Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Løverne i Nyborg - billeder
Et sjældent syn: Natascha med på udstilling Og noget næsten lige så sjældent: Opdrætteren herself i ringen.. Det sker kun når en bange hund skal se hvilken fest udstillingerne er... Og Han blev bedste hvalp :klap:
-
Løverne i Nyborg - billeder
Dagens BIR og BIM BIR: Lions of Denmark Eternal Eyecatcher BIM: Universal soldiers Filled Toffee
-
Løverne i Nyborg - billeder
Så lidt andre løver... Lions of Denmark Magic Attention Lions of Denmark Perfect Heartbeat Lions of Denmark Jealous Girlhunter Lions of Denmark True Diamond Lady Lions of Denmark Charming Karla
-
Løverne i Nyborg - billeder
En meget stolt Barn og Hund "handler" som for andet år i træk blev nr. 1 Lions of Denmark.... hm nå nej han hedder bare Oliver, men er også eget opdræt
-
Løverne i Nyborg - billeder
Vores første opdrætsklasse ever... Men det bliver ikke den sidste, vi skal bare lige øve "os"... Vi blev da 2 bedste opdrætsklasse.
-
Løverne i Nyborg - billeder
En uklippet lille løve på besøg (Lions of Denmark Wild Simba)
-
Løverne i Nyborg - billeder
Bimsen (Lions of Denmark Fantastic BellaMia) ny Dansk champion..
-
Så så man lige Bimsen
Bimsen var såååååå dygtig i dag.. Og hun var slet ikke sur, som hun ellers altid plejer at blive ret hurtigt... Det var en herlig dag...10 tilmeldte løver..De 9 var Lions of Denmark opdræt.. Jeg bliver simpelhen så glad og stolt når hvalpekøberne vil udstille.. Det kræver alligevel lidt mere end de fleste andre hunde, da de jo skal barberes på numsen. I dag var der 6 tilmeldte løver som ikke er ejet af os... :klap: Jeg laver lige en anden tråd med billeder så den her ikke bliver helt overspammet af mig :slem:
-
Hundevask
1000 kr??? Seriøst?? Så var det sq da det man skulle slå sig på :shock:
-
Udstillingstræning for dummies...
Ja nogle af dommerne er ikke gode til at nærme sig hunden fra siden og løfte læben uden at skygge for hundens øjne. Så de lægger nærmest hånden over hundens øjne og ned over næseryggen og løfter læben.. Hvis hunden ikke er vant til det så kan den godt blive temmelig bange. I starten træner jeg bare at hunden står foran mig.. Den vil automatisk stille sig ind foran fordi jeg jo har guffen som den godt vil have. Det er faktisk rimelig nemt når først man har fattet pointen. Og du kan lære dem hvad som helst.. Dem af vores som er lidt dårligt vinklede i bagbenene kan (på kommando) synke lidt sammen i knæene... En dårlig ryglinie kan skjules ved at lære hunden at skræve lidt med bagbenene...
-
Udstillingstræning for dummies...
Jeg har ikke læst hele tråden, men her er hvad jeg gør (og så er det sakset fra en tidligere tråd hvor en eller anden ville hvordan. SÅ jeg undskylder at det starter helt i babytræningen, men træningen er den samme når jeg får en ældre hund. Forresten har jeg trænet cockeren til at freestande også. Og han er ikke særlig klog, så astagatoren kan også lære det) Jeg starter med træningen af hvalpen allerede når den er helt lille.. 3 uger gamle kommer de flere gange om dagen på bordet.. I starten sætter jeg dem bare op, holder lidt ved dem og rør dem lidt hist og her.. 4 uger gamle får de kigget tænder.. Jeg starter med at røre deres mund..et par dage senere letter jeg lynhurtigt men forsigtig læben.. med et par dages mellemrum øger jeg hvad jeg gør.. Krænger overlæben tilbage,,kigger ind til de bagerste, åbner munden og kigger tandstillingen inde bagved.. I starten er jeg meget påpasselig med at sørge for IKKE at holde hvalpen over øjnene.. Senere når de er vant til at få kigget tænder holder jeg hånden over deres øjne et splitsekund.. Og øger tiden for hver gang mens jeg samtidig (når de er trygge ved en hånd over øjnene) kigger tænder på dem.. Så begynder jeg at stille dem pænere på bordet.. I starten er jeg ligeglad med hvordan de står.. bare de står! Langsom begynder jeg at rette deres ben.. ikke for meget, men ganske lidt.. For hver gang de kommer på bordet retter jeg dem lidt mere.. Når benene er fine retter jeg halsen.. Når de er trygge ved det retter jeg hovedet.. Så jeg kan dreje det hvis jeg har lyst så hunden enten kigger lige frem eller lidt til siden.. Afhængig af hvad der ser pænest ud på den hund. Hele tiden bliver hvalpen rost, rost, rost.Når hvalpen kan stå (med hjælp) med ordentlig vinklede ben..halsen pæn og hovedet den vej jeg vil have, så kommer halen.. Så snart halen er oppe på ryggen i den position jeg ønsker, sætter jeg ord/kommando på ”shoooow”..godbid… Kommandoen ”shooow” øver jeg herefter flere gange dagligt på bordet.. Så går vi over til linetræning.. Hvalpen er vel omkring 6-7 uger på det tidspunkt (så sent fordi jeg tror løverne ser dårligt/eller er lidt dumme?) .. Så snart hvalpen har fattet ”godbid i hånd kan risikere at komme ned i min mund” og ikke farer rundt som en idiot fordi godbidden er et eller andet sted, begynder jeg træningen.. Først er det kun et spørgsmål om at gå fremad med udstillingsline på (vi leger aldrig med line på, er hvalpen kulret tager jeg linen af og lader den lege).. Når den kan bevæge sig fremad, skal vi have fart på (altså hvalpen skal følge mig). Jeg er fuldstændig ligeglad med om den hopper, springer eller løber galop.. bare den har drive fremad må den for min skyld flyve! Tempoet og bevægelserne er det mindste, lige nu skal den bare have det sjovt. Hvis nogen ser mig på nuværende tidspunkt i træningen tror jeg er gal.. Jeg løber baglæns og kalder med høj lys stemme og virkelig pjatter for at få hvalpen med mig. Så snart den ved at vi går den vej jeg går og det er smart at holde øje med mig (jeg har salamien :mums:) sker der et fremskridt fra den ene dag til den anden.. Hvalpen tager og holder øjenkontakt med mig mens vi går. Så tilpasser vi tempoet så hvalpen nu løber i rask trav ved siden af mig Så starter næste etape: hvalpen skal lære at stå med front mod mig ca ½ meter fra mig. Jeg har godbidderne, men nu er de ikke længere i min hånd. De ligger i min lomme i en plasticpose. Selvfølgelig har jeg i starten et stykke salami i hånden men det ved hvalpen ikke.. Jeg putter hånden i lommen hver gang og bevæger posen.. Så snart vi stopper med at gå vil hvalpen automatisk rykke hen foran mig for at se hvor godbiden bliver af.. Jeg stikker hånden i lommen, rasler og hvalpen kigger forventningsfuld op.. Jeg siger ”shooow” og giver den godbidden… Der går ikke mange gange før den fatter ”shooow..aha..jeg får godbid når jeg står og kigger på hende”.. Så snart hvalpen er helt med på at show er foran mig stående med øjenkontakt, skal benene rettes ind.. Hvis det er hundens højre bagben (det der er til venstre for mig når den står foran mig) der skal lidt bagud, bevæger jeg venstre hånds ringfinger opad og træder et lille skridt frem med venstre ben. Hvalpen retter sig automatisk ind til at stå den ½ meter foran mig som den havde lært.. Nogen gange skal jeg træde mange gange frem før benet står som det skal.. Godbid.. Omvendt med det andet bagben.. Det varer ikke ret længe før jeg kan rette hvalpen med en lille bitte bevægelse af min venstre eller højre ringfinger.. Nu forestiller vi os at hvalpen er så god så den retter sig.. nu skal jeg have hjælp af en anden (Natascha eller Isabella).. Jeg retter hvalpen ind.. Min hjælper tjekker 1. synker hvalpen sammen i bagbenene så overlinien bliver skæv? 2. hvordan ser haleansætningen ud? Hvis 1. er problemet stiller jeg hunden med front mod mig og bukker mig ned med godbid når godbid er tæt på hunden tager hjælperen med hånden fat og retter hundens bagende lidt op.. Jeg siger Shooow og i samme øjeblik putter jeg godbidden ind i munden på hvalpen.. Hvis 2 er problemet er det samme fremgangsmåde men i stedet for at rette op skubber hjælperen til halen så den ryger lidt frem eller trækkes lidt tilbage.. Jeg løfter pegefingeren samtidig.. godbid… Hvis hjælperen kan se halen er helt umulig er der kun en ting der kan gøres.. Hvalpen må logre når den shower.. Det er næsten det nemmeste.. Snak til hvalpen, så snart den logrer så sig et ord eller kom med et tegn.. Jeg bevæger den ene mundvig og giver en godbid… Det er faktisk ret nemt selvom det er træning, træning, træning og lidt mere træning.. Til gengæld får man en hund man kan handle uden brug af line (hvis man så lige måtte det).. Jeg bruger ikke salami på alle sammen.. jeg finder ud af hvad hunden vil sælge sin sjæl for.. For nogen er det ost, for nogen salami eller frikadelle.. Den godbid de elsker bliver så fremover kun brugt ved ringtræning og på udstillinger
-
97årig hundeføre
Aj hvor er de dygtige :klap::klap: Jeg synes der burde være en lov om at alle, også ældre mennesker, må have hund lige til det sidste.. Sidste år blev jeg kontaktet af en ældre dame(75 år) som godt ville have en ny hund.. Hun kom flere gange og besøgte os. Pludselig kom hun til at tænke på hvad nu hvis hun døde inden hunden? Aftalen blev at så kommer hunden tilbage hertil (medmindre datteren vil overtage den) og bliver boende til den selv går bort... Nu har hun 2 løver Hun kommer jo meget mere ud nu, så hun havde mødt en anden ldre dame som synes at løverne er vildt søde. Hun ville da også gerne have en hund.. Hun har ingen familie tilbage.. Hun fik så også en lille løve og alt var godt. Indtil hun lste i et blad om en der var død, og ingen vidste hun var død så hendes hund havde været laene i lejligheden med sin døde ejer i en uge.. Så ringede hun helt ude af flippen. Tænk hvis hun døde og hendes lille løve skulle være alene med hendes døde krop i ugevis.. aftalen blev at vi ringer sammen 2-3 gange om ugen og hvis jeg ikke har hørt fra hende i nogle dage og hun ikke tager tlf så kører jeg til København og tjekker om hun ligger og er død...
-
Klipning af negle
:slem::slem:.... Hvornår flytter vi?
-
Løverne indtager Fyns land!
Vi er der nok fra kl 8 til kl 17..eller når vi bliver smidt ud
-
Løverne indtager Fyns land!
Er der? hvor? hvilke?
-
Klipning af negle
HAn kan da bare komme.. Men han må indordne sig Fx ikke noget med at låne NOGET SOM HELST uden at det bliver leveret tilbage
-
Selverkendelse...
Men dem er der vel heller ikke ret mange af? Ikke hos selskabshundene hvertfald :slem:
- Klipning af negle
-
Klipning af negle
:banan::banan::banan: Jeg synes nu ellers alle de mænd jeg kender påstår de ligger tingene på plads Glad for jeg ikke er den eneste som så har sådan en i mit hus (altså mand som roder).. Rasmus bliver pissesur når han låner af mig. Jeg hiver straks min lille sorte bog frem og skriver ned hvad han låner.. Og så venter jeg til han gå i seng og så kommer bogen frem igen. Han må lære at leveret tilbage når han har lånt det... Fy Mulline nu har vi spammet en god tråd :damn:
-
Klipning af negle
Aj den er værre end min... Det var også kufferten og alt gejlet jeg faldt for Hver gang jeg køber værktøj griner de andre i familien af mig.. Hvad skal du med 4 dorner? Og en overfræser? og og og..Når så der skal laves noget kan jeg liiiige flå mine ting frem..Og til forskel for nogen andre i den her familie (Rasmus læser du med?) så ligger mit værktøj altid på deres aflåste plads..og 10 og 13 ringnøglerne :slem:
-
Klipning af negle
Det er mine også..Er din pænere end mine? Så køber jeg sq sådan en også.. Det andre har med sko og hundesager, det har jeg med værktøj :slem:
-
Klipning af negle
En ganske almindelig en.. DIn mand har sikkert en liggende.. Det er noget mænd har og nogle kvinder :slem:
- Klipning af negle
-
Klipning af negle
Min er variabel.. Jeg har købt den i jem og fix.. For 120 kr, og så følger der 100 forskellige slibe-dimser med..Når først du har prøvet den så bruger du aldrig en neglesaks igen.. O jeg tror seriøst ikke Luna vil være bange for den. Hun forbinder jo ikke motorlyden med negleklipning.
-
Klipning af negle
Pjat.. Hun er jo ikke engang langhåret.. Og hastigheden er variabel