Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    :klap:
  2. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Du skal da have trolden (magnumgold) XbillenX tager så Playboy-fyren.. Søster L kan få en af de nye drenge, samme far som halfdan Stargirl kan man vel også prakke en på..Freudika kan få Shakira og FOX er vild med Medina
  3. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    fy for satan..Pludselig er jeg glad for at jeg bor i Nordjylland
  4. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Igen hans nye families skyld
  5. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det er hans nye families skyld
  6. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Men seriøs snak igen... Det er jo derfor at jeg så gerne vil have at vide hvis der er en fejl på hunde jeg har solgt.. Nu er det skrevet ned i min store bog at Halfdan mangler en tand.. Så ved jeg at jeg skal være meget opmærksom på at Vidi ikke bliver parret ind på en linje med manglende fortænder.. Og mht. til hans manglende testikel så skal Mille jo hvertfald ikke parres med en han hvor der også har været kryptorchisme. Men det er jo ikke alle opdrætterne som fortæller når den slags fejl opstår.. Jeg ved jo f.eks i år at flere hunde har manglet fortænder.. Jeg ved jo også at andre opdrættere i år (2 stk hvertfald) har fået korthårsløver..Selvom jeg sidste år kunne "bryste mig af" titlen som eneste opdrætter der fik korthårede... Problemet med løverne er at kun et par stykker vil indrømme fejlene.. Og så er det kun hvis man tilfældigt møder en løveejer som så fortæller om deres hund og dens mangler.. og på den måde får vi jo aldrig nogensinde styr på fejlene
  7. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    ikke hos mig, men du kan sikkert nok sælge en parring til "nogen" hvis du ikke er for dyr Hans gener passer til alle løver i Danmark, så er et lille mellemrum da lige meget..Og den testikel han har kan sikkert godt lave det den anden skulle også
  8. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det er jo ikke engang fordi det bare er nok at kigge på indavl.. Man skal også tænke temperament, tænder, korthår osv.. Det nytter jo ikke at lave en i på 1.2 hvis man ved begge hunder mangler halvdelen af tænderne eller begge er aggressive overfor andre hunde..
  9. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Ligesom med nogle hunderacer
  10. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Man lavede den ikke..Man genopbyggede den. Hvis du går ind på lowchenworld.com kan du følge en hvilken som helst løve tilbage til de 3 løver.. I starten var i-koefficienten høj, men på et tidspunkt bliver den selvfølgelig lavere.. 60 år er alligevel rigtig mange generationer i en hunds stamtavle.På et eller andet tidspunkt ved jeg at nogen parrede bla. havanaise og malteser ind i løverne. Det hjælper jo noget på generne.
  11. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Med Löwchen er det en regel, fordi vi er en lille race (antalsmæssigt). Til gengæld droppede de så reglen om matadoravlsgrænser. SÅ LÆNGE VI AVLER FORNUFTIGT!!! Og DKK holder skarpt øje med dem som køber 1-2 tæver (gerne søstre) og en hanhund og så parrer på livet løs..Altså laver gentagne parringer med de samme gener uden at holde øje med om hvalpene bliver noget lort. Dem laver de avlsforbud på. Men at en hanhund som f.eks Beethoven har lavet flere hvalpe end f.eks Nomi, det må man gerne. Så længe man sørger for at sprede det ud over forskellige linjer. Fidusen er jo at man lægger en plan og sørger for at ens avlsarbejde bliver bredt og ikke at man spærrer sig selv inde i et hjørne. Det handler jo ikke bare om at lave løver, men at lave bedre løver
  12. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det synes jeg godt man kan.. Vi ser bare problemerne hurtigere hos hundene end hos menneskene, pga. hundenes kortere generationsalder Okeiiiii... Igen må jeg hive Norge frem... Hvorfor forbyde kusine/fætter ægteskaber hvis det bare er ulækkert? Nogen synes også homosekuelle er ulækre.. Eller kærnemælkskoldskål... Jeg tror da nok et det etiske råd kan se udover de grænser som vi synes er ulækre.. Det kan man jo kun håbe, men jeg har sq ikke de store forhåbninger.. Jeg har set mange som sætter økonomi over etik.. Ved du hvad en parring med f.eks min Beethoven koster? Eller Juhas Markey Lifar? Aj..så er det billigere at se gennem med indavlskoefficienten og bruge sin egen hund Eller endnu dårligere Men er det ikke også det der er sket når man starter med 3 hunde i familie med hinanden?Men det store spørgsmål er HVORFOR gøre det? og især når det ikke er überseje repræsentanter af racen.. Og især når de to linjer findes i de hunde som vi andre har fået korthårs løver på?
  13. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    JA det fatter jeg så heller ikke.. Norge vil nu forbyde ægteskaber/børn mellem fætter og kusiner fordi det giver børnene så store (fysiske og psykiske) problemer... Var der ikke også store problemer tidligere bla. med sindsyge i Europas kongehuse pga. indavl?
  14. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Problemet er jo at du ikke selv bestemmer om det skal være de gode eller de dårlige ting som skal være fremherskende.Jeg tager skarp afstand fra så høje indavlskoefficienter. For jeg kan overhovedet ikke se grunden til det!! Vi skal kun 60 år tilbage, for at opdage at der kun var 3 (tre!!) løver tilbage.. Alle i familie med hinanden. De tre løver byggede man hele racen på. Mange opdrættere har lavet et virkelig godt stykke arbejde for at redde racen og få udryddet de ting som vi kæmpede/kæmper med. Dårlig pels, dårlig temperament, dårlige tænder. Samtidig er den danske genpulje efterhånden en af verdens bedste. Netop fordi nogen af os sørger for at lave lave i-koefficineter, og sorterer ganske kraftigt i hundene så snart der viser sig en fejl.
  15. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    nej Löwchen er en antalsmæssig lille race, forstået på den måde at vi stadig laver under 100 registreringer årligt, så der er den hel klar regel st indavlskoefficienten ikke overstiger 6.25 %. Til gengæld har de strøget matadorsavl-reglen hos os.
  16. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    6.25 %
  17. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Ja der er regler for indavl
  18. topic svarede på kennel-lowchen's Tine1 i Lowchen
    Løvernes pels er for fin. Enten vælter den (pelsen) eller også kører den fast og niver hunden. Men Osteren kan du jo bruge til mennesker også
  19. BJ er ISabellas løve..Jessies bror..Han er lang og lav
  20. Joi han ser fin ud..smukke kræ Sådan er Vidis :klap:
  21. Det plejer at være omvendt Dickes hvide pels er meget stridere end den mørke..Så den hvide filtrer aldrig.Måske han bare er ved at skifte nu? Vidi havde en periode i oktober november (tror jeg) hvor han gerne ville filtre) Mille er først startet så små nu...
  22. topic svarede på kennel-lowchen's Tine1 i Lowchen
    Der er ingen der ved noget om shoppen..eller jo et par stykker..De bestiller via min mail Det kan du også bare gøre
  23. topic svarede på kennel-lowchen's Tine1 i Lowchen
    Det er min løveshop Den øverste er den jeg klippede Zamzam med
  24. Nej..Sæbespånerne gør den fedtet..Jeg kan også bedre lide når den er vasket i shampoo..Men den filtrer ikke når den er vasket i sæbespåner..Og den tørrer hvertfald heller ud
  25. Fordi den bliver lysere? nej..Det har ikke noget med kosten at gøre.. Han er bare fading.. Otto er jo heller ikke sort i de sorte mere.. Jeg bruger i perioder menneskeshampoo til mine (og altid op til udstillinger).. Til hverdag bruger jeg sæbespåner jo...og skyllemiddel

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.