Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Ærlighed varer bla bla...
er der ikke flest tæver med fejl? det tror jeg, men der er flere kryptorchide hanhunde end tæver
-
Ærlighed varer bla bla...
Nå men så fik jeg da lige en klage fra et par Löwchenopdrættere igen Jeg ødelægger racen ved at have lavet en oversigt over hvilke fejl jeg har haft på mine hvalpe - og have lagt den liste på min hjemmeside.. Jeg synes jo at andre ødelægger racen ved at holde kæft med at halve og hele hvalpekuld dør uden at fortælle på hjememsiden hvad de døde af..at alle ens hvalpe efter en bestemt tæve fik tandfejl..eller hjertefejl Havd fik de så ud af at klage? Jo da fra at listen tidligere bare lå på hjemmesiden som en oplysning til interesserede, har jeg nu lagt den ud på forsiden Og jeg linker da også gerne her Ny side 0. Jeg kan ikke se nogen grund til at feje lortet ind under gulvtæppet..Til sidst buler det bare så meget at man falder over det
-
Ophold i bure/transportkasser
Men Woodstock skal presses til det? Altså Woodstock OG Penny skal presses? Men hvorfor? og hvorfor giver I hende lov til det? :hmm: :hmm: Under kategorien umulig ligger der også at hun kom farende hver gang en af os bevægede sig og bed sig fast? For så har du ret..Hun var umulig.. Eller jeg vil kalde det hamrende bange og utryg.. Hvorfor lod I hende så ikke blive inde på værelset. sammen med jeres ting og hendes kasse? Så sørg for at hun ikke er ude når der kommer gæster.. Alle de andre hunde bliver præcis ligesom hende.. Måske var det mest humane endda at aflive hende? Har hun et godt liv? I vidste hun kom fra en elendig kennel.. Og I vidste hun var et nervevrag.. Og i vidste at alt hvad hun havde set fra kennelen var tremmerne i hendes bur Nej den fungerer ikke..Den fungerer mens de sidder i kasser, men nu skal de ud af de kasser.. Og så er det pludselig ikke menneskene der bestemmer hvem der skal være flokkens leder..Det bestemmer hundene. Når jeg kigger på min flok var der da også nogle jeg hellere ville se som leder..Blaster som er mit hjertebarn.. Xander som var min første rigtige løve.. Magic som bare er så kær.. Men jeg vælger jo med hjertet og følelserne, hundene kigger på hvem der vil være den bedste.. Og så er Blaster et elendigt valg, eftersom han kun ser mig. Xander ville have været et endnu dårligere valg..Han var en dårlig taber under leg og blev pissesur hvis nogen løb hurtigere end ham.. Terry er den bedste set med hundeøjne..Hun taber aldrig besindelsen..Bider aldrig nogen.. Forlanger aldrig underkastelse.. Nurser alle, og gylper endda mad op til de andre.. Bobo er sandsynligvis også den bedste.. Lige meget hvad du siger er det ikke normalt i en flok at når en bestemt hund kommer forbi så smider alle de andre sig ned og blotter bugen. Og på et eller adet tidspunkt så synes de andre hun er en hæmskoo for flokken, og så slår de hende ihjel Hvis de tager hende samtidig har hun ikke en chance. Hun kan ikke engang se dem jo.
-
Hvad koster det at fodre (30kg)
det kommer jo an på hvor meget den spiser..Og det kan man ikke vide på forhånd. Hunde er forskellige.. Jeg har Löwchen de vejer 4-7 kg og for at holde vægten som voksne får de mellem 110-250 gram foder om dagen.. En anden Löwchenkennel som også er her på HF kan holde vægten på deres hunde med en fodermængde på 35-70 gram om dagen.. Det har megt med aktivitetsniveau osv at gøre.. Men på foderposerne står der en ca. foderangivelse.. På de 3 fodertyper som jeg bruger står at en hund på 35 kg skal have 450-500 gram.. Så kan du regne på det selv, jeg ved jo ikke hvilket foder du vil bruge
-
Ophold i bure/transportkasser
Det synes jeg lyder helt vildt.. Mine ligger gerne i en bunke og gerne mens de gnaver ben/ører/klove.. De kan ligge i samme seng sammen med et menenske (mig eller Natascha:mrgreen:) og der er ingen der knurrer eller på anden måde surmuler.. De respekterer at en anden har fået den bedste plads fordi den kom først (kun Cleeo knurrede i starten og så røg hun ned på gulvet og sove).. hverken Cleo eller robotstøvsugeren knurrer nogensinde i sengen. Blaster om altid ligger under dynen ved min side, siger ikke en lyd selvom nogen altid skal vade på ham eller lægge sig ovenpå ham Jeg ser ingen ressourceforsvar her.. Jeg sørger for at der altid er flere ben end hunde, men jeg tror nu ikke det er derfor der ingen ressourceforsvar. Og det tror jeg ikke fordi de forskellige terninger, dåser, leo og flasker som jeg smider på gulvet blandt legetøjet er der aldrig nok af..Men nogen gider lege med det, andre gider ikke..Nogen synes det er sjovt at få godbidderne ud men gider ikke spise dem.Andre vil gerne spise dem men gider ikke arbejde for det . Så samarbejder de bare :slem:Mht hvalpene så kan de også dele.. However har en gang hoppet på en anden som gik forbi, mens han havde kapret et godt ben. Men jeg er jo sammen med dem altid (eller også er Natascha) og jeg sagde nej og tog ham væk. Da han blev sat ned igen fik han et andet ben, der var jo en anden der havde taget det første. De hugger heller ikke fra hinanden med magt..Men de kan finde på at snøre en anden til at aflevere et ben, ved f.eks at løbe hen til døren og gø eller ved at lave som om man skal ud og tisse, og på den måde få den anden til at slippe benet Angående ressourceforsvar af menensker så vil jeg ikke have det..Sidder jeg med en og en anden kommer hen og vil snakke, og den der sidder på mig nedstirrer den anden og får en skrid-attitude, så ryger den ned.. De skal ikke ned mange gange før de ved at alle kan snakke med, og ingen har patent på mig. Ligger de med noget godt og der kommer en baby/hvalp hen, så lader de baby/hvalp tage det.. Og så selvfølgelig Spritte :damn: jeg ved ikke hvorfor hun stadig har så lang line.. Hende giver de også "gaver" :stupid: Her nusser alle med hinanden.. Ivy (hanhund) f.eks tjekker hver eneste dag øjnene på alle de andre (også de andre voksne) og slikker dem rene. De har jo også hvalpene sammen.. Langt de fleste lægger mælk ned og lader babyer (babyer er de indtil 3 måneder) die.. Og de lægger mælk ned selvom de ikke selv har født før. De første par uger bor babyerne i hvalperummet.. hvis mere end en har hvalpe bor de også der.. I hver sin weekend seng selvfølgelig.. Men de besøger hinanden.. og de nurser og lader de andres få mælk hos dem. Når de flytter ind i køkkenet (stadig i weekendsengene, så lægger jeg en dyne der hvor hullet i siden på sengen er for så varer det ikke længe før de små hopper ud.. Når først de er hoppet ud finder de en kurv at sove i - alle hvalpene sammen og så lægger mødrene sig bare op til dem..De skelner ikke mellem dine og mine hvalpe eller du er for tæt på, makker.. Når babyerne så udvider der radius og nærmer sig køkkendøren, åbner jeg døren og sætter et brædt på tværs så der er en åbning på omkring 10 cm nedenunder brædtet.. Dem der ikke er mødre respekterer brædtet, mens mødrene nu kan komme ud i til de andre.. Så snart babyerne kravler under brædtet og u til flokken står nogle af tæveren klar..De tager en baby hver som de mandsopdækker.. Hvis der så kommer en unghund tonsende gennem huset, får den besked på at falde ned og tag den lidt med ro.. Og når de andre kommer hen og vil snuse til de nye hvalpe, så står security-tæven klar og passer på at alt foregår stille og roligt. I løbet af et par dage går de små bare rundt og alle ved de lige skal passe lidt på for der er babyer på gulvet.. Babyerne lægger sig til at sove i en eller anden bunke hunde hvor de har lyst. Hvis de voksne ikke gider dem kan de hoppe op på en stol. Nogle af de voksne kaster også mad op til babyerne.. Og mange af dem bringer dem legetøj og prøver at få dem i leg - altid liggende. Jeg kan da se at dem fra k og l kuldet jeg har beholdt leger meget forsigtigt med n og o kuldet, som er de der 7-10 uger nu. Mine opdrager heller ikke på hvalpene, hvis du med opdragelse mener at sætte på plads? Mine lærer af at se hvad de andre gør, og hvad vi gør med dem, tror jeg.. For de lærer af sig selv at nogle døre går man kun igennem på navn. Og at man ikke hopper op i opvaskemaskinen (selvom om døren står åben) medmindre jeg ikke er i nærheden .. Hvis du sætter dig stille og roligt ned og bare observer jeres hunde må du kunne se hvor forskellige de er og hvad deres "ærinde" i flokken er? Molly f.eks er legetanten..Alle kan hive hende rundt i halen mens hun ligger på gulvet..Hende kan de også altid få gang i udenfor.. Spritte er den evige hvalp som alle elsker (og respekterer).. Hvis hun vil lege er der altid 10 der er klar..Det er hende Terry tager med rundt og ser om tingene er som de skal være.. Måske hun bliver den næste Fru Hund i flokken Soshy er spasmageren som kan en masse dumdristige ting, som f.eks at kravle op på de tynde grene på det væltede træ eller hoppe i vandskålen og grave vand til alle sider..Det var også hende der først opdagede frøen i vores havedam og faldt i selvfølgelig Hvis hun synes tingene er for kedelige finder hun på noget..Til verdensudstillingen viste hun Isabella at jeg har lært hende at kravle og spille død..Isabella syntes så ikke lige det var det morsommeste hun har været ude for :slem: Gudinderne gør hver dagtil en fest - for alle, men især for dem selv Magic er samler.. Hun samler ben, legetøj osv sammen..Enten på i et hjørne eller i et hul ide i haven- men som også alti tilbyder de andre hendes sammensamlede ting. Heartbeat er bøven der hver dag undrer sig over at han ikke kan komme ind i babytunnelen - han kunne jo engang.. Zorro finder pinde alle vejne og prøver at få nogen til at hive i dem.. Vidi fiser bare rundt og kommer pludselig i tanke om noget han vil/skal..JEg tror seriøst ikke der er meget aktivitet deroppe, andet end i små splitsekunder Og sådan kunne jeg blive ved..De er så forskellige og alligevel så ens.. JEg elsker sq de løver:lun: (selvom det er helt off topic at skrive det) og jeg blvier ked af det når jeg læser at i ikke har samme oplevelse af dem eller at de ikke fungerer i en flok hvor de har det godt.. Men skal opleve så meget stress og være nødt til at smide sigog blotte brystet/halsen
-
Ophold i bure/transportkasser
Det med rødt: Den del får det til at gibbe i mig.. Det virker helt forkert at Valery agerer på den måde..INGEN fører i en hundeflok vil køre sin flok med så hård pote, når flokken jo i virkeligheden er baseret på samarbejde, kærlighed og respekt for hinanden.. Det er ikke respekt når de andre underkaster sig på den måde..Det er skræk! Og jeg kan slet ikke forstå at I tillader det.. Og jeg frygter virkelig at når I nu begynder at have dem gående i en stor flok sammen, så vender de sig alle sammen mod Valery. Og så slår de hende ihjel hvis de får chancen. Og jeg kan slet ikke forstå at valery blander sig i Woodstock..HAn er en hanhund, og normalt blander de sig ikke over tværs af kønnene. Den eneste gang jeg har set Terry gå ind og markere alle stopper nu blandt hannerne, var dengang Bertie blev solgt og alt bare var lidt lalala mellem hanhundene. Og så siger hun selvfølgelig noget til de unge hanhunde hvis de bliver for vilde når de nye babyer begynder at gå på gulvet og går under køkkendøren ud til os andre (incl. de voksne hunde). Men hun markere, bider eller pinner aldrig. Hun stiller sig op og bare står og ser stor ud, så sætter de farten ned.. Jeg har set hende 1 gang gå på en anden hund. Det var dengang I var oppe hos os (dengang Terry gav Dicke sin hvalpe om dagen). Jeg kan ikke huske om det var Hannibal der røg på Penny, den lille hvalp i havde med.. Hvalpen skreg og Valery kom flyvende og bed og ruskede hvalpen så læsterligt, og ville fame ikke stoppe igen..Dengang fløj Terry i hovedet på Valery og der bed hun! Kan du huske hvordan Terry passede på hvalpen al den tid I var oppe hos os? Og sørgede for at hun selv hele tiden var mellem hvalpen og Valery?
-
Alene hjemme
:klap:altid til tjeneste
-
Alene hjemme
Faktisk staves det sågu (så gud hjælpe mig) synonym kunne være sørme:mrgreen:
-
Alene hjemme
EN schæferhund født i en boxerkennel er jo også stadig en schæferhund...Hvorfor skulle du ikke også kunne bande :banan: Jeg går i kirke og vores præst og de andre i menigheden har vænnet sig til at jeg bander.. I strten gibbede det i dem, men nu :klap: Sådan er jeg :slem: Så band, æd, drik og knep på livet løs.. Man ved ikke hvornår det hele er slut
-
Ophold i bure/transportkasser
Jeg tror også aktivering er nøgleordet. Og der skal ikke ret meget til. Jeg tænkte lidt på det med alene-hjemme. Alle burde jo sådan set filme deres hudne og se hvad de egentlig laver.. Jeg ved f.eks at Cleo og Blaster ligger foran døren og venter.. De andre finder ben og gnaver og lægger sig til at sove.. Så er der et par stykker som altid skal op på bordet og sidde og når man kommer ind så ser de så uskyldige ud, nede på gulvet
-
Ophold i bure/transportkasser
Så er det fordi der er noget galt i flokken.. Måske i tror valery er førertæven? men hvad synes de andre? hvad synes Valery?Da jeg solgte Bertie som var bossen blandt hanhundene (det var dumhed).. Der var jeg ret overbevist om at Lexus ville blvie den nye boss..Han er stræk psykisk.. Jeg var hvertfald megt overbevist om at Bobo ikke ville blvie den nye boss..Han er blid og holder sig fra ballade...Nu er jeg altid sammen med hundene jo så jeg så hvad der skete.. Den første uge ingenting, men så begyndte nogle pludselig (af de voksne hanner) at lave hvalepadfærd overfor Bobo.. og så blev det flere og flere.. Til sidst kunne jeg se at de havde VALGT ham til boss... Jeg troede seriøst at de ville slås om hvem der skulle være det og så ville den stærkeste vinde..Det var så grænseoverdkridende for mig at se de andre vælge en hund, som jeg ikke anså for boss-kandidat.. Alle flokke burde i praksis være ens.. Alle flokke har samme agenda : De vil overleve, formere sig og have et sted at bo.. Derfor deler en god flok den mad der er..og da hvalpene er deres største ressource, er alle med til at tage sig af dem.. De holder fred, for en splittet flok vil aldrig kunne klare sig hvis den bliver angrebet..En flok som ikke kan samarbejde vil aldrig kunne nedlægge et bytte.. Og jeg ved godt at de her flokke ikke har valgt at være i samme flok. Men de vil alligevel forsøge at få ro og fred i flokken
-
Ophold i bure/transportkasser
De finder altså hurtigt ud af at være rolige indenfor..det sørger førertæven for..Du er nødt til at have steder hvor de voksne kan hoppe op og være i fred for hvalpene. Mine hvalpe går i hele huset.. De bider aldrig i noget. Der er aldrig røget en ledning eller en sko, men de har også tonsvis af legetøj og gnave ben.. Tæverne holder øje med dem og bliver de for uartige bliver de rettet ind.. Men aldrig hårdt! Jeg ser aldrig tæver snappe ud eller pinne hvalpe..men jeg ser dem gå hen til dem og lægge sig foran dem..Og når hvalpene lægger sig for at se hvad de laver så nusser/nurser tæverne dem og så er der ro.. Jeg tror altså at når de vænner sig til at gå i en stor flok så vil du se hvor megt de allesammen ønsker at flokken skal være rolig og være et dejligt sted at være FOR ALLE. Her deles de f.eks om hvalpene... Jeg har endda engang hvor jeg havde tre der ville føde samtidig (jeg er selvfølgelig til stede) set en tæve lade en anden hjælpe med at slikke en nyfødt hvalp og pakke den ud..
-
Ophold i bure/transportkasser
Me på et eller andet tidspunkt så stopper æderiet..Når jeg skifter foder tilbage til Royal Canin kan mine også æde det dobbelte af hvad de plejer..Men så stagnerer det og det finder et leje... Når de går løse forbrænder de også meget mere..De to der skal have speciel mad må gå for sig selv mens maden er fremme.
-
Ophold i bure/transportkasser
Jeg synes det er forkert at sammenligne dem med mennesker.. Det er hunde og de tænker slet ikke sådan..Og har du en som hopper på de andre så SÆLG den..eller forær den væk.. Sandsynligvis ville den have det så meget bedre hos en anden familie...Eller også må du kigge på den hund som du mener er førertæven..Og sørg for aldrig at prøve at bestemme hvem der ksal være førertæve..Lad dem selv vælge.. Soffi skal ikke være førertæven, hvis de andre synes det er bekka.. Og du skal ikke tænke nej hvor er det synd for soffi.. Bland di udenom.. Du kan se på balladen i flokken om du har en god førertæve.. Jeg kan fortælle lidt om her: Her er Terry førertæven..Hun er 7 år, 22 cm og 5 kg og ser ALT.. Er der optræk til det mindste så står hun i flokken..Jeg har set hende forære sine hvalpe væk engang fordi der var gæster med hunde på besøg.. hun gav dem til en anden mor (eneste gang jeg har set en hund flytte sine hvalpe).. Fordi førerhunden i den anden flok gav så mange problemer.. Du ved hvad jeg mener. At de kommer frivilligt og beder om at komme i seng, er ikke et udtryk for at de elsker deres kasse, men at de ved de skal derind... Hvis du lod lågeren stå åbne ville de sikkert væle et andet sted i løbet af et par nætter
-
Ophold i bure/transportkasser
jo eller også har man brugt burene for længe.. Hvis man har 20 hunde som har siddet i bure længe, og pludselig lukker dem sammen så bliver der problemer.. For det første vil de være usandsynligt vilde og de unge laver hvalpe-hilsen på de voksne.. jeg kan se det når vi har været på udstilling i en uge og så kommer hjem med 10 hunde.. De vil sansynligvis også gå med stive ben og knurre indtil de ligesom er kommet overens med hvem der er hvem... Jeg kan kun sige at jeg ikke har nogen problemer med at få flokken til at fungere selvom mine er løse og sover sammen.. men måske er min første-tæve bare den bedste?
-
Ophold i bure/transportkasser
Her er der flere ting jeg ikke kan give dig ret i.. Mine kan sagtens gå sammen uden gnidninger.. Når der er løbetid skiller jeg selvfølgelig hanhundene fra tæverne, men ellers går de sammen i en stor flok.. Vi har aldrig slåskampe eller ballade..og det er yderst sjældent nogen strinter (kun hvis der kommer gæster med en hund eller ved højløske tæver). Mine kan godt slappe af både om natten, hvor de selv vælger om de vil sove i sengen eller sove i en af alle de kurve der står rundt omkring.. de fleste vælger sengen, og de kan sagtens ligge tæt uden at blive uvenner. Men også om dagen.. De voksne har pladser hvor de kan lægge sig op f.eks senge, stole, bøtter.. Så kan de være i fred for hvalpene.. Hvalpene har adgang under netlågerne til badeværelset og køkkenet..Der kan de voksne ikke komme ud. I alle rum står der en stor kasse med forskelligt legetøj og en stor kasse med gnaveting af alverdensart (ører, klove, struber, knudeben, pinde etc.) Jeg strarter rengøringen i den ene ende af huset om morgenen og for hvert rum der er gjort rent vælter jeg kasserne på siderne og så splitter de, leger og gnaver på livet løs..Og ja det roder men det skider jeg på... De slås aldrig om legetøj eller ben... nogen (f.eks Magic) samler alle knudeben sammen i en bunke men hun siger aldrig nej til de andre at de ikke må få nogen. Udenfor er der også masser at lave.. Jeg tror at når de har nok at lave så behøver de ikke skændes og slås, og ved at de altid går sammen er der ingen grund til at tæe hinanden.. Jeg ser intet ressourceforsvar hos dem..Heller ikke når de får rå ben
-
Ophold i bure/transportkasser
:hmm: Jeg tror ikke på de kræver bokse.. Hvorfor skulle de det? men de kan kræve kasserne væk.. og man kan jo selvom om man vil følge det..Jeg har valgt at fjerne mine og fodre dem samlet igen.. Fordi jeg ikke har lyst til at nogen tror jeg har min siddende i kasser altid.. Så meget betyder fodringen heller ikke for mig.. De får deres tilskud i en klat leverpostej i stedet for..og Nomi og Shaba går i køkkent indtil alle er færdige med at spise
-
Ophold i bure/transportkasser
Nu ved jeg kun en masse om løver, og hvad jeg kan se er at dommerne har fået øjnene meget mere op for at glade hunde der lever et aktivt hundeliv ikke har den kæmpe pels.. i starten da jeg udstillede var det hunde med kæmpe pels som vandt.. Men det er skiftet. Nu får vi næsten hver eneste gang at vide at det er dejligt at se at hundene godt kan udstilles med flosset pels.. Den kommer helt automatisk når de løber i skoven og er sammen med hvalpe... Jeg kan se det på robotstøvsugeren. Jeg tror aldrig nogensinde han får lang pels
-
Ophold i bure/transportkasser
Men jeg tror (eller håber) at det er et fåtal der bruger bure på den måde..Jeg kan bare slet ikke forstå at nogen tror det er så smart at have dem i bur.. Med løverne kan man udpege nøjatig hvilke opdrættere der bruger bure. De hunde får lang pels som ikke får den rigtige runding af sig selv..Og den nemmeste måde er at kigge på deres bagbensmuskler.. De er helt anderledes end dem som rør sig.. Jeg skal prøve at finde et billede og sætte ind
-
Ophold i bure/transportkasser
Gider du ikke være sød at uddybe den sidste sætning "Jeg har ingen hvalpegård for it hvalperum er over 12m2".. Hvad mener du? er der regler for hvalperums størrelse og krav om hvalpegårde? Jeg har et hvalperum hvor mor og babyer ligger til de er ca 2.5 - 3 uger.. Så flytter de ind i køkkenet. Det passer med at babyerne er begyndt at kaste sig ud igennem hullet i weekendsengen som de bor i.. Så har de hele køkkenet, indtil de opdager hullet under køkkendøren, så er hele huset deres.. Men ingen har sagt til mig at det er et krav med hvalpegård.. Udenfor har jeg en gård hvor kun babyerne kommer, men det er kun fordi hanhundene ikke skal pisse på babyernes legetøj..
-
Ophold i bure/transportkasser
Den ene har kun 4 hunde, king of lions ved jeg ikke hvor mange har.. Og så mig selv. Men til mig var det en sidebemærkning
-
Ophold i bure/transportkasser
Jeg synes ikke nogen af mine æder uhæmmet elelr holder hinanden borte fra maden.. Så det tror jeg bare er et spørgsmål om tilvænning.. Jeg begyndte at fodre mine i kasser fordi Nomi og Shaba under ingen omstændigheder må få fat i de andres foder.. Og så er det nemt at give dem afmålt foder med deres forskellige tilsætninger i - nogen får ekstra fedt eller speciel olie, alle får plaqueof og vitaminer.. Når de får hver for sig ved jeg de hver især har fået det de skal have..
-
Ophold i bure/transportkasser
Bager du kage? jeg kommer jo kun for kagens skyld fnis
-
Ophold i bure/transportkasser
Det skulle man tro jo.. Prøv at skriv og spørg Liselotte i DKK..Måske får du et helt tredje svar?
-
Ophold i bure/transportkasser
Ja det tænkte jeg også..Lågerne har altid været pillet af mine transportkasser når de har stået fremme. Men altså jeg fodrede dem derinde. De får ikke samme foder/fodermængde/tilskud... Og jeg synes de bliver stresset hvis jeg fodrer dem en af gangen i køkkenet. Dem der står på den anden side af døren hveertfald