Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Ophold i bure/transportkasser
Igen så synes jeg også det er godt at få ram på dem som har hundene i kasser konstant, men man kunne vel fange dem på en anden måde?Uanset hvad s skal hunden lære at være i et bur, du kan ikke bare tage på udstilling og så kyle hunden derind..Den er nødt til at være trænet
-
Ophold i bure/transportkasser
Jeg finder på nogeet for kassetrænes skal de sq..Så må jeg flytte ud i bilen og sørge for at køre rundt i flere timer
-
Ophold i bure/transportkasser
Jeg har skrevet til DKK og bedt om et link..Jeg troede først det bare var sådan en "jeg skal sq nok få hende Janni til at makke ret" men så snakkede jeg med et par andre opdrættere som jeg vidste også havde haft kennelbesøg.. Og de havde fået samme besked. Ingen kasser eller bure. Den ene havde fået besked på at de til gengæld må have en kravlegård til brug om natten. Hvis de lavede den på et par m2 måtte der gerne opholde sig 15 löwchen i den..
-
Ophold i bure/transportkasser
Jamen jeg mener da også at hunde ikke skal sidde i kasser eller henslæbe deres liv i en dødsyg hundegård... Men jeg kan slet ikke forstå at kasser nu skal være helt bandlyst Man kan jo altså se på hunde om de sidder i kasser konstant - deres muskler er lange og slanke.. Det burde en god kennelkontakt kunne se - elelr en dommer
-
Ophold i bure/transportkasser
Vel snakken om burhunde? Hunde som lever hele deres liv siddende i et bur eller en transportkasse og mediernes interesse for det? Og præcis den del hilser jeg personligt velkommen.. Men jeg skal så være den første til at indrømme at jeg har brugt bure til at fodre hundene i..og at jeg har kassetrænet hvalpene før de rejste. Nu er det slut med kassetræning og fodring i bure - men vi må af en eller anden besynderlig årsag gerne have dem siddende i bure på udstillinger (sommetider er det 10 timer + transporten).. Jeg ved en kennel som har fået besked på at de store varikennelkasser på en meter må de ikke længere bruge, men til gengæld kan de nøjes med at lave 2 bokse i soveværelset på 2m2 pr stk og stoppe 10 hunde derind.. Se det synes jeg er synd Men jeg håber da at folk (opdrætterne) følger kravet.. Selvom jeg tvivler.
-
Ophold i bure/transportkasser
Jeg vil lige komme med en lille opdatering i forhold til f.eks alene hjemmetræning der involverer hundebur/transportkasse.. da jeg kan se der er en tråd hvor brugen af bur anbefales. DKK tager nu stærkt afstand fra brugen af transportkasser/bure.. Både som opholdssted i længere eller kortere tid.. Samt brugen af ovenstående ifb. fodring, løbetid og sygdom.. I hvertfald som opdrætter må der ikke længere findes bure eller kasser slået op i hjemmet.. Vi må bruge ovenstående under transport i bilen, men ellers ikke..
-
Hvem blev taberen??
:slem: :pift:
-
Hvem blev taberen??
Ja det tror jeg på Natascha og jeg skulle kigge..bare kigge - og da vi gik ud havde vi brugt 1500 kr.. Det er utroligt hvor mange ting der er dernede som man ikke engang vidste man manglede
-
Hvem blev taberen??
Jeg tager det heller ikke som om du synes jeg er en dårlig opdrætter..Men jeg har svært ved at se hvordan jeg skulle have forudset det... Altså langt de fleste hvalpekøbere kommer tilbage inden deres første hvalp er 1.5 år og køber en til.. Men jeg kan da ikke se på dem om de bliver skilt, går fallit, eller bliver syge ud i fremtiden..Jeg kan bare håbe på at hvis der sker noget, så ved hvalpekøberne at de kan komme her - om det så kun er for at låne en tude-skulder, placere hunden et stykke tid til der kommer ro, eller for helt at aflevere hunden tilbage.. Så vil jeg lige indskyde at jeg sælger også til enlige (f.eks Oskar-løwen).. Da hun ville have nr. 2 og havde en masse spørgsmål og "tør jeg nu også", havde vi en masse snak og jeg anbefalede hende en hund der var ældre end den hun havde... Og det var da en kæmpe succes :banan:
-
Hvem blev taberen??
Jaaaaaaaaa kan man få en i Ikea?
-
Hvem blev taberen??
Tak Tak Han har det rigtig godt..Er sød og dejlig, men selvfølgelig er han da præget af at køberne fik besked på af "adfærdskonsulenten" de kun måtte snakke med ham 15 minutter om dagen... Og at ingen måtte tage kontakt med ham.. Han vil gerne snakke, men han tager aldrig selv kontakt til fremmede.. Han er ikke sur eller afvisende, bare sådan :hmm:er der virkelig nogen der gider snakke med mig-agtig... Han løber heller ikke sin vej og han kan godt være alene.. Han har ingen problemer med andre hunde, heller ikke i forhold til ressourcer.
-
Hvem blev taberen??
Men de skruppelløse sælgere fortæller lige så lidt som de skruppelløse købere at de er skruppelløse.. Og jeg tror altså heller ikke på de her hvalpekøbere havde en plan om at det skulle gå galt.. Så havde de nok valgt en noget billigere hund end en Löwchen fra mig..
-
Hvem blev taberen??
Jeg ER krævende.. Hvs det ikke kemien ikke er der mellem køber og mig, eller jeg ser en opførsel jeg ikke bryder mig om, så bliver hvalpen ikke solgt.. Det er på intet tidspunkt bydende nødvendigt for mig at sælge... Jeg skal hverken tjene penge (alt der går ind i kennelen, bliver brugt på hundene) og jeg går heller ikke i panik hvis jeg "brænder" inde med en hvalp eller 2..I langt de fleste tilfælde beholder jeg flere hvalpe fra et kuld, så en fra eller til betyder intet.. Den perfekte familie kommer altid!Imens vi venter på den (perfekte familie) fortsætter vi bare socialisering osv her..
-
Hvem blev taberen??
Hvorfor ikke? Jeg har solgt til flere unge under uddannelse (lad mig nævne i flæng: Søster Lagkage, Rams, Imba, Findus)..Jeg vil da sige de udviser ansvarlighed bare ved at vælge en hund med stamtavle. Ens for dem alle er at de har undersøgt nøje hvilken race de skal vælge.. samt fra hvilken opdrætter de skal have hund fra.. De har ikke bare valgt en hvalp via en hjemmeside, de har besøgt DERES hvalp flere gange.. Og de har besøgt mig inden beslutningen om en hvalp er blevet taget.. Rams og Findus var her endda mere end en gang inden deres hvalp var født/besluttet...De hvalpekøbere er alle unge og studerende, men man skal da lede længe efter mere ansvarlige hundeforældre.. ALLE uden undtagelse har været i tæt dialog med mig så snart de havde problemer eller spørgsmål. I den anden grøft har jeg haft ældre hvalpekøbere, som efter din mening burde være mere ansvarlige, som nærmest ikke har været til at vriste nyt om hunden ud af...
-
Hvem blev taberen??
Og jeg bliver virkelig harm når jeg læser dit indlæg! Der var INTET der indikerede at det skulle gå galt for dem.. Og de stod jo ikke ligefrem og fortalte at de var uansvarlige.. De var over 30, havde en stor datter på 11 år.. Sagde alle de rigtige ting som f.eks at de selvfølgelig ville gå til hvalpemotivation/hundetræning, at de ville kontakte mig hvis der blev de mindste problemer.. De fik endda en cd med vejledning i alverdens ting også alene-hjemme træning..Så jeg har ærlig talt svært ved at se hvordan jeg skulle have "fanget" dem og undgået at han kom retur.. På den anden side er det da heldigt at de kontaktede mig og ikke bare satte ham i den blå avis eller noget, så kunne han da have fået et meget værre liv end det han har nu. Og heldigt for ham at jeg tog ham tilbage og ikke bare sagde de kunne sejle deres egen sø..Sådan er der nogle opdrættere der er
- Billedspam
-
Hvalpefoder, hvor længe?
6-7 måneder er nok.. Hun vokser ikke mere nu og hun skal heller ikke tage mere på... Men vent til jeg har set hende i weekenden, det kan jo være hun er stor og slet ikke buttet
-
Sygeforsikring Alm.brand vs Agria
Agria! Jeg har flyttet alle mine derover..
-
Foder til diabetes hunde
Du kan frit vælge mellem de forskellige diabetes foder, så længe du husker at måle blodsukker. Det er ikke alt foderet at hunden reagerer ens på. Jeg bruger Eukanuba Diabetic tørkost. For 10 kg giver jeg 450 kr.. Jeg bruger så også Royal canins vådfoder. Der giver jeg 18 kr pr. dåse
-
Bliver sgu så gal..!
Købeloven Derimod er det altid en mangel, hvis hunden har fejl, som generer eller måske ligefrem invaliderer den. En mangel skal kunne føres tilbage til opdrætteren, som regel enten som noget arveligt eller noget medfødt. Opdrætteren er ansvarlig, selv om han eller hun ikke kendte til manglen på købstidspunktet (skjulte fejl). På den anden side må køber selv bære ansvaret Jeg siger stadig du skal kontakte Juristen eller Forbrugerklagenævnet..
-
Hvalpefabrik eller stort opdræt?
For mig er en hvalpefabrik et sted hvor indtjeningen står langt over interessen for racen. Interessen for at hver gang man laver et kuld hvalpe, gør man det udfra devicen at jeg vil lave dem så meget bedre end dem jeg har (de avlsdyr som er i racen) i forvejen. For mig betyder det også at opdrætteren (ikke hvalpefabrikken) beholder noget fra hvert kuld - at det så viser sig at den/dem man beholdt ikke svarede til forventningerne og man så sælger den/dem, er for mig ok.. Man skal ikke beholde bare for at beholde (eller for at være den største) Hvalpefabrikken gør heller ikke meget for hvalpene, man er heldig hvis de er vant til at blive håndteret. Udgifterne bliver holdt så lave som muligt fordi man så tjener mere. En hvalpefabrik kan sagtens bestå af få hunde - jeg kender en der har 2 tæver og en hanhund. Hun parrer disse 2 tæver igen og igen med den samme hanhund. Indtil DKK laver avlsforbud på dem.. Så køber hun 3 nye fra samme kennel hvor man kan få hundene så billigt som muligt. Og starter forfra. Jeg vil indskyde her at jeg mener ikke man kan lave noget seriøst opdræt med 2 tæver og en hanhund.. Seriøst opdræt spænder meget videre. Enten skal man gå ud og købe parringer hele tiden udefra verden med så få hunde.. Eller også er man nødt til at opbygge en stor gen-pulje.. Og jeg mener ikke man behøver have 50 hunde hjemme i stuen.. Man kan sagtens udstationere. Men ingen parringer skal være "hovsa for satan.. Hvem skal jeg parre med? bum bum Arthur er jo tættest på ham snupper vi". Man bør lave en plan for sit opdræt som rækker flere år ud i fremtiden..Og som løbende bliver revideret hvis man opdager en fejl. På den anden side kender jeg flere store opdrættere hvor tanken "hvalpefabrik" aldrig er faldet mig ind. Det er steder "som bærer præg af mange hunde" men så ved man præcis at hundene går indenfor og er en del af familien. En af de ting der kendetegner "store opdrættere" er at de interesserer sig for racen og går i selvsving når man går ind i en diskussion om racen/opdræt/sundhed osv.. Selvsving på den gode måde forstås!
-
Bliver sgu så gal..!
Jeg kan godt forstå at du er vred! jeg synes ikke det er ok at hun ikke fortalte dig om pelsfejlen og de døde søskende. og jeg synes da slet ikke at det er ok at hun siger det ikke passer og er nedladende. Og angående PL så forstår jeg da slet ikke at hun afviser det. Ingen opdrætter ønsker da at lave fejl, men det er levende materiale vi har med at gøre.. Man kan ikke forudse fejlene men man kan gøre noget ved dem. Man kan da altid starte med at sige at de 2 forældredyr ikke skal bruges sammen mere. Eller på den samme linje igen. Og det kan da godt være at hun ikke skal give resusion (selvom jeg ikke kan tro det er rigtigt. Købeloven gælder da uanset hvad du har købt hunden som.. Du kan ikke få en anden, men i og med at varen er defekt skal den da repareres? Og lige meget hvad så er det da god opdrætteretik at tilbyde en resusion for en fejl på en hvalp. Mht stamtavlen så er det jeg oplever hver eneste gang at hvis jeg vælger min dyrlæge fremfor DKKs idmærker så "sylter" de min sag.. Og jeg må sende papirer ind op til flere gange. Jeg har flere gange oplevet at stambøgerne først er kommet når hvalpene er næsten et år..Selvom deres DKK nr blev frigivet allerede kort efter de var 3 uger.
-
Større mynderace
Først vil jeg sige at det er en forbandet tragisk sag Dernæst (grunden til jeg overhovedet blander mig i sådan en tråd her) vil jeg sige mht DB at mit indtryk også er at de ikke gør/kan gøre noget. Det er ingen hemmelighed at en Löwchen-kennel utallige gange er blevet meldt både til DB og politiet, med ingenting til følge.. DBs lokale formand har i en mail skrevet "Hold dig fra den kennel - det er ren dyremishandling. Og jeg ville aldrig købe derfra. vedkommende er op til flere gange blevet politianmeldt. Og en gang har jeg besøgt kennelen - jeg måtte gå i bad da jeg kom hjem så beskidt var der. Efterfølgende har DB ikke fået adgang til kennelen og vi har ingen bemyndigelse til at kræve adgang. Det har kun politiet. Og de gør åbenbart ingenting!" Polities svar er at kennelens hunde får mad og har tag over hovedet.. Ja de er beskidte og ja de går under elendige forhold men der er ingen grund til at gribe ind. Alle hunde var dog nedklippet og opdrætter blev pålagt at give dem dybere strøelse. Det er der så godt nok ikke fulgt op på. Politiet lagde ansvaret over på de mennesker som køber hvalp derfra - hvis ingen køber vil kennelen dø ligeså stille. Men der vil så altid være købere til en racehund som ligger 3-5000 kr billigere end andre i samme race
-
Hjælp !
Åbenbart Prisenre kommer vel også an på hvor dyrlægen bor henne? En klinik er billigere i husleje heroppe end inde i KBH
-
Hjælp !
Hvis han kun er 7 mdr og ikke skal udstilles så vent. Giv ham nogle ben at gnave i så falder de sikkert selv ud... Grunden til at eg spurgte om ustilling er at de kan rykke bidet hvis kæben er smal alt efter hvordan de kommer op.