Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Sygdomme
    Et par tusinde?? Jeg plejer at give 500-600 kr
  2. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Sygdomme
    Hvor gammel er Charlie? hvilken race og skal han udstilles?
  3. Glemte at skrive at vi altid har haft dyr i sengene, altid har været gode til at lufte ud eller boet i utætte gamle huse og jeg har rengøringsvanvid.. Alligevel har vi allergi.. Jeg kan ikke tåle hund og kat og hustøvmider :hmm: og sydamerikanske fugleedderkopper.. Tror det er edderkopperne der har trigget det i gang på mig.
  4. Mine ligger i sengene, enten hos mig eller hos en af ungerne. Natascha har totalt meget allergi, og kan ikke tåle kattene og gårdhunden i sengen. Men løverne kan hun tåle. Hendes løver er klippet kort på maven og sokkerne. Og i pollensæsonen skyller hun dem hver aften.
  5. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det gør alle Jeg gjorde også og Dinah også
  6. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Der er sådan en lillebitte ske i bøtten..Jeg giver dem en halv af de skeer om dagen. Jeg smider det ovenpå foderet og så æder de det sammen med foderet.. Det lugter sådan lidt havagtigt.. Du kan se virkningen efter ca 5 uger medmindre du har fjernet al tandsten på hende så kommer der bare ikke nyt. Jeg giver hvalpene det fra de begynder at få hver deres skål med mad, og jeg kan se at de slet ingen tandsten får
  7. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Hvis han har meget snask lyder det som om der er noget hår der går ind i øjnene.. Har du tjekket pandehåret om det går derned? og tjek øjnene hele vejen rundt.. Jeg fjerner hår i begge ender af øjet samt det der ligesom vipper op langs kanten.. Faktisk skal øjenkrogen barberes helt ned hver anden uge.. klippet med en saks er der små strittere som rammer øjet f.eks når han blinker eller kniber øjnene sammen
  8. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Klipper du hende helt fri for hår ved øjnene? Et par af mine fik tårestriber men efter jeg er begyndt at bruge plaque of er de forsvundet..
  9. topic svarede på kennel-lowchen's Tine1 i Lowchen
    Sender lige en pb
  10. topic svarede på kennel-lowchen's Tine1 i Lowchen
    Ja det må man sige Du kan klage til din opdrætter Tine: Har du hørt fra din opdrætter? Undrer mig nemlig meget over at jeg INTET har hørt fra hende.. Det er jo sådan set mit opdræt hun har brugt som forældre! Jeg har forøvrigt skrevet til både den tyske opdrætter som har hanhunden, som er Morfar til Otto.. For at høre om der har vaæret noget PL i hvalpe hvor han ligger.. Han giver nemlig pelsfejl hvis hans afkom parres med en anden part hvor hans linje også er. Og så har jeg skrevet til Life Ku også for at høre om de ved noget specielt om arvegangen og om man kan fremprovokere noget med forkert fodring som baby. Eller noget andet Mine er undersøgt og jeg bruger kun dem med 0/0 i avl. Men det kan da nok hoppe nogle generationer. Stakkels Otto hvertfald
  11. topic svarede på kennel-lowchen's Tine1 i Lowchen
    Var det ironisk?Vi spiller i øjeblikket med hvalpene på 6-8 uger og de kan sq godt regne det ud. Men de skal ikke have lov at stå på den anden side af lågen og glo på, så har de luret fidusen.
  12. Vi havde tilmeldt, betalt und alles Og så ligger der meter sne igen...Og nu har der også faldet islag hele natten og morgen. Men god fornøjelse til alle der deltager :klap:
  13. Stakkels lille Halfimand Rigtig god bedring til jer begge 2 Og selvfølgelig skal du da melde det
  14. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Matadoravl-HUNDEN_marts_2008.pdf Her er et uddrag af teksten: Antalsmæssigt små racer (racer med mindre end gennemsnitligt 100 årlige hvalperegistreringer over sidste år). Hanhunde udpeges stadig ved hjælp af 25 % reglen. Kun såfremt hanhunden producerer kuld/afkom med indavlskoefficienter større end 6,25 %, skal der reageres med grænsebrev. ved gentagelse reagerer DKK med avlsforbud. Så det er ikke en anbefaling fra DKKs side men en hel klar regel. Da jeg i sin tid ringede derind fik jeg beskeden at hvis man lavede en parring med mere end 6.25 % så sender de et grænsebrev (en advarsel). De ønsker ikke de store indavlsprocenter på de "små" racer. Og de tager en snak med opdrætter. En enkel parring kan ske ved et uheld men det er direkte åndsvagt at lave 2.. Og det er endnu mere åndsvagt når "man" har prøvet det før og det endte med et kuld hvor en blev aflivet pga en lever/nyresygdom og en anden blev aflivet pga PRA og en leverlidelse. Og set i baklyset af at vi sidste år havde mange fejlhvalpe - korthårede i 5 forskellige kuld/3 kuld med en anasarcahvalp og flere med smalle kæber, så de mangler 1-2 fortænder. Og jeg ved da godt at de fejl har været der hele tiden, men at nogle af opdrætterne først vil og tør indrømme de har dem nu. Jeg vilel ønske at den opdrætter det drejer sig om ville komme med nogle facts om hvorfor? Hvorfor ikke bytte om på faderen til de 2 kuld i stedet for? Hvad er det opdrætter synes er så store kvaliteter at en far/datter parring er nødvendig? Ingen af hundene er de store vindere i udstillingsringen? temperamentet er ikke exceptionelt? Er der en genial bagtanke med at gøre det? eller er det bare et sats man laver? eller?
  15. topic svarede på kennel-lowchen's Tine1 i Lowchen
    Kan han være hoppet ned fra et eller andet? Prøv at sttrække hans ben forsigtigt bagud. Kan du mærke om knæskallen hopper på plads igen? Det smut du hørte lyder som om det er knæet der er sprunget ud. Ligesom når de har PL Magic er engang hoppet ned fra det væltede træ i junglen og pludselig kunne hun ikke støtte på benet. Det tog næsten et halvt år før benet var ok igen (hun var så også drægtig). Men alverdens dyrlæger undersøgte det og fandt ikke andet galt end at knæskallen var hoppet ud.. Hun var PL undersøgt inden med 0/0..og er undersøgt 2 gange siden også med 0/0 Men lad dyrlægen kigge på det.. selvom jeg synes prisen lyder vanvittig..Er han ikke sygeforsikret?
  16. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Hos os må hunde tigge.. Og vi siger hvis hunden ikke kan tigge så må den flytte .. Hvalpene lukker vi væk, nogle af dem skal jo flytte. Og hundene ved hvem de må tigge hos. Natascha gider ikke have de tigger, så der går de aldrig hen.. Og drengene deler sjældent noget af aftensmaden med hundene. Isabella og mig er storslemme.. Men hundene hopper ikke op, kradser ikke og gøer og piver ikke. Jeg synes det er hyggeligt, og hvis der kom gæster så ville jeg være ligeglad. Hundene bor her.
  17. topic svarede på kennel-lowchen's MiniBillen i Lowchen
    Med blåt: Med det samme.. XbillenXs hvalp besøgte sin kommende familie incl. hund/e allerede da hun var lille..Jeg kan sq ikke huske hvor gammel hun var da vi var der første gang? Og igen en hel dag da hun var lidt ældre mens vi var på udstilling.. Men når du får din hund hjem som 8-10 ugers hvalp er det bare med at komme ud med den med det samme, og lade den møde sin nye familie, selvfølgelig under forudsætning for at det bliver på hvalpens præmisser og der blvier holdt øje med dem. Mennesker er det det samme med..Lad endelig hvalpen møde så mange (forskellige) søde mennesker.. Hvis det er mennesker du møder på din vej så instruer dem I at sætte sig på hug når de snakker med hvalpen. Ingen gode bøger på dansk.. Det mest fyldestgørende på dansk er nok min hvalpecd på ca 150 sider.. Den må du godt få en af. Og ellers er der skrevet en på engelsk. Men den er gammel og ikke specielt god. Men jeg har den og du gerne låne den. Jeg kan evt. tage begge dele med til Show of Winners i Hillerød. Jeg regner med at se XbillenX der
  18. Næ men der hjalp jeg dig jo også med at finde et godt et .. Og jeg ved jo du altid kun høre det første og det sidste jeg siger så " bakken skal nå helt ud i kanten bla bla bla bla bla og bakken skal være metal"
  19. :hmm: jeg købte mine for et år siden..Så er de sq nok blevet dårligere med tiden´og har skiftet bakken ud :shock:
  20. Så er det noget nyt de har lavet med metalbund..Jeg købte 4, alle med en hvid plastting (utrolig tynd). Den knækkede lynhurtigt eller blev gravet i stykker. Jeg klagede til HN over det og de skrev da tilbage at de ville kigge på økonomien i en metalbund i stedet for. Men jeg hørte aldrig mere fra dem:???:
  21. Ja bare den fylder hele bunden så ikke benene kan komme til at sidde fast..Og så tjek de der tråde, jeg synes de ser ret tynde ud. Mere så ikke en kommer til at sidde fast med en tand.
  22. Jeg er jo bur-freak Og før du køber så er der nogle punkter der er gode at vide: Der skal være dør 2 steder, for at gøre det lettere for dig. Køb helst et bur med metal bakke (HN buret er en mega tynd plast ting- hld dig fra det) Bakken skal fylde buret helt i bunden, så dine hunde ikke kan få benene fast i kanten. Lukketøjet på lågerne skal være ordentlig og ligesom låse sig fast når du slår dem ned..Ellers kan din hund åbne det. Hvis du skal bruge det til udstiling/agility så prøv at slå det sammen..Det skal være nemt at slå sammen, og du skal ikke skulle hive så meget at du fingrene i klemme. Det skal være sat ordentligt sammen i samlingerne ellers bliver det hurtigt vakkelvornt. Hvis det skal stå slået op i bilen så må det ikke være for løst heller..Så skal du høre på den fandens raslelyd konstant under kørslen. Kig på felterne i buret, vil din hund (evt. hvalpe) kunne få kilet kæben fast? Det har jeg haft flere hvalpe der har gjort.. Kig på "trådene" i nettet, de må ikke være så tynde at en hund som gnaver i buret kan kile en fast ved hjørnetanden. Tjek også bredden på hullerne vil din hund kunne mase snuden for langt ud, så står du snart med en hund der mangler pelsen på snuden. Også selvom hunden ikke sidder der ret længe. Det skal selvfølgelig være så stort at hunden kan stå oprejst og ligge på siden i det.. De bedste bure jeg har købt har været af mærket pluto.. De mindre fra jem og fix kan bruges..Men bliver hurtigt løse i skroget.. Harald Nyborg burene er ikke pengene værd hvis du skal rykke rundt med dem.:De bliver løse og skæve..Og bakken er det argeste lort der findes. Den knækker hurtigt og hvis din und er en der kan lide at gnave i ting så splintrer bunden.
  23. topic svarede på kennel-lowchen's MiniBillen i Lowchen
    :stupid: jeg havde ikke set du havde skrevet mere:damn:XbillenX har da set 3 tæver lege..Til løvetræffet i sommers
  24. topic svarede på kennel-lowchen's MiniBillen i Lowchen
    De fleste af løverne er gode begynderhunde.. Jeg siger de fleste fordi der er meget forskel i temperamentet på løverne alt efter hvilken linje de kommer fra. Mine observationer er at de tyske linjer generelt er nemmere at stresse..og er mere nervøse, og dermed kræver at både opdrætter, men sandelig også hvalpekøberen, sørge for at komme ud med den lille hvalp. De tjekkiske linjer er meget mere stabile og stærke i temperamentet. En god opdrætter vil hjælpe og vejlede dig i forhold til linjer og temperament. Løverne har ingen problemer med at bo i lejlighed..Og de er jo nemme at transportere op og ned pga. størrelsen En løve vil ret hurtigt lære at være rolig indendøre og rase af udenfor. Mht. 3 tæver så er jeg ret sikker på det ikke vil give problemer. Løverne er jo ikke hunde som ynder at bestemme alt og de har igennem tiden været vant til at leve i store flokke sammen med menensker. Deres privatsfære er lille, og de kan sagtens ligge sammen og spise ben. Eller ligge mange sammen i den samme seng uden at det gier problemer. Jeg kan jo kun opildne dig til udstilling Løvelejren har altid masser kage :mums: Hvilken kennel er familiens hunde fra? Er det samme linjer? Og så velkommen herind
  25. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Vi er blevet enige om at sælge hende.. Vi kan jo ikke blive ved med at beholde og beholde

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.