Alt der er opslået af Therese
-
Hvilken hund passer til min familie?
Jeg prøver sgu ikke at sætte nogen på plads. Og jeg synes ikke det er en undskyldning at man kun er 14.
-
Hvilken hund passer til min familie?
Selvfølgelig går det begge veje. Du kan ikke forvente at folk skal snakke pænt til dig, hvis du ikke selv gør det samme. Desuden forsøger jeg ikke at bære konflikten herover og jeg bærer ikke nag - jeg var slet ikke en del af konflikten i den anden tråd. Og dem der var en del af det, har da svaret ham pænt i denne tråd. Jeg forstår bare ikke hvorfor Alex oprettede en masse tråde, når han alligvel var utilfreds med svarene og bad folk om at "lukke røven.." Men selvfølgelig er det da heller ikke særlig konstruktivt at bede ham købe et tøjdyr i stedet for at give ham et ordentligt svar, og jeg ville da heller ikke selv have svaret sådan, hvis jeg havde nogle bud.
-
Hvilken hund passer til min familie?
Hvis bedre betyder at du får det svar du gerne vil have i stedet for et ærligt svar, så er det måske ja
-
Jeg har haft en hemmelighed...
Hvor er hun sød, tillykke
-
Hvilken hund passer til min familie?
Synes helt klart at folk selvfølgelig skal snakke pænt til dig, men sidst du var herinde, snakkede du virkelig heller ikke ret pænt til folk.. Det skal vel gå begge veje..
-
mopsen Sally søger lækker mopshan til parring
Du har ikke købt hende ved en kennel eller? God ide at vente :5up: Så vil jeg anbefale dig at få hende tjekket for arvelige sygdomme og samtidig finde ud af hvilke krav I stiller til hanhunden
-
Lækker hund bortgives desværre pga sygdom
Tråden her er rigtig gammel og hunden på billedet er/var tilsyneladende ejet af en kennel, der ikke vil sælge ham. Så jeg tror desværre du må lede videre
-
mopsen Sally søger lækker mopshan til parring
Er der stamtavle på Sally? For så kan du måske finde en hanhund gennem der forening hvor hun har tavlen
- Arnold-drengen 7 uger!
-
Drægtig, i fødsel eller falsk drægtig?
Ja selvfølgelig, men det er jo svært hvis omtalte dyrlæge er den eneste i nærheden. Helt enig i at hunden skal til dyrlæge og det hellere i dag end i morgen, men hvem søren skal man kontakte, hvis der ikke findes andre Jeg kan da godt følge dig, men det må da også være virkelig frustrende for trådstarter at se sin hund have det sådan uden at der er nogle der vil tage sig af det.
-
Drægtig, i fødsel eller falsk drægtig?
Ja, du lød bare virkelig sur og det synes jeg bare var lidt synd, for TS lader vel ikke sin hund lide med vilje, tænker jeg
-
Drægtig, i fødsel eller falsk drægtig?
Findes der ikke andre dyrlæger i området du kan ringe til?
-
Drægtig, i fødsel eller falsk drægtig?
Men når dyrlægen ikke vil kigge på hende, hvad så
-
Kalani flytter ind - ENDELIG!
Hvor ser hun sød ud
-
jeg får en samojede hund i morgen
Hun er skøn
-
jeg får en samojede hund i morgen
Nårh, snyde overskrift Men glæder mig til billeder
-
Træningstips søges - tyvagtig labrador
Kunne I bruge noget af det der er blevet foreslået?
-
forstår ikke lige det der alenehjemme problem
Jeg mener det ikke sådan at man nødvendigvis stresser over det. Men bare at man har x antal uger til at lære hunden det i og hvis den ikke har lært det, ville det kunne give nogle problemer. Og da man aldrig ved det på forhånd, ville jeg foretrække at tage det i små "doser." Men jeg kan sagtens følge dig i, at stress ville kunne påvirke hunden negativt. Og det kan selvfølgelig godt give hunden en fornemmelse af, at der sker noget farligt, når den overlades til sig selv - men det var bare ikke lige det jeg mente
-
forstår ikke lige det der alenehjemme problem
Personligt ville jeg altid lære en hund at være alene hjemme langsomt, i små trin. Nogle hunde vil sikkert sagtens kunne klare at det ikke bliver gjort så langsomt, men når man er under tidspres fordi man skal på arbejde igen på et tidspunkt, vil jeg mene at det er risikabelt ikke at gøre det. Man ved jo ikke på forhånd om ens hund vil kunne håndtere det og hvis man ender med en hund, der ikke kan være alene, kan det blive ret problematisk, når man skal arbejde igen.
-
Ingen der vil sige hej...
Jeg forstår godt, at det er træls og måske uforståeligt at andre er bange for din hund. Men det handler måske også meget om, at du kender ham og ved at han ikke gør noget. Der kan være tusind grunde til at folk vælger at gå over på den anden side. Måske har deres hund haft en dårlig oplevelse med andre hunde, måske synes de deres hund er for lille til at lege med sådan en kæmpe eller måske er de bare ikke interesserede i at hilse på en masse forskellige hunde. Hvis man ikke selv har hund, eller har kendskab til hunde generelt, ved man måske heller ikke hvordan en glad hund ser ud. For dem er han bare stor og farlig. Men jeg kan sagtens følge dig i at det er frustrende når I gerne vil socialisere jeres hund ordentligt. Som der er blevet foreslået kan du skrive herinde og finde nogle legekammerater til ham. Så får han dækket hans behov for at møde andre hunde og du er fri for at blive frustreret over at folk på gaden ikke vil hilse på ham.
-
forstår ikke lige det der alenehjemme problem
Det kan jeg da godt forstå du ikke vil have - selvom jeg dog gerne ville høre mere om det Men så må jeg jo bare læse på din hjemmeside i stedet for Og så er jeg da iøvrigt helt enig i, at man skal sætte sig ind i hundes adfærd og måde at leve på. Men jeg har også den opfattelse, at det er det de fleste herinde gør. Også i forbindelse med alene hjemme træning. Hvis de ikke satte sig ind i tingene, ville de jo slet ikke gøre så meget for at vænne deres hund til at være alene hjemme.
-
forstår ikke lige det der alenehjemme problem
Men mener du så at alene-hjemme problemet er skabt, fordi vi ikke formår at efterligne ulves levevis godt nok? Eller har jeg helt misforstået det?
-
forstår ikke lige det der alenehjemme problem
Men ulvehvalpe er jo aldrig helt alene, er de? Mener da at have læst et sted, at der altid bliver en voksen ulv tilbage hos hvalpene, når de andre jager osv. Men jeg kan selvfølgelig huske forkert
-
LABRADOR skambider anden hund!
Det er jeg ret ligeglad med.. selvfølgelig skal sådan noget stoppes, men jeg synes nu også det er ret interessant hvad der får en hund til at bide
-
LABRADOR skambider anden hund!
Ja, jeg tænker bare at der er forskel på bidstyrken i leg og i alvor Men ja det kan da nok godt ske Jo, jeg vil gerne vide det hele