Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. EN løve uden bar røv..
  2. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Bogforum
    Flot skrevet!! Og modigt! Men du har ret, os der er kendte/respekterede herinde er der ingen der tør/vil sætte spørgsmåltegn ved eller kritisere på samme måde som med nye.. Jeg synes ikke alle hunde behøver rende løse.hvis man ved det kan give problemer så lad være. Man kan give hunde mange oplevelser på andre måder. Og jeg ved da du bruger mental stimulering, han leger med børn, og du går ture med ham. Hvor mange hunde tror du henslæber deres liv i en have?? Uden at se et eneste nyt sted?
  3. et emne tilføjede kennel-lowchen i Lowchen
    Til jer med løver: En hvalpekøber (LL) har spurgt mig om løvernes øjenkontakt. Alle mine tager jo uopfordret øjenkontakt med mennesker hele tiden. Hvalpene herfra lærer det så også jo.. Men er det generelt for løverne? Nu ville det jo være rart at høre fra nogle som har løver der ikke er herfra.. jeg tro jo det er løverne der er sådan, men Grunden til at LL spørger er at de har snakket omdet derhjemme. Hun er næsten hel blind og tager derfor aldrig øjenkontakt med sin hund. Hendes mand er fra et andet land hvor hunde ikke er som her. Han har skulle vænne sig til at tale med hunden osv. men hanh tager heller aldrig øjenkontakt med hunden. Når jeg så kommer på besøg/eller de komemr her, er det jo helt tydeligt at han kan genkende mig/os. og så har har manden opdaget at hunden hele tiden tager øjenkontakt med os.. Jeg har ikek selv bemærket det, men det vil jeg når jeg besøger dem næste gang. Jeg er dog helt sikker på at observationen er rigtig.
  4. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Din hund er ikke andenrangs, men det er din hunds stamtavle.. Og en af grundene til at der bliver set så meget ned på nogle af de andre tavler er fx at folk er blevet smidt ud af DKK (ellr er gået med til en "frivillig" fjernesle fra DKK).. De har måske snydt med faderen/forældrene til kuldet. Når man er smidt ud af DKK kan man godt blive medlem hos en anden klub. Hvor meget kender du til de linjer der ligger i din hunds stamtavle? Kan du ikke skrive forældrene til hende evt i en PB? Men jeg tro da godt du kan finde en han til hende..Men han er ikke undersøgt for noget som helst..Og det er hans linjer sikkert heller ikke.. Jeg trro dog stadig at det eneste sted du vil kunne finde en han er efter Mias linjer, eller tinas eller den anden opdrætter der bor i Roslev.. Problemet for dem er at de (sandsynligvis) kun kan købe hunde af hinanden.. Jeg tror (de fleste) i DKK ikke vil sælge til dem..ikke fordi vi har noget mod dem. Så er der da løve-ejere derude der har købt en hund af en DKK opdrætter,. Måske du kan fidne sådan en.. Men jeg ved med sikekrhed at hvis en hvalpekøber rignede og spurgte mig om jeg syens de skule sælge en parring til dig, så ville jeg sige nej.. Sorry . Men jeg har hentet nyt blod alverdens steder i udlandet og brugt timer på planlægning af mit avlprogram. Jeg bruger mange penge på udstillinger..Jeg vil syens det var spildt hvis alle bare brugte mit afkom til at lavetavleløse hvalpe. Forøvrigt tror jeg at mange opdrættere skriver på købekontrakten at hvis hunden parrer en anden hund skal der gives abortsprøjte. Ellers får hanhundejere en bod på 50.000 kr. hvis du går med en lille opdrætter i maven, hvorfor så ikke købe en tæve fra en DKK opdrætter? Parringen kan du altid betale dig fra. Sådu behøver kun en hund så er du i gang... Og hvis du på sigt ønsker at opdrætte (i DKK) så skal du hvertfald ikke begivedig ud i tavleløse hvalpe. Folk husler, og hvis du vil skabe dig et navn så er det en dårlig, nærmest umulig, start du giver dig selv.
  5. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Man må sige hvad man vil..og det gør man sikkert også. hvis du søger rundt på Lowchen-forum vil du opdage at mange andre ting også er blevet sagt, og har været lodret løgn
  6. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Hvis Mia er den eneste som har opdrættet i DRC, og kun i en ganske kort periode. medmindre selvfølgelig hun opdrætter begge steder :hmm: Nå men hvis hun er den eneste så vil en hanhund jo være i tæt familie med Sascha
  7. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Hvis du vil prøve at udstille hende så synes jeg du skal flytte hende over i DKK. DKK har de dommere som har set flest Löwchen i Danmark, og altså ved om din hund er racetypisk.
  8. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Löwchen...Vi er jo et team Vi skovler lort, fodrer, klipper, vasker, tørrer, træner, socialiserer sammen..Nogle af os hader udstillingsringen, mens andre ælskeeeer rampelyset Så er der nogle som ikke kan klippe pga allergi, og nogle kan ikke fordrage at træne med hundene. Nogle elsker at gå på gågaden og møde mennesker med hundene, mens andre lige kan klare en tur på skolen/plejehjemmet :klap: Det er det smarte ved at være et team, man kan gøre det man kan/vil og vide at det man ikke gør bliver gjort alligevel :slem:
  9. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Ja Jeg synes nu ikke du lyder sur og bitter Jeg synes det er en svær verden at bevæge sig rundt i.. Hvis man tænker for meget over det kan man let komme til at tænke at det overhovedet ikke er besværet/pengene/tiden/bekymringerne værd.. Men så tænker jeg på de dejlige hvalpe og de glade hvalpekøbere som heel tiden skriver og lovpriser deres lille hund..Og fortæller mig at de da fik den bedste i kuldet..Den der lige præcis passede til dem
  10. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg blander mig aldrig uopfordret i en hvalps(som jeg har solgt) liv. Men jeg sender et spørgeskema ud.. og jeg ringer/mailer mindst et par gange om året.. men langt de fleste er jeg blevet rigtig gode venner med(og nej man kan/skal ikke blive venner med alle).
  11. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg har da forståelse for det, men kan din race være værre end min? Og jeg tør godt udtrykke mine holdninger, og ja de bliver vendt og drejet.. Og jeg bliver meldt her og der og alle vejne (politi, skat, DKK, KSS).. Men jeg vil sq have lov at udtrykke mine meninger og fortælle hvad jeg står for, også selvom det så koster mig "livet".. Ellers er det sq da "de andre" er vinder
  12. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Præcis!! Men hvor mange tror du går på kompromis med en masse ting fordi de så kan få hunden NU??
  13. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg kan jo svare hvad jeg synes jeg er bedre til end de fleste hvalpekøbere :slem: Jeg ved rigtig meget om Löwchen over hele verden.. Jeg har studeret stamtavler, og bruger flittigt mit aneprogram hvor der er mange tusind løver fra hele verden i.. Jeg holder øjne og øre åbne hvis der kommer "forkerte" hvalpe (korthårede, underbid osv) i kuldene..Og skriver det ned.. Jeg ved hvilke linjer der giver dårligt temperament, hvilke opdrættere der socialiserer alt for dårligt..hvilke opdrættere der kan finde på at fuske med faderen til et givent kuld. Hvilke linjer der er PRA i, og hvem der kalder det grå stær og fjerner hunden. Jeg bruger flittigt mit aneprogram til at hjælpe hvalpekøbere med at se om en given hanhund kan bruges til deres tæve (også selvom de ikke skal bruge en af mine hanhunde).. Jeg mener viden står over egoisme. Så ved jeg en hel masse om fødsler.. Og hvalpe..Socialiseringen ved jeg også meget om.. Hvis folk ringer og spørger om noget adfærd snakker vi lidt og jeg henviser til bøger eller hvis det er mere alvorligt, til Irene Liljequist.. Hvis det er sygdom henviser jeg altid til Gudrun.. Og træning Jeg kan lære hunde at stå pænt i en ring og tigge ved bordet og så er mine evner vist også sluppet op Men jeg anbefaler altid hvalpekøberne at gå til træning med deres hund... Så deres hunde er bedre opdraget end mine
  14. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Angående uddannelse så har der jo hele tiden været opdrætteruddannelsen.. Men hvor mange har taget den? I min race er vi 2 der har den (mig og min datter).. Og jeg trro da rigtig mange hvalpekøbere har en krav-liste når de starter med at kigge på hvalpe.. Uddannelse, god socialisering etc etc... De starter med at ringe til den (for dem) bedste opdrætter..Sikkert den samme som alle andre hvalpekøbere også synes er den bedste. Men vedkommende har venteliste. og måske vil det tage flere måneder før man kan få en hvalp.. Så ringer man til den næstbedste..hm..eller næst næstbedste.. Så jeg trro at dem som ikke har en uddannelse nok skal komme af med deres hvalpe..SAmfundet er så hurtigt nu.. Og mange mennesker har det sådan lidt " nu er vi blevet enige om at vi skal have en hund..NU!! og kan den ikke fs det bedste sted så må vi tage den der hvor vi kan få den".. Ikke alle hvalpekøbere er sådan, men nogle :damn: Jeg har skam mange hvalpekøbere som venter længe på en hvalp..Men det er sikkert dem som i forvejen har brugt tid til at sætte sig ind i racen..Og brugt mange timer på min hjemmeside
  15. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg forudser mange flere Löwchen på dette forum og så må i hellere skrive hvilke dage I skal have rengøringshjælp
  16. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg har kontakt til alle mine hvalpekøbere.. Nogle ikke så tit, andre dagligt/ugentligt. Jeg mener som opdrætter skal man holde kontakten ved lige, også selvom det faktisk koster rigtig meget tid.. Det er kun ved kontakt at du kan følge dine linjer og se hvad parringerne rent faktisk gav.. Det ser man ikke (nok) på de 10 uger man har hvalpen.
  17. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    det skal du også efter på mandag
  18. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Chippene til hunde er hvertfald med landekoder.. Har nemlig taget røven på dyrlægen ved at kunne mine hundes chipnumre.. de danske numre starter nemlig med 2082... og så tror jeg faktisk at de næste numre fortæller hvilken dyrlæge/instans der har chippet hunden..Og de sidste (nu) 6 tal er hundens løbenummer..
  19. Nu må det være tid til en opdatering på Nomi.. Efter at han uforvarende og dumt fik lov at spise RC hvalpefoder, og efterfølgende blev dødsyg og tabte sig til 2.6 kg..Og bare rigtig længe blev liggende der.. Det er altså ikek sjovt når hele ens dag næsten går med at diske op med foder af flere forskellige salags..At prøve at narre hunden til at spsie.. Og man tænker NU spørgr jeg altså Gudrun om det er bedst med en aflivning.. Men hunden er jo frisk, glad og aktiv.:Selvom vægten var nede.. For første gang så vi også en ændring, hvor han før ikek gad spise, var han nu hundesulten men kunne ikke spise på grund af mundbetændelse.. Han kom over på blendet nyrefoder med godt med vand i..Og så skal jeg love for han fik appetitten igen... Fra dåsemaden gik han hurtigt over på kogt laks og kogt kylling efter lyst Han blev behandlet med frosted melon, og det helede i løbet af et par dage, hans blister og sår i munden :banan: I dag vejer han 4 kg igen..Og jubiii 4 kg er skæringsvægten for hvornår han kunne blive kastreret og få hevet de 2 tænder ud som generer ham.. Så på torsdag ar vi en tid til ham hos vores almindelige dyrlæge.. Det er der jeg er med under hele seancen, og nu er vi nået så langt så skal det også gøres færdig :slem: Så fra torsdag regner jeg med at han aldrig mere bliver syg
  20. Jeg ved ikke om der er forskel i ingredienslisten. Så skal jeg gå ud og kigge på poserne Vi skiftede fra Hills nyrefoderet til Rc nyrefoderet (renal) efter en måned. Nomi ville simpelhen ikke spise det.. Rc spiser han og bliver heller ikke syg af det.. Han kan så også tåle RC hypoallergic (i små mængder) og det ELSKER han
  21. Mille, Pandora,Gaia, Olymphia, Bobo, Suki, Lexus og Donna
  22. Det er den 24 og det er på mandag..hvorfor har jeg så bildt mig selv ind at det er på lørdag:confused:
  23. Det er jo det!! nu kan du bruge timer til at samle din hvalp..Kennel lions of denmark - nu også hvalpe som samlesæt :slem: Hvad dato har jeg sagt til dig vi skal til skue i Årslev?
  24. >Det er nemlig lige det..Klippemaskinen var lige ved at gå grassat på gul og rød også

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.