Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Hvordan er det gået i Herning?
DKK siger de arbejder mod den slags... Det kunne jo være man skulle prøve at filme ringen..
-
Hvordan er det gået i Herning?
Nogen steder ja... For bare 2 år siden var det helt almindeligt (i løveringen) at man sad på hug og stillede sin hund op.. 99 % af udstillerne bruger nu free-standing...Kun pga en fed kælling som vidste hendes knæ ville låse sig hvis hun sad på hug.. Da så den fede kælling og hendes slæng pludselig vandt, måtte det være pga måden løverne blev stillet op på..Men man ser stadig (i løveringen) meget stram line og svævende forben... Altså hos nogle... Ligesom man også ser ryk i linen... Den fede kælling håber at trenden med den løse line og ingen ryk i linen efterhånden også spreder sig... Men ting tager tid
-
Hvordan er det gået i Herning?
Han snakker finsk.. Og måske er jeg den eneste der tør være fræk nok til at sige noget...Og jeg må ikke for Freudika Jeg øver mig på at være mere verbal og mindre hm..kropslig???
-
Hvordan er det gået i Herning?
Åd du ikke noget af den? synes ellers jeg sagde I bare skulle æde løs :hmm:
-
Hvordan er det gået i Herning?
Jep jeg vil da gerne med på den..du træner den :klap:
-
storkøb
Hvis du spørger på en hjortefarm eller fjerkræ farm kan du tit være heldig at få noget som er ved at udløbe (og ved at udløbe er som regel om 1-3 mdr).. Jeg købte hele andelår med rygstykke til 5 kr stk.. Jeg har også købt ænder til 20 kr stk efter jul... Frosne selvfølgelig...
-
storkøb
Ris køber jeg i Asian shop.. Hvis man køber meget får man det til omkring 5 kr kg (basmatiris, yasminris og hvad de hedder)... Kød køber jeg enten på de små slagterier eller hos en landmand (gris og okse).. Struds, hjort og kylling køber jeg fra farmene... Der får jeg også tit gratis det med som ingen andre vil have.. Hønsefødder fx, og tit også ribben...Lam køber jeg hos en halal-fyr... Frugt og grønt køber jeg rundt omkring... Hvis man kigger sig om kan man godt få det rimelig billigt.. Nå ja og fisk køber jeg hos en gammel fisker.. Han tager 10 kr kg uanset hvilken slags fisk det er.. Plus jeg får affaldet gratis med
-
Chokerende - mynder pelset!
Igår sagde de i lokalradioen at det formentlig er italienske mynder... Er de ikke også mindre end whippets? De ser rimelig små ud på billederne, af at være whippets... Virkelig sygt!!
-
Hvordan er det gået i Herning?
Det synes jeg er en god idé
-
Hvordan er det gået i Herning?
Trukket hende rundt i ringen (aj jeg ved godt hvad du mener, men kunne bare ikke lade være).. Trukket ville have været i samme stil som BIR hunden, altså bare med modsat fortegn.. Livlig lækker hund.. Godt med drive.. Lidt for meget drive efter handlerens vurdering åbenbart, for han (hunden) fik et par gedigne ryk i snoren, så han (stadig hunden) røg hastigt gennem luften tilbage ved siden af ham (nu var det handleren).. Sådan noget pisser mig i den grad af, at jeg har lyst til at slå nogen (det var så lige handleren engang til)... En eller anden gang så går jeg hen og smækker ham en og siger på mit allerbedste skolefinsk at ham er jordens største dummeste skid og han slet ikke burde have den lækre hund.. Han er nemlig min yndling (altså hunden)... .. Han (altså handleren) blev heller ikke budt på boller og kage i løvelejren.. Svin!
-
Hvordan er det gået i Herning?
Bichon? Havanaise eller Frisé? Jeg kender et par stykker der udstiller havanese, dem kan man da altid spørge... Eller Måske Isabella ved det.. Hun slog sine folder i Havanaiseringen hele formiddagen
-
Hvordan er det gået i Herning?
Selvfølgelig Hende har jeg også opdrættet :klap:
-
Hvordan er det gået i Herning?
Bortset fra det så var det den underligste udstilling jeg længe har været med på... Vi havde så meget tid til at spise, snakke med venner, spise, se på boder, spise, kigge på hunde, spise.... Nævnte jeg forresten at vi spiste? :klap: Ca 10 hunde inden ringen startede blev jeg pludselig meget stresset og nervøs.. Indtil jeg huskede at jeg slet ingen hunde havde med der skulle ordnes Så jeg stod bare der og spillede smart med en børste i hunden og redte lidt på den ene og lidt på den anden hund.. Jo det var sq en herlig dag :banan:
-
Hvordan er det gået i Herning?
Det var fordi du havde "glemt" CAmilla derhjemme .. Og hvis du havde spurgt Farfar, så var han ikke videre imponeret af løverne... Han har da klart fået den bedste, sjoveste, dejligste, smukkeste, klogeste og vidunderlige løve Og jeg er opdrætteren
-
Total Löwchen-makeover
Jeg synes vi skal klippe Oskar i løveklip.. Så han ligner sin bror
-
Når de små bliver store
Jeg tror egentlig ikke det generer dem eller giver dem smerter mens de er små hvertfald.. De gnaver gladeligt knogler og leger trækkeleg med de andre
-
Når de små bliver store
Jeg får dem fjernet senest når hunden er 7 måneder.. Hvis det er en hvalp som har haft et trangt bid på et eller andet tidspunkt mens den var hvalp så får jeg dem fjernet allerede når de nye hjønetænder er 3-4 mm fremme...
-
Når de små bliver store
De sidder altid tæt på de blivende.. Derfor kan de rykke bidet/de andre tænder
-
Når de små bliver store
Hos vores dyrlæge foregår det på den måde at vi/jeg kommer med hunden.. SÅ snakker vi lidt og stiller op på bordet som om det var et udstillingsbord.. Vores kender dyrlægen og har gode erfaringer med de søde dyrlæger.. SÅ stikke hun hunden med bedøvelsessprøjten og hunden falder i søvn i mine arme.. H'n bliver lagt roligt ned på bordet.. Og jeg beder altid om at de drypper øjnene med salve. Løverne lukker hvertfald ikke øjnene og jeg bryder mig ikke om at de føler tørhed i øjnene når de vågner.. Jeg er så derinde sammen med dyrlægen og vi hyggesnakker og jeg plejer at blive ved med at kæle hunden under operationen.. Operationen er sådan set kun at hunn løsner tandkødet omkring tanden.. Det bløder meget lidt og så hiver hun tanden ud.. Det tager måske 5 minutter... Efterfølgende beder jeg om noget at vågne på.. De små hunde kan godt have svært ved at vågne.. Så vågner hunden i mine arme og når han kan løfte hovedet tager vi hjem.. Ingen af dem har været bange bagefter (for dyrlægen) eller haft problemer med at få tjekket tænder på et bord/af en fremmed...
-
Når de små bliver store
Vores dyrlæge tager ens pris uanset hvor mange tænder hun skal hive ud.. Jeg kommer lige deroppefra og har fået hevet 2 hjørnetænder ud på Amigo.. 900 kr.. Det er ikke så dyrt..En anden ting er at du skal se at få dem hevet ud på ham.. De små racer har tit problemer med hjørnetænderne og det kan rykke hele tandsættet så Louie ender med skævt bid eller underbid.. Og så kan du hvertfald ikke udstille ham
-
Total Löwchen-makeover
Ja søde men meget besværglige... Pelsen er silke fin (tynd og blød) Bagben, inderlår,balder, under "armene" og sokkerne filtrer MEGET nemt..Selvom du børster hunden ud af hver dag er den filtret næste dag..og i vådt vejr er det helt vild... Hvis du vasker den i sæbespåner kan du holde meget af det væk (sæbespåner tager statisk elektricitet og fedter pelsen)...
-
Total Löwchen-makeover
JA meget:slem:
-
Total Löwchen-makeover
Det synes jeg også Og så skulle hun have stillet den lidt bedre..den ligner næsten en bedlington terrier
-
Total Löwchen-makeover
Hun er i det hele taget rimelig underholdende når hun handler men meget seriøs (man ved jo ikke om hun læser med)
-
Total Löwchen-makeover
Jo det har jeg da.. Her er en hel serie før og efter.. Vi er blevet bedre siden den serie.Det var første gang vi prøvede det :blink: http://lowchen-denmark.dk/Hvalpeklippet%20Löwchen.htm