hist og pist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu er hun vist snart højløbsk...

 

Baldur har indtil nu taget hendes løbetid med ophøjet sindsro, og har stort set ikke ændret opførsel overfor hende, indtil i går...

 

Nu er bejleren rigtig kommet op i ham, hun skal slikkes i hoved og røv konstant, og i ny og næ kan man da også godt prøve at se om man er heldig...

Og Luna selv er så småt også begyndt at udvise mere opmærksomhed overfor ham, hun er også begyndt at slikke ham rigtig meget, især på kønsdelene.

 

Så nu er det vist tid til at de kun er sammen under 100% overvågning og kontrol, og jeg forbereder mig så småt på at helvede bryder løs herhjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...