Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Klipning af negle
Jeg er en også en kælling når det kommer til soignering.. Ikke på den måde at jeg tvinger eller er ond, men jeg udstråler fast-besluttethed.. Forøvrigt bruger jeg kun negleklipper til hvalpene.. Alle andre sliber jeg neglene på.. SÅ bløder de heller aldrig fordi man klipper for langt ned.. Jeg bruger en minisliber/multiværktøj.. Jeg har tidligere lovet at tage billeder af det.Og det er faktisk sket Eneste Löwchen kennel på toppen - af Danmark
-
At sætte de rigtige sammen.
Det jeg ser hos os er at den hund som kommer ind i flokken "bliver" en løve (du ved man må hyle med de ulve man er iblandt. Og nej vi klipper dem ikk ).. Sådan var/er det både med chierne, cockeren, gårdhunden og schæferen.. De beholder da selvfølgelig noget af deres racepræg, men chierne fx har måtte lære at man godt kan ligge tæt på hinanden, sommetider hvertfald, uden at man så behøver hænge i struben på dem som bevæger sig. Chierne har også måtte lære at fordi man så det først er det ikke sikkert det er deres hele tiden alligevel.. En løve som tilfældigvis kom først til en plads som en chi tror de ejer, flytter sig ikke bare fordi en chi står og nedstirrer dem.. Den lægger sig bare med ryggen til eller inviterer den til at komme hen og ligge med..Cockeren er bare en lalleglad båtnakke som nu endelig har lært at klatre i træer (dem der ligger ned), hvis altså ingen skubber.. Som jeg ser det passer cocker, løver og schæfer rigtig godt sammen.. Chierne har måtte sluge mange kameler.. Og gårdhunden er her ligesom bare.. Dens største mission er at lære alle andre at grave store huller og gerne i form af huler som braser sammen når menneskene kommer gående i mørke.. Ingen af racerne er specielt gøende. På nær chierne selvfølgelig. Men de er holdt op med at gø. Jeg tror det er fordi når de gør begynder alle de andre også, og så kommer der for meget bevægelse i flokken. Chierne er udmærket godt klar over deres størrelse (eller mangel på samme)..
-
Kamphundeløve
Jo..Især ude i junglen når de løber under det væltede træ eller ovenpå..SÅ tror han at han er en lillebitte 5 kgs løve..Det er han IKKE, han er stor og klodset og falder ned
-
Kamphundeløve
Pigerne synes det er en dårlig idé at løvklippe ham.. De er bange for han får et traume.. At vi ligesom tager hans identitet fra ham men det kunne nu være sejt :slem:
-
Kamphundeløve
næ..her er ingenting der knalder ned... Jeg frygter mere for schæferen end for løverne... Athena bider sig fast i ørene på ham, og dem har han først lige lært at holde oprejst
-
Kamphundeløve
Ja meget..og han elsker dem... DA Stargirl var heroppe med Koda den lille boxer tænkte vi aj nu kan han da lege med en på sin egen størrelse.. Men nej.. Han var dødbange for den frådende boxer..Så hellere 20 dræberløver
-
Kamphundeløve
Ja det VAR Rasmus hund. ALtså lige indtil han ikke gad motionere, fodre osv... Så nu er han vel bare vores på en eller anden måde.... Altså på nær når folk siger "næ, hvor er han godt opdraget..og hvor kan han dog mange ting..virkelig godt trænet hund " Så ejer Rasmus ham igen i 5 minutter.. Men det ved den hvide ulv ikke Han tror nemlig at Rasmus er den søde onkel der giver ham en godbid hver 14 dag... Og ellers ikke kan se ham :damn:
-
Kamphundeløve
De er faktisk lige gamle ulven og kampløven 5 måneder..På bunkebilledet er nogle af de små på 1½ måned med..de skal helst lære at kæmpe tidligt jo
-
Kamphundeløve
Hehe Pas på han er faaaaaaarlig Prøv at se videoen på hjemmesiden Ny side 0..Der er der en endnu mindre løve der blander sig :banan:
-
Kamphundeløve
Lad mig lige præsentere Lions of denmark Wild Chien Noir..I daglig tale kaldet Ludvig.. En rigtig kampløve.. Her er han i fuld gang med at nedlægge sit sidste bytte, en farlig hvid ulv.. Flere billeder og en video af "kamoen på hjemmesiden
-
Coton de Tulear
Enten kan du klippe hende ned med maskine.. Eller børste dem ud! Hvis du ikke selv vil gøre det kan du vel få opdrætter til at gøre det for dig? Det er tit nemmere når det ikke er en selv der gør det.. Hvis du selv vil gøre det kan du lave en sæbespåneblanding i en balje vand og gøre hende drivvåd.. Tryk vandet ud og børst hende (brug en karte) stykke for stykke.. Du kan evt kigge på min hjemmeside www.lions-of-denmark.dk under soignering - sådan børster du nemmest din Löwchen (Löwchen er også en bichon og har stort set samme pels)
-
Status efter en uge med to hunde
Vi kan gå med 10-12 stykker af gangen 5-6 i hver hånd.. Fidusen er at de skal lære hvad venstre og højre er.. og at stoppe/gå på deres navn (Luffe stop, Oskar gå fx).. SÅ går det helt forrygende..
-
Status efter en uge med to hunde
godt skrevet
-
Naboer... suk
Jeg ville være ligeglad.. Det skulle ikke ødelægge mit humør! Og jeg ville heller ikke komme med antydninger eller sige "se min hund har ikke tisset på din dør idag..er hun ikke dygtig?".. (men off topic: tæver kan altså lette ben.. Nogle af mine tisser som hanhundene med benet godt oppe i luften.Ellers kan de ikke ramme et godt sted.. og hvis det gode sted er op ad et træ, så letter de ben).. Vi bor 3-400 meter uden for en lille by.. I udkanten af byen bor en stor hund som er ude dag og nat.. Og den gør konstant! Mange af dens naboer kommer og klager her. For det må være vores hunde de kan høre. Mange hunde= alt gøeri kommer fra de mange hunde.. Men det får mig hverken til at ligge søvnløs eller pisser mig af.. Jeg VED mine ikke er ude om natten eller står og gør time efter time når de er ude. Det giver ligesom sig selv når de aldrig kommer ud alene... Ignorer deres sure opstød og bliv ved med at hilse venligt på dem
-
Berner Sennen ud at flyve
Den største kasse de har hos SAS Cargo/trust er giant kassen... Jeg ved at en af vores venner som har en sankt bernhard bruger en vari kennel giant (den man køber i lufthavnen) når de flyver.. Og den er godkendt til den størrelse hund, selvom hunden hverken kan stå op naturligt eller ligge udstrakt, som reglerne ellers foreskriver.. Måske de ser gennem fingre med det når det er en stor hunderace?
-
HVor er det bare synd
det ved ejg ikk..Jeg kom da ind på den og jeg kommer ellers aldrig der... Men så er det måske slet ikke det forum der var tale om?? Den ligger måske flere steder
-
HVor er det bare synd
Kopier det og indsæt det på Google..Det gjorde jeg og så kommer man direkte hen til tråden på det andet forum
-
Chokerende - mynder pelset!
Ok ja så blev man da så meget klogere.. Men alltså når nu man finder sådan noget bliver der så ikke tilkaldt en dyrlæge? Han må da kunne se hvilken art det drejer sig om... Hunde og ræve må da have nogle anatomiske forskelligheder? Også når pelsen er røget af
-
Chokerende - mynder pelset!
-._Næ det retfærdiggør da ingenting... Det sagde de nu heller ikke i radioen at det gjorde... Er det ikke kun rævefarme som pelser ræve? hvor mangge rævefarme pelser 3 af gangen og smider dem i krattet? Det er der sq da ingen af farmene der gør.. De har vel en container der bliver hentet af DAKA eller?
-
Chokerende - mynder pelset!
Er de ikke også lidt små af ræve at være? I morgen vil jeg godt vædde med det er katte.... Og om en uge har alle glemt det....
-
Chokerende - mynder pelset!
Nu er det ikke længere hunde! En privatperson har henvendt sig til politiet og fortalt at det er ræve.. og at vekommende har smidt dem i sivene.. Politiet undersøger nu om dyreværnsloven er overtrådt..
-
Hvordan er det gået i Herning?
:klap:
-
Hvordan er det gået i Herning?
Fidusen med de fleste uklippede hunde er at klippe dem så man ikke kan se de er klippede.. Præcis som når vi sminker os
-
Hvordan er det gået i Herning?
Både Isabella og Freudika er opdraget godt i den retning.. Jeg ville blive MEGET vred hvis min handler eller en af mine hvalpekøbere behandlede en af mine hunde sådan...:evil:
-
Hvordan er det gået i Herning?
Præcis det samme problem når man klipper sin Löwchen i den lange pels.. Dommere fra lande som bruger det, tror seriøst at løverne skal formklippes...