Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. Det har sikkert også noget med socialiseringen at gøre, men da vi kiggede på selskabshundene for at vælge race, var det opdrætternes egne ord. At cotonen ikke er specielt børneglad. og det med temperamentet var hvad vi selv så da vi besøgte opdrættere. Til ringtræning er der flere med cotoner (ikke fra samme opdrætter) og de er ret skarpe.Hopper med glæde på andre hunde, og er generelt ikke særlig høflige
  2. Det har jeg :slem: Kaldegøen reagerer mine heller ikke på..Jo hvis det er en hvalp så reagerer tæverne og begynder at snuse i luften, pive og løbe frem og tilbage ved hegnet..Jeg har også lagt mærke til at nogen gange gøer en hund "kællinger..Med bare røve adrrr"..Så råber mine "hold kæft dit jyske møgkræ"..og det kan tage helt overhånd så jeg må gå ind og mane til ro..Så holder mine sig i skindet..Og den anden/de andre bliver ved lidt med længere og længere mellemrum som om de råber "heyyy kællinger..gik I døde?"
  3. Lang historie om nabostridigheder..Også derfor jeg vil gå meget langt nu/sluge mange kameler for at bibeholde et nogenlunde forhold til en nabo... Nu hørte jeg lige om en dommer i bruxelles der blev myrdet fordi han dømte i en nabosag..Man kan dø af nabostridigheder :damn:
  4. Ja da..Nordjyder er underlige..Nogen af dem ihvertfald.. Det var så den samme nabo som senere huggede vores heste fra vores mark..Der gik 3 måneder før de dukkede op... Jeg havde lyst til at myrde idioten, men nøjedes med at sige "tak..så har vi BÅDE fået hestene og forsikringen for dem" velvidende at han straks ville melde os for forsikringssvindel Og jeg godtede mig da han kom til at stå som idioten..For vi havde nemlig slet ikke meldt det til forsikringen...
  5. Ja :slem: ligesom dengang "nogen" ringede efter politiet fordi vi havde hundekamp jævnligt ude på marken Mellem Rasmus doberman og løverne:slem: Det var j helt tydeligt for enhver at vi ofrde løverne for at dobemanen skulle blive aggresiv..Heldigvis stoppede vi da vi opdagede det blev for dyrt i længden med alle de løver :damn::damn: ironi er brugt i stor stil..Ingen led overlast, hverken løver eller dober...
  6. Löwchen er et godt bud. Den har et mildere temperament end cotonen, som godt kan være meget skarp og ikke bryder sig så meget om børn.
  7. Du vil helt sikkert kunne finde en tavleløs lile hund til billige penge, men du kan også være helt sikker på, at der hvor opdrætter har sparet, er der du engang ville være lykkelig for at der ikke var sparet. Det er helt fejlagtigt at tro at opdrætterne spinder guld på deres hunde. hvis man ellers er en seriøs opdrætter som får tjekket sine hunde for arvelige sygdomme, udstiller dem, og dyrlægetjekker ved mindste sløjhed, socialiserer hvalpene og bruger et kvalitetsfoder, så er der flere udgifter end indtægter.
  8. Men der er da trods alt mange der udstiller, og kører sammen.. Det næste bliver vel at man ikke må mødes til hundetræf medmindre det er anmeldt forudgående til politiet
  9. Det undrer mig at ingen har skrevet herinde om de nye ændringer endnu Men fra den 27 maj er det således at man ikke længere må rejse/tranportere mere end højst 5 hunde. Ændringen er udformet sådan at man heller ikke må køre på stranden fx med mere end 5 hunde i bilen. Egetnlig var det vel nok meningen at man ikke måtte krydse grænser (for at handle hunde) med mere end 5 hunde. Jeg har kontaktet Fødevarestyrelsen som vil kigge på sagen. men det står hvertfald ved kraft at vi ikke længer må køre over grænser med mere end 5 hunde i bilen.Det rammer jo os som udstiller i udlandet Eller jo vi kan godt tage mere end 5 med men så skal kravene for kommerciel transport være opfyldt. De vil dog kigge på den sag også da det var hundehandlere, og ikke udstillere, de vil ramme. Men der er ikke den store forhåbning til at tingene bliver ændret
  10. Nogen gange så tænker jeg virkelig gud fader på lokum!!! Jeg kan overhovedet ikke se noget forkert i det Pegasus skriver..Tværtimod! Jeg vidste fx ikke at det var tilfældet at man ikke måtte handle internt med muskelhunde. Til gengæld da jeg læste første indlæg troede jeg at det var helt seriøst en hund som ville "tale" til Lonny. Og at tråden var dybt seriøs! Lonny har da for ikke ret lang tid siden skrevet et eller andet med at "man skulle se at få en til hund inden det forbud trådte i kraft". Men det er vel varmen og omstændighederne som gør at folk farer i flæsket på hinanden for så lidt.:stupid:
  11. JA en møgbeskidt Frantzi :stupid: Jeg ved ikke hvorfor de hunde altid skal gøre sig så beskidte..
  12. Jeg har lige fået lavet pas, vaccination (alm og rabies), sundhedstjek osv på de 2 hunde der skal til Færøerne om 14 dage.. Jeg gav 1500 kr pr hund. Udover det kommer der undersøgelse og udfyldelse af diverse papirer + ormekur i forbindelse med rejsen.. ca 1000 kr pr hund.
  13. Du kigger på hvilken gruppe de er i
  14. jo..jeg skal lige have tid.. I dag har jeg måtte reparere min græsslåmaskine, for at kunne slå græs før vi grillede i haven :damn: og når jeg laver andet så forsvinder de ting jeg burde have gjort, ikke..Som fx rengøring eller vask af hunde... Man burde være fredet for den slags når man er optaget andetsteds..Det samme med arbejde :slem: eller telefonsamtaler Den slags petitesser burde forsvinde som dug for solen...
  15. Billede 1 og 2 i indlæg nr. 8 er Heika
  16. Nå ja og så kommer vi selvfølgelig..Tror nok jeg har meldt 14 hunde til..+ det løse fra hvalpekøbere :slem: Så jeg er virkelig spændt på at se hvor mange af mine der dukker op
  17. Det tager ikke hele dagen at udstilel løver Men nu har du jo set hvor travlt vi har mens det står på..Men i er da velkomne, i kan altid blive sat i gang med at holde hunde der skal frem og tilbage ..Jeg vil tro der kommer mindst 50 løver..I Bratislava var der 40 og Danmark ligger bedre placeret end Bratislava
  18. DE KAGER!!! Altid gode, og meget af dem...Pånær altså når Freudika glemmer at bage og hun havde lovet det :megaked:
  19. Nej Sonja skal ikek have dårlig samvittighed..Shabi kunne jo huske os så hun tror sikkert bare at vi ved et tilfælde glemte hende sidst
  20. Nej hun skal ikke tilbage igen..Man kan ikke bare sådan flytte en hund frem og tilbage
  21. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg sagde heller ikke det retfærdiggjorde det..Men at folk tit er meget hurtige til at dømme andre
  22. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Jeg har varme under hvalpene... Tæven er jo meget højere end hvalpene og brænder sig derfor nemt på lampen..Jeg ligger ikke hvalpene til hver time..De dier sq da selv..Kun hvis de ikke ser ud som om de har sstyr på det, eller hvis en er meget mindre end de andre lægger jeg dem til. Jeg sover sammen med dem og kan høre dem hvis de piber..
  23. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Vis os din perle
    :hmm::hmm: jo men jeg kan ikke placere hende :hmm:
  24. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Nu bryder jeg mig ikke særlig meget om at folk bærer deres hunde på den måde, men når det så er sagt så kender vi jo ikke historien bag billedet..Fyren ligner jo ikke just en som lige kommer fra en skovtur. Hvsi nu hunden er rendt ud/hoppet over et hegn og er kommet op at slås med naboens hund, så fyren der bare har taget fat hvor han nu kunne komme til... uden at blive bidt..uden at tabe dynen som måske skjuler han ingen underbukser har på..uden at få givet slip på hunden... Dem der har prævet at skille 2 hunde ad ved at man bare holder fast og ikke giver slip igen..At det så ikke er den mest hensigtmæssige måde at slæbe af med hunden på, kan vi da kun blive enige om... men igen, det er ldit ligesom med aviserne, hvor vi også altid kun hører den ene side af sagen (den side der sælger) og aldrig den anden

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.